Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 110550 keer)

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #60 Gepost op: 16-01-2016, 11:38:27 »
Zouden de dagboek stukjes kunnen wijzen naar de afvaller van de volgende aflevering?

- 1ste dagboek - Er stond iets in dat Airen letterlijk heeft gezegd...Airen viel af
- 2de dagboek - goede treden, slechte treden....Marjolein valt af?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #61 Gepost op: 16-01-2016, 12:11:07 »
Maar omdat ik altijd beslagen ten ijs wil komen

Ineens schoot mij te binnen dat er 2 schaatsers waren, vader Eddy en zoon Carl Verheijen, beiden redelijk succesvol.
Maar hockey heeft natuurlijk ook een variant op ijs.
Klaas heeft het programma IJSSTRIJD! gepresenteerd.  ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #62 Gepost op: 16-01-2016, 12:15:33 »
Zouden de dagboek stukjes kunnen wijzen naar de afvaller van de volgende aflevering?

- 1ste dagboek - Er stond iets in dat Airen letterlijk heeft gezegd...Airen viel af
- 2de dagboek - goede treden, slechte treden....Marjolein valt af?

Zeker iets om in de gaten te houden als Marjolein vanavond rood krijgt. ::jaja::

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #63 Gepost op: 16-01-2016, 12:20:57 »
Leve het dagboek?

Vreemde zin om mee te beginnen en heeft ook niets te maken met wat volgt.

Viva is Spaans voor Leve.
Bijvoorbeeld "Viva el rey" is Leve de koning.
Cécile heeft voor de Viva gewerkt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #64 Gepost op: 16-01-2016, 12:33:47 »
Heeft er uberhaupt ooit een hint gestaan in het dagboek van de mol? Ik heb altijd het idee dat daar iemand van de productie gewoon een paar quotes van kandidaten verzamelt en daar een dagboek van maakt  ::rofl::. Maar kan het mis hebben natuurlijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #65 Gepost op: 16-01-2016, 12:37:20 »
Heeft er uberhaupt ooit een hint gestaan in het dagboek van de mol? Ik heb altijd het idee dat daar iemand van de productie gewoon een paar quotes van kandidaten verzamelt en daar een dagboek van maakt  ::rofl::. Maar kan het mis hebben natuurlijk.

Bij WIDM 2010 vormden de eerste letters van de dagboeken van de Mol samen "DEMOLTIEN". En dat verwees weer naar het kettinkje van Kim met het plusje/kruisje wat op het Japanse teken voor 10 lijkt.

WIDM 2011: eerste dagboek eindigt met een PS. Patrick Stoof.

Verder is er volgens mij nooit iets als hint bevestigd wat in het dagboek van de Mol heeft gestaan.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 12:39:28 door Heinz »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #66 Gepost op: 16-01-2016, 13:07:17 »

Verder is er volgens mij nooit iets als hint bevestigd wat in het dagboek van de Mol heeft gestaan.

Volgens mij stond er in het molboek van de mol in 2006 op de eerste pagina: ikbendemol. Als je dus de eerste letters van de zinnen nam en dan naar beneden las.
Zoiets staat me nog bij.

Edit: oh jullie bedoelen dagboek..
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 13:10:55 door FS »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #67 Gepost op: 16-01-2016, 13:30:23 »
En toch viel het in het moldagboek op dat er een letterlijke zin van Airen een op een overgenomen was. Ik heb niet zo snel iets uit het dagboek van aflevering 2 gevonden wat een kandidaat vorige week in de uitzending net zo letterlijk heeft gezegd. Vertrouwen in jezelf is iets wat Susan in het klooster zei op moment dat Remy er rondliep. Dus als er al een afvallershint uit te halen was zie ik hem nu al onderbroken worden. Helaas, want zonder radiohint is het gissen met de pool  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline aspendos

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #68 Gepost op: 16-01-2016, 14:38:01 »
Heeft het dagboek niet het laatste woord? En als we het woord dagboek nou eens letterlijk nemen?

daáágboek!! of wel leve het dagboek! hier kun je in lezen wie er weggaat ofwel dag gaat zeggen!

ik ga mee in de theorie van goede treden, slechte treden en dat daarmee of Marjoen of Rop afvalt ... beide hebben in gtst gespeeld ...
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 15:04:39 door aspendos »
omdenken ... het blijft lastig ...

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #69 Gepost op: 16-01-2016, 15:27:27 »
Wat een interessante theorieën! Ik denk zeker dat het dagboek hints bevat. Ik ging uit van afvallerhints, maar nu ik jullie reacties van vandaag lees denk ik dat het ook zo zou kunnen zijn dat het "daaaagboek" meteen al verwijzingen bevat naar alle kandidaten die het spel voortijdig zullen moeten verlaten. Hoewel een afvallershint toch logischer zou zijn. Ik twijfel enorm of er nu een gtst'er af gaat vallen of Cecile. Die viva-hint vind ik heel goed gevonden en de rare zinnen blijven opmerkelijk.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2016, 21:29:33 »
En toch viel het in het moldagboek op dat er een letterlijke zin van Airen een op een overgenomen was. Ik heb niet zo snel iets uit het dagboek van aflevering 2 gevonden wat een kandidaat vorige week in de uitzending net zo letterlijk heeft gezegd. Vertrouwen in jezelf is iets wat Susan in het klooster zei op moment dat Remy er rondliep. Dus als er al een afvallershint uit te halen was zie ik hem nu al onderbroken worden. Helaas, want zonder radiohint is het gissen met de pool  :P

Toch een mogelijke afvallerstheorie. ;)

Kijken of er deze week weer een tekst direct aan een kandidaat te linken is.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2016, 21:31:33 »
We hebben de Mol flink te kakken gezet! Nou… Mag ik je op het volgende attent maken? Eén; een Mol komt zelden boven de grond.

