Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach  (gelezen 32572 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #80 Gepost op: 3-02-2016, 15:57:05 »
Hieronder een screenshot met envelop 4 (of 5) waar Tim, Annemieke en Rop voorbij racen zonder hem op te merken.

Edit> Het is 4. Kort daarna zien we Cécile er langs fietsen (10:44 in download).
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 16:04:41 door Rat »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #81 Gepost op: 3-02-2016, 16:33:43 »
Rik en Chris hebben vorig seizoen al bewezen dat het heel makkelijk is een envelop over het hoofd te zien... Láát stáán als je op de fiets zit :P
No Milk today???

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #82 Gepost op: 3-02-2016, 21:23:56 »
Eigenlijk is Cecile hier ook best verdacht. Ze komt met Marjolein ruim op tijd aan nadat ze heeft geconcludeerd heeft dat 'teruggaan geen zin meer heeft'. Het lijkt alsof dat gaat over teruggaan naar de nummers lager dan 7, maar volgens mij zijn ze daar het trio bij enveloppen 7 t/m 9 al voorbij. Het zou dan zinvol zijn geweest om op zoek te gaan naar envelop 10 t/m 12. Maar met haar manier van fietsen heb je hier weinig kans wat te zien. Zeker als je ze niet wilt zien. Het lijkt wel alsof ze Marjolein wijsmaakt: 'Die andere drie lossen het wel op, laten wij snel naar de finish gaan, dan zijn we ervanaf'. Maar die andere drie hebben het al lastig genoeg met drie enveloppen.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 21:27:15 door tumtum »

Offline Neintje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #83 Gepost op: 3-02-2016, 21:59:13 »
De tactiek van de kandidaten was om de snelste voorop te laten gaan, en de langzaamste achteraan. (Niet dat dat erg veel uitmaakte, maar dat terzijde.)

Ik denk daardoor dat de kandidaten wisten, of in ieder geval vermoedden, dat de enveloppen op volgorde hingen. Daarnaast denk ik dat de mol niet zo gek veel te vertellen had wat die volgorde betreft. (Bijv: Stel dat Cécile de mol is, (wat ik niet geloof,) zij is sowieso niet de snelste dus dan valt er weinig tegen je positie in te brengen.)

Ik vind Taeke juist erg onmols, net op tijd het goede antwoord verstaan. ::niet-ok::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #84 Gepost op: 3-02-2016, 23:06:50 »
Tijdens het overleggen zie je op 7:00 achter Taeke een boom, hierop een wel heel rechthoekig licht stuk. Kan dit een envelop zijn? iemand met de HD versie die dit kan bekijken?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #85 Gepost op: 3-02-2016, 23:09:16 »
Tijdens het overleggen zie je op 7:00 achter Taeke een boom, hierop een wel heel rechthoekig licht stuk. Kan dit een envelop zijn? iemand met de HD versie die dit kan bekijken?

Even gecheckt, het is gewoon een stuk van de boom :)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #86 Gepost op: 3-02-2016, 23:11:18 »
Ik geloof niet dat Taeke de eerste 5 enveloppen weggehaald heeft. De rest van de groep staat 5 minuten lang te kijken. Er staan aardig wat bomen, maar zo heel dicht is het nu ook weer niet. Ervan uitgaande dat de eerste envelop al na een meter of 100 gehangen moet hebben, zou de groep gezien hebben als hij daar stilgestaan heeft. Als hij enveloppen weg had willen halen, had hij dat veiliger verderop pas kunnen doen.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #87 Gepost op: 4-02-2016, 00:06:11 »
Even gecheckt, het is gewoon een stuk van de boom :)

Jammer

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #88 Gepost op: 4-02-2016, 00:22:47 »
Lijkt wel op een collectieve Molactie. Haha!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #89 Gepost op: 4-02-2016, 13:08:30 »
Even gecheckt, het is gewoon een stuk van de boom :)
Maar goed... de enveloppen leken dus wel op de boom. Wat dat betreft is langsfietsen niet zo heel vreemd, zeker niet als je denkt dat iemand op aan het letten is. Het kan gewoon collectief zijn: Tim die snel fietst en denkt 'wat ik niet zie, dat ziet iemand anders wel' en de rest die denkt 'zo lang Tim niets ziet is er niets'.

m0ll0m

Offline taytay13

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #90 Gepost op: 5-02-2016, 02:54:28 »
Taeke zijn idee om steeds per persoon bij één van de vragen 1 t/m 6 te staan en dat zodra vraag 1 beantwoord is die kandidaat op zoek gaat naar 7, vinden jullie dat een logisch idee als je niet weet dat de enveloppen op volgorde hangen? Ik twijfel, ik denk dat het moet kunnen als je goed communiceert, maar van de andere kant, lijkt het me dat sommige kandidaten dan een onnodig lange afstand moeten overbruggen, terwijl anderen enveloppen moeten laten hangen met het risico dat de ander er niet op tijd bij is.

