Auteur Topic: Wie is de Mol? 2017  (gelezen 562041 keer)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #20 Gepost op: 6-03-2016, 14:10:04 »
2 landen zou ook nog eens plezant zijn.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #21 Gepost op: 6-03-2016, 14:46:00 »
Waarom niet Engeland? (misschien een beetje lastig vanwege NL toeristen)
Maar een finale avonds in de Tower in London tussen de gruwelwerktuigen of bij de plaats van het schavot, opdrachten in ruïnes, Kasteel van Bath en daar in het safaripark,in de voetsporen van Sherlock Holmes, in het doolhof in Hampton Court,in de heuvels van Schotland,de kelders van de Royal Albert Hall waar het schijnt te spoken, leegstaande mijnen, drijfzand, enz

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #22 Gepost op: 6-03-2016, 14:54:40 »
Als ik landen zou moeten noemen? Nieuw Zeeland (Australië hoeft voor mij niet, aangezien men daar al tweemaal is geweest); Maleisië; Vietnam; Peru; Brazilië; Bolivia? Er is nog zoveel moois op de wereld!

Overigens, een paar van die namen die in het begin van dit topic genoemd werden heb ik toch eerst moeten googlen... En nog zegt Tina de Bruin me helemaal niks.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #23 Gepost op: 6-03-2016, 15:34:33 »
Ik zeg het elk jaar weer, maar ik blijf benieuwd naar de hoek van Azerbeidzjan, Armenië & Georgië omdat die landen volgens mij een vrij unieke geschiedenis en cultuur hebben.
Ik was na wat brainstormen hier ook op uitgekomen. Voor Azerbaijan heb je in ieder geval een visum nodig, dus dat lijkt uitgesloten gezien de landen waar ze eerder naartoe zijn geweest. Armenië heeft een veel 'veiligheidsrisico's' of zelfs negatief reisadvies. Zou je dus uitkomen op Georgië. Dat land heeft een soepele visumregeling een een groot deel van het land heeft geen bijzondere veiligheidsrisico's.  Ook gebieden die je absoluut moet mijden, maar dat kan natuurlijk gewoon. :)

Georgië dus, of inderdaad Nieuw-Zeeland. Anton Jongstra zei ooit dat ze op Zuid-Afrika na Afrika altijd zullen mijden, maar wie weet denken de nieuwe mensen aan het roer van WIDM daar wel anders over. Dus wie weet een Mol in Kenya?
...óf niet!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #24 Gepost op: 6-03-2016, 15:48:28 »
Anton Jongstra zei ooit dat ze op Zuid-Afrika na Afrika altijd zullen mijden, maar wie weet denken de nieuwe mensen aan het roer van WIDM daar wel anders over. Dus wie weet een Mol in Kenya?
In seizoen 12 (opgenomen in 2011) was het eerste plan om naar Marokko en Spanje te gaan. In verband met de Arabische Lente is toen uitgeweken naar IJsland.

Wellicht kan er nog een poging gewaagd worden om naar Marokko te gaan ;)

Of idd lekker koude landen, zoals de Scandinavische landen lijkt mij ook wel wat. Bijvoorbeeld een opdracht bij de 'Kerstman' in Rovaniemi (Finland) zou wel leuk zijn ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #25 Gepost op: 6-03-2016, 15:55:02 »
Zou je dus uitkomen op Georgië. Dat land heeft een soepele visumregeling een een groot deel van het land heeft geen bijzondere veiligheidsrisico's.  Ook gebieden die je absoluut moet mijden, maar dat kan natuurlijk gewoon. :)
::jaja:: zeker, Filipijnen en Sri Lanka (Tamils?) hadden dat ook. Als ze naar de juiste plekken gaan is er niks aan de hand. Maar een visumplicht zegt niet alles. Voor Australië heb je er ook één nodig.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #26 Gepost op: 6-03-2016, 15:57:03 »
Japan lijkt me weer cool

