Auteur Topic: Wie is de Mol? 2016 Locaties  (gelezen 19387 keer)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #40 Gepost op: 15-02-2016, 22:43:45 »
Ik heb deze opdracht nog niet voorbij zien komen of wel? En bij de vooruitblik van aflevering 8 zag ik hem ook niet. Zou het een finale opdracht zijn?

Ze zitten pas sinds aflevering 6 in het noorden.

Daar is iets aparts mee aan de hand. Ik meldde eerder dat bij de Rio Yásica een opdracht was, maar het betreft mogelijk alleen opnamen voor een test. In het Molboekje staat een foto van het draaischema. Daarop is te lezen:
09.15 uur: Crewhotel - Vertrek naar locatie
10.30 uur: Jessica Rivier - Voorbereiden (+ onleesbare tekst die in de rug valt)
11.00 uur: Test

In de vooruitblik hebben de kandidaten bij de derde opdracht en bij het testpraatje van Art dezelfde kleren aan. Die test zal het dus hoogstwaarschijnlijk niet geweest zijn, omdat de test bij de Rio Yásica in de ochtend is. Dan houd je de finaletest over, maar op de foto van het draaischema staan voor 12.00 uur opvallend genoeg een executie en exitgesprek ingepland. Dat vind ik niet passen bij de finaletest, maar welke andere opties zijn er nog meer dan?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #41 Gepost op: 16-02-2016, 00:02:33 »
Volgende week niemand naar huis en dan in aflevering 9 nog een Executie net als de voorgaande twee jaren?  ::vergroot::

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #42 Gepost op: 16-02-2016, 10:29:01 »
Volgende week niemand naar huis en dan in aflevering 9 nog een Executie net als de voorgaande twee jaren?  ::vergroot::

Bedoel je dat er een groepsvrijstelling komt aan het einde van aflevering 8? Dat zou dan wel sneu zijn voor Annemieke met haar groene vrijstelling.

Ontopic: de crew heeft voor dit seizoen naar mijn mening erg fraaie locaties gekozen. Vooral de klooster- en de laseropdracht vond ik een lust voor het oog.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #43 Gepost op: 16-02-2016, 12:45:31 »
Bedoel je dat er een groepsvrijstelling komt aan het einde van aflevering 8? Dat zou dan wel sneu zijn voor Annemieke met haar groene vrijstelling.

Annemieke kan haar Vrijstellibg dan nog in aflevering 9 inzetten, zodat ze sowieso de finale haalt :)

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #44 Gepost op: 22-02-2016, 19:55:50 »
De kaart is weer wat geüpdatet.

De opdracht met de aftellende bedragen van aflevering 8 was sowieso in de suikerfabriek.
De kraak-de-kluis opdracht is daar ook opgenomen. Die locatie op het terrein heb ik ook gevonden.

De kwartetopdracht uit aflevering 7 hadden we daar ook neergezet, omdat we vorige week dachten dat dat de opdracht zou zijn die daar is opgenomen. Nu ik nog eens beter naar de uitzending keek, lijkt dat niet te kloppen. Deze ontbreekt dus nog even...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #45 Gepost op: 22-02-2016, 20:39:31 »
De kwartetopdracht uit aflevering 7 hadden we daar ook neergezet, omdat we vorige week dachten dat dat de opdracht zou zijn die daar is opgenomen. Nu ik nog eens beter naar de uitzending keek, lijkt dat niet te kloppen. Deze ontbreekt dus nog even...
Dat zijn de lastigste locaties. Weinig context en niet relevant voor toeristen.

Mijn gok is te zien in het bijgevoegde plaatje. West-noord-west t.o.v. de restaurant opdracht. De binnenplaats/pleintje waar ze het kwartet spel na besproken sluit aan bij de kenmerken van de binnenplaats/pleintje direct linksboven de stip. Het gebouw links onder de stip (aansluitend) is net iets hoger zoals ook te zien is in minuut 31:19 van de download. Verder zijn der gaten in het dak te zien (in elk geval in de satellietbeelden van 16-10-2014). Vroeger is er daar een station/spoor geweest. De baksteenmuur met boogjes vindt ik daarbij passen. Het spoor (uit 16 augustus 1897) was gefinancierd door een Nederlandse bancaire huis, dus het heeft ook een link met Nederland.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #46 Gepost op: 22-02-2016, 22:04:07 »
Topwerk! Lijkt mij ook te kloppen :) Is toegevoegd ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #47 Gepost op: 22-02-2016, 22:07:26 »
 ::ok:: Hoe jullie dat allemaal doen hoor. Volgend jaar hopen op weer eens een land met Google Maps ;D

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #48 Gepost op: 28-02-2016, 22:49:53 »
Ook aflevering 9 is voor zover ik kon vinden in de kaart gezet.

Dat betekent dat ook seizoen 16 zo goed als helemaal in kaart is gebracht!

Er ontbreken hier en daar nog elementen, maar het grootste deel is gelukt. Dank aan iedereen die heeft meegeholpen!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #49 Gepost op: 29-02-2016, 00:00:39 »
Ook aflevering 9 is voor zover ik kon vinden in de kaart gezet.

Dat betekent dat ook seizoen 16 zo goed als helemaal in kaart is gebracht!

Er ontbreken hier en daar nog elementen, maar het grootste deel is gelukt. Dank aan iedereen die heeft meegeholpen!


Wat leuk!
Merci, Milcof, RoyL en alle anderen.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #50 Gepost op: 1-03-2016, 16:33:51 »
ik heb ook dit jaar weer enorm genoten van het bekijken van alle locaties,
wat een werk.
het bezoeken van de kaart is elke week weer een hoogte punt van mijn bezoekjes aan dit forum.

tot volgend jaar