Auteur Topic: Aflevering 1 - Test en executie  (gelezen 30432 keer)

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2017, 20:16:03 »

St. Elmo is ook een anagram van "Mol est". "Est" is Latijn voor "hij/zij is".

Twee lege kopjes thee en twee boeken. 
Twee oude foto's (onder meer door FS hier getoond). Mogelijk de rivier de Vecht op de achtergrond van één van de twee foto's?
Ook, in het bos, twee eendjes in het water, nadat Jeroen zei: "Iedereen is weg.." (Hij was dus helemaal alleen over, in zijn eent/dje, op twee eendjes na). Tijdens Moltalk genoemd, vond ik op dat moment nog te flauw voor woorden. Maar wie is de enige die in wezen altijd eenzaam en alleen is en bovendien altijd overblijft in dit spel?

Toch iemand met tweeling als sterrenbeeld? Dat geldt alleen voor Jeroen (en Jochem).

O ja, en dan nog die vage omgekeerde "j" op het filmscherm met het logo van de mol erbij, eerder hier op het forum genoemd.
Ik denk dat ik maar even switch.  ;)

Die 2 eenden, 2 kop&schotels, 2 boeken en 2 foto's vielen mij ook op.En idd vallen Jeroen en Jochem onder het sterrenbeeld Tweeling maar omdat ik in een "Thomas-tunnel"zit heb ik de betekenis van zijn naam opgezocht.
In het Aramees betekent Thomas:"tweeling".

 ::vergroot::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2017, 20:44:42 »
(Eigenlijk reageer ik nooit maar aangezien ik hier nog niemand heb over zien praten)

Het viel me op dat tijdens de test van iedereen een shot word genomen met hun mollenboekje (geposeerd en/of aan het lezen) behalve Jeroen. Mischien een verwijzing dat Jeroen toch niet zijn molboekje nodig heeft want hij gaat toch wel door als mol.  ;).

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2017, 21:59:03 »
Die 2 eenden, 2 kop&schotels, 2 boeken en 2 foto's vielen mij ook op.En idd vallen Jeroen en Jochem onder het sterrenbeeld Tweeling maar omdat ik in een "Thomas-tunnel"zit heb ik de betekenis van zijn naam opgezocht.
In het Aramees betekent Thomas:"tweeling".

 ::vergroot::

Als dit een hint zou zijn, zou 't wel net te toevallig zijn dat Art net in verwachting is van een tweeling :D (en dat konden ze ten tijde van de opname nog niet weten).

(En het lijkt me niet dat dat hele tweelingverhaal van Art onderdeel van het 'complot' is) Of ... ????

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2017, 01:25:19 »
Het puntje op de i maakt het voor mij minder geloofwaardig, maar wie weet...
Ach, een Mol moet nu eenmaal "de puntjes op de i zetten".  ;)
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2017, 01:34:58 »
Volgens mij al eerder genoemd. Voor de test laten ze heel kort deze foto zien nadat het woord mol valt. Herkennen we hier iemand op?
Dit is een foto van "te lang gelee". Jochem is de oudste ('63).
Staat niet gelijk aan dit tijdsbeeld.
Of het zouden ouders van kandidaten (Mol) moeten zijn.
Maar dat lijkt me een onmogelijke hint.
Moeten we erg ver zoeken (vergezocht "letterlijk").

Maar viel wel op idd!

Omnia vincit amor

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2017, 13:12:16 »
Volgens mij al eerder genoemd. Voor de test laten ze heel kort deze foto zien nadat het woord mol valt. Herkennen we hier iemand op?

De dame op de foto is


De kinderfoto kon ik geen info over vinden.
Hier nog een foto die gemaakt is 12 juni 2016

https://cupofwhimsy.files.wordpress.com/2016/06/img_1096.jpg


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2017, 13:22:22 »
De dame op de foto is


Goed gevonden Molmuis! Wat ik over haar kon vinden:
Georgiana was known as a very compassionate person and had a lot of concern for the less fortunate. She was a skilled fundraiser and is thought to have started many of the organizations that helped the poor, orphans, and struggling parents.  She loved Roses and was the founder of the Portland Rose Festival.

