Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352  (gelezen 17972 keer)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #20 Gepost op: 21-02-2016, 01:12:23 »
Volgens mij heb ik Klaas een tegel zien wegstoten, terwijl hij met Annemieke aan het klungelen was met een touw. Heeft Annemieke dit opgemerkt of stootte Klaas hem niet ver genoeg weg? (Ik zoek morgen het fragment wel op.)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #21 Gepost op: 21-02-2016, 02:14:48 »
Volgens mij was Tim hier het meest aan het mollen, zijn gepuzzel duurde erg lang. En hij moest gecorrigeerd worden in het aantal blokjes voor de code.
Klaas pakte op goede manier het touw. Annemieke, als vrouw, zou toch moeten weten dat je dan niet zomaar aan dat touw moet gaan trekken. Geheid een knoop. Kan ik weten als fanatiek breister haha.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #22 Gepost op: 21-02-2016, 02:25:24 »

Klaas pakte op goede manier het touw. Annemieke, als vrouw, zou toch moeten weten dat je dan niet zomaar aan dat touw moet gaan trekken. Geheid een knoop. Kan ik weten als fanatiek breister haha.
Klaas pakte m.i. als eerste het meest afwijkende hoopje touw; namelijk de grootste en bovendien de meest afwijkende in kleur (meer geel dan de rest) *voorkennis?*

*ps; Vrouwen behoeven niet per se te weten hoe een kluwen touw te ontrafelen lijkt me. Mensen die breien echter wellicht wel :)*
Omnia vincit amor

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #23 Gepost op: 21-02-2016, 02:26:23 »
Volgens mij was Tim hier het meest aan het mollen, zijn gepuzzel duurde erg lang. En hij moest gecorrigeerd worden in het aantal blokjes voor de code.
Klaas pakte op goede manier het touw. Annemieke, als vrouw, zou toch moeten weten dat je dan niet zomaar aan dat touw moet gaan trekken. Geheid een knoop. Kan ik weten als fanatiek breister haha.

Vind Klaas hier juist heel erg onhandig doen. Hij pakt als eerste het lange touw. Tim en Taeke verdelen uiteindelijk keurig de vakken. En Annemieke zei nog: "ik ben hier niet goed in, ik ga letten op de mannen"

Dat tellen was voor de kijker gewoon heel onduidelijk. Daar raak je ook heel makkelijk de tel kwijt. Vind ik niet perse een verwijzing naar de mol.

Online Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #24 Gepost op: 21-02-2016, 02:54:50 »
Vind Klaas hier juist heel erg onhandig doen. Hij pakt als eerste het lange touw. Tim en Taeke verdelen uiteindelijk keurig de vakken. En Annemieke zei nog: "ik ben hier niet goed in, ik ga letten op de mannen"

Dat tellen was voor de kijker gewoon heel onduidelijk. Daar raak je ook heel makkelijk de tel kwijt. Vind ik niet perse een verwijzing naar de mol.
Als iemand uit het niets als een idioot (niks persoonlijks  ::rofl::) aan een touw gaat trekken, laat je het ook vallen. Tenminste dat zou ik wel doen. Vind het niet zozeer een molactie van Klaas. Zou dan eerder zeggen dat hij weinig zinnigs heeft gedaan deze opdracht zoals de montage het laat zien.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #25 Gepost op: 21-02-2016, 06:49:16 »
Misschien gaat het hier meer om wat er niet gebeurt. Terwijl Taeke en Tim puzzelen en proberen uit te vinden hoe een en ander zou moeten werken, staat Klaas een beetje touw uit te rollen en eigenlijk niets te doen. Op het moment dat ze het touw gaan spannen, kijkt Klaas vooral rond of is hij bezig met de vakken waar ze verder geen belang bij hebben.

Eigenlijk het beeld wat we de hele serie al zien. De Mol wacht op de fout van een ander. Maar nu de groep zo klein is, dat elke actie opvalt, komt die fout niet.