Ik vind het sowieso vreemd gemonteerd of ze het wel of niet wisten. In de biecht wisten ze het al wel van de volgorde en dat zit er dan toch verwarrend doorheen.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #91 Gepost op: 5-02-2016, 03:28:19 »
Omdat Taeke de techniek (1 gaat naar 7, 2 naar 8 enz) aan het begin van het spel uitlegt, ga ik ervan uit dat ze uitgingen van het op volgorde hangen van de enveloppen. Deze techniek afspreken bij enveloppen die door elkaar zijn gehusseld heeft immers weinig zin.
 

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #92 Gepost op: 5-02-2016, 07:56:36 »
Huh? Ik neem aan dat deze theorie juist bedacht was terwijl ze nog dachten dat de volgorde ad random was.
Ze pinnen toch geen specifiek persoon op die plek 1 vast. De verwarring in de uitspraken  van bvb
Marjolein zit hem in t feit dat deze uit een Biecht komen en dus na de opdracht, met kennis van de volgorde

Als ik kandidaat was en wist dat de volgorde 1 2 etc was, zou ik  duos maken en deze bij 1 tm 3 zetten. Vervolgens 1 naar 4 etc. voordeel hier van is dat er niemand Alleen staat(check check dubbel check ). Tempo voorop is Dan ook niet zo hoog. 12 enveloppen in 10 minuten is gemiddeld 1 enveloppe per 50 seconden in t tempo van de sprinter.

Als ik niks op voorhand wist, was ik wel accoord met de tactiek die nu gebruikt werd. Nadeel hiervan is dat je inderdaad nummers en locatie doorgeeft aan elkaar in de hoop dat de ander er op tijd is. Tweede nadeel is 1 persoon bij enveloppe.

Alternatieve tactieken voor enveloppen niet op volgorde zijn er zat te bedenken. Gaat hier allemaal om communicatie tijdens de opdracht van daar ook de walkie talkie  >:D >:D ::tandpastasmiley::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #93 Gepost op: 5-02-2016, 14:58:47 »
Deze opdracht is wel een vreemde. Het wordt gebracht als een gemakkelijke opdracht, maar er is wel 2400 euro mee te verdienen. Het traject is korter dan de deelnemers van te voren denken dat het is. Ik zou haast zeggen dat de opdracht verkeerd is overgekomen; er zit ook een rare knip in het praatje vooraf van Art. Ik weet niet zeker wat hier aan de hand is, maar volgens mij hadden ze wat verder van het pad mogen afwijken (b.v. de andere kant van de bomen inspecteren) en dat hebben ze kennelijk niet goed begrepen.

Update:
En de Mol, die legt de focus op de enveloppen die sowieso gemakkelijk, ook door de andere kandidaten, te vinden zijn pal langs het pad waarop ze fietsen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2016, 15:31:08 door Avogadro »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #94 Gepost op: 5-02-2016, 22:35:39 »
Die rare knip was er omdat Art volgestopt was met medicijnen door een insectenbeet en het daardoor wel 10x over moest ;D

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #95 Gepost op: 6-02-2016, 08:38:39 »
Tim onmols. Is op het laatst als enige aan het zoeken. Marjolein en Cécile al aan de finish. Rop en Annemieke samen onderweg naar 5. Klaas volkomen uit beeld.

Marjolein buiten beschouwing laten. Tim zoekt het meest en het langst. Tim, Rop en Annemieke vinden envelop en (niet onbelangrijk) wijzen anderen daarop. Klaas geeft verkeerde informatie aan Rop over 8 en 9, zegt tegen Cécile dat hij enveloppen heeft gezien voor 9. Zegt niet welke. Zegt ook niet dat hij bij 9 staat, want dat doet Cécile uiteindelijk voor hem.

Cécile veel te passief voor een mol. Klaas in zijn gebruikelijke rol van anderen verkeerd sturen en die dan de schuld geven. Toch maar Klaas dan.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #96 Gepost op: 6-02-2016, 15:32:50 »
Ik bedoelde dat ik terugfietsen om te zoeken naar enveloppen die je niet meer nodig hebt zeer opvallend is, maar degenen die dit niet doen (Cécile, Marjolein en Taeke) zijn ook niet echt op een onmolse actie te betrappen en daarom is deze opdracht alleen maar nuttig als bevestiging van je tunnel, ongeacht welke tunnel dat is. Klaasverkenkers vinden Klaas hier vedacht, Ropverdenkers Rop en  Timverdenkers Tim, terwijl Taekeverdenkers denken dat hij enveloppen heeft weggehaald.

Een van de zeldzame zinnige opmerkingen. Een slimme mol ziet dit allemaal gebeuren en zal denken: ik hoef niet op te vallen, ik kan onder de grond blijven.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5 - opdracht 1 - fietsen langs Rincon Beach
« Reactie #97 Gepost op: 6-02-2016, 17:00:43 »
Een van de zeldzame zinnige opmerkingen. Een slimme mol ziet dit allemaal gebeuren en zal denken: ik hoef niet op te vallen, ik kan onder de grond blijven.

mee eens dat je met chaos-crew aanwezig niet veel hoeft te mollen. Maar door de Mol acties van niet mollen zien we al jaren steeds lastiger de echte Mol aan het werk. ER moet voor een Moljager ook iets te doen zijn,tiens..

Verder is dit redelijk off topic, omdat dit gedrag tot nu toe voor heel veel opdrachten telt :-)