Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 185108 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molgeld
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2016, 23:15:32 »
ik moet het eigenlijk anders zeggen: als je van alle waarden een exemplaar in je bezit hebt, kun je met die biljetten het portret van de mol samenstellen.

Het woord is aan de (digitale) knutselaars hier op het forum............

Online Jcw

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2016, 23:18:28 »
Ligt het aan mij of lijkt het of de Mol langer is dan Art? Hij lijkt iets omhoog te kijken?


Viel mij ook op maar bedacht dat de mol ook juist op een hogere stoel gezet kan zijn om ons te misleiden

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2016, 23:19:20 »
Ik zag een kleine shot, waarin denk de zijde van het hoofd van de mol te zien was, ik ga morgen wel even kijken of ik het kan vinden, of dat het gewoon zo leek.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2016, 23:24:45 »
Lag het aan mij, of zei Art: 'Op de achterkant van het molgeld staat een mozaiek met daarop een afbeelding van jou te zien.'
En op dat moment legt Art het briefje terug waarbij hij iets langer lijkt te wijzen op het briefje wat hij teruglegt. En daarop staat Klaas afgebeeld. Wijst hij naar Klaas??


Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2016, 23:25:18 »
Dat is Tim, zijn haar is erg herkenbaar.
(vind ik dan)

Ik wacht even op de hd versie of het daar duidelijker zichtbaar is, dat plaats ik morgen wel in eigen topic dan (of iemand anders moet me voor zijn)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molgeld
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2016, 23:26:20 »
Klopt! Dit viel mij ook op in het begin van aflevering 1. Wie zijn er langer dan Art? Ik vond net op Google dat hij 1.82 is. Annemieke en Klaas zijn sowieso lang geloof ik.
Art is kleiner; rond de 1,75 zou ik zeggen op basis van de fandagen waar ik vlakbij hem stond.

En tuurlijk is het niet zo simpel dat je op basis hiervan mensen kunt afstrepen. Als er één fragment is in WIDM2016 dat honderdduizendmiljoen keer is gecheckt en gedubbelcheckt door productie, dan is het deze opening. In dit fragment zien we volgens mij alleen wat zij willen dat wij zien.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Molgeld
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2016, 23:28:01 »
Lag het aan mij, of zei Art: 'Op de achterkant van het molgeld staat een mozaiek met daarop een afbeelding van jou te zien.'
En op dat moment legt Art het briefje terug waarbij hij iets langer lijkt te wijzen op het briefje wat hij teruglegt. En daarop staat Klaas afgebeeld. Wijst hij naar Klaas??

Art liet zijn dat het portret van de Mol op de achterkant van die briefjes stond, en Klaas is het bovenste briefje, vind ik niet zo verdacht. :P Het zou vreemder zijn als Klaas het briefje ergens in het midden was of zo.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #27 Gepost op: 2-01-2016, 23:28:05 »
Heb er even een eigen spoiler topic voor aangemaakt voor het filmpje. Dan blijven we het hier over het geld hebben  :)

ow die is alweer verwijderd staat nu in het algemene aflevering 1 topic
« Laatst bewerkt op: 2-01-2016, 23:31:22 door killerbee123 »

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #28 Gepost op: 2-01-2016, 23:39:10 »
Nog even een toevoeging, ik probeer in de openingspost zo goed als ik kan in photoshop het mozaiek groot na te maken hopelijk helpt dat ook.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2016, 00:47:17 »
1080p 10e biljet:


Slecht zichtbare 100e:
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 00:52:12 door vlees »

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2016, 01:21:16 »
Zou degene op de stoel echt de Mol zijn, of een programmamaker dat dit even in scene zet? Ik denk de tweede, want ik denk dat de cameramensen bang zijn dat de nét een verkeerde shotje filmen waardoor we bijvoorbeeld blond haar zien, en wij molloten erachter komen dat het Annemieke is. Ik denk dat het gewoon het een van de programmamakers is, en dat hetzelfde verhaal al aan de Mol is verteld. Ik zou me er daarom niet te druk om maken om uit te vinden hoe lang de persoon is op de stoel.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2016, 01:30:41 »
een programmamaker dat dit even in scene zet

