Auteur Topic: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen  (gelezen 15107 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #20 Gepost op: 27-02-2016, 23:29:05 »
Ik vond het een rare opdracht die nergens naartoe leek te gaan en ook vrij onmogelijk was. Ligt het aan mij of hebben ze moeten improviseren deze finale aflevering? De kandidaten hadden hun mol Klaas wel goed tuk, wat dan wel weer leuk is om te zien.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #21 Gepost op: 28-02-2016, 01:24:36 »
[speculatiemodus: aan]Klaas bukt op een gegeven moment bij een bloemenperkje als ze door de galerij lopen. Lag daar geld en heeft hij de weggefoefeld?[speculatiemodus: uit]

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #22 Gepost op: 28-02-2016, 02:26:13 »
[speculatiemodus: aan]Klaas bukt op een gegeven moment bij een bloemenperkje als ze door de galerij lopen. Lag daar geld en heeft hij de weggefoefeld?[speculatiemodus: uit]

Nee er lag 500 euro tussen tijdschriften/folders in een rek. Verder hebben ze geen geld laten zien dacht ik.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #23 Gepost op: 28-02-2016, 02:27:21 »
Tijdens blipvert duidelijk een 3e persoon te zien...



Hier kan ik geen wijs uit. Wat bedoel je en wat zie je op die foto?

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #24 Gepost op: 28-02-2016, 06:35:27 »
Nee er lag 500 euro tussen tijdschriften/folders in een rek. Verder hebben ze geen geld laten zien dacht ik.

En €500 in een parasol. (Maar dat was waarschijnlijk onmogelijk om te pakken, zonder toeristen in beeld te krijgen.

Tijdens blipvert duidelijk een 3e persoon te zien...


Er mochten geen toeristen in beeld komen, over personeel is volgens mij toch niets gezegd?


"Follow the Money", geeft Art als tip aan de kijkers.
De Mol brengt het minste geld binnen, bedoelt hij hiermee.

En wie staat er op het biljet met de laagste waarde? Klaas.  ::jaja::

Hij zegt ook dat er nu voldoende geld in de pot is om het portret aan de achterzijde van het geld te maken. Is het deze serie de taak van de mol dan om in plaats van zo weinig mogelijk geld minimaal €13.000 in de pot te krijgen? Als dat zo is dan zou Annemieke dus de perfecte mol zijn. Die door veel mensen al is afgeschreven omdat ze regelmatig (min)geld in de pot bracht. Maar misschien was dat haar (duistere) opdracht wel deze aflevering.

« Laatst bewerkt op: 28-02-2016, 10:32:26 door Lukie4, Reden: 3 berichten samengevoegd »

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #25 Gepost op: 28-02-2016, 08:06:04 »
Hij zegt ook dat er nu voldoende geld in de pot is om het portret aan de achterzijde van het geld te maken. Is het deze serie de taak van de mol dan om in plaats van zo weinig mogelijk geld minimaal €13.000 in de pot te krijgen? Als dat zo is dan zou Annemieke dus de perfecte mol zijn. Die door veel mensen al is afgeschreven omdat ze regelmatig (min)geld in de pot bracht. Maar misschien was dat haar (duistere) opdracht wel deze aflevering.


er is een puzzel per soort briefje, dus met veel briefjes van 10 in omloop is de puzzel oplosbaar zie artkel molgeld. Een briefje of 60 is genoeg geloof ik dus kan al met 600 in de pot

