Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 185113 keer)

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #40 Gepost op: 3-01-2016, 12:43:25 »
Ik ben nu de HD aflevering aan het downloaden, zal ze straks even naast elkaar leggen en hier posten.

Ik ga over ongeveer 20 minuten beginnen met het nakijken van de aflevering in hd, dan update ik hier de plaatjes e.d. moet eerst even die hele aflevering overnieuw coderen anders kan ik er niets mee  >:(

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #41 Gepost op: 3-01-2016, 12:46:05 »
Lijkt mij ook dat van elk briefje het mozaïek kan gaan leggen. Denk alleen dat de kandidaten dit niet gaan uitvogelen, want dat hebben ze nog nooit gedaan.

Waarschijnlijk kun je als ze omgedraaid in de juiste volgorde liggen pas van behoorlijke afstand een gezicht zien. Daar gaan ze nooit opkomen denk ik.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #42 Gepost op: 3-01-2016, 12:48:14 »
Maar zelfs al slaagt de mol erin een deel v/h geld te verduisteren/weg te gooien etc, zolang je het overgrote deel wel kunt bekijken en kunt neerleggen als een mozaiek zie je al snel genoeg op welk portret de mozaiek moet lijken. Nog los van de vraag of je van elk type briefje bij elkaar al een mozaiek kunt krijgen of dat je dat al kan door van elk type briefje er 1 te hebben. Daarbij verwacht ik dat ze in de montage hier rekening mee houden. En als er al fragmenten van elk briefje is, je nooit alles te zien krijgt. Hoogstens in de terugblik: Art die alle briefjes in de loods neerlegt: dit ben jij. *beeld draait naar degene in de stoel tegenover Art* Klopt, ik ben de mol. Zoiets. Dus het is een leuk idee maar we gaan het echt niet ontrafelen. Net zoals die briefjes met Anne-Marie erop nooit te ontrafelen waren voor ons, de kandidaten zelf sloegen er geen acht op.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #43 Gepost op: 3-01-2016, 13:01:34 »
Volgens mij zij Art ook dat je de mol kon zien als je AL het molgeld bij elkaar zou hebben.  Onder al het molgeld denk ik dat niet wordt verstaan 'van elk briefje één'  maar 'de totale te verdienen pot'

Klopt denk ik wel. Van elk briefje 1 lijkt me te kort, gezien de grootte van de 'pixels'. Daarbij zou het veel te makkelijk zijn voor zo'n duidelijke hint.

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #44 Gepost op: 3-01-2016, 13:07:35 »
Ik heb me ook al bij andere jaren afgevraagd, vanaf dat er geld vanuit de pot terug moest naar Art (of bij een van zijn voorgangers, tenminste dit is zoals ik het me kan herinneren niet altijd geweest of ze wonnen "geld of gewoon niets"), stel dat het echt heel beroerd gaat en dat ze op het eind op een negatief bedrag uit zouden komen, dit zou theoretisch kunnen gebeuren nu er: -geld teruggegeven moet worden als een opdracht niet lukt; -aan kandidaten wordt soms de keuze geboden om geld uit de pot terug te geven voor een bepaalde dienst enz., moet de winnaar dit geld dan ook werkelijk terugbetalen ??? tenslotte wint diegene de pot ongeacht of deze positief of negatief is.

Maar waarom is er eigenlijk negatief geld?? Dit is toch pas nodig als de pot helemaal leeg is, zolang er geld in de pot zit, kun je er geld uit halen, pas op het moment dat ie leeg is, is er de mogelijkheid dat de pot negatief wordt. Ik kan me ook niet voorstellen dat Art op een gegeven moment komt met deal voor een kandidaat dat deze met geld uit de pot een tegenprestatie krijgt, terwijl er te weinig of niets in de pot zit. Dan krijg je wel hele rare situaties.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #45 Gepost op: 3-01-2016, 13:09:09 »
Heeft iemand misschien een 1080p screenshot van de voorkant van het geld,
zou dat ook graag nog iets beter willen bekijken
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #46 Gepost op: 3-01-2016, 13:10:42 »
Heeft iemand misschien een 1080p screenshot van de voorkant van het geld,
zou dat ook graag nog iets beter willen bekijken

Zal het zo plaatsen


volle resolutie

« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 13:17:47 door killerbee123 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #47 Gepost op: 3-01-2016, 13:18:37 »


Het geld lijkt in elk geval de zelfde achterkant te hebben als ik het goed zie!

