Auteur Topic: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk  (gelezen 26254 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #40 Gepost op: 20-02-2016, 23:42:33 »
Er wordt gezegd: la pelicula la Hollanda, Allemania. La pelicula is de televisie. Dus gewoon dat ze van de Nederlandse (of Duitse) televisie zijn ;D

Nog een keer teruggeluisterd, en ja, ik hoor  nu:  ........Alemania u Holanda. Duitsland of Nederland. Mario is in geen velden of wegen meer te bekennen.  ;D


Pelicula is tv of film.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #41 Gepost op: 20-02-2016, 23:44:12 »
Nog een keer teruggeluisterd, en ja, ik hoor  nu:  ........Alemania u Holanda. Duitsland of Nederland. Mario is in geen velden of wegen meer te bekennen.  ;D


Pelicula is tv of film.
Uhu ja, ze zouden ook kunnen bedoelen van Nederlands of Duitse filmploeg :P in ieder geval moeten we niks hier achter zoeken :)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #42 Gepost op: 20-02-2016, 23:46:32 »
Uhu ja, ze zouden ook kunnen bedoelen van Nederlands of Duitse filmploeg :P in ieder geval moeten we niks hier achter zoeken :)

Het is film, geen tv. Maar ik zocht er niks achter, ik wilde gewoon weten wat ze zeiden  ::rofl::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #43 Gepost op: 20-02-2016, 23:48:07 »
Kan iemand met zijn of haar beste Spaans horen wat er gezegd wordt na @ 15.44 u. (uitz. gemist) als er vrij dramatisch (lees geregisseerd) een dominosteen (2x4 =8) wordt gelegd op de tafel? Hoor iets met "Hollanda"..


*Dank allen voor vertaling*
Omnia vincit amor

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #44 Gepost op: 20-02-2016, 23:51:29 »
Uhu ja, ze zouden ook kunnen bedoelen van Nederlands of Duitse filmploeg :P in ieder geval moeten we niks hier achter zoeken :)

Inderdaad. Dat laatste klopt dan wel mooi met de afleveringstitel: "Min of meer uitzonderlijk".  ::tandpastasmiley::

En Loebas:  aardig toch, die samenwerking?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2016, 23:53:52 door Marisa »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #45 Gepost op: 21-02-2016, 00:07:28 »

En Loebas:  aardig toch, die samenwerking?
Jazeker, vandaar mijn dank .:)
Omnia vincit amor

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #46 Gepost op: 21-02-2016, 08:59:10 »
Er zit duidelijk sleet op het format. Het lukt een mol niet meer buiten verdenking te blijven waardoor de kandidaten al zo'n beetje vanaf aflevering 4 op de goede mol zitten. Het helpt soms nog als de hele groep molt, maar eigenlijk is het hier wel een beetje op. Ook qua hints is het niet meer mogelijk er iets in te stoppen wat niet door de fans wordt ontdekt. Ik merk ook eigenlijk door naar de Vlaamse Mol te kijken wat we hier missen; door- en door gemotiveerde onbekende kandidaten die diep willen gaan en geen belang hebben bij bescherming van imago. Laten we wel wezen; als Klaas geen BN'er zou zijn geweest zou hij in een serie zonder BN'ers nooit geselecteerd zijn. Saaier krijg je ze bijna niet.
 :-\\
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #47 Gepost op: 21-02-2016, 09:22:10 »
Laten we wel wezen; als Klaas geen BN'er zou zijn geweest zou hij in een serie zonder BN'ers nooit geselecteerd zijn. Saaier krijg je ze bijna niet.
 :-\\

Ik denk dat Klaas juist als Mol geselecteerd is omdat ie wat saai is. Als tegenhanger van Margriet die de aanvallende, initiatiefnemende leider was. Margriet molde prachtig maar werd helaas ook door iedereen direct verdacht. Ik denk dat ze nu met Klaas hoopten dat ze een Mol hadden die achter je rug saboteert, dus misschien niet zo heel spectaculair maar met hulp van de crew (hoe opdrachten in elkaar steken) zou dat moeten lukken, maar die wel lang onverdacht zou blijven. Helaas was Klaas vanaf moment één al veel te gespannen waardoor ie bij velen door de mand viel. Vertrouwen (terug)winnen met een charme-offensief (denk aan Susan of "die lieve" Nico, ook niet zulke spectaculaire mollen) zat er ook niet in. Ongeschikt als Mol dus in een groep met sterke persoonlijkheden.