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #26 Gepost op: 28-02-2016, 10:33:41 »
er is een puzzel per soort briefje, dus met veel briefjes van 10 in omloop is de puzzel oplosbaar zie artkel molgeld. Een briefje of 60 is genoeg geloof ik dus kan al met 600 in de pot
Klopt inderdaad. Ik had natuurlijk moeten schrijven "voldoende briefjes". De waarde hiervan is in dit geval irrelevant. Maar dat daarvoor Annemieke nodig was schijnbaar niet  ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #27 Gepost op: 28-02-2016, 11:15:28 »
Ik vond het een rare opdracht die nergens naartoe leek te gaan en ook vrij onmogelijk was. Ligt het aan mij of hebben ze moeten improviseren deze finale aflevering? De kandidaten hadden hun mol Klaas wel goed tuk, wat dan wel weer leuk is om te zien.
Ik vond het ook een rare opdracht die óf onmogelijk was óf te simpel was. Helaas waren er weer geen duidelijke spelregels en leek het alleen maar te gaan om leuke 'lang leve de lol' televisie. Niet dat dat laatste slecht is, maar dan wel graag met een goeie opdracht. Maar ja, ik lees hier allemaal enthousiaste reacties, dus de makers zullen niet ontevreden zijn.  :-X

De opdracht zou natuurlijk simpel te halen zijn geweest door de route met je bovenlichaam naar de grond af te leggen (zoals nu ook op het laatste stukje), zijdelings langs muren/vegetatie te blijven lopen, vlak achter een medekandidaat te blijven lopen, etc. Nergens is gezegd dat dat niet mocht en ze deden het op sommige stukjes ook. Maar ja, dat had supersaaie tv opgeleverd, dus heeft de regie blijkbaar gezegd dat ze het zo moesten doen als ze het deden. Tenminste, zo kwam het op mij over.

Offline Martinietje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #28 Gepost op: 28-02-2016, 11:25:11 »
Is er ook iemand handig genoeg om dat schema met dat geld boven water te toveren? misschien kunnen we daar nog wat mee..

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #29 Gepost op: 28-02-2016, 11:26:09 »
Ik vond het ook een rare opdracht die óf onmogelijk was óf te simpel was. Helaas waren er weer geen duidelijke spelregels en leek het alleen maar te gaan om leuke 'lang leve de lol' televisie. Niet dat dat laatste slecht is, maar dan wel graag met een goeie opdracht. Maar ja, ik lees hier allemaal enthousiaste reacties, dus de makers zullen niet ontevreden zijn.  :-X

De opdracht zou natuurlijk simpel te halen zijn geweest door de route met je bovenlichaam naar de grond af te leggen (zoals nu ook op het laatste stukje), zijdelings langs muren/vegetatie te blijven lopen, vlak achter een medekandidaat te blijven lopen, etc. Nergens is gezegd dat dat niet mocht en ze deden het op sommige stukjes ook. Maar ja, dat had supersaaie tv opgeleverd, dus heeft de regie blijkbaar gezegd dat ze het zo moesten doen als ze het deden. Tenminste, zo kwam het op mij over.
Tja, schijnbaar is het op de bank bedenken van (mogelijke) oplossingen voor opdrachten, door ons toch simpeler dan als je kandidaat bent en je moet ter plaatse iets bedenken.  Zo zijn er meer situaties geweest waarin je als kijker denkt, waarom hebben ze daar niet meteen aan gedacht.

Overigens vreemd dat de kandidaat "ogen in de rug" moest hebben.... De camera hing op de buik. Het zou dan toch logischer zijn geweest als er OOK een camera op de rug had gehangen?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #30 Gepost op: 28-02-2016, 11:41:21 »
Het idee zal wel zijn geweest dat Klaas achteruit had gelopen en de overige twee kandidaten de weg vrij moesten maken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #31 Gepost op: 28-02-2016, 13:04:01 »
Weet iemand waarom de kandidaat/mol met de camera "ogen in zijn rug" moest hebben? Dat was voor de opdracht toch helemaal niet nodig? Als de camera nou op zijn rug had gezeten... (dan was gebukt lopen ook geen oplossing geweest).

m0ll0m

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #32 Gepost op: 28-02-2016, 13:07:14 »
Weet iemand waarom de kandidaat/mol met de camera "ogen in zijn rug" moest hebben? Dat was voor de opdracht toch helemaal niet nodig? Als de camera nou op zijn rug had gezeten... (dan was gebukt lopen ook geen oplossing geweest).

Wat molton hierboven zegt zou "ogen in je rug" kunnen verklaren.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #33 Gepost op: 28-02-2016, 13:47:42 »
Waarom had Klaas een oortje in? Hij had ook gewoon een portofoon, dus waar was dat voor nodig? (Zo kon hij wel informatie krijgen van de productie, mocht dat nodig zijn.)

