Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 2 - kiezen of delen?  (gelezen 43727 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #40 Gepost op: 24-01-2016, 08:42:33 »
Die waardevolle tips voor de 4e test (waar ik nog wel benieuwd naar ben) hebben Ellie dus voor geen meter geholpen.
Geen idee wat er op het blaadje stond (en Tim heeft het ook kunnen bestuderen), maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er concrete aanwijzingen richting de mol op stonden (zoals: de mol is een man). Gezien de inventarislijst had ze zich inderdaad moeten realiseren dat één van de kandidaten drie jokers op zak had. Dat had haar wellicht wel kunnen redden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #41 Gepost op: 24-01-2016, 09:32:06 »

Wat had Annemieke onder haar shirt om die jokers te verstoppen? Was ze er speciaal op gekleed?


Ze hebben allemaal zon grote band om hun buik voor het geluid!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #42 Gepost op: 24-01-2016, 11:41:59 »
Citaat
Ze hebben allemaal zon grote band om hun buik voor het geluid!

Weer wat geleerd. Dank.

Wat mij opvalt aan Tim is dat hij Rop geen informatie wil geven over wat hij heeft en alleen vertelt waar geld ligt. Alsof hij voor zichzelf kiest, maar eigenlijk ook wil dat anderen nog wat geld binnenhalen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #43 Gepost op: 24-01-2016, 12:48:25 »
Geen idee wat er op het blaadje stond (en Tim heeft het ook kunnen bestuderen), maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er concrete aanwijzingen richting de mol op stonden (zoals: de mol is een man). Gezien de inventarislijst had ze zich inderdaad moeten realiseren dat één van de kandidaten drie jokers op zak had. Dat had haar wellicht wel kunnen redden.

Wat er op stond vertelt Ellie in het afscheidsgesprek met Art. Er stond 1 vraag op die terugkwam bij de test.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #44 Gepost op: 24-01-2016, 12:53:09 »
Heeft iemand verschil gezien in de lijsten? Het valt me op dat ze "vreemd" worden uitgedeeld (achterkant naar boven en gespreid zoals je bij een goocheltruc iemand vraagt een kaart te trekken). En verder staat er op de lijsten een volgnummer (onderaan). Alsof het uitmaakt wie welke lijst pakt....

m0ll0m

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #45 Gepost op: 24-01-2016, 13:14:49 »
Klopt het dat 500 het enige minbedrag is? Dan lijkt dat me het enige dat van belang is voor de mol. De startpositie maakt niet veel uit, al zou achteraan ideaal zijn. Dan is het een kwestie van controleren of het er nog is en eventueel meenemen. Heel vroeg gaan betekent dat het meteen mee moet.

Klaas en Annemieke starten als eerste. Annemieke pakt de -500. Wie de mol ook is, daarna is het spel eigenlijk al voorbij en is het voor de mol hopen dat iedereen schaamteloos voor zichzelf kiest.

Uiteraard is het verdacht dat Annemieke de -500 pakt, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Klaas steeds in de buurt is en afwacht wat Annemieke doet. Pas als hij ziet, dat zij iets heeft, pakt hij 1 joker en rent mee terug. Vanuit mijn tunnel zeg ik... Beter dan het zelf verkeerd doen voor de pot is het een ander laten doen.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2016, 13:18:36 »
Heeft iemand verschil gezien in de lijsten? Het valt me op dat ze "vreemd" worden uitgedeeld (achterkant naar boven en gespreid zoals je bij een goocheltruc iemand vraagt een kaart te trekken). En verder staat er op de lijsten een volgnummer (onderaan). Alsof het uitmaakt wie welke lijst pakt....

m0ll0m

Viel me vooral op dat Art ze inderdaad zo vast had alsof er een keuze was en iemand er eentje uit het midden trok. Maar wie dat was weet ik niet. Vond het ook opvallend. Als het allemaal dezelfde lijsten zijn dan geef je de stapel aan de kandidaten en die verdelen ze onderling.

Edit: tekst aangepast, 3x inderdaad is wat teveel van het goede.  ;D
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 13:27:41 door Moni »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2016, 13:25:26 »
Klopt het dat 500 het enige minbedrag is? Dan lijkt dat me het enige dat van belang is voor de mol. De startpositie maakt niet veel uit, al zou achteraan ideaal zijn. Dan is het een kwestie van controleren of het er nog is en eventueel meenemen. Heel vroeg gaan betekent dat het meteen mee moet.

Klaas en Annemieke starten als eerste. Annemieke pakt de -500. Wie de mol ook is, daarna is het spel eigenlijk al voorbij en is het voor de mol hopen dat iedereen schaamteloos voor zichzelf kiest.

