Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel  (gelezen 75542 keer)

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #100 Gepost op: 22-01-2017, 04:35:19 »
Ja, ik ook. Ik vind verder dat ze erg opvallend verdacht wordt gemaakt hiermee.

Nog vreemder vind ik het dat zij zegt dat het kamernummer 445 is en in het Molboekje van Jochem staat dat Thomas en Diederik in kamer 449 zitten (aflevering 1 tijdens de test is dat te zien). ???

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #101 Gepost op: 22-01-2017, 11:05:45 »
voorlopig zakt ze op mijn mol lijstje. de strandtekekening daar had ze gewoon veel minder kunnen doen.
maar ja in de aankondiging van next week lijkt t idd weer zo te zijn dat we een veiling krijgen, maar ik heb ook al ergens gehoord dat ze bieden op iets wat dan later wel geld op zou brengen en het dus een soort inschattingtsproef wordt, waarbij je investeert in een hopelijk rendement.
we shall see

over de afwezige/aanwezige sigrid: volledig mee eens. eerst dacht ik dat t een houding was van haar, maar van de week bij gevaarlijk wegen was t echt nog erger aanwezig.
Ze is erg wisselend in haar energie en emoties. niet de beste eigenschappen voor een Mol.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #102 Gepost op: 22-01-2017, 11:29:49 »
voorlopig zakt ze op mijn mol lijstje. de strandtekekening daar had ze gewoon veel minder kunnen doen.
Ware het niet dat eigenlijk de meeste tekeningen dusdanig duidelijk waren, dat het juist te opvallend zou zijn geweest om daad de verkeerde naam bij te zeggen. Hooguit had je misschien nog wat met de teddybeer van Jochem kunnen doen. De tekening waar het echt bij mis kon gaan (die van Thomas) deed ze dus ook mis. Hoe had je dat dan willen wijsmaken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #103 Gepost op: 22-01-2017, 11:31:20 »
ze had niks kunnen doen,t voortouw laten aan haar mede kandidate. en bij onjuiste ideeen hierin meegaan. maar zij is in deze echt degene die de aanzetten tot goede oplossingen geeft en ik vind dat een rare positie om als mol jezelf in te plaatsen

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #104 Gepost op: 22-01-2017, 11:37:32 »
ze had niks kunnen doen,t voortouw laten aan haar mede kandidate. en bij onjuiste ideeen hierin meegaan. maar zij is in deze echt degene die de aanzetten tot goede oplossingen geeft en ik vind dat een rare positie om als mol jezelf in te plaatsen


Ja. Zelfs met een veiling gaat ze hier wel erg goed 2500 euro binnen halen. Een Mol in schapenvacht zou bij 1000 euro ofzo toch stoppen. Imanuelle is ook diegene die de maskers aan Sigrid linkt en niet Sigrid zelf.

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #105 Gepost op: 22-01-2017, 12:43:27 »
Ja. Zelfs met een veiling gaat ze hier wel erg goed 2500 euro binnen halen. Een Mol in schapenvacht zou bij 1000 euro ofzo toch stoppen. Imanuelle is ook diegene die de maskers aan Sigrid linkt en niet Sigrid zelf.

Ik snap niet zo goed waarom dit niet zou kunnen. Een mol moet af en toe toch gewoon vertrouwen winnen? Ze heeft zowel in de vorige aflevering als ook zelfs weer in deze aflevering heel veel geld weggespeeld. Ze mocht dus wel even try-harden, het moet niet te makkelijk worden natuurlijk.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #106 Gepost op: 22-01-2017, 12:52:36 »
En zoals al gezegd: de meeste plaatsjes waren dusdanig duidelijk dat je daar met de beste wil van de wereld niks fouts mee kon doen. Dus dan kan initiatief perfect zijn. Enkel was er met Mickey Mouse wat te doen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #107 Gepost op: 22-01-2017, 15:12:41 »
Erg lage actie van haar. Duidelijk een kandidaat zonder manieren.
Peggy Vrijens 'revisited': lekker iets jatten van de Mol.

Ja, dat Peggy v2 gevoel had ik ook tijdens de uitzending. Een kandidaat is nogal gebrand op meer informatie, welke hij/zij zal aantreffen in andermans boekjes. Omdat twee meer weten dan een of omdat ze hun eigen mol bevestigd willen zien worden door het aantreffen van een leeg boekje. Toch vraag ik me af waarom Sigrid dit in hoedanigheid als mol zou doen. In de opdrachten in de duinen en bij het strand lijkt ze op zich weinig verkeerd te doen. Bij de estafette geeft ze haar gevonden geld goed door, geen halve briefjes oid. Ook communiceert ze duidelijk dat alle kartonnen aanwijspapiertjes achtergelaten moeten worden. Bij het goed raden van de zandcreaties op het strand zag ze zelfs de vlag goed, want ze overlegde met Ima en zei: ja die vlag, die hoort bij jou want ster in vlag = Surinaamse vlag. Bij Art daarentegen waren ze die vlag weer glad vergeten. En ze interpreteerde de 'Micky Mouse' van Jochem verkeerd (op zich een manier om te mollen) maar kwam via een verkeerde redenatie wel uit bij Jochem.

