Poll

Beoordeel de items voor aflevering 9.

Iemand aanspreken is mols
Iemand aanspreken is onmols
Mensen instructies geven is mols
Mensen instructies geven is onmols
Op een detail wijzen is mols
Op een detail wijzen is onmols
Een foto maken is mols
Een foto maken is onmols
Geld vinden is mols
Geld vinden is onmols
Mensen wegsturen is mols
Mensen wegsturen is onmols
Klaas vertellen hoe hij moet lopen is mols
Klaas vertellen hoe hij moet lopen is onmols

Auteur Topic: [Theorie] Molpunten 2016  (gelezen 31418 keer)

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #40 Gepost op: 3-02-2016, 10:36:13 »
Ik vind dit zo'n tof topic... Ik zou graag ook willen kijken of we ook zoiets voor De Mol kunnen doen. (Hopelijk komen er dan genoeg reacties voor de wisdom of the crowd) . Kijk jij De Mol ook Erik?

Ik wil het ook wel op me nemen maar ik wil natuurlijk niet het gras voor je voeten wegmaaien of de eer stelen oid...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #41 Gepost op: 3-02-2016, 13:00:59 »
Dat is eigenlijk een heel leuk idee, K(l)aaasje :P

Misschien is het volgende een goed idee:
Jij kiest steeds de items, houdt de polls bij en beoordeelt de items, (ik leg nog wel uit hoe dat werkt), stuurt de data naar mij en ik gooi het in mijn grafiekjesmaker (dat is namelijk vrij technisch) en post steeds de uitslag. Ik vind het namelijk wel heel leuk als het format hetzelfde is, dan kan ik het ook op mijn site gooien straks.

Zal ik vanavond een topic starten voor aflevering 1?
Zou je de items voor aflevering 1 vandaag kunnen geven? Anders kies ik denk ik vanavond.

En de kleuren van de kandidaten (die kan ik vrij kiezen namelijk)? Anders kies ik zelf iets vanavond, bv. naar aanleiding van de kleuren van hun kleding op de groepsfoto.

Het is voor mij ook een goede reden om de serie te gaan volgen, iets dat ik heel graag wil gaan doen namelijk :)

Ik heb vanavond niks. Zal ik vanavond aflevering 1 doen en de topic (met poll) starten? Met jouw items of dat ik zelf kies? En dat daarna, jij de items kiest, de polls bijhoudt en de items op de kandidaten beoordeelt, en ik het technische deel, dus het invoeren. Dat is misschien nog wel de beste rolverdeling.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 13:10:54 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #42 Gepost op: 3-02-2016, 14:59:32 »
Klinkt goed Erik! Lijkt me een goede rolverdeling :)

Misschien is het dan handiger als ik het topic maak, dan kan ik ook de poll aanpassen?


Edit: ik stuur je wel even een PB met wat details ed..

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #43 Gepost op: 3-02-2016, 16:51:47 »
Misschien is het dan handiger als ik het topic maak, dan kan ik ook de poll aanpassen?
Goed punt. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Ik heb je PB gezien en reageer vanavond, ook met nog wat dingetjes rondom de poll waar je even op kan letten ('t meeste zal je zelf ook bedacht hebben, maar voor het geval dat :))
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #44 Gepost op: 4-02-2016, 07:45:37 »
Het topic voor Molpunten bij De Mol staat online!


Dus mensen stem vooral op (on)molse acties zowel hier als bij de zuiderburen.  ::joehoe::

Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #45 Gepost op: 4-02-2016, 14:02:14 »
Ingevuld. En meteen een tip voor iedereen die dit nog niet gedaan heeft.... Kijken die WIDM uit Vlaanderen. Superleuke serie!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #46 Gepost op: 8-02-2016, 21:40:57 »
De resultaten van aflevering 5!
Eigenlijk zit, op twee mensen na, iedereen rond het middelpunt. Alleen Klaas is mols (maar eigenlijk ook vooral in aflevering 4) en
Cécile is onmols. Inmiddels weten we van die laatste dat dat terecht is. En van die eerste eigenlijk ook... ::)



Dit zijn de items voor afelvering 6:
  • (decor bouwen) Beslissen waar iets komt
  • (decor bouwen) Een plek beschrijven met LINKS of RECHTS
  • (decor bouwen) Een joker pakken
  • (kabelbaan) Een woord opzoeken
  • (kabelbaan) Communiceren met de portofoon
  • (kabelbaan) Overhoord worden
  • (op zoek naar jezelf) Rijden
  • (op zoek naar jezelf) in de Kever zitten (denk aan de andere auto waar zwarte rook uit kwam)
  • (op zoek naar jezelf) Navigeren
  • (op zoek naar jezelf) Een beeld vinden
  • (op zoek naar jezelf) Het hoogste punt aanwijzen
  • (op zoek naar jezelf) Meebeslissen over de groepsfoto-opstelling
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #47 Gepost op: 9-02-2016, 02:30:19 »
Slik....