(Hopelijk heeft Klaas als Mol toch een beetje een leuke tijd gehad en verrast hij ons nog met een paar mooie molacties in aflevering 10. :))

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #48 Gepost op: 21-02-2016, 09:42:55 »
Helaas was Klaas vanaf moment één al veel te gespannen waardoor ie bij velen door de mand viel. Vertrouwen (terug)winnen met een charme-offensief (denk aan Susan of "die lieve" Nico, ook niet zulke spectaculaire mollen) zat er ook niet in.

Susan was een van de weinige mollen die in de finale nog door een medekandidaat niet verdacht werd. Ook hier op dit forum waren er vele die Freek verdachten, waaronder jijzelf

Ik vond haar een goede mol, ook al had ik haar vroeg door. Hoe kan ze "niet spectaculair" zijn, als haar charme offensief zelfs jou haar heeft doen vertrouwen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #49 Gepost op: 21-02-2016, 10:11:26 »
Susan was een van de weinige mollen die in de finale nog door een medekandidaat niet verdacht werd. Ook hier op dit forum waren er vele die Freek verdachten, waaronder jijzelf

Ik vond haar een goede mol, ook al had ik haar vroeg door. Hoe kan ze "niet spectaculair" zijn, als haar charme offensief zelfs jou haar heeft doen vertrouwen?

Ik haalde Susan juist aan omdat zij zo goed onverdacht wist te blijven door haar charme-offensief. Het niet-spectaculaire gedeelte vind ik de molacties. Niet van het kaliber George, Dennis, Kees, Margriet (met veel lef en durf) in ieder geval. Maar mijn punt ging niet over Susan.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2016, 10:13:42 door Heinz »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #50 Gepost op: 21-02-2016, 11:15:28 »
Leuke aflevering weer!

Klaas is voor mij de mol, gebaseerd op de vorige twee afleveringen en op de tweede opdracht van deze aflevering! Daarentegen vond ik Tim wel verdachter deze aflevering, maar ik blijf bij mijn keuze. Ik kijk uit naar aflevering 9!  ::ok::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #51 Gepost op: 21-02-2016, 19:30:19 »
Ja, opvallend. Heel herkenbaar hier, ieders beeltenis!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #52 Gepost op: 21-02-2016, 22:21:10 »
Hij zei zelf dat hij spreidde op Klaas en Tim hoor...

Met alle respect, maar jij gelooft echt dat een kandidaat 1 aflevering voor de finale nog spreid?
Er is ook nog zoiets als montage, als alle 3 de kandidaten zeggen dat ze vol op Klaas gaan is het niet leuk voor de kijkers (die nog niet weten dat Klaas de Mol is).
In het uitgebreide afvallersinterview op de site geeft Taeke ook aan bij Art dat hij niet op Tim zat maar het wel tof zou vinden als hij de Mol zou zijn.
Iedereen zit vol op Klaas. van Annemieke konden we het nu niet zien door haar vrijstelling maar ook zij zit vol op Klaas. (als ze deze test had moeten invullen)
Spreiden in aflevering 8, met 1 joker tegenover 3 van Tim en een vrijstelling van Annemieke, gaat je echt je kop kosten. Hoe dan ook.

Positief aan deze aflevering. Geld  ::ok::

Negatief: Ik heb in de 5 jaren dat ik molloot ben nog nooit zo weinig zin gehad in de aflevering, dus ik heb het even voorafgaand. De aflevering was opzich prima, met de montage die Tim weer lekker verdacht maakte. Klaas die weer helemaal niks deed, en dankzij Taeke en Annemieke is het iig nog een winnaarswaardige pot te noemen. Ik vind verlaten fabrieken leuk voor de afwisseling en het Wie is de mol gehalte maar 2 in 1 aflevering hoeft voor mij niet. Het land is prachtig, en we zien 2 opdrachten in oude loodsen/fabrieken en de ander ook binnen. Gemiste kans van prachtige stukjes natuur, riviertjes, watervallen, etc.

En dieptepunt. Susan die bij Moltalk weigert Klaas te verdenken. Ik vindt Susan de liefste en geweldigste maar nodig alsjeblieft kandidaten uit die NIET weten wie de mol is. OF het beter acteren.
 ::zwaai::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #53 Gepost op: 21-02-2016, 22:35:57 »
Ik vind verlaten fabrieken leuk voor de afwisseling en het Wie is de mol gehalte maar 2 in 1 aflevering hoeft voor mij niet. Het land is prachtig, en we zien 2 opdrachten in oude loodsen/fabrieken en de ander ook binnen. Gemiste kans van prachtige stukjes natuur, riviertjes, watervallen, etc.

Eens, ik mis dit seizoen ook de in-de-natuur opdrachten. Ook helemaal nog geen 'dare-devil'-opdracht gezien? Geen bungeejumpen/abseilen etc.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #54 Gepost op: 21-02-2016, 22:46:07 »
Eens, ik mis dit seizoen ook de in-de-natuur opdrachten. Ook helemaal nog geen 'dare-devil'-opdracht gezien? Geen bungeejumpen/abseilen etc.

Dat klimmen uit aflevering 4 misschien. 2 kandidaten weigerde dus schijnbaar was het toch vrij hoog maar ik ben het met je eens. Met dare devil opdrachten bedoel ik echt dingen als die toren in Thailand, of het bunjee jumpen uit 2013. Of het koord lopen uit 2011. Ik snap dat ze iets voorzichtiger zijn sinds het ongeval van Janine maar dat was gewoon in de vrije natuur. Als je dingen als abseilen of koordlopen of bunjeejumpen doet, is het zo goed gecheckt en beveiligd, voor safety reasons. De kans dat met zoiets iets mis gaat is echt nihil.
En ik vind dat soort opdrachten ook wel leuker, als er bijv 5 iets moeten doen, je hebt er altijd die niet durven dus dan kunnen kandidaten (en wij) ook weer conclusies trekken op basis daarvan.



Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #55 Gepost op: 21-02-2016, 23:04:35 »
Dat klimmen uit aflevering 4 misschien. 2 kandidaten weigerde dus schijnbaar was het toch vrij hoog maar ik ben het met je eens. Met dare devil opdrachten bedoel ik echt dingen als die toren in Thailand, of het bunjee jumpen uit 2013. Of het koord lopen uit 2011. Ik snap dat ze iets voorzichtiger zijn sinds het ongeval van Janine maar dat was gewoon in de vrije natuur. Als je dingen als abseilen of koordlopen of bunjeejumpen doet, is het zo goed gecheckt en beveiligd, voor safety reasons. De kans dat met zoiets iets mis gaat is echt nihil.
En ik vind dat soort opdrachten ook wel leuker, als er bijv 5 iets moeten doen, je hebt er altijd die niet durven dus dan kunnen kandidaten (en wij) ook weer conclusies trekken op basis daarvan.




 ::jaja::

Oh man, die wolkenkrabber in Thailand, wat was dat bizar zeg! Dat is nou echt een opdracht die me altijd bijblijft.

En met natuuropdrachten bedoel ik echt in de natuur, zoals in 2011 de bomenopdracht voor de finale, de olifant die de puzzelblokken in 2007 op elkaar zette, of de gaucho-opdracht in 2006 (geldzakken naar de overkant brengen met gaucho's achter je aan, elkaar kunnen bevrijden enz) en 2012 natuurlijk, prachtig hoe de kandidaten daar op een soort vulkanisch gesteente die codes naar elkaar moesten seinen, het snorkelen in ijswater en dat ze op die enorme vlakte begonnen.

Ze hebben dit seizoen natuurlijk wel gekajakt en berg beklommen, maar toch vond ik dat veel minder leuk/dynamisch dan natuur-opdrachten in voorgaande seizoenen.

