Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen  (gelezen 156198 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2016, 22:29:56 »
Ga eens even een lijst maken van wat er nu precies gezegd is:
- Spel veranderd achter je rug
- Streep kandidaten af
- De meest fanatieke kandidaten zijn het niet
- Kijk naar wat er in de nacht gebeurd, als ze ondergronds gaan
- Soms wordt er geld ingebracht, als dat er later weer uitgaat

Misschien als we de hele lijst hebben, dat er een echte hint in zit?
Meer L

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2016, 22:31:19 »
In Moltalk werd nog genoemd dat op het moment dat er het woord "rug" werd uitgesproken, zag je dat Rop wegliep, je zag dus zijn rug.
Klopt. Terwijl het zinnetje "het gebeurt achter je rug" werd gezegd, liep Rop weg en gebeurde het (het uitspreken van het zinnetje) achter zijn rug.

Wat mij dan weer opviel was dat hij lichtjes op zijn tas had. ::rofl::


Wat hints betreft: ik hoop in ieder geval dat dit geen gevalletje "case is the mole" wordt, waarbij de puzzel maar één echte oplossing had...

Edit: had het bericht nog niet gezien, maar superhandig, DeDominee, dat schema! Bedankt! ::ok::
« Laatst bewerkt op: 9-01-2016, 22:49:45 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2016, 22:32:52 »
Hahaha die theateropdracht. Wat een speurwerk is daar in gaan zitten

Is alweer een tijdje terug, bleek hier nou achteraf wel wat achter te zitten?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2016, 22:34:05 »
Is alweer een tijdje terug, bleek hier nou achteraf wel wat achter te zitten?
Is nooit ergens meer genoemd.

Wow, handig dedominee!!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2016, 22:36:21 »
Wat grappig dat iedereen opeens aan zijn neus zit...... Niet alleen Klaas, maar ook Tim. Voordat hij klooster ingaat meerdere keren. Dezelfde tik ;)
Meer L

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2016, 22:36:49 »
Is alweer een tijdje terug, bleek hier nou achteraf wel wat achter te zitten?
Zover ik weet was het helemaal niets. Al is er inderdaad best wat tijd in gaan zitten om dat uit te pluizen :D

Hoop dat dit niet zo is en er echt iets uit komt :D

Offline MollootSjoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2016, 22:40:31 »
Zat al te twijfelen of dat het was. Gelukkig plaatst de avrotros na afleveringen altijd een tekstuele en een Spotify playlist op de widm website.

Ook een Spotify playlist? Die kan ik zo niet vinden en zou ik toch wel graag willen :D
Wie Is De Mol fan sinds 2011 // DJ

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2016, 22:41:13 »
Knap werk van DeDominee. Was er zelf net aan begonnen. Spaart wat werk. ;D

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #48 Gepost op: 9-01-2016, 22:41:54 »

Wie in klooster: Remy
Opmerkingen: Airen zegt: "ik vind dat jij mag". Remy biedt aan informatie te ruilen voor één joker. Airen gaat in op dit aanbod.

SV: Ben je zelf altijd absoluut 100% betrouwbaar? Nou dan! Ga van niemand anders uit dan jezelf.
Begin ik hier nu een tunneltje te graven, of wijst Susan hier de mol aan? ::)

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #49 Gepost op: 9-01-2016, 22:42:38 »
::vergroot:: Het mollenklooster ::vergroot::


TWEEDE KOPPEL
Kandidaten: Cecille, Klaas
Jokeraanbod: Afgewezen
Duur in klooster: 5 minuten
Wie in klooster: Cecille en Klaas
Opmerkingen: Klaas lacht achter zijn hand als Cecille Art vertelt dat ze het aanbod afwijzen. Na afloop zegt dat ze Susan heeft afgeluisterd, maar dit hebben wij niet gezien.

Cecille > AJ: Als je goed hebt opgelet en het hele verhaal in je hebt opgenomen weet je wat je te doen staat als je weer buiten bent. Zoekt en gij zult vinden. Het spel is je legenda.
Cecille > MvdL: Neem mijn raad ter harte en je zult zien dat de finale binnen bereik is. Het hangt af van je eigen oordeel.
Klaas > KT: ... En nog een laatste tip. Let goed op je molboekje.
Klaas > DW: Wat zou jij doen als Mol? De Mol doet meestal het tegenovergestelde van wat jij denkt. Denk dus contra.
Cecille > MvdL: Het spel verandert achter je rug. Kijk om je heen. Focus.


Volgens mij werd bij de vetgedrukte zin gezegd: 'Let goed op je molboek.' Dat viel mij op, omdat er eigenlijk altijd 'molboekje' gezegd wordt.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Neon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #50 Gepost op: 9-01-2016, 22:46:21 »
Ik heb even teruggekeken met wie Art direct sprak voordat het duo of een van hen het klooster in werd gestuurd. Dit gebaseerd op mijn theorie dat Arts "We spreken elkaar pas weer in de finale" in zijn gesprek met de Mol ook echt klopt.

Art sprak totaal niet met Rop. Tegen Remy zegt hij alleen '10 minuten', tegen Airen 'Alsjeblieft' bij het overhandigen van de jokers. Tegen de rest praat Art in volzinnen. Natuurlijk is dat met de montage gedaan; hij zal vooraf vast aan iedereen hebben uitgelegd wat de opdracht inhoudt. Maar toch... ik denk dat we hierop moeten letten.

anoniem 17618

  • Gast
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #51 Gepost op: 9-01-2016, 22:53:33 »
Volgens mij werd bij de vetgedrukte zin gezegd: 'Let goed op je molboek.' Dat viel mij op, omdat er eigenlijk altijd 'molboekje' gezegd wordt.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Klopt - ik heb het citaat aangepast.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #52 Gepost op: 9-01-2016, 22:55:39 »
Volgens mij werd bij de vetgedrukte zin gezegd: 'Let goed op je molboek.' Dat viel mij op, omdat er eigenlijk altijd 'molboekje' gezegd wordt.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Nice one... Ik denk ook dat er weer zo'n priesterachtige hint in zit, maar dan met een twist, want de beginletters zijn uiteraard too obvious...