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #48 Gepost op: 9-02-2016, 10:22:01 »
We zijn eruit! Klaas is de mol ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #49 Gepost op: 15-02-2016, 22:19:33 »


En we kunnen weer stemmen voor aflevering 7! :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #50 Gepost op: 15-02-2016, 22:23:30 »
Done. Lastige deze keer. Veel onderdelen waren zowel Mols als logisch voor de kandidaten. Zoals dat mingeld afmaken. Gezien wat er op het spel staat, zou ik dat als kandidaat ook doen.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #51 Gepost op: 18-02-2016, 22:28:40 »
Done. Lastige deze keer. Veel onderdelen waren zowel Mols als logisch voor de kandidaten. Zoals dat mingeld afmaken. Gezien wat er op het spel staat, zou ik dat als kandidaat ook doen.
Eigenlijk wel mee eens maar toch heb ik alleen 'mols' aangeklikt (net als zovelen met mij zo te zien). Dat merk ik wel vaker dat ik dingen in principe mols vindt, en dan ook alleen 'mols' aanklik ondanks dat ik me er van bewust ben dat het ook kandidaats is vanwege de voordelen die zij er van hebben. Ik denk dat, in dit geval, dat ook deels komt omdat ik het het niet afmaken van mingeld (specifieker, blokkeren) wel kandidaats vindt, maar dat is in dit geval helemaal niet gebeurd.


Sorry, maar ik heb expres gewacht met deze post totdat dit topic op pagina twee stond =p

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #52 Gepost op: 18-02-2016, 22:40:07 »
Eigenlijk wel mee eens maar toch heb ik alleen 'mols' aangeklikt (net als zovelen met mij zo te zien). Dat merk ik wel vaker dat ik dingen in principe mols vindt, en dan ook alleen 'mols' aanklik ondanks dat ik me er van bewust ben dat het ook kandidaats is vanwege de voordelen die zij er van hebben. Ik denk dat, in dit geval, dat ook deels komt omdat ik het het niet afmaken van mingeld (specifieker, blokkeren) wel kandidaats vindt, maar dat is in dit geval helemaal niet gebeurd.

Ik heb juist gestemd op onmols bij min geld compleet maken, omdat dat aandacht op jou vestigt en het uiteindelijke bedrag alleen afhing van de blokkades, maar ik zie wel meer niet helzelfde als de meerderheid van de stemmers.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #53 Gepost op: 23-02-2016, 22:41:03 »

Ons molletje komt toch wel vrij duidelijk boven drijven, zo lijkt het. ::jaja::


De acties voor aflevering 8 zijn iets minder in aantal, maar het wordt ook moeilijker naarmate er minder mensen komen. Of er nog eentje komt voor aflevering 9 hangt af van wat voor opdrachten daar nog in zitten. Echter, gezien Art het in aflevering 1 had over "meer dan 25 opdrachten" en we er pas 2 + 7 * 3 = 23 gehad hebben, hebben we er nog "meer dan 2", oftewel 3, tegoed.

De acties voor aflevering 8 zijn:
  • (Touwen spannen) Een touw spannen
  • (Touwen spannen) Puzzelen
  • (Geldklokken) Discussiëren over de volgorde
  • (Geldklokken) Een klok stilzetten
  • (Geldklokken) Communiceren met de portofoon
  • (TV maken) Couch potato zijn
  • (TV maken) Snel praten
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #54 Gepost op: 23-02-2016, 23:05:13 »
Mooi Erik! Het is duidelijk, Klaas is de mol.  ::jaja::

Een ander vraagje, waarom zet je de opdracht eigenlijk niet meer tussen haakjes in de poll?
Toen je er ooit mee begon vond ik het een beetje storend staan, maar nu het er niet meer was, merkte ik toch dat ik het miste...