Dat neem ik inderdaad ook aan.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #32 Gepost op: 3-01-2016, 11:20:17 »

Ben ik de enige die het vindt lijken alsof bijvoorbeeld op airens 100 euro biljet geen zwarte, maar meer huidskleurige rondjes staan. Dat zou betekenen dat de biljetten met hetzelfde bedracht niet dezelfde achterkant hebben.
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #33 Gepost op: 3-01-2016, 11:32:10 »
Ben ik de enige die het vindt lijken alsof bijvoorbeeld op airens 100 euro biljet geen zwarte, maar meer huidskleurige rondjes staan. Dat zou betekenen dat de biljetten met hetzelfde bedracht niet dezelfde achterkant hebben.

Ja inderdaad en ook bij taeke valt dit mij op.
het kan natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #34 Gepost op: 3-01-2016, 11:32:24 »
Ben ik de enige die het vindt lijken alsof bijvoorbeeld op airens 100 euro biljet geen zwarte, maar meer huidskleurige rondjes staan. Dat zou betekenen dat de biljetten met hetzelfde bedracht niet dezelfde achterkant hebben.

Ik zal mijn reactie uit een ander topic ook even hier neer zetten. Ik denk dat alle biljetten nodig zijn en het gaat denk ik niet lang duren voor de penningmeester hier achter komt.

Het is uiterst twijfelachtig of ze ooit genoeg geld zullen verdienen om het echt allemaal naast elkaar te kunnen leggen. Daarnaast lijkt de resolutie erg laag (de pixels/bolletjes op de achterkant van het biljet zijn erg groot), waardoor het waarschijnlijk lastig wordt om ooit sluitend bewijs te worden voor de kandidaten en al zeker niet voor de laatste paar afleveringen.

Het lijkt er op dat ze het er voornamelijk in hebben gestopt om, als de kandidaten er eenmaal achter komen, de keuze van de penningmeester een stuk interessanter te maken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #35 Gepost op: 3-01-2016, 11:46:00 »
Ben ik de enige die het vindt lijken alsof bijvoorbeeld op airens 100 euro biljet geen zwarte, maar meer huidskleurige rondjes staan. Dat zou betekenen dat de biljetten met hetzelfde bedracht niet dezelfde achterkant hebben.

Volgens mij zij Art ook dat je de mol kon zien als je AL het molgeld bij elkaar zou hebben.  Onder al het molgeld denk ik dat niet wordt verstaan 'van elk briefje één'  maar 'de totale te verdienen pot'

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #36 Gepost op: 3-01-2016, 12:16:32 »
Ja inderdaad en ook bij taeke valt dit mij op.
het kan natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn.

Ik ben nu de HD aflevering aan het downloaden, zal ze straks even naast elkaar leggen en hier posten.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #37 Gepost op: 3-01-2016, 12:27:06 »
Volgens mij zij Art ook dat je de mol kon zien als je AL het molgeld bij elkaar zou hebben.  Onder al het molgeld denk ik dat niet wordt verstaan 'van elk briefje één'  maar 'de totale te verdienen pot'

Onbegonnen actie dus. Ook voor ons

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Molgeld
« Reactie #38 Gepost op: 3-01-2016, 12:38:43 »
Volgens mij zij Art ook dat je de mol kon zien als je AL het molgeld bij elkaar zou hebben.  Onder al het molgeld denk ik dat niet wordt verstaan 'van elk briefje één'  maar 'de totale te verdienen pot'
Onbegonnen actie dus. Ook voor ons
Ik denk eerlijk gezegd dat alle briefjes één waarschijnlijker is aangezien de totale pot nu al niet meer kan en sowieso veel te moeilijk zou zijn want dan heb je een hulpvaardige mol nodig. En moet elke opdracht slagen.

Offline Incognito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2016, 12:42:32 »
Lijkt mij ook dat van elk briefje het mozaïek kan gaan leggen. Denk alleen dat de kandidaten dit niet gaan uitvogelen, want dat hebben ze nog nooit gedaan.
Incognito is the way to go..