Ik heb even teruggekeken met wie Art direct sprak voordat het duo of een van hen het klooster in werd gestuurd. Dit gebaseerd op mijn theorie dat Arts "We spreken elkaar pas weer in de finale" in zijn gesprek met de Mol ook echt klopt.

Art sprak totaal niet met Rop. Tegen Remy zegt hij alleen '10 minuten', tegen Airen 'Alsjeblieft' bij het overhandigen van de jokers. Tegen de rest praat Art in volzinnen. Natuurlijk is dat met de montage gedaan; hij zal vooraf vast aan iedereen hebben uitgelegd wat de opdracht inhoudt. Maar toch... ik denk dat we hierop moeten letten.

Sterke!!

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2016, 00:41:56 »
Ik heb ontzettend het gevoel dat de Mol rondliep tijdens deze opdracht. De oud-mollen die continu zeggen dat het spel zich 'achter je rug' afspeelt.. en 'de mol is dichterbij dan je denkt'. Maar goed, ik heb nergens in de opdracht bewijs gezien voor deze theorie, helaas.

Tweede theorie: ik denk dat alle oud-mollen hetzelfde verhaal hielden.
Susan Visser zegt: 'Als je ons allemaal beluistert wordt je op het spoor van de Mol gezet. Maar ook als je ons individueel beluistert en informatie werkelijk tot je neemt kun je de Mol dit jaar makkelijk vinden.' Daarnaast horen we bij meerdere oud-mollen het eindzinnetje met 'achter je rug'.

Misschien is het ook nog nuttig om de teksten per oud-mol te sorteren en op volgorde te zetten, of in het algemeen een beetje op volgorde te puzzelen. Hoewel ik geen idee zou hebben hoe dat moet (aangezien je nergens echt een compleet verhaal vandaan krijgt..). Misschien dat een van jullie wel de logica ziet?  ;D

Offline tunnelvisionair

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2016, 00:50:32 »
Na de Chinese theateropdracht heb ik WIDM hevig vervloekt en de resoluut de rug toegekeerd. Ik slaap er nog steeds slecht van. Maar goed, na een intensief 2-jarig rehabilitatietraject, heb ik zojuist de stoute schoenen aangetrokken en hier een nieuw account geopend. Ik klik een willekeurig topic aan en welke opdracht zie ik tot mijn stomme verbazing voorbij komen?

Offline jenn_

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #55 Gepost op: 10-01-2016, 00:51:51 »
OF, wat is er achter je rug! Een schaduw!!! Wie weet is de silhouet van alle mol hoofden hetzelfde en is de schaduw het antwoord!
Ik heb de foto iets verhelderd...



Ik weet dat dit een duidelijke vorm van tunnelvisie is. Maar vinden jullie die schaduw niet verdacht veel op Ellie haar hoofd lijken xD?

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #56 Gepost op: 10-01-2016, 00:56:40 »
Voor mij lijkt het er op dat alle zinnen iets te maken hebben met die mol achter op het geld. Het spel speelt zich achter je rug af en dat de finale al dicht bij kan zijn refereren allemaal indirect naar het geld. En ook de reactie van Art daarna of ze hét door zullen hebben, lijkt ook over het geld te gaan. Verwacht dus geen verdere hint naar de mol eerlijk gezegt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2016, 00:57:58 »
Ik heb ontzettend het gevoel dat de Mol rondliep tijdens deze opdracht. De oud-mollen die continu zeggen dat het spel zich 'achter je rug' afspeelt.. en 'de mol is dichterbij dan je denkt'. Maar goed, ik heb nergens in de opdracht bewijs gezien voor deze theorie, helaas.

Tweede theorie: ik denk dat alle oud-mollen hetzelfde verhaal hielden.
Susan Visser zegt: 'Als je ons allemaal beluistert wordt je op het spoor van de Mol gezet. Maar ook als je ons individueel beluistert en informatie werkelijk tot je neemt kun je de Mol dit jaar makkelijk vinden.' Daarnaast horen we bij meerdere oud-mollen het eindzinnetje met 'achter je rug'.

Misschien is het ook nog nuttig om de teksten per oud-mol te sorteren en op volgorde te zetten, of in het algemeen een beetje op volgorde te puzzelen. Hoewel ik geen idee zou hebben hoe dat moet (aangezien je nergens echt een compleet verhaal vandaan krijgt..). Misschien dat een van jullie wel de logica ziet?  ;D

Ik dacht er ook al aan om een zekere volgorde te krijgen in de teksten. Ik zou ook niet weten hoe je dat in zijn totaal zou kunnen doen, maar om te beginnen kan je wel de stukken nemen waar de ogen open gaan (daar begint het tekstje) en de stukken waar ze de ogen sluiten (daar eindigt het tekstje).

Offline tunnelvisionair

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2016, 01:37:05 »
Als Tim naar MvdL loopt, gaat achter zijn rug het licht uit. Bij Ellie is dit niet het geval, want zij is in dat stuk aan het zoeken.

Offline Takkemol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #59 Gepost op: 10-01-2016, 02:14:18 »
Annemarie Jung??? Zoals elders al opgemerkt lijkt ze idd meer op en klinkt meer als Anniko v Santen(opsporing verzocht) met geshopte oogkleur. Vorm v mond is ook niet annemarie lijkt mij.