Want waarom zou je boven de grond komen als je toch amper iets kunt zien? En twee; ik was bezig met het scheppen van mijn eigen territorium. Follow the money. Maar dan letterlijk.

Tijd voor een frisse wind. Een andere opsporingsmethode. 

En nu kon ik dan eindelijk toeslaan. In één keer een grote klapper maken. Eénenveertighonderdvijftig euro hadden we verdiend. Drieëntwintighonderdvijfenveertig geboden. Tientje meer of minder maakt dan ook niet meer uit. Resultaat? Achttienhonderdentien euro in de pot! Missie geslaagd. 

De macht over de test is meer dan de helft van het verdiende potgeld waard. Mij niet hoor.

    Mij gaat het om mijn ware gezicht; mijn portret op de rug van de biljetten. Ik ken de antwoorden. En ik ben gretig… Maar de kandidaten des temeer. Het ging precies zoals een Mol hoopt dat het gaat.     

Wat restte was het afscheid van Remy. Ach... So true! "Steeds als je een beetje grip krijgt op de Mol, ben je weer terug bij af." De verrassing kwam je duur te staan. Eén troost; de rest van de kandidaten ook. En die moeten nog verder in het spel. Jij komt nooit meer terug.     
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2016, 21:36:34 »
Afvallerstheorie in de dagboeken dus! Interessant

Offline lennji

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #73 Gepost op: 16-01-2016, 21:36:43 »

En nu kon ik dan eindelijk toeslaan. In één keer een grote klapper maken. Eénenveertighonderdvijftig euro hadden we verdiend. Drieëntwintighonderdvijfenveertig geboden. Tientje meer of minder maakt dan ook niet meer uit. Resultaat? Achttienhonderdentien euro in de pot! Missie geslaagd. 


Vreemd dat de bedragen uitgeschreven zijn. Zit misschien een hintje in  ??? ???

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2016, 21:42:39 »
Zouden de dagboek stukjes kunnen wijzen naar de afvaller van de volgende aflevering?

- 1ste dagboek - Er stond iets in dat Airen letterlijk heeft gezegd...Airen viel af
- 2de dagboek - goede treden, slechte treden....Marjolein valt af?

Ik citeer mijzelf even, zat denk ik namelijk wel op het goede spoor...alleen gebruikte ik niet de juiste hint naar de afvaller van deze week.

- 1ste dagboek - Er stond iets in dat Airen letterlijk heeft gezegd...Airen valt af
- 2de dagboek - Er stond iets in dat bij Remy letterlijk werd gezegd...Remy valt af
- 3de dagboek - Nog te bestuderen  ::tandpastasmiley::

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2016, 22:09:02 »
Ik citeer mijzelf even, zat denk ik namelijk wel op het goede spoor...alleen gebruikte ik niet de juiste hint naar de afvaller van deze week.

- 1ste dagboek - Er stond iets in dat Airen letterlijk heeft gezegd...Airen valt af
- 2de dagboek - Er stond iets in dat bij Remy letterlijk werd gezegd...Remy valt af
- 3de dagboek - Nog te bestuderen  ::tandpastasmiley::

Rop dan? Die nauwelijks iets ziet in het donker?

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Dagboek Mol
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2016, 22:10:37 »
Interessant dagboek...

'opsporingsmethode' - hint naar Ellie alweer? (Halfweg ook al)

En maken we hieruit op dat de Mol het befaamde 2345,00 heeft geboden? Dan is Taeke het dus niet.

Follow the money, maar dan letterlijk. Er is duidelijk iets met getallen en hints dit jaar. Zo begon de allereerste opdracht.

Tijd voor een getallentheorie.
2 3 4 5
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 22:12:52 door Risjaar »
C'est le Fruit!

Online Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek Mol
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2016, 22:11:38 »
Sorry maar wat een rare schrijftaal. Mmmm hier eens even goed op speuren. En afvaller zou hier naar
Ellie wijzen dan?
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2016, 23:59:36 »
Citaat
Mij gaat het om mijn ware gezicht; mijn portret op de rug van de biljetten.
Bevestigt voor mij dat we verder niks moeten zoeken achter de uitspraak 'het spel verandert achter je rug'
...óf niet!

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #79 Gepost op: 17-01-2016, 12:20:58 »
Rop dan? Die nauwelijks iets ziet in het donker?

Is een goede optie ja!