Uiteraard is het verdacht dat Annemieke de -500 pakt, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Klaas steeds in de buurt is en afwacht wat Annemieke doet. Pas als hij ziet, dat zij iets heeft, pakt hij 1 joker en rent mee terug. Vanuit mijn tunnel zeg ik... Beter dan het zelf verkeerd doen voor de pot is het een ander laten doen.

De mol zou nog wat geld weg kunnen moffelen toch?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2016, 15:15:17 »

Uiteraard is het verdacht dat Annemieke de -500 pakt, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Klaas steeds in de buurt is en afwacht wat Annemieke doet. Pas als hij ziet, dat zij iets heeft, pakt hij 1 joker en rent mee terug. Vanuit mijn tunnel zeg ik... Beter dan het zelf verkeerd doen voor de pot is het een ander laten doen.

Maar toen de kandidaten de opdracht gingen nabespreken en onderzochten wie de jokers gepakt zou hebben, kwamen ze toch op Klaas uit als hoofdverdachte.

 ;D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #49 Gepost op: 24-01-2016, 15:31:58 »
Maar toen de kandidaten de opdracht gingen nabespreken en onderzochten wie de jokers gepakt zou hebben, kwamen ze toch op Klaas uit als hoofdverdachte.

 ;D

De groep vertrouwde Annemieke meteen toen ze zei dat ze maar 1 joker heeft, terwijl ze er 3 heeft. Dus schoven ze de schuld bij Klaas die ook een joker heeft.

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #50 Gepost op: 24-01-2016, 15:38:16 »
Heeft iemand al in HD kwaliteit gekeken wat nou dat gearceerde woord was?
In mijn woordenboek zou izquierdoso bij de I het laatste woord zijn, dit betekent een links persoon (politiek) dus niet linker- (izquierdo) zoals gesuggereerd werd.

Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #51 Gepost op: 24-01-2016, 15:42:16 »
Heeft iemand al in HD kwaliteit gekeken wat nou dat gearceerde woord was?
In mijn woordenboek zou izquierdoso bij de I het laatste woord zijn, dit betekent een links persoon (politiek) dus niet linker- (izquierdo) zoals gesuggereerd werd.

In ieder geval iets met links dus.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #52 Gepost op: 24-01-2016, 15:44:48 »
Citaat
De mol zou nog wat geld weg kunnen moffelen toch?

Ja, dat is een optie. Maar belangrijker dan voorkomen dat er geld wordt verdiend, is toch die -500. Dat is denk ook niet gebeurd, gezien het feit dat Art die 2000 nog kon laten zien.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2016, 16:14:12 »
Heeft iemand al in HD kwaliteit gekeken wat nou dat gearceerde woord was?
In mijn woordenboek zou izquierdoso bij de I het laatste woord zijn, dit betekent een links persoon (politiek) dus niet linker- (izquierdo) zoals gesuggereerd werd.

Hier een HD shot. Je kan duidelijk volgende woorden lezen: linkerhand, linkerzijde

Misschien is de mol linkshandig?
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 16:15:59 door Hellevuur »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2016, 16:16:14 »
En wie zijn er behalve Taeke nog meer linkshandig?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline molloot2000

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #55 Gepost op: 24-01-2016, 16:16:53 »
En wie zijn er behalve Taeke nog meer linkshandig?

Klaas geloof ik.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #56 Gepost op: 24-01-2016, 16:17:25 »
Hier een HD shot. Je kan duidelijk volgende woorden lezen: linkerhand, linkerzijde

Misschien is de mol linkshandig?
ik kan het niet lezen... Maar in dat geval: Taeke is linkshandig.
Meer L

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #57 Gepost op: 24-01-2016, 16:20:59 »
ik kan het niet lezen... Maar in dat geval: Taeke is linkshandig.

Ik moest ook even ::vergroot::

Maar als je beide woorden vertaald krijg je wel dezelfde vertaling, nl. izquierda

Dus het zal wel kloppen :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #58 Gepost op: 24-01-2016, 16:21:56 »
Hier een HD shot. Je kan duidelijk volgende woorden lezen: linkerhand, linkerzijde

Misschien is de mol linkshandig?

Kan helemaal niets lezen. Maar het is iig wel duidelijk dat het idd om "izquierda" (=links) gaat. Laatste woord voor de woorden met een J beginnen.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 4 - opdracht 2 - cadeautjes voor kandidaten?
« Reactie #59 Gepost op: 24-01-2016, 16:25:23 »
Is er bij hockey ook zoiets als op het linker of rechterdeel spelen? Speelde Taeke misschien links dan?