Offline FrankieB

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #56 Gepost op: 21-02-2016, 23:07:06 »
Citaat
En dieptepunt. Susan die bij Moltalk weigert Klaas te verdenken. Ik vindt Susan de liefste en geweldigste maar nodig alsjeblieft kandidaten uit die NIET weten wie de mol is. OF het beter acteren

Over moltalk gesproken ben ik de enige die vind dat het een verlenging van het hoofd programma waarin ze alsnog proberen de mensen op een dwaalspoor te zetten. Ik bedoel het is vrij duidelijk dat klaas de mol is maar er wordt in moltalk toch weining over gesproken. Daar wordt de nadruk op Tim gelegd.  

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #57 Gepost op: 21-02-2016, 23:08:37 »
Over moltalk gesproken ben ik de enige die vind dat het een verlenging van het hoofd programma waarin ze alsnog proberen de mensen op een dwaalspoor te zetten. Ik bedoel het is vrij duidelijk dat klaas de mol is maar er wordt in moltalk toch weining over gesproken. Daar wordt de nadruk op Tim gelegd.  
Klopt, er is een topic met Moltalk waarin dit ook al gezegd is, maar je hebt gelijk. I guess dat het de evolutie is van tv. Alles moet veranderd worden. Om geld te scoren. Daarom zit het primetime op Npo nu, maar de kwalitieit tegenover vorig jaar en het jaar ervoor is aanzienlijk te noemen. Zelfde geldt voor oude seizoenen Wie is de mol waar de spanning vanaf droop. Grappig genoeg ervaar ik die spanning soms nog steeds als ik een oud seizoen terugkijk. Die spanning heb ik noch dit seizoen, noch vorig seizoen gevoeld. Zegt misschien ook wat over de hele kermis aan montage/geluid wat ze erover heen gooien. de switch van pre 2011 naar 2011 beviel me HEEL goed, maar daarna zijn ze doorgeschoten..... ::niet-ok::


En helemaal met je eens Mollenmania! We kunnen met elkaar praten. Grappig, die opdrachten zijn precies ook mijn favoriete Natuuropdrachten.

Soms kunnen opdrachten zo simpel zijn maar zo goed.
Neem de opdracht in 2011 waar Art en Soundos dingen moesten leren en Karin en Patrick, beide iets over een natuurgebied (of Koffie die daar groeide) prachtige natuur, maar wel een typische Wie is de mol opdracht, omdat ze dingen moesten onthouden maar ook aan de anderen uitleggen omdat hun de antwoorden moesten geven over wat Patrick en Karin hadden geleerd en andersom.
Zo simpel, zo weinig nodig, maar zo goed. Veel beter dan vele opdrachten dit jaar.
Al moet ik zeggen dat het qua opdrachten dit jaar beter was dan vorig jaar, kwam denk ik ook door het aantal opdrachten. Aan de andere kant, je zou zeggen zo veel opdrachten, maar alsnog in aflevering 8 maar 6000 euro. Nu verdubbeld dan in de laatste maar voor 7 afleveringen geld verdienen is dat echt bizar.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2016, 23:12:08 door Rämon »

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #58 Gepost op: 22-02-2016, 00:47:35 »
Zegt misschien ook wat over de hele kermis aan montage/geluid wat ze erover heen gooien.

Goh, ik dacht dat het aan mij lag. Ik wordt simpel van die herrie op de achtergrond als ik gewoon wil horen wat ze zeggen.
Of wordt ik oud.....

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 8 - min of meer uitzonderlijk
« Reactie #59 Gepost op: 22-02-2016, 10:46:49 »
Goh, ik dacht dat het aan mij lag. Ik wordt simpel van die herrie op de achtergrond als ik gewoon wil horen wat ze zeggen.
Is een algemene tendens van televisie helaas.

Mijn ouders zeggen ook dat ze het bijna niet kunnen verstaan door de harde muziek. Het lijkt wel alsof wat er wordt gezegd niet meer belangrijk wordt gevonden door televisiemakers. (In het algemeen hè, niet alleen bij WIDM.)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas