Auteur Topic: Test en Executie  (gelezen 16685 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Test en Executie
« Gepost op: 3-01-2016, 18:21:54 »
Volgens mij is dit topic er ook elk jaar weer bij, voor alle theorieën en opmerkingen over de test en executie.

Ik heb alvast even de test ontleed (spannend om terug te kijken ;D)

Annemieke: Legt de nadruk op spreiden, over 4 kandidaten. Antwoord op 20. Wie is de Mol? = Klaas.

Klaas: Verdenkt Annemieke even n.a.v. de metro-opdracht, maar neigt nu meer naar Airen. Antwoord op 20. Wie is de Mol? = Airen.

Airen: Zegt Klaas, de verwarde man met normaal postuur, te verdenken. Maar we zien van haar geen shot waarin ze achter de laptop zit, of een vraag beantwoordt! Waarom niet?

Cécile: Praatje over russisch roulette, god zegene de greep. Antwoord op 10. Waar zat de Mol vanochtend in de bus? = Achter de chauffeur (dat zijn Klaas, Ellie, Rop, Airen en Tim).

Tim: Verdenkt Cécile, ziet een aanwijzing in de kleur groen ivm Cécile.

Remy: Vindt Tim verdacht. Antwoord op de vraag 6. Gaf de mol zijn geld af na de metro-opdracht? = Nee.

Ellie: Verdenkt Rop. 20. Wie is de Mol? Rop.

Rop: Zet in op 4 kandidaten: Airen, Klaas, Cécile en Taeke. Hij beantwoordt de vraag 18. Wat is de favoriete stad van de mol? met "Maastricht" -> Cécile.

Taeke: Verdenkt Marjolein. 20. Wie is de Mol? Marjolein.

Marjolein: Verdenkt Rop.

Dus in het kort:

Annemieke -> Klaas (+3 anderen)
Klaas -> Airen (beetje Annemieke)
Airen -> Klaas
Cécile -> ?
Tim -> Cécile
Remy -> Tim
Ellie -> Rop
Rop -> Airen, Klaas, Cécile, Taeke
Taeke -> Marjolein
Marjolein -> Rop

En wat me dus nog extra opviel was dat er bij Airen geen enkel shot was van haar achter de laptop. ???
« Laatst bewerkt op: 4-01-2016, 00:46:29 door Mollenmania »

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Test en Executie
« Reactie #1 Gepost op: 3-01-2016, 18:37:36 »
"Wie verdenkt wie" heette dat topic volgens mij, of dat was weer een apart topic.  ???

Voor de rest leek Klaas me oprecht nerveus tijdens de executie.

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Test en Executie
« Reactie #2 Gepost op: 3-01-2016, 18:52:38 »
Annemieke -> Klaas (+3 anderen)
Klaas -> Airen (beetje Annemieke)
Rop -> Airen, Klaas, Cécile, Taeke

Van deze drie weten we dat ze een groen scherm hebben gezien.
Is het vreemd om te denken dat de mol tussen de verdachten van Rop moet zitten of Rop zelf de mol moet zijn.
Ik weet dat veel antwoorden op meerdere mensen kunnen slaan, maar ik vind het toch een apart gegeven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Test en Executie
« Reactie #3 Gepost op: 3-01-2016, 18:58:05 »
Ik vond de reactie van Rop best nep bij de executie
Maar ik zit al in een tunnel geloof ik  ::zwaai::
You'll never walk alone

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Test en Executie
« Reactie #4 Gepost op: 3-01-2016, 19:31:54 »
Tim: Verdenkt Cécile, ziet een aanwijzing in de kleur groen ivm Cécile.

Het kan ook zijn dat Tim in een biecht zijn gedachtes over de kandidaten liet gaan. Zo passeerde ook Cécile de revue. Dan wil het dus niet per se zeggen dat Tim op Cécile heeft ingezet tijdens de test.

Citaat
Rop: Zet in op 4 kandidaten: Airen, Klaas, Cécile en Taeke. Hij beantwoordt de vraag 18. Wat is de favoriete stad van de mol? met "Maastricht". (weet iemand toevallig wie dat kan zijn?)

Cécile? Op haar instagram drivet ze home for Christmas naar Maastricht.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Test en Executie
« Reactie #5 Gepost op: 3-01-2016, 23:44:26 »
Vorig jaar konden we hier helaas helemaal niks uithalen

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Test en Executie
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2016, 00:28:35 »
Ik vond de reactie van Rop best nep bij de executie
Maar ik zit al in een tunnel geloof ik  ::zwaai::

Vond ik ook hoor. Mag ik naast je komen zitten? :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Test en Executie
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2016, 00:33:44 »
Cecile's favoriete stad is Maastricht. Ze is er geboren en getogen en heeft het vaak op haar social media pagina's over haar liefde voor de stad. Nog steeds...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Test en Executie
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2016, 00:45:56 »
Cécile? Op haar instagram drivet ze home for Christmas naar Maastricht.

Cecile's favoriete stad is Maastricht. Ze is er geboren en getogen en heeft het vaak op haar social media pagina's over haar liefde voor de stad. Nog steeds...

 ::ok::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Test en Executie
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2016, 01:03:59 »
Ik snap echt niet dat, als Rémy zijnde als hij kandidaat is, dat hij op die vraag zes van dat geld afgeven NEE kiest. Als je wil spreiden, wat iedereen leek te doen, dan moet je daar toch altijd JA kiezen. 2 van de 9 anderen passen slechts bij de optie NEE.

Misschien leg ik hierin teveel hoe ik de test zou invullen, maar ik zie hier in 'een mol die de test maakt en dus niet nadenkt dat als ze die vraag in beeld tonen dat het logischer zou zijn als kandidaat om JA te kiezen'
Lomperik..

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Test en Executie
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2016, 11:54:55 »
Goed punt Nys-Fan, allees, ik heb zelf het idee dat de tests altijd gemanipuleerd in beeld komen. De gedeeltes waarin je alleen een scherm en de muis ziet. Zou het niet kunnen dat hij gewoon 'ja' heeft ingevuld?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Test en Executie
« Reactie #11 Gepost op: 4-01-2016, 12:08:03 »
Ze kunnen dat wel manipuleren ja. In combinatie met Remy's voice-over dat hij (nu al) in een tunnel zit en dat hij Tim als mol invult, is de "nee" op die vraag logisch. Maar dat kunnen ze rustig doen want Remy's scherm krijgen we niet te zien. Als hij kandidaat is denk ik niet dat hij nu al alles op 1 persoon zet. Als hij mol is brengen ze dat meestal ook wel kandidaats in beeld (dus veel spreiden) anders valt het veel te snel op dat hij voor 1 persoon gaat en niet afvalt. Behalve als Tim komende aflevering afvalt, dan kan het prima, zowel als Remy kandidaat als Remy mol. Mmm misschien de pool aanpassen.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Test en Executie
« Reactie #12 Gepost op: 4-01-2016, 14:34:22 »
Ik vind de vraag over waar de mol zat bij aanvang van de busrit met maar twee opties (achter de chauffeur en achter de bijrijdersstoel) veel te specifiek. Of zal het bedoeld zijn: aan welke kant van de bus? Dus aan de kant van de chauffeur of de kant van de bijrijdersstoel?

Dat zal het wel zijn denk ik nu terwijl ik dit typ. Want anders kan je als kandidaat al zoveel mensen afstrepen!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Test en Executie
« Reactie #13 Gepost op: 4-01-2016, 14:51:14 »
Vond ik ook hoor. Mag ik naast je komen zitten? :)

Ik kom er ook gezellig bij, maar één voet laat ik toch nog even in de Airen-tunnel staan.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Test en Executie
« Reactie #14 Gepost op: 10-01-2016, 13:09:22 »
Ik zit me te vervelen, dus ik vul dit even aan

Ellie: Hoopt dat de mol een fout maakt.

Tim*: Spreidt over 3 a 4 mensen. (Heeft de mol een kar bij het eindpunt afgeleverd bij de zoutopdracht? -> nee)

Annemieke: Remy is nieuw in de lijst van verdachten. (Wie is de mol? Remy)

Remy: Strategie is om het spel in het spel te spelen, dus niet wie is de mol maar wie is niet de mol? (Waar stond de mol op de groepsfoto van aflevering 2? -> in de voorste rij) Heeft 4 mensen kunnen afstrepen met deze strategie. Zichzelf, Klaas, Annemieke en Airen

Airen*: Strategie verandert van minuut tot minuut. Wil graag spreiden maar vult onbewust toch veel vragen op 1 iemand in. (Wat bestelde de mol tijdens de lunch voor de Trappen-opdracht? -> club sandwich)

Cecile: Verdenkt Airen nog steeds. Krijgt geen hoogte van haar. (Waar stond de mol tijdens de trappen-opdracht? -> onderaan) Mogelijke nieuwe mol is Klaas.

Klaas: Spreiding gaat over Tim, Airen en Marjolein.

Marjolein: Drie verdachten: Ellie, Annemieke, Rop. Verdenkt Ellie héél erg, maar gaat toch spreiden

Taeke: Rop blijft mysterieus. Ware Rop heeft ie nog niet kunnen ontdekken (De mol is -> een man)

Rop: Strategie is dat hij nog steeds gaat spreiden. 20 vragen opdelen in blokken van 5, en die blokken op die 5 mensen te beantwoorden (note: dit is onmogelijk in mijn opzicht, maar oke hahaha) (Als hoeveelste kwam het duo van de mol aan bij de klooster-opdracht? -> Als vijfde)

*Dikgedrukt: zet joker in
*Schuingedrukt: afvaller

Van sommigen is overigens niet helemaal duidelijk of er nu een joker is ingezet. Die van Airen zien we bijvoorbeeld niet, maar ze zegt het wel in haar exit met Art...

Ellie -> ?
Tim -> ? (het is me nog niet helemaal duidelijk wie er WEL een kar hebben afgeleverd, maar sowieso Marjolein & Taeke)
Annemieke: Remy
Remy: Ellie, Tim, Cecile, Marjolein, Taeke, Rop ( ::rofl:: ) (Eerste rij groepsfoto = Airen, Taeke, Marjolein, Cecile)
Airen: ?
Cecile: Airen, Klaas (Onderaan de trappen-opdracht stonden: Klaas, Taeke, Rop & Marjolein)
Klaas: Tim, Airen, Marjolein
Marjolein: Ellie, maar ook Annemieke en Rop
Taeke: Rop
Rop: ? (Antwoord op de vraag was Remy & Airen)

« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 13:15:42 door hoelahoep »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Test en Executie
« Reactie #15 Gepost op: 10-01-2016, 15:05:01 »
Niemand zit op Ellie behalve Marjolein.
Vind ik opmerkelijk, vaak zit een 'mol' op de persoon die het meest verdacht doet tijdens opdrachten > Ellie.
Bij de eerste opdracht is ze overal en nergens en is het al snel duidelijk dat haar kar het niet gaat redden
Bij de 2e opdracht zegt ze zelf nota bene de fout gemaakt te hebben.
Bij de 3e opdracht gaat ze naar vrijstellingen zoeken ipv de echte opdracht uit te voeren en heel veel informatie in te winnen.
Voor de kandidaten is dit TE in youre face, maar vaak zie je dat mollen nepmollen aangrijpen om hun test op in te vullen.
Dat zie ik duidelijk hier.

Ik denk dat Ellie, Marjolein, Taeke, Tim en Remy op Rop zitten.
Ik vind Rop wel een goeie mol kandidaat. Als hij dat bondje met Annemieke maakt zie je ook dat hij denkt 'Meid, je maakt nu een fout'

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Test en Executie
« Reactie #16 Gepost op: 10-01-2016, 17:45:51 »
Jij mag nog wel eens vaker tijd te over hebben hoelahoep ::joehoe:: ::hug:: ::bravo::

Niemand zit op Ellie
Komkom... dat de massa wel op Ellie zit bewijst toch die verkiezing? Degene die zich kandidaat stelt wordt weggestemd... dat is keihard hoor. Er is dus heel veel wantrouwen tegen Ellie.

Klaas is dan het tegenovergestelde: die vroeg er niet eens om maar krijgt het in de schoot geworpen en wordt blijkbaar gezien als meest te vertrouwen persoon.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Test en Executie
« Reactie #17 Gepost op: 11-01-2016, 15:17:01 »
Jij mag nog wel eens vaker tijd te over hebben hoelahoep ::joehoe:: ::hug:: ::bravo::
Komkom... dat de massa wel op Ellie zit bewijst toch die verkiezing? Degene die zich kandidaat stelt wordt weggestemd... dat is keihard hoor. Er is dus heel veel wantrouwen tegen Ellie.

Klaas is dan het tegenovergestelde: die vroeg er niet eens om maar krijgt het in de schoot geworpen en wordt blijkbaar gezien als meest te vertrouwen persoon.

Het kan ook gewoon gezond starters wantrouwen zijn omdat ze zich zo snel opwerpt als penningmeester. Zeker met vorig jaar ( Margriet ) nog in gedachte...

Ik weet niet zeker of ze niet verdacht wordt, dat kan in de regie weg worden gelaten maar ik vindt het vreemd, als wat jij zegt klopt, dat verder niemand haar noemt in eventuele spreidingen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Test en Executie
« Reactie #18 Gepost op: 11-01-2016, 15:51:30 »
Nee dat geloof ik niet. Het is gewoon heel simpel: Ellie wordt massaal verdacht maar blijft tot in de finale en is niet de mol. Kan je wel Cécile laten zien die al haar verdenkingen over Ellie uitspreekt maar als zij dan exit is dan kun je Ellie ook wel strepen, en dat wil de productie gewoon niet want die moet er als kanshebmol in blijven.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Test en Executie
« Reactie #19 Gepost op: 12-01-2016, 11:58:22 »
Nog een aanvulling n.a.v. de extra beelden: http://wieisdemol.avrotros.nl/player/video/exclusieve-beelden-aflevering-2-wie-wordt-de-leider/?platform=hootsuite

Het lijkt er op dat Tim de club sandwich bestelde.



Airen stemde (teveel) op Tim?

Edit foto erbij gedaan
« Laatst bewerkt op: 12-01-2016, 12:11:45 door hoelahoep »