Ik vermoed dat ze in de eerste afleveringen voornamelijk geld gaan uitdelen waar geen enkel stukje Mol op staat. Het lijkt me toch dat ze begonnen zijn met stukken van de zwarte achtergrond.

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #48 Gepost op: 3-01-2016, 13:21:42 »
Ik vermoed dat ze in de eerste afleveringen voornamelijk geld gaan uitdelen waar geen enkel stukje Mol op staat. Het lijkt me toch dat ze begonnen zijn met stukken van de zwarte achtergrond.

Het is slecht te zien, maar idd lijken de 100 briefjes dezelfde achterkant te hebben en allemaal zwart te zijn

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #49 Gepost op: 3-01-2016, 13:22:55 »
Ze hebben nu drie minbedragen met daarop: Remy, Rop en Marjolein. Margriet stond op het mingeld, rood wordt geassiocieerd met de mol. Moeten we de mol tussen die drie zoeken? En kunnen we zo de anderen op het 'plus'-geld als kandidaat noteren?  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #50 Gepost op: 3-01-2016, 13:27:10 »
Ik heb me ook al bij andere jaren afgevraagd, vanaf dat er geld vanuit de pot terug moest naar Art (of bij een van zijn voorgangers, tenminste dit is zoals ik het me kan herinneren niet altijd geweest of ze wonnen "geld of gewoon niets"), stel dat het echt heel beroerd gaat en dat ze op het eind op een negatief bedrag uit zouden komen, dit zou theoretisch kunnen gebeuren nu er: -geld teruggegeven moet worden als een opdracht niet lukt; -aan kandidaten wordt soms de keuze geboden om geld uit de pot terug te geven voor een bepaalde dienst enz., moet de winnaar dit geld dan ook werkelijk terugbetalen ??? tenslotte wint diegene de pot ongeacht of deze positief of negatief is.

Maar waarom is er eigenlijk negatief geld?? Dit is toch pas nodig als de pot helemaal leeg is, zolang er geld in de pot zit, kun je er geld uit halen, pas op het moment dat ie leeg is, is er de mogelijkheid dat de pot negatief wordt. Ik kan me ook niet voorstellen dat Art op een gegeven moment komt met deal voor een kandidaat dat deze met geld uit de pot een tegenprestatie krijgt, terwijl er te weinig of niets in de pot zit. Dan krijg je wel hele rare situaties.

De opdrachten zullen wel zo in elkaar zitten dat er heus wel wat geld in de pot komt, en het mingeld komt meestal maar in 1 a 2 opdrachten voor.

Mingeld is er geloof ik sinds 2012, toen in IJsland de kandidaten naar kokertjes moesten zoeken, in die kokertjes kon ofwel min, ofwel plusgeld zitten. Die kokertjes kwamen terug aan de waterval in 2014, en vorig jaar in de kokertjes-op-het-strand-touwtrek-opdracht :P. Mingeld wordt dus alleen gebruikt als middel in een opdracht, niet om direct in de pot te stoppen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Molgeld
« Reactie #51 Gepost op: 3-01-2016, 13:35:59 »
Mingeld werd in 2012 wel in de pot gestopt. Toen kwam Maarten nog op het lumineuze idee om dat briefje kwijt te raken, want ja, 'normaal' geld kan je kwijtraken, dus mingeld ook.
Vind het nog steeds flauw van de productie dat ze dat niet gepikt hebben. :P
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #52 Gepost op: 3-01-2016, 13:40:34 »
Mingeld werd in 2012 wel in de pot gestopt. Toen kwam Maarten nog op het lumineuze idee om dat briefje kwijt te raken, want ja, 'normaal' geld kan je kwijtraken, dus mingeld ook.
Vind het nog steeds flauw van de productie dat ze dat niet gepikt hebben. :P

Tuurlijk, maar het ging meer om het feit dat mingeld een 'tool' is in een opdracht. En als er een keer geld uit de pot moet wegens het falen van een opdracht, dat geld gewoon uit de pot komt, en er dus geen min geld ín komt. Als antwoord op Molvarp.