Alleen bij het autorijden naar die boekenwinkel vond ik Sigrid deze aflevering werkelijk zoals vanouds: de boel verstieren. Het is wel Jochem die verwarring veroorzaakt, de porto niet aan krijgt, maar het is wel Sigrid die ze verkeerd laat navigeren, te vroeg afslaat en op het einde opeens niet meer te weten hoe verder te rijden. Ideale molpositie als navigator. Of om gewoon de aandacht op je te vestigen als kandidaat. Hmm.. ik begin te twijfelen aan Sigrid als mol.  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #108 Gepost op: 22-01-2017, 15:49:13 »
Het mooie aan dit spel is, is dat ik door afgelopen aflevering juist nog meer denk dat Sigrid de mol is, terwijl de meerderheid nu lijkt af te haken. Leuk! Ik zie dat er op dit forum massaal gedacht wordt dat Thomas het is, maar dat hoop ik niet. Wat een ontzettend saaie deelnemer... doe mij maar Sigrid. We zullen zien :)

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #109 Gepost op: 22-01-2017, 16:33:01 »
Het mooie aan dit spel is, is dat ik door afgelopen aflevering juist nog meer denk dat Sigrid de mol is, terwijl de meerderheid nu lijkt af te haken. Leuk! Ik zie dat er op dit forum massaal gedacht wordt dat Thomas het is, maar dat hoop ik niet. Wat een ontzettend saaie deelnemer... doe mij maar Sigrid. We zullen zien :)

Haha inderdaad. Ook zou het een saaie mol zijn tot nu toe, want hij mengt zich zelden in discussies of planbesprekingen, dus niet heel leuk. Sigrid nog steeds op 1 in ieder geval

Offline R. Kipling

  • Forumlid
Mogelijke hint? De boeken kunnen naar Sigrid verwijzen.
« Reactie #110 Gepost op: 22-01-2017, 17:12:20 »
De te vinden boeken in de bibliotheek verwijzen naar Sigrid:

Every contact leaves a trace kan in verband worden gebracht met Penoza, de misdaadserie waar ze in meespeelt.

Miss Mole kan duiden op het feit dat de mol vrouwelijk is.

Rembrandt (het derde boek waar je moet op inzoomen) kan in verband worden gebracht door de miniserie:  Rembrandt en ik – Cornelia (1 episode, 2011), waar Sigrid in meespeelt.

Het vierde boek heb ik niet kunnen ontcijferen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijke hint? De boeken kunnen naar Sigrid verwijzen.
« Reactie #111 Gepost op: 22-01-2017, 17:14:39 »

Het vierde boek heb ik niet kunnen ontcijferen.

Staat ook in de derde opdracht topic:

Paulien Cornelisse - De verwarde cavia
--> humoristische roman die gaat over een 'cavia' die vertelt over het typische kantoorleven met bijbehorende jargon en relaties op de werkvloer
--> geschreven door winnares WIDM

Ben benieuwd hoe je die kunt linken aan Sigrid.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mogelijke hint? De boeken kunnen naar Sigrid verwijzen.
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2017, 17:16:19 »
Wel, daar is al behoorlijk wat over geschreven in dit topic. Daar hebben we ook het vierde boek al staan en worden dezelfde beschrijvingen als hier gegeven.

Ik stel voor om alles eerst eens te lezen op dit forum.

Staat ook in de derde opdracht topic:

Paulien Cornelisse - De verwarde cavia
--> humoristische roman die gaat over een 'cavia' die vertelt over het typische kantoorleven met bijbehorende jargon en relaties op de werkvloer
--> geschreven door winnares WIDM

Ben benieuwd hoe je die kunt linken aan Sigrid.  :)

Cornelisse -> Cornelia

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2017, 17:20:39 »
ik ben het eens met de stelling dat sigrid een veel leukere deelnemer is dan thomas.

en als Mol staan ze voorlopig samen met diederik in de top 3.
imanuelle is mn wens mol. :-)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2017, 21:25:10 »
Alleen een opvallend detail, in de reflectie van het raam.
Geen hint, maar och en wee, zag ik daar toch bijna een Mol-fingerprint in.
@ 45.01

