Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 410433 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #200 Gepost op: 11-01-2016, 22:50:03 »
Het laatste stukje voor de test in aflevering 2 ("Het laatste woord?") is wel ironisch zeg:

Remy: Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van de Mol is eh Klaas.
Ellie: Nou.. Nou heb je het verklapt!
Klaas: Verdorie! Hele spel naar de haaien!

 ::)

Ja inderdaad, dit bedacht ik me ook al. Hoe gaaf om dat in aflevering 10 terug te zien :P.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #201 Gepost op: 11-01-2016, 22:58:18 »
Opdracht 2: verschillende mensen (3 zeker) zeggen tijdens de opdracht dat Klaas niet of amper trekt.
Toch is vooral Marjolein die de boter gegeten heeft (na opstoken van Klaas).
Verder stond hij meestal kortbij de topito te trekken (als eerste van zijn touw) en deed hij amper iets bij het uitgraven
Pas in de laatste minuten gaat hij achteraan trekken (waar kracht zetten gemakkelijker is) en helpt hij mee uitgraven.

Om deze redenen staat Klaas vanboven op mijn lijst.

Achteraf is het mooi wonen maar nu zie ik ook wat je bedoelt. Het verschil met Klaas in het begin van de opdracht (amper trekken) en op het einde (heel fanatiek trekken en graven) als het ding de 1500 uit moet (bij het graven is ie dat trouwens al) is erg groot. En dan valt ie ook nog op zijn gat tussendoor.

Ja, ook afgaande op mogelijke molacties (ook verkeerde zoutkar) kan ik Klaas nu wel als Mol zien. (Maar ik weet niet of en wanneer het kwartje zou zijn gevallen als de hint er niet was geweest...)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #202 Gepost op: 11-01-2016, 23:18:41 »
Ja, ook afgaande op mogelijke molacties (ook verkeerde zoutkar) kan ik Klaas nu wel als Mol zien. (Maar ik weet niet of en wanneer het kwartje zou zijn gevallen als de hint er niet was geweest...)

Ja inderdaad. Dat vind ik wel erg zonde aan zo'n hint, je komt er nooit meer achter hoe je in het vervolg zelf gekeken had naar Klaas als deelnemer. Ik merk dat ik al behoorlijk aan het tunnelen was op Rop, Taeke en ook Remy, al had ik Klaas nog niet uitgesloten als mol.


Offline Melisar

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #203 Gepost op: 11-01-2016, 23:28:47 »
Ja inderdaad. Dat vind ik wel erg zonde aan zo'n hint, je komt er nooit meer achter hoe je in het vervolg zelf gekeken had naar Klaas als deelnemer. Ik merk dat ik al behoorlijk aan het tunnelen was op Rop, Taeke en ook Remy, al had ik Klaas nog niet uitgesloten als mol.



Je moet je afvragen of die hint er wel is. In het topic over die opdracht komt iemand met een aantal extda zinnen die te horen zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #204 Gepost op: 11-01-2016, 23:34:24 »
Je moet je afvragen of die hint er wel is. In het topic over die opdracht komt iemand met een aantal extda zinnen die te horen zijn.

Dat is dan toch des te meer reden om aan te nemen dat de hint er is? De verhaaltjes van oud-mollen zijn zo gemonteerd dat het laatste woord het woord is waarmee de hint gevormd wordt.

Offline Melisar

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #205 Gepost op: 11-01-2016, 23:40:12 »
Dat is dan toch des te meer reden om aan te nemen dat de hint er is? De verhaaltjes van oud-mollen zijn zo gemonteerd dat het laatste woord het woord is waarmee de hint gevormd wordt.

Nou ja het maakt mij niet uit, ik zit in een Ellie tunnel  ::rofl::
Maar de laatste woorden en dus de laatste letters veranderen dan waardoor de naam Klaas niet te maken is.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #206 Gepost op: 11-01-2016, 23:41:26 »
Het blijven de laatste letters en het laatste woord wanneer Klaas en Cecile binnen zijn.
klaar voor de strijd

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #207 Gepost op: 11-01-2016, 23:42:39 »
Ik hoop eigenlijk heel erg dat we nog 2 van die "onweerlegbare hints" krijgen en dat het dan de 3 finalisten blijken te zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #208 Gepost op: 11-01-2016, 23:44:41 »
Nou ja het maakt mij niet uit, ik zit in een Ellie tunnel  ::rofl::
Maar de laatste woorden en dus de laatste letters veranderen dan waardoor de naam Klaas niet te maken is.