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #27 Gepost op: 6-03-2016, 16:01:24 »
Ik roep het elk jaar en blijf het doen tot-ie eindelijk een keer meedoet: Herman van der Zandt.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #28 Gepost op: 6-03-2016, 16:02:14 »
Ik kan me wel vinden in Canada en Nieuw-Zeeland. Sowieso hou ik van afwisseling dus ik zou nu weer 2 jaar wegblijven van Latijns-Amerika. Maar wie ben ik natuurlijk he. ;)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #29 Gepost op: 6-03-2016, 16:45:44 »
Spanje hebben ze in 2012 ook gewoon gedaan (maar toen waren alle kandidaten behalve Marion volgens mij al uitgelekt).
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #30 Gepost op: 6-03-2016, 16:51:57 »
Ik zou een land waar het heel koud is, zoals in 2012 ook nog eens plezant vinden.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #31 Gepost op: 6-03-2016, 16:56:10 »
USA lijkt me wel eens leuk! En anders nieuw-zeeland.

Finland/Noorwegen wil ik ook best wel eens meer van zien  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2016, 16:58:41 door Moljet »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #32 Gepost op: 6-03-2016, 17:00:02 »
Ik kan me wel vinden in Canada en Nieuw-Zeeland. Sowieso hou ik van afwisseling dus ik zou nu weer 2 jaar wegblijven van Latijns-Amerika. Maar wie ben ik natuurlijk he. ;)

Filipijnen/Hongkong en Sri Lanka waren ook 3 aziatische landen na elkaar. Qua veel factoren is zuid en midden Amerika veel fijner om te filmen. En Zuid Amerika is al niet meer aangedaan sinds 2006 dus het zou best kunnen. Peru en Brazilie zijn groot en weer heel anders dan Dominicaanse Republiek.

Australie zijn ze al 2 x geweest en Nieuw Zeeland is prachtig maar weer een eiland. Dan zouden ze 4 x achter elkaar een eiland aandoen. Ze zijn ook echt teveel bij het strand de afgelopen 3/4 seizoenen. seizoen 14 eindigde op het strand, s15 hebben ze sowieso 3/4 afleveringen bij strand gezeten en dit jaar ook weer.

Zelfs zou ik Marokko of een arabisch land leuk vinden, naast Zuid of midden Amerika. Zingende moskeen, arabische cultuur, alleen je hebt daar veel gevaren. In veel arabische landen op het moment. Marokko valt mee, volgens mij.

Qua kandidaten. Tina de Bruin had toch aangegeven niet mee te doen? + volgens mij zag ik dat ze gaat toeren vanaf Maart 3/4 maanden lang met o.a. Annemarie Jung & Angela Groothuizen in het theater.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2016, 17:02:32 door Rämon »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #33 Gepost op: 6-03-2016, 17:07:11 »
Ik roep ieder jaar Zuid-Amerika. Dus hopelijk komend jaar wel.
Ik hoop op in ieder geval iets anders dan de eilanden van afgelopen jaren.

Georgië lijkt me ook wel leuk.
China ?

Maar inderdaad veel landen vallen door NL'se toeristen af. Anders zou ik Europese landen ook wel keer tof vinden. Kroatië/Bosnië/Montenegro. Die hoek
You'll never walk alone

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #34 Gepost op: 6-03-2016, 17:09:11 »
Filipijnen/Hongkong en Sri Lanka waren ook 3 aziatische landen na elkaar. Qua veel factoren is zuid en midden Amerika veel fijner om te filmen. En Zuid Amerika is al niet meer aangedaan sinds 2006 dus het zou best kunnen. Peru en Brazilie zijn groot en weer heel anders dan Dominicaanse Republiek.

En daar was ik ook niet zo overweldigend tevreden mee. Ik heb niets tegen Azië, maar na vorig jaar had ik wel nood aan een land waar je min of meer contact kan maken met de lokale bevolking zonder gebarentaal te hoeven gebruiken.

