Auteur Topic: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren  (gelezen 69666 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2016, 23:14:35 »
Maar hoe vaak gebeurt het dat de kandidaat die 90 minuten na aflevering 1 alom verdacht is, ook echt de mol is?

Bij ons misschien, maar onder de kandidaten niet heb ik het idee.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2016, 23:25:13 »
Remy was mijn schot voor de boeg en ik blijf ook nog even hier.
In de promo en ook tijdens de opdracht viel mij zijn positie bij het touwtrekken op.
Hij staat achteraan ver van de groep te trekken.  Dat lijkt me niet gunstig wat betreft verdeling van trekkracht.  Daarnaast natuurlijk het veters strikken ( dat doet hij op een moment dat hij wel vooraan staat bij de topito)  En natuurlijk het leggen van het naambordje in de verste positie was heel opvallend.  ::jaja::

Dit. Remy is ook mijn schot voor de boeg en blijft nog mooi mijn nummer 1 molverdachte. Vanwege de titel > wijsmaken, Art die Klaas wijsmaakt dat de muzikant niet gevonden hoeft te worden. Remy is de enige muzikant. Remy die als harpist ons wijsjes wijsmaakt. Remy die op de laatste 30 seconden opzichtig zijn veters begint te strikken. En Remy die zich als clumsy voorstelt. Voor mij een George-type  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2016, 23:29:39 »
Op de achterkant van het molgeld vind je een mozaïek van de mol, zei Art in het begin. Dit kun je zien als de rug van het geld. Ook zei Art dat het spel "achter je rug verandert". Cecile stond op elk biljet dat werd gewonnen (10x100). Remy stond in de eerste groepsfoto precies achter de rug van Cecile. Ook in de overzichtsfoto met Art erbij stond Remy achter Cecile.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2016, 23:30:45 »
Er is al een mooie case tegen Remy te maken... Gaat me iets te makkelijk! ::rofl::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2016, 23:34:10 »
Rop staat ook twee keer achter iemand. Ja, de lange mensen gaan wat meer naar achter op een groepsfoto. Vind dat niet zo overtuigend.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2016, 23:34:32 »
Er is al een mooie case tegen Remy te maken... Gaat me iets te makkelijk! ::rofl::

Het is ook nooit goed he...  ::rofl::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2016, 23:38:22 »
Bij dossier Cecile werd wel gezegd dat ze dwars door de mol heen kan kijken. Dan had remy eigenlijk Voor Cecile moeten staan, maar toch

Offline Diaantjuh9

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2016, 00:53:45 »
Bij dossier Cecile werd wel gezegd dat ze dwars door de mol heen kan kijken. Dan had remy eigenlijk Voor Cecile moeten staan, maar toch

Of Cecile heeft ogen in haar achterhoofd.  ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2016, 01:29:26 »
Art heeft de ultieme hint al gegeven: Klaas moest op zoek naar een muzikant.
Nou, hebben jullie onder het gewone publiek in de metro ook maar één muzikant gezien?
Nee, die was er niet. De enige muzikant in de metro was Remy.
Aangenomen dat Klaas gewoon een kandidaat is, en dus op zoek moet naar de Mol,
kreeg hij feitelijk de gouden tip van Art: Remy is de Mol.

2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2016, 10:45:04 »
In de uitleg zegt Art bij Remy "een wolf in schaapskleren" De mol is ook een wolf in schaapskleren... want doet zich voor als kandidaat maar ondertussen..  ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2016, 10:51:00 »
Art heeft de ultieme hint al gegeven: Klaas moest op zoek naar een muzikant.
Nou, hebben jullie onder het gewone publiek in de metro ook maar één muzikant gezien?
Nee, die was er niet. De enige muzikant in de metro was Remy.
Aangenomen dat Klaas gewoon een kandidaat is, en dus op zoek moet naar de Mol,
kreeg hij feitelijk de gouden tip van Art: Remy is de Mol.


Deze had ongewijzigd zo in de niet meer bestaande vodcast gepast......