Het lijkt trouwens net alsof Klaas zich bewust opricht bij de tweede keer dat hij iemand in beeld brengt (bij de galerij). Dat viel me gisteravond al op, net bij het herbekijken van de aflevering weer. Het gaat om het moment op 31.30 min.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #34 Gepost op: 28-02-2016, 16:02:31 »
Wat molton hierboven zegt zou "ogen in je rug" kunnen verklaren.
Heu... euh, ja... die had ik even gemist toen ik reageerde... Mogelijk was dat de opzet, maar zijn ze er achter gekomen dat het niet lukte en hebben ze toen de opdracht gewijzigd?

Waarom had Klaas een oortje in? Hij had ook gewoon een portofoon, dus waar was dat voor nodig? (Zo kon hij wel informatie krijgen van de productie, mocht dat nodig zijn.)

Zo'n oortje is niet heel vreemd voor een portofoon. Klaas hoefde niet te spreken, dan is dit handiger. Vooral omdat hij anders de hele tijd met zijn arm voor de camera hangt.... Wat op zich dan weer wel een goeie tactiek geweest zou zijn...

m0ll0m

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #35 Gepost op: 28-02-2016, 17:49:52 »
Een beetje net als bij die tv-uitzending. Is het geen enorm risico om in een volgepakt resort zo'n in het oog springende opdracht te doen met je drie finalisten? Er had maar 1 Nederlands of Vlaams koppel aanwezig hoeven te zijn en de drie finalisten waren bekend geweest. Zeker in zo'n megaresort is altijd wel een Nederlander te vinden.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #36 Gepost op: 28-02-2016, 17:52:38 »
Een beetje net als bij die tv-uitzending. Is het geen enorm risico om in een volgepakt resort zo'n in het oog springende opdracht te doen met je drie finalisten? Er had maar 1 Nederlands of Vlaams koppel aanwezig hoeven te zijn en de drie finalisten waren bekend geweest. Zeker in zo'n megaresort is altijd wel een Nederlander te vinden.

Vlaams zou wel meevallen. Ik zou ze alle 3 niet herkend hebben.
klaar voor de strijd

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #37 Gepost op: 28-02-2016, 18:09:30 »
Een beetje net als bij die tv-uitzending. Is het geen enorm risico om in een volgepakt resort zo'n in het oog springende opdracht te doen met je drie finalisten? Er had maar 1 Nederlands of Vlaams koppel aanwezig hoeven te zijn en de drie finalisten waren bekend geweest. Zeker in zo'n megaresort is altijd wel een Nederlander te vinden.
Het risico van die TV uitzending was wat groter (want daar werd WIDM echt genoemd) en dit zou van alles kunnen zijn. Mogelijk hebben ze gechecked of er NL'ers (of Vlamingen, maar die kennen de meesten toch neit) aanwezig waren. En vergis je niet in de grootte van zo'n complex en de (on)bekendheid van de deelnemers...

m0ll0om

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #38 Gepost op: 28-02-2016, 18:14:41 »
Vlaams zou wel meevallen. Ik zou ze alle 3 niet herkend hebben.

Ik, als Nederlandse, ook niet. Had ze voor deze serie nog nooit op tv gezien  ::rofl::

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Opdracht 2 - Resort speurtocht zonder toeristen
« Reactie #39 Gepost op: 29-02-2016, 14:38:40 »
We krijgen (uiteraard) niet altijd de volledige uitleg bij een opdracht op tv te zien. Patrick zei een paar weken geleden bij Moltalk over een opdracht: "dit was zo'n opdracht waarbij Art na de uitleg nog 10 keer aan de kandidaten heeft moeten uitleggen wat nou eigenlijk de bedoeling is". Ik ga er zelf gewoon van uit dat er randvoorwaarden gesteld zijn: dat je dus niet de camera mag afdekken met je hand of door een medekandidaat bijvoorbeeld.