Roos? Of Jochem die veel met weesjes werkt?
Meer L

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2017, 13:26:36 »
Goed gevonden Molmuis! Wat ik over haar kon vinden:
Georgiana was known as a very compassionate person and had a lot of concern for the less fortunate. She was a skilled fundraiser and is thought to have started many of the organizations that helped the poor, orphans, and struggling parents.  She loved Roses and was the founder of the Portland Rose Festival.

Roos? Of Jochem die veel met weesjes werkt?
Portland ROOS festival ?  ::hypocriet::
#teamamaimiljaarde

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2017, 13:29:58 »
Portland ROOS festival ?  ::hypocriet::
Without doubt, she’s The Queen of Portland’s Roses. Georgiana gave Portland its city identity—without her, there would be no City of Roses, no Rose Festival and no citywide fascination with anything “rose.”

The official, and also most common, nickname for Portland is The City of Roses or Rose City (wikipedia)

Blijkbaar wordt het ook de City of Roses genoemd  ::rofl::
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2017, 14:12:30 »
Het was ook het Pittock Mansion hé? ;)
...óf niet!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2017, 14:21:01 »
Het was ook het Pittock Mansion hé? ;)
Precies! Maar is die locatie bewust gekozen?
Meer L

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2017, 18:53:06 »

De kinderfoto kon ik geen info over vinden.


de kinderfoto behoort ook tot de inventaris van Pittock Mansion. Waarschijnlijk kleinkinderen. Als je googelt op Pittock family pics kom je hem een paar keer tegen.
er was eens......

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #52 Gepost op: 11-01-2017, 21:49:46 »

Wat Sanne opschrijft in haar molboekje klopt niet met wie in de busjes/Heli zaten. Ik denk dat Moi hier gewoon ik betekent.

St Elmo > anagram > Mol kan ik in meegaan maar niet met S en T voor Sigrid ten Napel. Dat zou inderdaad S en N moeten zijn.

De antieke foto's zijn m.i. rond 1900 gemaakt toen jongens nog jurkjes droegen in de kindertijd. Waarschijnlijk geen aanwijzing.

Bij Marissa "eenzaam en alleen" klopt niet erg met het getal 2. Denk wel dat er iets in zit, maar wat? De tijd zal het leren.
Op de zwarte brievenbus komt 2x het getal 1 voor en 2x het getal 5. Opgeteld 12 of
 1 en 2 = 3. Wat kunnen we daar mee, naast alle 2tjes?

Met Pac eens mbt het gezegde van Diederik; " Eerst naar de spelling kijken"
Dit jaar hebben de afleveringen te maken met woordspelingen en gezegden.

Met Allomol ben ik het ook eens wat betreft de reactie van Jeroen op het vertrek van Vincent.

En jeetje Juuls, wat goed gevonden! Maar of het op Roos slaat of op Jochem? We zullen zien!



Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #53 Gepost op: 11-01-2017, 22:49:14 »
Terugkomende op die foto's die ze laten zien. Die vrouw is de oprichter van de first rose society in Amerika. Plus wat hierboven al genoemd is.

Begin toch ernstig rekening te houden met dat Roos de mol wel eens zou kunnen zijn. Waarom zouden anders die foto in beeld brengen?

Ze stond niet echt op mijn lijstje maar nu zeker wel

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #54 Gepost op: 12-01-2017, 00:03:56 »
Roos stond mij bij en volgens mij niet als enige bij mij ergens onderaan het lijstje potentiële Mollen na aflevering 1. Ik hoop niet dat er zo vroeg in het seizoen weer zo een grote hint wordt weggegeven. Hopelijk probeert de productie ons hiermee op briljante wijze om de tuin te leiden.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #55 Gepost op: 12-01-2017, 17:18:33 »
Terugkomende op die foto's die ze laten zien. Die vrouw is de oprichter van de first rose society in Amerika. Plus wat hierboven al genoemd is.

Begin toch ernstig rekening te houden met dat Roos de mol wel eens zou kunnen zijn. Waarom zouden anders die foto in beeld brengen?

Ze stond niet echt op mijn lijstje maar nu zeker wel
De locaties om te filmen worden al gezocht ruim voor de Mol gekozen is. Tuurlijk zou het kunnen dat ze daar nog iets in wijzigen als een hint, maar ik denk dat Pittock Mansion gewoon van zichzelf al een filmwaardige locatie is voor een test en executie. Dat Portland de 'city of roses' wordt genoemd is hoe dan ook toeval, en dat je dan wel eens wat tegenkomt wat ook met roses in verband gebracht kan worden, is niet verwonderlijk.

