Auteur Topic: Aflevering 1 - Test en executie  (gelezen 30431 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #60 Gepost op: 12-01-2017, 19:00:33 »

Ik heb heel veel foto's ervan bekeken, de ontbijttafel b.v. is al jaren zo gedekt, alleen met kerst wordt het aangepast.
De boeken liggen ook al jaren op dezelfde plek

Op dezelfde plek, klopt, bij veel foto's die op internet te vinden zijn van dit museum is dat zo.

Maar volgens mij is bijgaande internet-interieurfoto van Pittock Mansion er één van hetzelfde tafeltje - met dezelfde twee kopjes en eveneens met twee boeken - als dat op de foto van de afleveringsstill, door Pac hier eerder geplaatst.

Of dit dezelfde boeken zijn als die van de still, is niet goed te zien. Dat komt, omdat de boeken op de internetfoto met de titel (zijkant) naar de kopjes liggen, zodat één kopje half voor de titel van het bovenste boek staat. Daarbij krijg ik deze foto niet optimaal vergroot.

De boeken op voornoemde door Pac geplaatste foto, zoals te zien vlak voor de test (ik bedoel dus de foto met tafeltje, twee kopjes en twee boeken, waarvan één met de titel "St. Elmo") liggen met de titel -zijkant kaft- naar de toeschouwer toe.

Dus als dit inderdaad hetzelfde tafeltje met boeken en kopjes is, heeft iemand voor het "test-shot" de boeken verplaatst, zodat de titel voor de beschouwer leesbaar is. Dat lijkt mij niet voor niets.

« Laatst bewerkt op: 13-01-2017, 10:36:20 door Marisa »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #61 Gepost op: 13-01-2017, 23:13:58 »
Opvallend: We zien iedereen de test maken... behalve Diederik.
In afl 2 zien we Diederik in het beklaagdenbankje zitten. Waarom moet hij net als Roos en Jeroen terecht staan?
Zou hij misschien de vrijstelleing uit het doosje hebben gepakt nadat Vindent die erin heeft gelegd?
En waarom hoeft Thomas, die ook vrijstelling heeft ingezet, dan niet terecht te staan?
« Laatst bewerkt op: 13-01-2017, 23:31:23 door annebeestje »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2017, 16:24:24 »
We zien voor de test bij de biecht van Sanne op een bladzijde in haar mollenboekje staan dat ze zich zelf 'Moi' (Frans voor 'Ik') noemt, wat ook te lezen is als 'Mol'? Hint?

In bepaalde kringen is het not done om aan jezelf te refereren als ik, denk bijv. ook aan het koninklijk meervoud. Wallis de Vries is een al oude (adelijke?) familie en daar werd vroeger veel Frans gesproken, Sanne kan dus wel gewoon zo opgevoed zijn.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Test en executie
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2017, 19:26:34 »
In bepaalde kringen is het not done om aan jezelf te refereren als ik, denk bijv. ook aan het koninklijk meervoud. Wallis de Vries is een al oude (adelijke?) familie en daar werd vroeger veel Frans gesproken, Sanne kan dus wel gewoon zo opgevoed zijn.

Moi denkt dat het humor is.