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Molgeld
« Reactie #53 Gepost op: 3-01-2016, 13:46:35 »
1080p 10e biljet:


Slecht zichtbare 100e:


Even over de grootte het biljet dat Art vast heeft is 9 bij 5 (ruitjes/bolletjes) en die van Marjolein is 10 bij 4.
Ik weet niet of iemands al een idee heeft over de grootte van de foto (pixels)?

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #54 Gepost op: 3-01-2016, 14:30:18 »
Ik kom uit op ongeveer 36x15pixels nu dat lijkt me erg weinig. Vaak is het van een afstand wel te zien als het een echt herkenbaar gezicht is.


Ook is 10 een briefjes een gekke verhouding in dit geval, ik zou niet weten hoe ik uit moest komen op een portretfoto op deze manier. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de randen elkaar overlappen. Dat zou het logischer maken, maar dan wordt de "resolutie" nog lager.
(even alleen met briefjes van 10)

« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 14:33:38 door killerbee123 »

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: Molgeld
« Reactie #55 Gepost op: 3-01-2016, 16:19:15 »
Ik kom uit op ongeveer 36x15pixels nu dat lijkt me erg weinig. Vaak is het van een afstand wel te zien als het een echt herkenbaar gezicht is.


Ook is 10 een briefjes een gekke verhouding in dit geval, ik zou niet weten hoe ik uit moest komen op een portretfoto op deze manier. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de randen elkaar overlappen. Dat zou het logischer maken, maar dan wordt de "resolutie" nog lager.
(even alleen met briefjes van 10)



Moeten we kijken naar de bolletjes en de kleuren daarvan vormen de mol? Of is het de achtergrond, waarop we al iets kunnen zien wat lijkt op de bovenkant van een hoofd?
~Mol

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #56 Gepost op: 3-01-2016, 17:21:30 »
Ik denk dat het zo niet gaat lukken met die grijze vlakjes. Sommige vlakjes lijken een beetje huidskleurachtig te zijn dus waarschijnlijk moet er op een of andere manier een hoofd uit komen ofzo.

Offline xbianca

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • <3
Re: Molgeld
« Reactie #57 Gepost op: 3-01-2016, 19:35:43 »
Ik heb het idee dat dat de hand van Art is, waar Killerbee stippen over gemaakt heeft. ( op de veraffotos zoe ne ook geen hoofdcontour, dit zou het de kandidaten wel heel makkelijk maken)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molgeld
« Reactie #58 Gepost op: 3-01-2016, 20:06:58 »
Zou degene op de stoel echt de Mol zijn, of een programmamaker dat dit even in scene zet? Ik denk de tweede, want ik denk dat de cameramensen bang zijn dat de nét een verkeerde shotje filmen waardoor we bijvoorbeeld blond haar zien, en wij molloten erachter komen dat het Annemieke is. Ik denk dat het gewoon het een van de programmamakers is, en dat hetzelfde verhaal al aan de Mol is verteld. Ik zou me er daarom niet te druk om maken om uit te vinden hoe lang de persoon is op de stoel.
wat ik denk: de lengte van de persoon die tegenover Art zit, die is te manipuleren. Maar ook ik meen Art naar boven te zien kijken. Lengte is echter te manipuleren.

Voor zover ik zag, was er heel even iets van het silhouet van de persoon te zien, dat is geen verbeelding.

Maar ik meende ook een camera te zien. Ik denk dat we in de ontknoping de beginscene zullen terugzien, maar dan vanuit het standpunt waarbij we zowel Art als de dan ontmaskerde mol zullen zien.

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #59 Gepost op: 4-01-2016, 12:30:45 »
In dit fragment zien we volgens mij alleen wat zij willen dat wij zien.

Hahaha, dat geldt voor de hele serie  ::rofl::