Ik vind het nu wel meevallen, maar vorige week vond ik het in eerste instantie een beetje verwarrend waar 'er lang over doen' (of zoiets, ik weet de precieze bewoording niet meer) op sloeg. Ik nam aan de koffer-opdracht, maar toch het had ook op de wegleg opdracht kunnen slaan dat mensen er langer over deden om een kaartje neer te leggen...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #55 Gepost op: 23-02-2016, 23:48:13 »
waarom zet je de opdracht eigenlijk niet meer tussen haakjes in de poll?
Ik ben me er niet eens van bewust dat ik dat consequent deed. Kan zijn hoor, maar dan niet heel bewust denk ik.

Hoe dan ook worden zonder opdrachtnamen de pollantwoorden korter, en dat vind ik zelf prettiger lezen. Maar ik kan het voortaan best weer doen, alhoewel "voortaan" in dit geval betekent "volgende week, en als ik het tegen de tijd nog niet vergeten ben, in 2017 weer"...

Als het goed is staat in mijn posts wel steeds wat bij welke opdracht hoort. Maar het is inderdaad duidelijker om het er in de poll bij te zetten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #56 Gepost op: 1-03-2016, 22:07:27 »
In de één-na-laatste grafiek van dit jaar doet Tim nog een poging om mols gedrag te vertonen, en doet Klaas het vooral heel rustig aan.


En dat betekent dat we de laatste poll in gaan: de finale!

De lijst voor aflevering 9 is aldus:
  • (fotoreconstructie) Iemand aanspreken
  • (fotoreconstructie) Mensen instructies geven
  • (fotoreconstructie) Op een detail wijzen
  • (fotoreconstructie) Een foto maken
  • (resort zonder gasten) Geld vinden
  • (resort zonder gasten) Mensen wegsturen
  • (resort zonder gasten) Klaas vertellen hoe hij moet lopen
Stem ze!
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #57 Gepost op: 5-03-2016, 12:16:23 »
Mensen, ik ga 'm aftikken.

Immers, ik wil wel vóór de ontknoping de uitslag hebben natuurlijk :)

Molpunten 2016: de uitslag

Volgens Molpunten 2016 is Klaas de mol.

De samenvatting

De volgorde van verdenking, van mols naar onmols, is als volgt:
Klaas (erg mols)
Tim en Remy (mols)
Airen, Marjolein, Rop en Ellie (neutraal)
Annemieke, Cécile en Taeke (onmols)

Voor iedereen die heeft gestemd: bedankt! Zonder de stemmen had de theorie niet gewerkt, en het werkt op aantal stemmen, dus iedere stemmer heeft een bijdrage geleverd! :D

Met het einde van de theorie komt natuurlijk de evaluatie. Wat zijn de meningen, bevindingen, op- en aanmerkingen, kortom, alle gedachtes? Wat kan er volgend jaar anders? Wat moeten we zeker behouden? Barst los, wees kritisch :) En veel plezier bij de ontknoping vanavond :)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2016, 12:18:15 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #58 Gepost op: 5-03-2016, 12:39:20 »
Fijn dat we nu éindelijk duidelijkheid hebben ::hypocriet:: Kijk zo bewijst een theorie zich ::ok::

Of zou deze theorie toch te bevooroordeeld zijn - het hele forum verdenkt Klaas, dus worden zijn acties altijd als 'mols' bestempeld.

Wat ijk vaak merk, is dat de opties die gegeven worden niet eenduidig zijn als je de uitzending niet gezien zou hebben. 'Je in de discussie mengen' kan op twee manieren uitpakken: goed en slecht. Het ene voorstel zorgt dat de opdracht slaagt en het andere saboteert het. 'Met kokers terugkomen van de kano' is ook een lastige als je niet weet wie het minbedrag heeft binnengehaald - maar je kunt denken dat meer dan één in ieder geval een plusbedrag geeft en dus onmols is. Met andere woorden: het is heel moeilijk om de nuance te brengen als je stemt. In die zin zou je dus moeten zoeken naar punten die niet op twee manieren uit te leggen zijn - wat bij veel opdrachten gewoon moeilijk is, zeker als je het ook nog wilt kwantificeren.

Verder een interessante theorie, leuk dat ie werkt ::ok::
...óf niet!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Theorie] Molpunten 2016
« Reactie #59 Gepost op: 5-03-2016, 13:13:13 »


Of zou deze theorie toch te bevooroordeeld zijn - het hele forum verdenkt Klaas, dus worden zijn acties altijd als 'mols' bestempeld.


Ik denk dat dit inderdaad zo is. We merkten het ook bij de stemwijzer.
Voor de rest vind ik de theorie en de interactie die het vraagt erg leuk :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.