Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 2 - kiezen of delen?  (gelezen 43719 keer)

Offline rdrooij

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - kadootjes voor kandidaten?
« Reactie #20 Gepost op: 23-01-2016, 22:35:55 »


Iemand dit woordenboek in z'n kast staan? ;D

EDIT: Het lijkt erop dat jullie gelijk hebben, izquierdo is waarschijnlijk het laatste woord met een I, betekenend: linker-

Als iemand dit woordenboek heeft kijk dan even naar het woord aan de "linkerzijde" van de opengeslagen pagina, daar waar Art met zijn linkerduim wel heel specifiek naar lijkt te wijzen, zijn linkerduim houd het boek minder ontspannen vast dan zijn rechterduim. Ben wel benieuwd welk woord daar staat..... Als het zou gaan om het gearceerde woord lijkt het wel een te makkelijke hint. Niets is wat het lijkt....
« Laatst bewerkt op: 23-01-2016, 22:50:08 door rdrooij »

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - kadootjes voor kandidaten?
« Reactie #21 Gepost op: 23-01-2016, 22:38:24 »
De tactiek van de kandidaten vond ik hier trouwens niet zo slim; waarom onthield niemand maar 1 code en ging dan alle kistjes snel af? In elk kistje zat iets erg waardevols, dus het maakt dan toch niet echt uit welke je openmaakt.

Offline MolMania

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - kadootjes voor kandidaten?
« Reactie #22 Gepost op: 23-01-2016, 22:45:08 »


Iemand dit woordenboek in z'n kast staan? ;D

EDIT: Het lijkt erop dat jullie gelijk hebben, izquierdo is waarschijnlijk het laatste woord met een I, betekenend: linker-

Totdat die hint van Klaas kwam dacht ik echt dat er iets aan de hand moest zijn met de titels van de afleveringen en een woordenboek. 'Het laatste woord, letterlijk' (Maar ja, van welk woordenboek ;) ), Wijsmaken (woordenboek maakt wijst), wie schrijft die blijft (schrijven heb je ook een woordenboek nodig).

Ik kon daar sowieso nog niet veel mee dus had daar verder geen aandacht meer aan besteed maar dan komt er net deze aflevering een woordenboek in beeld.. zucht  ::)

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #23 Gepost op: 23-01-2016, 23:12:18 »
Bij het doorlezen van de lijst voor aanvang van de opdracht leest Marjolijn:
Waardevol woordenboek.
Haar reactie: Niet nodig. Ik spreek al goed spaans.
Hoe wist ze dat het een spaans woordenboek was. ::vergroot::

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #24 Gepost op: 23-01-2016, 23:14:29 »
Hoe wist ze dat het een spaans woordenboek was. ::vergroot::
Dat staat er op. Lol

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #25 Gepost op: 23-01-2016, 23:15:32 »
Bij het doorlezen van de lijst voor aanvang van de opdracht leest Marjolijn:
Waardevol woordenboek.
Haar reactie: Niet nodig. Ik spreek al goed spaans.
Hoe wist ze dat het een spaans woordenboek was. ::vergroot::

Nou, met een Russisch woordenboek schiet je niets op in de Dominicaanse Republiek. ;D

Bovendien zegt Marjolein in aflevering 1 dat ze Italiaans spreekt en geen Spaans. Dus in dat geval zou het wel een opmerkelijke uitspraak zijn.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #26 Gepost op: 23-01-2016, 23:21:51 »
Hoe wist ze dat het een spaans woordenboek was. ::vergroot::

Stond dat niet ook gewoon op de inventarislijst?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #27 Gepost op: 23-01-2016, 23:26:16 »
Stond dat niet ook gewoon op de inventarislijst?
Neen; slechts; "waardevol woordenboek"...

@23.07u (Uitz. gem.).
Omnia vincit amor

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #28 Gepost op: 23-01-2016, 23:27:37 »
Nou, met een Russisch woordenboek schiet je niets op in de Dominicaanse Republiek. ;D

Bovendien zegt Marjolein in aflevering 1 dat ze Italiaans spreekt en geen Spaans. Dus in dat geval zou het wel een opmerkelijke uitspraak zijn.

Precies. Ze zei nog dat ze helemaal geen Spaans sprak. Vreemd...  ::vergroot::

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - kadootjes voor kandidaten?
« Reactie #29 Gepost op: 23-01-2016, 23:32:27 »
6154
6287
8431
...

De 4e code heb ik niet gezien als die al in beeld was.

8233 rop meld die, niet in beeld gezien

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - kadootjes voor kandidaten?
« Reactie #30 Gepost op: 23-01-2016, 23:40:44 »
8233 rop meld die, niet in beeld gezien

Alle codes zijn opgeteld 16. Behalve 6287.
Dat is 7 meer..

Offline Polzzzie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #31 Gepost op: 23-01-2016, 23:57:12 »
Het gearceerde woord in het woordenboek is dus waarschijnlijk linkerzijde. Klaas staat op de groepsfoto (waar de afgevallen kandidaten van worden gewist) helemaal links...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #32 Gepost op: 24-01-2016, 00:45:58 »
Haar reactie: Niet nodig. Ik spreek al goed spaans.