St Elmo > anagram > Mol kan ik in meegaan maar niet met S en T voor Sigrid ten Napel. Dat zou inderdaad S en N moeten zijn.
Hier ben ik het niet mee eens. St. Elmo is een bestaand boek, dat nu eenmaal niet 'SN. Elmo' heet. Dan is het al heel mooi toeval dat St. (nota bene hoofdletter S kleine t) ergens op deze wereld gecombineerd kan worden met 'Elmo'. Dan is een lichte inconsequentie met de 'logische' regels een stukje dichterlijke vrijheid. Bij Anne-Marie Jung waren er bijvoorbeeld ook hints die de ene keer om 'AM' gingen en de andere keer om 'AJ'. (Ik praat geloof ik wat warrig voor hoe logisch het eigenlijk is :-[)

Het was de keuze van de makers om dit boek in beeld te brengen - en ik vermoed zelf mee te hebben genomen. De manier waarop het in beeld komt (op een dienblad ???) ziet er heel geënsceneerd uit.
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #56 Gepost op: 12-01-2017, 17:43:22 »
De locaties om te filmen worden al gezocht ruim voor de Mol gekozen is. Tuurlijk zou het kunnen dat ze daar nog iets in wijzigen als een hint, maar ik denk dat Pittock Mansion gewoon van zichzelf al een filmwaardige locatie is voor een test en executie. Dat Portland de 'city of roses' wordt genoemd is hoe dan ook toeval, en dat je dan wel eens wat tegenkomt wat ook met roses in verband gebracht kan worden, is niet verwonderlijk.


Nee ik bedoel ook niet de locatie en dat portland the city of roses wordt genoemd. Ik doelde op de foto van die vrouw die kennelijk de oprichter is van de roses society.  Het is ook niet zo dat we dat toevallig tegenkomen maar zij wordt expliciet in beeld gebracht. Ze hoeven haar foto niet te laten zien maar toch kiezen ze daarvoor. Zou dus heel goed een hint kunnen zijn naar Roos en het zou kunnen dat het geen hint is. Maar ik vind het heel anders dan de locatie die uiteraard niet wordt uitgekozen op basis van de mol.


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #57 Gepost op: 12-01-2017, 17:46:28 »

Dan is een lichte inconsequentie met de 'logische' regels een stukje dichterlijke vrijheid. Bij Anne-Marie Jung waren er bijvoorbeeld ook hints die de ene keer om 'AM' gingen en de andere keer om 'AJ'.

Het was de keuze van de makers om dit boek in beeld te brengen - en ik vermoed zelf mee te hebben genomen. De manier waarop het in beeld komt (op een dienblad ???) ziet er heel geënsceneerd uit.

Eens met de eerste alinea.

En vooral ook met de tweede. Ik heb even naar andere foto's van het interieur van Pittock Mansion gekeken. Tafelschikkingen zien er daar uit, of iemand zo zou kunnen aanschuiven. Wat meer "uit het leven gegrepen" bedoel ik, zoals bij oude interieurs van musea, die vroeger woonhuis waren, vaak wordt gedaan. Niet zo overduidelijk geënsceneerd, zoals jij terecht opmerkt, Pac.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #58 Gepost op: 12-01-2017, 18:01:43 »
Het is een museum

http://pittockmansion.org/mobile-hours-admission/

Ik heb heel veel foto's ervan bekeken, de ontbijttafel b.v. is al jaren zo gedekt, alleen met kerst wordt het aangepast.
De boeken liggen ook al jaren op dezelfde plek

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #59 Gepost op: 12-01-2017, 18:45:21 »
Ik heb heel veel foto's ervan bekeken, de ontbijttafel b.v. is al jaren zo gedekt, alleen met kerst wordt het aangepast.
De boeken liggen ook al jaren op dezelfde plek
Je hebt gelijk. Daar gaat m'n theorie :\'(

(Ik sluit niet uit dat in aflevering 10 het toch als hint naar Sigrid of Diederik wordt uitgelegd, maar dat is dan wel een stuk meer een toevallige vondst van de makers dan wanneer ze het boek zelf mee hadden genomen :()
...óf niet!