Remy zat bovendien ook nog eens te klooien met zijn veters. Maar dat zou je met enig inlevingsgevoel nog positief kunnen uitleggen: loop maar eens op het strand met schoenen die niet goed vastzitten. Staat tegenover: het snellere alternatief zou zijn: schoenen uit, en lopen op je blote voeten.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2016, 11:01:02 »
Art heeft de ultieme hint al gegeven: Klaas moest op zoek naar een muzikant.
Nou, hebben jullie onder het gewone publiek in de metro ook maar één muzikant gezien?
Nee, die was er niet. De enige muzikant in de metro was Remy.
Aangenomen dat Klaas gewoon een kandidaat is, en dus op zoek moet naar de Mol,
kreeg hij feitelijk de gouden tip van Art: Remy is de Mol.


even topic doorlezen voordat je post aub. Is al minimaal 2x genoemd
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #32 Gepost op: 3-01-2016, 11:05:26 »
Voor mijn gevoel was het ding het vak met geld al uit toen hij met zijn veters begon. Op het eindresultaat had die handeling geen invloed meer, dus ik kan er geen molactie in zien. De 1500 (of 500) waren ze kwijt en de 2000 zouden ze nooit halen. Als-ie er nog wel in lag, zou de mol er belang bij hebben dat die er uitgetrokken werd. Niet bij een man minder en de verwarring die Remy nu veroorzaakte.

Als Remy hier als mol heeft gehandeld, dan is dat door met een losse of kapotte veter net zolang door te gaan tot hij uit het geldvak was en toen die missie was volbracht zichzelf eindelijk van die irritante veter kon verlossen.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 11:13:57 door Tarballs »

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #33 Gepost op: 3-01-2016, 11:18:23 »
Is er iemand met een goede foto op het moment dat hij zijn veters strikt? Als hij dit in het geldvak doet valt hij bij mij af, maar als hij het buiten het geldvak doet, is het een neutrale actie voor mij, niet mols, maar zeker niet onmols.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #34 Gepost op: 3-01-2016, 11:29:12 »
Is er iemand met een goede foto op het moment dat hij zijn veters strikt? Als hij dit in het geldvak doet valt hij bij mij af, maar als hij het buiten het geldvak doet, is het een neutrale actie voor mij, niet mols, maar zeker niet onmols.

Er wordt gesuggereerd dat Remy dit in het geldvak doet (met de topito nog in het vak ervoor) op het kaartje wat na dit moment als de kandidaten weer aan het slepen zijn in beeld komt.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #35 Gepost op: 3-01-2016, 11:39:42 »
Dankje, hij was al deels uit het geldvak

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #36 Gepost op: 3-01-2016, 11:43:18 »
Dankje, hij was al deels uit het geldvak

De topito was al deels (of net niet) uit het Marjoleinvak toch? De groep staat in het geldvak. Na de veterstrikactie weet de groep de topito nog meer dan een heel vak (het geldvak) verder te slepen.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 11:47:25 door Heinz »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #37 Gepost op: 3-01-2016, 13:35:15 »
Deze had ongewijzigd zo in de niet meer bestaande vodcast gepast......

Thanks! Ja, ik zit nu al helemaal in de Remy-tunnel.  ::jaja::

Ik verwacht overigens dat hij volgende week geld voor de pot gaat verdienen.
Art zei bij de instructies immers dat de Mol gerust af en toe geld kon verdienen omdat de kandidaten het 'follow the money'-principe hanteren
en er met 25 opdrachten kansen genoeg komen om het verdiende geld weer uit de pot te spelen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sarai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #38 Gepost op: 3-01-2016, 14:49:08 »
De enige muzikant in de metro was Remy.


Maar dat weet je natuurlijk helemaal niet zeker. Er had best een violiste of drummer in die metro kunnen staan die geen instrument bij zich hadden. Ja, Remy is een muzikant, maar dat kan je aan zijn uiterlijk toch niet zien? Net zoals de andere kandidaten niet aan iemands uiterlijk kunnen zien of iemand Maria of Juan heet, of 36 is.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Remy van Kesteren
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2016, 15:21:53 »
Op 2 boten staat het volgende vermeld.. Symphony en Fruko, beide muziek gerelateerd. In het kader van verborgen aanwijzingen en zo had u het kunnen weten?  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan