Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352  (gelezen 17969 keer)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #40 Gepost op: 22-02-2016, 02:15:48 »
Ik denk dat de regie later heeft besloten om die paaltjes in het veld te zetten. Dat dat in eerste instantie niet de bedoeling was. Maar er moest een keer geld verdiend worden. De pot stond te laag. De mol heeft vast voorkennis gehad om de opdrachten niet te veel te saboteren. Valt Tim dan af? Hij had veel molacties in de eerste twee opdrachten. Toch kwam er veel geld binnen met dank aan Taeke trouwens.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #41 Gepost op: 22-02-2016, 12:16:06 »
Ik vond het wel fijn dat er veel geld viel te verdienen deze opdracht. Compensatie voor de rest van het seizoen waarin er weinig of geen geld per opdracht viel te verdienen.
Voor de rest was deze opdracht voor mensen zoals ik die totaal geen ruimtelijk en praktisch inzicht hebben echt onbegrijpelijk.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #42 Gepost op: 22-02-2016, 17:13:56 »
Ik denk dat de regie later heeft besloten om die paaltjes in het veld te zetten. Dat dat in eerste instantie niet de bedoeling was. Maar er moest een keer geld verdiend worden. De pot stond te laag. De mol heeft vast voorkennis gehad om de opdrachten niet te veel te saboteren. Valt Tim dan af? Hij had veel molacties in de eerste twee opdrachten. Toch kwam er veel geld binnen met dank aan Taeke trouwens.

De mol krijgt voorkennis om Juist te saboteren  het is aan hem/haar wat er met die informatie gedaan word. Hier heeft de crew verder niet zoveel inspraak op. Het is uiteindelijk de keuze van de mol wat hij/zij gaat doen.

Of de regie die paaltjes later heeft bedacht, weet ik niet. Maar goed dat is, als je mij vraagt, iets waarover we met z'n allen kunnen gaan speculeren. beetje onzinnig natuurlijk want we komen er toch nooit achter wat het antwoord werkelijk is...
"niets is wat het lijkt"

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #43 Gepost op: 23-02-2016, 11:59:35 »
De mol krijgt voorkennis om Juist te saboteren  het is aan hem/haar wat er met die informatie gedaan word. Hier heeft de crew verder niet zoveel inspraak op. Het is uiteindelijk de keuze van de mol wat hij/zij gaat doen.

Ik vraag me dat na deze aflevering echt af hoor... Zeker deze (weer: alles of niets) opdracht had de Mol zonder al te veel moeite kunnen verstieren en dat deed hij (vooruit: of zij) niet. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de crew getipt heeft dat de pot wel wat hoger mocht.

m0ll0m

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #44 Gepost op: 26-02-2016, 16:14:30 »
Waarom is dit mozaïek eigenlijk als losse plankjes gemaakt? Met een plaatje van het de indeling van het veld op een opdrachtbriefje was de opdracht ook prima te doen voor de kandidaten. Was dat een extra (gemiste) kans voor de mol om bijvoorbeeld losse stukken te verwisselen?

Het mozaiek lijkt ook wel wat op een Tangram. (De standaard tangram in twee vierkanten in plaats van één zie je wel vaker).
Er zijn natuurlijk wel wat verschillen tussen de twee, want de geometrische verhoudingen zijn in de mozaïek minder mooi dan bij de tangram. En rechts natuurlijk twee snedes extra..


« Laatst bewerkt op: 26-02-2016, 16:25:03 door annebeestje »

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #45 Gepost op: 26-02-2016, 20:44:34 »
De enige die je stukjes op hebt zien pakken ( stiekum verwisselen) is Taeke.  Maarja..

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #46 Gepost op: 26-02-2016, 22:16:08 »
Ik ga zooo hard lachen als er een link is tussen het mozaïek en de taart! Snijd je alle stukken door met je cuchillo (mes), dan blijft de mol over!



 ::rofl:: ::rofl::
Mollotigste. Hint. Ooit.


Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #47 Gepost op: 27-02-2016, 11:19:19 »
Van alle finalisten is in de taart 2 stukjes te zien, behalve van Annemieke: zij heeft er 3.
2 van die 3 liggen naast een mol-stuk. 1 Klaas ligt naast een mol-stuk.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #48 Gepost op: 27-02-2016, 12:29:31 »
Annemieke en Klaas zijn de enigen die direct boven een molstuk staan.
Van hen is Annemieke de enige die in de bovenste rij boven een molstuk staat. Boven de Mol uit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #49 Gepost op: 27-02-2016, 14:11:18 »
Als je dan toch een link wilt leggen tussen de opdracht en de taart: als je van  de mol-taartjes een tangram stuk maakt zit Klaas er in.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 1 - De kluis 6352
« Reactie #50 Gepost op: 27-02-2016, 14:54:00 »
Ik kan het niet laten:

Via een paardensprong komt telkens één van de taartstukjes met de drie finalisten bij een moltaartstukje uit
(wat een woord... ;D ).


Een van de taartstukjes met Annemieke erop komt met een paardensprong uit bij Klaas, vice versa.

Alleen Annemieke komt met paardensprongen zowel bij een molstukje als bij zichzelf uit.