Net terug gehoord en volgens mij zegt ze: 'Dat lukt me wel met mijn steenkolen Spaans'.

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - kadootjes voor kandidaten?
« Reactie #33 Gepost op: 24-01-2016, 00:47:01 »
6154
6287
8431
...

De 4e code heb ik niet gezien als die al in beeld was.

Rop vertelde dat hij een code zag met 8233.

Opvallend is dat bij drie van de vier cijfercodes de cijfers bij elkaar opgeteld 16 is (16e seizoen). Alleen de cijfers van 6287 bij elkaar opgeteld geeft 23.

Ik heb altijd de neiging om te denken dat cijfercodes en de cijfers bij de kajakopdracht een verwijzing is naar de Mol, haha. Ik zal er ook niet erg mijn hoofd over openkraken. Alleen ben ik er wel zeker van dat de serienummer op het Molgeld (zie ander topic), dat 280310048588 is, iets betekent aangezien er de andere seizoenen geen serienummers op het geld te zien waren.

EDIT: Nevermind, witte raak en Shiba waren voor me :P
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 00:49:23 door Anoniemand »

Offline snolmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - kadootjes voor kandidaten?
« Reactie #34 Gepost op: 24-01-2016, 01:06:12 »
De tactiek van de kandidaten vond ik hier trouwens niet zo slim; waarom onthield niemand maar 1 code en ging dan alle kistjes snel af? In elk kistje zat iets erg waardevols, dus het maakt dan toch niet echt uit welke je openmaakt.

Dat vond ik ook raar. Rop probeerde zoiets wel, terwijl Tim hem van te voren nog zegt "Rechts liggen allemaal cijfercodes", vervolgens rent hij meteen als een gek naar links. "Linkerzijde" ??

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - kadootjes voor kandidaten?
« Reactie #35 Gepost op: 24-01-2016, 01:11:52 »
Rop vertelde dat hij een code zag met 8233.

Opvallend is dat bij drie van de vier cijfercodes de cijfers bij elkaar opgeteld 16 is (16e seizoen). Alleen de cijfers van 6287 bij elkaar opgeteld geeft 23.

Ik heb altijd de neiging om te denken dat cijfercodes en de cijfers bij de kajakopdracht een verwijzing is naar de Mol, haha. Ik zal er ook niet erg mijn hoofd over openkraken. Alleen ben ik er wel zeker van dat de serienummer op het Molgeld (zie ander topic), dat 280310048588 is, iets betekent aangezien er de andere seizoenen geen serienummers op het geld te zien waren.

EDIT: Nevermind, witte raak en Shiba waren voor me :P

Bij de twee groene vrijstellingen lagen briefjes met aflevering 4 & 5 erop.
Dan heb je dus 23 4 en 5  en 16.
In het Brailleschrift is 2345 de letter T.
T + 16.
De joker valt op Taeke of Tim?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - kadootjes voor kandidaten?
« Reactie #36 Gepost op: 24-01-2016, 02:12:09 »
De tactiek van de kandidaten vond ik hier trouwens niet zo slim; waarom onthield niemand maar 1 code en ging dan alle kistjes snel af? In elk kistje zat iets erg waardevols, dus het maakt dan toch niet echt uit welke je openmaakt.
Ik denk dat ze daar sowieso niet genoeg tijd voor hadden. Wellicht als ze een halve minuut langer hadden.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #37 Gepost op: 24-01-2016, 04:43:01 »
Zou een van de kandidaten zo slim zijn om simpelweg het mingeld uit de pot weg te halen? Als de mol geld uit de pot mag stelen, zou een kandidaat dat toch zeker ook mogen doen. In het verleden ging dit niet, omdat dit bedrag meteen van de pot afgetrokken werd, maar nu is het gewoon onderdeel van de totale pot. Wat er niet in zit wordt niet geteld.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #38 Gepost op: 24-01-2016, 08:17:13 »
Een lastige, omdat Annemieke als enige rechtstreeks geld uit de pot haalt en Marjolein als enige geld inbrengt. Hier geldt voor mijn gevoel wat steeds al aan de hand is: wat goed is voor de Mol (-500) is ook goed voor een kandidaat (+3 jokers). Zelfde belang. Uiteindelijk bekommerde niemand zich om de pot. Er lag 4010 euro denk ik, exclusief de enveloppe met vraagteken en de kistjes.

Wat had Annemieke onder haar shirt om die jokers te verstoppen? Was ze er speciaal op gekleed?

Ellie aan de ene kant heel scherp. Ze heeft gezien dat Annemieke rechtsachter iets in haar zak heeft. Maar terwijl ze tijdens het fouilleren weet welke drie mensen een joker hebben, realiseert ze zich niet dat er maar twee keer één joker op de lijst stond en dat één van die drie er dus drie moet hebben.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #39 Gepost op: 24-01-2016, 08:29:52 »
Die waardevolle tips voor de 4e test (waar ik nog wel benieuwd naar ben) hebben Ellie dus voor geen meter geholpen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”