Auteur Topic: Wie is de Mol? 2016 Locaties  (gelezen 19385 keer)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Gepost op: 7-12-2015, 23:52:29 »
Hallo mede-molloten,

Eén van de leukste dingen aan Wie is de Mol? zijn toch wel die prachtige locaties die ze ieder jaar weer bezoeken. De afgelopen jaren hebben milcof en ik (met veel hulp van medeforummers) deze locaties bij proberen te houden in Google Maps, wat vaak voor veel verduidelijking zorgde. Daarom zijn we ook dit jaar weer van de partij!

Voor degenen die de kaarten van vorig jaar nog eens willen bekijken, deze kun je hier vinden.

En dan hier de kaart van seizoen 16 :)
« Laatst bewerkt op: 1-01-2016, 17:58:49 door -RoyL- »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #1 Gepost op: 9-12-2015, 17:23:37 »
In het Molboekje en in de leader kom ik ten minste de volgende specifieke locaties tegen (algemene plekken laat ik hier buiten beschouwing).

Molboekje
•   Er is op een ochtend een opdracht bij de Rio Yásica (Jessica Rivier), een kronkelende rivier in het noorden van de Dominicaanse Republiek. Een precieze locatie wordt niet gegeven.
•   In het historische centrum van Santo Domingo, de hoofdstad van de Dominicaanse Republiek, vinden opnamen plaats, maar dat was eigenlijk al wel te verwachten.
•   Er wordt met kandidaten een scène opgenomen bij een grot. Deze plek zou een filmlocatie van Pirates of the Caribbean zijn geweest. Mogelijk gaat het om een grot te Samaná, een schiereiland in het noorden.
•   In het noorden van het land wordt gedraaid bij het Estadio Bartolo Colón. Dit honkbalstadion te Altamira is vernoemd naar een honkballer die in die plaats geboren is en momenteel voor de New York Mets uitkomt.
•   Vermoedelijk is er een opdracht in een verlaten suikerfabriek. Deze plek heb ik nog niet kunnen traceren. Zou dit misschien het gebouw zijn dat in de leader bij Rop Verheijen en/of Klaas van Kruistum in beeld komt??

Leader
•   Er vindt in Santo Domingo een dansopdracht plaats bij Alcázar de Colón. Dit oude paleis staat op de Werelderfgoedlijst van Unesco. We zien Airen zwieren. Dat dit echt om een opdracht gaat, blijkt naar mijn idee uit een passage in het Molboekje: ‘We doen een opdracht op een groot plein, met veel locals. Wat een feest! De Dominicaanse Republiek voelt als een warm bad: muziek, lachen, dansen, gegil, geklap, gejoel [...].'
•   De ruïne die na het witte masker in beeld komt, maakt deel uit van het Monasterio de San Francisco en bevindt zich in Santo Domingo.
•   Het witte standbeeld na Marjolein Keuning is het Monumento a los Héroes de la Restauración in Santiago de los Caballeros. Deze plaats in het noorden ligt redelijk dicht in de buurt van Altamira (45 min. met de auto) en de Rio Yásica (zie hiervoor). Mogelijk is dit 67 meter hoge gedenkteken slechts in beeld als een highlight van het land.
•   Na Klaas van Kruistum zijn enkele bouwwerken uit Santo Domingo zichtbaar die naar mijn mening dienstdoen als couleur locale. Het gaat onder meer om het Pantéon Nacional, het Monumento de Fray Anton de Montesinos (standbeeld van een roepende Antonio Montesino) bij de monding van de Rio Ozama en tot slot het Fortaleza Ozama.

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #2 Gepost op: 22-12-2015, 18:22:38 »
•   Vermoedelijk is er een opdracht in een verlaten suikerfabriek. Deze plek heb ik nog niet kunnen traceren. Zou dit misschien het gebouw zijn dat in de leader bij Rop Verheijen en/of Klaas van Kruistum in beeld komt??

Misschien staat 'ie in een ander land... :)
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #3 Gepost op: 23-12-2015, 00:00:31 »
Nice work Molzkovicz!!!