Offline Ehvmolletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #26 Gepost op: 21-02-2016, 09:13:04 »
Uitkomst van de kluiscode was 13, 3 + 2 + 1 + 7. 13 e letter is M. M 16 mol 16?
6+3=9 5+2=7 9-7 ; 9 juli verjaardag Tim

Offline oliebollo

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #27 Gepost op: 21-02-2016, 09:58:30 »
6+3=9 5+2=7 9-7 ; 9 juli verjaardag Tim
En 6=6, 3+5+2=10.
6-10 is 6 oktober, verjaardag van Klaas.  ::jaja::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #28 Gepost op: 21-02-2016, 10:00:17 »
Dan zal er vast wel een rekensom naar Annemieke te maken zijn, dan hebben we voor alle kandidaten een ''verklaring''

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #29 Gepost op: 21-02-2016, 13:56:09 »
Toch moet ik even eerlijk zeggen dat ik deze opdracht te gemakkelijk gemaakt vond :x
De paaltjes hadden er niet moeten staan, ik kan ook gemakkelijk touwtjes spannen tussen de paaltjes die er stonden, daar is niks moeilijks aan.
Wat leuker was is dat het speelveld de HELE loods was, waardoor de kandidaten (zoals Annemieke volgens mij voorstelde), het midden moeten meten en vervolgens vanuit daar het touw van de helft van het veld spannen, en dan door de gegevens die je kan meten, of al weet, de rest van de opdracht proberen op te lossen. Dan was het veel meer puzzelen geweest. Ik weet dat de kandidaten geld nodig hadden, maar zodra ze dingen hadden moeten meten, was het echt een opdracht voor mij geweest en had ik het, als iemand die van kleine "wiskundige" puzzels houdt, de leukste opdracht van het seizoen gevonden: hoe reken je precies uit waar je je touw wilt spannen als er geen paaltjes staan? Deze opdracht was gewoon jammer en had dus een veel diepere betekenis kunnen hebben. En dan krijgen de kandidaten desnoods 3 beurten om de kluiscode te kraken. Maar dit vond ik gewoon jammer, €2000 euro met zo'n simpele opdracht. ::ohno::

[[of ben ik nu veel te negatief]] ::)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #30 Gepost op: 21-02-2016, 14:07:43 »
Ik kan me er wel enigszins in vinden. De moeilijkheidsgraad, de hoge beloning, plus het feit dat er niet gemold lijkt te zijn, maakt het in mijn ogen niet de boeiendste opdracht.

Het enige wat je eventueel kunt zeggen, is dat Klaas bij het uitrollen van het touw in of langs het speelveld heeft gelopen en niets heeft gezegd over de paaltjes. Hij reageert met iets als: "Nah, dat meen je niet" of woorden van dezelfde strekking.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #31 Gepost op: 21-02-2016, 15:07:09 »
Het enige wat je eventueel kunt zeggen, is dat Klaas bij het uitrollen van het touw in of langs het speelveld heeft gelopen en niets heeft gezegd over de paaltjes. Hij reageert met iets als: "Nah, dat meen je niet" of woorden van dezelfde strekking.

Opvallend inderdaad. En ook Annemieke heeft het veld even (we weten niet hoe lang) verkend terwijl Klaas met het touw bezig was en Taeke en Tim met puzzelen. En ook Annemieke hebben we niks over de paaltjes horen zeggen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #32 Gepost op: 21-02-2016, 15:26:16 »
Opvallend inderdaad. En ook Annemieke heeft het veld even (we weten niet hoe lang) verkend terwijl Klaas met het touw bezig was en Taeke en Tim met puzzelen. En ook Annemieke hebben we niks over de paaltjes horen zeggen.
Dat kun je vanuit beide kampen natuurlijk ook verdedigen als: ik observeer hoe mijn mol die paaltjes negeert en ik kijk eens even rustig of en wanneer mijn mol hier iets over gaat zeggen. Annemieke geeft in haar biecht zelfs expliciet aan dat ze eens rustig gaat observeren.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #33 Gepost op: 21-02-2016, 15:41:04 »
Ik denk dat er gewoon geld in de pot moest komen.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #34 Gepost op: 21-02-2016, 15:53:30 »
Een mooie molactie zou hier zijn geweest om het veld net verkeerd om te maken, rechts,links verwisseld .zou misschien niet gegaan zijn met de haken maar kost in elk geval wel veel tijd

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #35 Gepost op: 21-02-2016, 16:39:04 »
Klaas pakte op goede manier het touw.

Het viel mij juist op dat hij dat NIET deed. Hij pakte namelijk de rol en hield daarbij heel duidelijk het uiteinde 'voor de grijp'. Maar iedereen die wel eens een rol heeft moeten afwikkelen weet dat je dan gegarandeerd een warboel krijgt.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #36 Gepost op: 21-02-2016, 20:32:44 »
Toch moet ik even eerlijk zeggen dat ik deze opdracht te gemakkelijk gemaakt vond :x
De paaltjes hadden er niet moeten staan, ik kan ook gemakkelijk touwtjes spannen tussen de paaltjes die er stonden, daar is niks moeilijks aan.
Wat leuker was is dat het speelveld de HELE loods was, waardoor de kandidaten (zoals Annemieke volgens mij voorstelde), het midden moeten meten en vervolgens vanuit daar het touw van de helft van het veld spannen, en dan door de gegevens die je kan meten, of al weet, de rest van de opdracht proberen op te lossen. Dan was het veel meer puzzelen geweest. Ik weet dat de kandidaten geld nodig hadden, maar zodra ze dingen hadden moeten meten, was het echt een opdracht voor mij geweest en had ik het, als iemand die van kleine "wiskundige" puzzels houdt, de leukste opdracht van het seizoen gevonden: hoe reken je precies uit waar je je touw wilt spannen als er geen paaltjes staan? Deze opdracht was gewoon jammer en had dus een veel diepere betekenis kunnen hebben. En dan krijgen de kandidaten desnoods 3 beurten om de kluiscode te kraken. Maar dit vond ik gewoon jammer, €2000 euro met zo'n simpele opdracht. ::ohno::

[[of ben ik nu veel te negatief]] ::)

Na al die opdrachten die NOOIT gehaald zouden kunnen worden, was ik wel blij met een opdracht die in ieder geval binnen de tijd gehaald kon worden. In mijn ogen was dit een ideaal spel voor de mol om te kunnen mollen. Maar waarom dat niet gebeurd is.....

Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #37 Gepost op: 21-02-2016, 21:00:01 »
Na al die opdrachten die NOOIT gehaald zouden kunnen worden, was ik wel blij met een opdracht die in ieder geval binnen de tijd gehaald kon worden. In mijn ogen was dit een ideaal spel voor de mol om te kunnen mollen. Maar waarom dat niet gebeurd is.....
Omdat de andere kandidaten de mol (klaas) steeds in de gaten hielden? Tim zei al in 1 van zijn biechts dat het nu begint door te dringen dat je het geld kan winnen en dus fanatieker wordt. Tim, Taeke en Annemieke zaten alledrie op Klaas. Kan me dus goed voorstellen dat ze hem constant in de gaten hielden en het dus te heet onder de voeten van de mol werd.
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Online Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #38 Gepost op: 21-02-2016, 21:14:14 »
Ik denk dat Klaas én Annemieke hier heel makkelijk hadden kunnen mollen. Tim en Taeke waren bezig met de puzzel terwijl zij  doodleuk in hun eentje door het veld liepen. Een tegeltje of twee wegschoppen en doei 2000 euro..
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #39 Gepost op: 21-02-2016, 21:28:28 »
Ik denk dat Klaas én Annemieke hier heel makkelijk hadden kunnen mollen. Tim en Taeke waren bezig met de puzzel terwijl zij  doodleuk in hun eentje door het veld liepen. Een tegeltje of twee wegschoppen en doei 2000 euro..

Voor zover ik het kan overzien had IEDEREEN wel de mogelijkheid om iets te verplaatsen.
Denk dat de mol hier opdracht heeft gekregen om alleen met het touw te klooien en eventueel tijd te rekken en dat ook de mol niet aan de tegeltjes mocht komen. Je ziet zowel Klaas als Tim bijna over de tegeltjes struikelen, zo dichtbij lopen ze er langs af.  :-X