Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen  (gelezen 156363 keer)

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #120 Gepost op: 10-01-2016, 18:09:35 »
Ik zeg Case Closed  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Oh nee toch niet weer zo een he......

Ik denk contra. Dit is de eerste die je kunt schrappen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #121 Gepost op: 10-01-2016, 18:25:31 »
Ik denk contra. Dit is de eerste die je kunt schrappen.

Er is een theoretische kans dat diegene in afl 1 al af zou vallen. Dus ik weet niet of dat logisch is. Maar benieuwd of er vergelijkbare hints naar andere kandidaten komen...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #122 Gepost op: 10-01-2016, 18:28:56 »
We zien 5 hoofden in het klooster, maar geen van die hoofden is het hoofd dat we in de leader zien. Is dat de Mol van dit jaar? ::vergroot::

Ter vergelijking; het eerste hoofd komt uit de leader.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Het hoofd uit de leader zou Kees kunnen zijn.
Tell me what your telescope says

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #123 Gepost op: 10-01-2016, 18:41:12 »
Het hoofd uit de leader zou Kees kunnen zijn.
Zat ik ook aan te denken, maar het lijkt er niet op. Dit is het shot waarop Kees zijn ogen sluit, onder het hoofd van de leader die zijn ogen opent.
...óf niet!

Offline Krullien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #124 Gepost op: 10-01-2016, 18:43:52 »
Goeie Pac-Mol!

Vinden jullie het trouwens ook niet gek dat Dennis opeens blauwe ogen heeft? ???
En als antwoord hierop, dit viel mij ook op! Daarbij vind ik de mond helemaal niet op die van hem lijken. Ook de mond van Margriet is niet dezelfde in mijn ogen...

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #125 Gepost op: 10-01-2016, 18:46:19 »
Die onderste heeft de ogen van Pepijn Gunneweg. Maar dat was geen mol.......
Of zie ik dat fout? Kees heeft toch niet van die scheve ogen?
Zou er met de ogen gerommeld zijn, net als met de plotseling blauwe ogen van Dennis=

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #126 Gepost op: 10-01-2016, 18:46:47 »
Zat ik ook aan te denken, maar het lijkt er niet op. Dit is het shot waarop Kees zijn ogen sluit, onder het hoofd van de leader die zijn ogen opent.
Van de kandidaten vind ik de ogen en de stand van de wenkbrouwen het meeste lijken op...  ::oink::

"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #127 Gepost op: 10-01-2016, 18:49:19 »
Vervormen wenkbrauwen en monden gewoon niet een beetje omdat ze iets van een kous over hun hoofd hebben?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #128 Gepost op: 10-01-2016, 18:55:39 »
Vervormen wenkbrauwen en monden gewoon niet een beetje omdat ze iets van een kous over hun hoofd hebben?
Ik zie daar geen aanwijzingen voor. Ik denk dat ze alleen hun gezichten wit geschminkt hebben. Dit zie je bij de binnenkant van de oogleden, die zijn niet wit.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Krullien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #129 Gepost op: 10-01-2016, 18:58:37 »
Vervormen wenkbrauwen en monden gewoon niet een beetje omdat ze iets van een kous over hun hoofd hebben?

Dat is mogelijk, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Bovendien denk ik dat de wenkbrauwen niet de werkelijke wenkbrauwen zijn van de oud-mollen, maar er 'ingeplakt' zijn zeg maar. Want hoe scheef en hoog sommige wenkbrauwen soms gaan  ;)

Als we kijken naar het hoofd uit de leader zien we in ieder geval bruine ogen. Marjolein, Cécile, Remy en Marjolein hebben allemaal bruine ogen. Al denk ik niet dat dit zo voor de hand liggend zal zijn...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #130 Gepost op: 10-01-2016, 19:01:27 »
Ik zie daar geen aanwijzingen voor. Ik denk dat ze alleen hun gezichten wit geschminkt hebben. Dit zie je bij de binnenkant van de oogleden, die zijn niet wit.

Ik dacht het omdat we ook amper oren zien. Maar misschien zie ik ::spook:: ::spook::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #131 Gepost op: 10-01-2016, 19:05:29 »
Als we kijken naar het hoofd uit de leader zien we in ieder geval bruine ogen.
Dat dacht ik eerst ook, maar als je heel erg inzoomt lijken het toch blauwe ogen.
...óf niet!

Offline Krullien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #132 Gepost op: 10-01-2016, 19:10:03 »
Dat dacht ik eerst ook, maar als je heel erg inzoomt lijken het toch blauwe ogen.

Zo ver had ik niet ingezoomd... Je hebt gelijk!  ;)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #133 Gepost op: 10-01-2016, 19:12:11 »
Toch denk ik niet dat het hoofd uit de leader een kandidaat(/mol) is van dit seizoen. Ik heb even iedereens ogen goed bekeken maar niemand van dit seizoen heeft zulke grote ronde ogen (los van de oogkleur nog, want dit manipuleren ze blijkbaar ook zoals bij Dennis)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #134 Gepost op: 10-01-2016, 19:21:11 »

Leader


Tim

Remy

Marjolein

Rop

Cecile

Taeke

Ellie

Klaas

Annemieke

???


(lijkt voor mij nog het meest op Tim)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #135 Gepost op: 10-01-2016, 19:25:31 »
Vond m te sterk dat ik t maar gelijk heb verwerkt in een filmpje... beetje a la de kerk in zuid-afrika

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



Vind deze té goed om niet waar te zijn. Het lijken ook echt de laatste woorden te zijn van ieder betoog van de oud-mollen, daar (letterlijk) de laatste letter van....
Je kon óf de mol vinden door een individueel verhaal van 1 oud-mol af te luisteren. Ik neem aan dat dan dé hint is "het spel verandert achter je rug", de achterkant van het molgeld geeft uiteindelijk de mol prijs.
Óf je kon de mol vinden door naar alle oud-mollen goed te luisteren (Tot het eind...)
Dank voor deze ogen-opener, zat totaal niet op deze mol, maar op Rémy of Rop.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #136 Gepost op: 10-01-2016, 19:28:31 »
Achter je rug is dan ook luisteren naar oud-mollen. Uit de seizoenen die we achter de rug hebben.

De hint is te sterk om te negeren. Maar ja, het spel verandert achter je rug... Dus zodra je het klooster uit bent, is het weer anders?

Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #137 Gepost op: 10-01-2016, 19:32:33 »

Leader


Tim

Remy

Marjolein

Rop

Cecile

Taeke

Ellie

Klaas

Annemieke

???


(lijkt voor mij nog het meest op Tim)

De ogen in de leader zijn vrij groot met relatief heel veel oogwit en grote ronde irissen. Uit de kandidaten ogen zie ik eigenlijk niet echt een kandidaat die er op lijkt. Voor mij lijken ze het meeste op Marjolein alhoewel het gehele hoofd meer op een man lijkt
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #138 Gepost op: 10-01-2016, 19:33:52 »
Vervormen wenkbrauwen en monden gewoon niet een beetje omdat ze iets van een kous over hun hoofd hebben?

Ik denk ook dat het gewoon moeilijk projecteren is. Het is tenslotte niet echt   :P

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #139 Gepost op: 10-01-2016, 19:35:05 »
Ik zie wel degelijk veel overeenkomsten tussen de bovenste twee foto's van de oud-mollen, vooral als je let op het reliëf op het gezicht. Punt is alleen dat de ogen op de foto's niet even ver open zijn en dat het ene shot verder is uitgezoomd dan het andere.