Ik hoop persoonlijk dat er ook een leuk kerkje bijzit, vind opdrachten in kerken leuk en mysterieus. De manier hoe ze het in 2011 en 2013 hebben gedaan is top. En midden amerika.. dus stikt er van de oude kerkjes.
Zitten veel mooie locaties bij dit jaar!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2016, 18:36:43 »
Die Instagram foto van Art is volgens mij genomen van 18°12'46.43"N - 70°32'41.95"W. Een pier voor Las Salinas Hotel in de duinen van Bani. Foto in oostelijke richting.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #5 Gepost op: 3-01-2016, 20:16:31 »
de metro lijn die ze bereden hebben ligt tussen:

Estación Centro de los Héroes, L1, Av Enrique Jiménez Moya
Santo Domingo, Dominicaanse Republiek
18.451061, -69.927358

en

Estación Mamá Tingó, L1, Av Hermanas Mirabal
Dominicaanse Republiek
18.546630, -69.900800

wie waar opstapt heb ik niet kunnen achterhalen

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #6 Gepost op: 3-01-2016, 20:17:28 »
Die Instagram foto van Art is volgens mij genomen van 18°12'46.43"N - 70°32'41.95"W. Een pier voor Las Salinas Hotel in de duinen van Bani. Foto in oostelijke richting.

is locatie van executie en discussie over penningmeesterschap

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #7 Gepost op: 3-01-2016, 21:39:03 »
sleep opdracht is hier:


Peravia
Dominicaanse Republiek
18.213382, -70.531801

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #8 Gepost op: 3-01-2016, 22:09:06 »
Alle locaties van aflevering 1 staan in de kaart  ::tandpastasmiley::

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #9 Gepost op: 3-01-2016, 22:30:13 »
is de link fout, of de instellingen van de kaart?

of is het je bedoeling om dit jaar de kaart alleen maar zichtbaar te maken aan hen die via een googleacount toestemming van jou krijgen?

ik krijg met de link namelijk alleen een google inlog scherm.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #10 Gepost op: 3-01-2016, 22:32:35 »
Bedankt dat je het even meldde. Als het goed is werkt hij nu?

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #11 Gepost op: 3-01-2016, 22:53:24 »
klopt ook bij mij werkt het nu

dank


Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #12 Gepost op: 3-01-2016, 22:54:04 »
Toppie  ::ok::

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #13 Gepost op: 4-01-2016, 00:24:16 »
Na de zoutkarrenopdracht gaan de kandidaten terug naar Santo Domingo voor de dans- en de ruïneopdracht. De etherdiscipline wordt bijgebracht in brasserie Pat'e Palo. De test en executie zijn volgens mij in het Museo de Arte Moderno; het kunstwerk Cibercity 3001 is te zien in de vooruitblik.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #14 Gepost op: 4-01-2016, 00:34:31 »
Laatste shot met kandidaten bij de executie doet me beetje denken aan het museum van 2011. Was ook 2e aflevering als ik me goed herinner.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2016, 22:57:26 »
Dank je voor alle lokaties die je er weer in hebt gezet,

Ik gok dat dennis links naast het groene vierkantje, als tim daar kijkt zie links naast tim een hek, en als ik een beetje naar foto's van het klooster kijk lijkt daar een hek te staan.

logisch zou zijn dat annamarie dan aan de anderekant van het groene vierkantje staat maar dat is gokken.


Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #16 Gepost op: 11-01-2016, 09:34:46 »
Tnx voor het meedenken :)
Ik heb wat er tot nu toe instaat snel kunnen doen naar de uitzending op basis van wat ik nog wist, maar geen tijd gehad om al terug te kijken.
Heb het net wat aangevuld :)

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #17 Gepost op: 11-01-2016, 19:50:50 »
Leuk, de loods waar de selectie van WIDM Junior 2014 plaatsvond is dezelfde plek als waar Art een gesprek heeft gehad met de Mol :)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #18 Gepost op: 11-01-2016, 20:31:01 »
Leuk, de loods waar de selectie van WIDM Junior 2014 plaatsvond is dezelfde plek als waar Art een gesprek heeft gehad met de Mol :)

Dat was de reden dat we hem zo snel hadden. Ik heb er vorig jaar voor Junior dagen naar gezocht, om er uiteindelijk achter de komen dat de naam van de fabriek gewoon in de aftiteling stond :P

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2016 Locaties
« Reactie #19 Gepost op: 17-01-2016, 13:20:23 »
Ook aflevering 3 is intussen zo goed als helemaal in kaart gebracht :)