Het is de reflectie in het raam van Sigrid's shirt
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #115 Gepost op: 23-01-2017, 15:27:19 »
herbekijken van afleveringen leidt tot vreemde zaken:
-Jochem is zijn molboek kwijt. hij bespreekt dit met sigrid die dan haar zwart-witte outfit aan heeft van afl 2. later in afl 3 heeft ze een andere outfit aan. sliep sigrid in die zwart witte, of trok ze voor t ontbijt haar kloffie vd dag ervoor aan en ga pas later douchen/omkleden. . in een programma als widm zou Ik zo vroeg mogelijk klaar willen staan voor de opdrachten van die dag, dus voor ontbijt omkleden
- ze zegt nee tegen jochem  , maar knikt duidelijk ja, terwijl we een beeld later ima zien met het boekje met de toekans
- uit sigrids biecht over dat ze het kan begrijpen dat iemand dingen meeneemt van een ander, kunnen we afleiden dat zij de sleutel van thomas/diederik heeft meegenomen. bij het doorzoeken van de spullen, vindt ze een soort doosje met logo van de mol , maar doet hier niks mee. van een kandidaat kun je teminste verwachten dat ze t even doorkijkt.
- tevens ligt er in de hoek van die koffer ook een boekje wat het formaat heeft van een molboekje. ook hier zien we haar niet inkijken

tuurlijk heeft ze bij de doorzoeking tijdsdruk, maar ik vond het opvallend

sigrid blijft op mn mol lijstje, zeker ook met rondrijd opdracht en ondanks de estafette.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #116 Gepost op: 23-01-2017, 18:03:03 »
Wat betreft outfits was mij ook al e.e.a.opgevallen.

Imanuelle draagt ook het topje uit aflevering  2 als ze in het molboekje  van Jochem  kijkt.

Als Sanne en Jeroen hun bondje bekrachtigen dragen ze ook kleding uit eerdere afleveringen.

Het is gewoon pas in aflevering 3 gemonteerd.

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #117 Gepost op: 23-01-2017, 18:06:41 »
Ja, dat Peggy v2 gevoel had ik ook tijdens de uitzending. Een kandidaat is nogal gebrand op meer informatie, welke hij/zij zal aantreffen in andermans boekjes. Omdat twee meer weten dan een of omdat ze hun eigen mol bevestigd willen zien worden door het aantreffen van een leeg boekje. Toch vraag ik me af waarom Sigrid dit in hoedanigheid als mol zou doen. In de opdrachten in de duinen en bij het strand lijkt ze op zich weinig verkeerd te doen. Bij de estafette geeft ze haar gevonden geld goed door, geen halve briefjes oid. Ook communiceert ze duidelijk dat alle kartonnen aanwijspapiertjes achtergelaten moeten worden. Bij het goed raden van de zandcreaties op het strand zag ze zelfs de vlag goed, want ze overlegde met Ima en zei: ja die vlag, die hoort bij jou want ster in vlag = Surinaamse vlag. Bij Art daarentegen waren ze die vlag weer glad vergeten. En ze interpreteerde de 'Micky Mouse' van Jochem verkeerd (op zich een manier om te mollen) maar kwam via een verkeerde redenatie wel uit bij Jochem.

Alleen bij het autorijden naar die boekenwinkel vond ik Sigrid deze aflevering werkelijk zoals vanouds: de boel verstieren. Het is wel Jochem die verwarring veroorzaakt, de porto niet aan krijgt, maar het is wel Sigrid die ze verkeerd laat navigeren, te vroeg afslaat en op het einde opeens niet meer te weten hoe verder te rijden. Ideale molpositie als navigator. Of om gewoon de aandacht op je te vestigen als kandidaat. Hmm.. ik begin te twijfelen aan Sigrid als mol.  :-\\

Maar volgens mij was het wel weer Sigrid die voorstelde de enveloppen direct open te maken. Dan hadden ze geweten dat ze níet bij een kerk moesten staan.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #118 Gepost op: 24-01-2017, 13:26:50 »
Maar volgens mij was het wel weer Sigrid die voorstelde de enveloppen direct open te maken. Dan hadden ze geweten dat ze níet bij een kerk moesten staan.

Klopt, al liet ze zich door Jeroen snel overrompelen. Is toch niet nodig? Laten we maar gewoon gaan rijden. Geen weerwoord van Sigrid, ze liet het zich gewoon gebeuren.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #119 Gepost op: 27-01-2017, 11:19:26 »

Sigrid verdenk ik zelf niet echt, maar dit viel me dan wel weer op:



Terwijl Sigrid zegt: "Ik stel jullie NOOIT teleur", hoor je op de achtergrond de muziek "It's a Lie; Aaron Zigman"