Je zit diep in de tunnel zie ik  ;)

Offline Melisar

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #209 Gepost op: 11-01-2016, 23:49:09 »
Je zit diep in de tunnel zie ik  ;)

Zeker  ::tandpastasmiley::
Ik vind alleen dat jullie er zo gemakkelijk van uit gaan dat deze hint ook echt een  hint is. Met teleurstelling en alles. Dus ik dacht ik gooi eens wat in deze groep.

Verder vind ik Klaas niet zo verdacht en niet veel wijzen op Klaas, behalve dat hij super zenuwachtig is.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #210 Gepost op: 11-01-2016, 23:49:20 »
Ik struisvogel gewoon door, net als bij de Kees-hint. Ik WIL het niet weten ook tot afl 10.
Ga gewoon door met mijn "ik vind de winnaar"-zoektocht  :P

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #211 Gepost op: 12-01-2016, 00:14:25 »
Als we het dan toch ver gaan zoeken...  ;)

Micro-expressie... Klaas bedekt vaak zijn gezicht. Wrijft met hand over gezicht voor hij klooster ingaat en 'kak' zegt. Verbergt hij zijn werkelijk intenties. Doet hij ook na zoutkarrenopdracht als Art zegt dat er niets verdiend is en de groep om zich heen begint te kijken. En kijkt voortdurend naar links tijdens biecht. In 85% van de gevallen waarin een rechtshandige naar links kijkt als hij iets vertelt, vertelt hij een leugen. Andersom ook.

Wat je hier noemt zijn geen micro-expressies, maar verder wel mooi opgemerkt. Toch een vraagje, hoe weet je met zekerheid dat Klaas rechtshandig is?
 ??? ::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #212 Gepost op: 12-01-2016, 00:19:06 »
Nog even Over klaas CF mol. Wat nu als die contra, dus negatief gemaakt moet worden? Dan kun je ze weer gebruiken, maar dan om kandidaat klaas weg te strepen. En wellicht ook anderen.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #213 Gepost op: 12-01-2016, 00:31:49 »
Weet je wat ik vernieuwend zou vinden? Als ze die Klaas hint er expres in hebben gedaan om ons op het verkeerde spoor te zetten. Als Red Herring. Wel een beetje flauw maar toch. Denk contra, achter je rug etc, pleit allemaal wel weer voor 'omgekeerd denken'.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #214 Gepost op: 12-01-2016, 00:38:06 »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #215 Gepost op: 12-01-2016, 08:43:57 »
Ach jongens, de serie wordt nu niet opeens dodelijk saai...
Er komen nog veel meer opdrachten om hints uit te halen, laten we in elk geval voor een 10/10 score gaan. ::jaja::
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #216 Gepost op: 12-01-2016, 11:44:41 »
Serie 13 zijn we inderdaad ook massaal blijven kijken. Misschien met een iets andere focus op Kees, toen die hint ontdekt was, maar het seizoen werd er voor mij niet door verpest.

Offline sanderg23

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #217 Gepost op: 12-01-2016, 12:04:30 »
weet iemand wanneer dat moment was, waarbij ellie zei: nu heb je het verklapt! toen het ging over dat klaas de mol zou zijn. Kan het moment niet meer terugvinden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #218 Gepost op: 12-01-2016, 12:05:59 »
weet iemand wanneer dat moment was, waarbij ellie zei: nu heb je het verklapt! toen het ging over dat klaas de mol zou zijn. Kan het moment niet meer terugvinden

Tussen het ontbijt na opdracht 3 en voor de test.

Offline Shari

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #219 Gepost op: 12-01-2016, 12:07:50 »
weet iemand wanneer dat moment was, waarbij ellie zei: nu heb je het verklapt! toen het ging over dat klaas de mol zou zijn. Kan het moment niet meer terugvinden
minuut 47:55 bij uitzending gemist