Nu heb ik weer 2 seizoenen (ik betrek er De Mol 4 bij) gezien in een Latijns-Amerikaans land en heb ik weer zin in iets anders. Ik vind Brazilië en Peru perfect he (die 2 landen heb ik vorig jaar ook voorgesteld in het gelijkaardige topic van toen), maar dan liever in 2018. Maar dat is mijn mening uiteraard, daar hoeft niemand mee akkoord te gaan. ;)

Georgië lijkt me ook wel leuk.

Hoe kom je daar bij uit? Lijkt me niet zo'n voor de hand liggende keuze. ;D Er zijn trouwens wel nog altijd conflicten aan de gang in Zuid-Ossetië, maar ik weet niet hoe het in de rest van het land is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #35 Gepost op: 6-03-2016, 17:27:18 »
Spanje hebben ze in 2012 ook gewoon gedaan (maar toen waren alle kandidaten behalve Marion volgens mij al uitgelekt).
het is niet voor niets dat ze daarvoor een van de twee minst bekende kustgebieden hebben gekozen. Maar dan zie je ze vervolgens wel weer in Sevilla.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #36 Gepost op: 6-03-2016, 17:39:27 »
Ik hoop op in ieder geval iets anders dan de eilanden van afgelopen jaren.

China ?

 ::ok:: Ja, dit ook ja!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #37 Gepost op: 6-03-2016, 17:59:33 »
Zelf vond ik de combi IJsland-Spanje erg leuk, misschien wel dankzij de grote tegenstellingen. Wellicht is IJsland iets té extreem qua klimaat, dus dan een land met iets mildere temperaturen. Finland-Malta of Noorwegen-Sicilië is misschien wel leuk! Je kan ook beginnen in het warme land en eindigen in het koude land, met een mysterieuze finalelocatie.

In de Ban van de Condor was vorig jaar twee afleveringen in Georgië. Dat zag er erg mooi uit! Woeste bossen, ruige natuur, watervallen. Maar ja, dat heeft de Dominicaanse Republiek ook, maar daar is niet heel veel mee gedaan dit seizoen. Hoe dan ook: het lijkt me een interessante locatie!

West-Canada, die hier ook al is genoemd, ben ik ook wel voor te porren. Net als Kenia of Tanzania, net als Nieuw-Zeeland. Er zijn inderdaad nog genoeg plekken op de wereld die een prachtig decor vormen voor WIDM.

Dan, wat betreft kandidaten: ik wil ook graag Herman van der Zandt in het nieuwe seizoen zien! Ik denk ook wel dat hij een goeie Mol zou zijn.  ::jaja:: Verder: Ellen Pieters, Marjolijn Touw, Tjitske Reidinga, 1 van die 3.  :) Zangeres Do, of Karen Damen, hier genoemd, vind ik ook wel een leuke! Bert Haandrikman of Jasper de Vries. Bert van Leeuwen. Franka Treur misschien? Een leuke verrassing uit de sportwereld, zoals Taeke dit jaar. Ja, en dan nog mensen zoals Ellie, Remy en Cécile, die uit een totaal andere hoek komen, maar zeer leuke kandidaten zijn!  ::bravo:: Hoe dan ook: de makers weten ons vast weer te verrassen met een gezellige mix van verschillende types.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #38 Gepost op: 6-03-2016, 18:15:54 »
Heb ik ook elk jaar hoor. En je bent 115 dus geeft ook niet  ;)


Fijn, kan ik met een gerust hart en zonder schaamte gaan slapen ::hug::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #39 Gepost op: 6-03-2016, 18:34:36 »
We kunnen weer los hoor  ::rofl::

Ik hoop toch weer op Afrika  ::love:: En net als Rämon zegt even geen stranden meer.
Een koud land lijkt me ook wel weer eens leuk.

Qua kandidaten ben ik helemaal klaar met die zapp-presentatoren, ik heb echt helemaal niks met Ewout, Maurice, Evelien en Klaas. Ik hoop dan ook niet op Nienke de la Rive Box.

Adelheid Roosen, Sigourney Korper, Marijn de Vries, Immanuelle Grives en Jan Douwe Kroeske lijken me erg leuke kandidaten  ::regenboog::