Auteur Topic: Aflevering 2 - 'meegaand'  (gelezen 58866 keer)

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #20 Gepost op: 14-01-2017, 21:40:07 »
Tijdens het kijken dacht ik: wat een vette aflevering! En daarna dacht ik: wat een oneerlijke aflevering.

Jeroen, Roos en Diederik: waarom deze 3? Waarom niet Jochem (hij liep ook lang alleen rond)?

Waarom krijgt Diederik de kans op een vrijstelling? In de eerste aflevering moesten ze in ieder geval nog iets zoeken.

Roos en Jeroen hebben nu zoveel informatie gemist. We zien niet dat Jeroen informatie van iemand uit de groep krijgt, Roos wel van Immanuele. Wat hadden zij aan deze hele aflevering?

Voor mij gaat er ook een streep door Diederik als mol. De mol heeft geen behoefte aan een vrijstelling en zou liever met de groep meegaan om geld uit de pot te krijgen. Eigenlijk geldt dit ook voor Jeroen en Roos, maar daar kan ik me nog een twist bedenken in aflevering 10 als: "Ja, ik zat lekker een beetje te gokken in Vegas terwijl jullie een tekst aan het overtypen waren"

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2017, 21:46:59 »
Een gave aflevering, vooral de opdracht in de kermis. Ik denk dat de mol ook niet bij de 'ontvoerden' is, heeft geen invloed op de opdracht in de kermis en de mol zit wellicht liever in de jury.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 23:00:25 door Luc »

Online Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #22 Gepost op: 14-01-2017, 21:55:55 »
Misschien dat 'meegaand' slaat op Thomas die instemd met Sanne's idee om niks te vertellen wat ze gedaan hadden... Ik weet even niet wat hij precies gezegd had
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2017, 21:58:50 »
'Meegaand' als in Diederik die iedereen een leugen kan vertellen waar alle zes in meegaan?
Of in alle zes die 'meegaan'?
Of in drie van de 'ontvoerde' mensen die 'meegaan' met hun ontvoerders?
Of in Roos die 'meegaat' naar Las Vegas?
Of in Jochem die 'meegaand' is als Sigrid (correct me if I'm wrong) afgeschoten is en hij zegt: "Maakt niet uit, je deed je best"?

Hmm..  ???

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #24 Gepost op: 14-01-2017, 22:03:36 »
meegaand kan op 1000 dingen slaan deze aflevering jammer genoeg

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #25 Gepost op: 14-01-2017, 22:04:43 »
'Meegaand' als in Diederik die iedereen een leugen kan vertellen waar alle zes in meegaan?
Of in alle zes die 'meegaan'?
Of in drie van de 'ontvoerde' mensen die 'meegaan' met hun ontvoerders?
Of in Roos die 'meegaat' naar Las Vegas?
Of in Jochem die 'meegaand' is als Sigrid (correct me if I'm wrong) afgeschoten is en hij zegt: "Maakt niet uit, je deed je best"?

Hmm..  ???

Meegaand was die ene vuilnisvat die Sigrid op de kermis vergezelde..  ::vergroot::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #26 Gepost op: 14-01-2017, 22:04:52 »
Bij ons thuis waren we het erover eens: Dit was de beste en mooiste aflevering die we ooit hebben gezien. Ik neem mijn petje af voor de makers, geweldig!! ::bravo::  ::bravo::

Veel om over na te denken. Op dit moment zijn Diederik en Roos mijn hoofdverdachten. Deze week nog een keer terugkijken. Kans is groot dat ik dan weer switch  ::rofl::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #27 Gepost op: 14-01-2017, 22:06:10 »
Sigrid, Diederik, Roos en Jeroen hebben geen geld verdiend deze aflevering de rest wel.
Jochem met de heftruck
Sanne, Thomas, Imanuelle,Yvonne op de kermis
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #28 Gepost op: 14-01-2017, 22:06:50 »
Wederom; wat een zalige aflevering!
Wat veel...niet bij te houden!
Op en top genieten: Chapeau a/d makers!

Omnia vincit amor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #29 Gepost op: 14-01-2017, 22:07:34 »
Dan zal ik wel de enige zijn die helemaal niet onder de indruk is. WEER een vrijstelling, weer de groep uit elkaar, weer meer een film dan een reisverhaal/spel. Weer niet zo enthousiast als bij De Mol VIER...


Ik snap dat jet irritant wordt, maar laatstgenoemde serie bracht het echte molgevoel terug hier. Deze serie niet, al zijn er zeker een hoop verbeteringen aangebracht.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2017, 22:08:42 »
Echt een te gekke aflevering!
In begin was ik lichtelijk geďrriteerd, weer 3 mensen apart, maar was snel vergeten!
Ontzettend genoten
Hoop nu wel volgende aflevering gewoon bij elkaar blijven ...

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2017, 22:09:28 »
Viel het iemand ook op dat er in het begin heel veel honden te zien waren? Eigenaars/ baasjes, met hun hond aan de lijn?
Meer L

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2017, 22:11:01 »
Bij ons thuis waren we het erover eens: Dit was de beste en mooiste aflevering die we ooit hebben gezien. Ik neem mijn petje af voor de makers, geweldig!! ::bravo::  ::bravo::

Veel om over na te denken. Op dit moment zijn Diederik en Roos mijn hoofdverdachten. Deze week nog een keer terugkijken. Kans is groot dat ik dan weer switch  ::rofl::
Zo ongelofelijk onvoorstelbaar voor mij. Maar ben blij voor jullie, keep enjoying  ::ok::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2017, 22:11:58 »
Dan zal ik wel de enige zijn die helemaal niet onder de indruk is. WEER een vrijstelling, weer de groep uit elkaar, weer meer een film dan een reisverhaal/spel. Weer niet zo enthousiast als bij De Mol VIER...


Ik snap dat jet irritant wordt, maar laatstgenoemde serie bracht het echte molgevoel terug hier. Deze serie niet, al zijn er zeker een hoop verbeteringen aangebracht.



Ze moeten wel iets hebben om voor te strijden, daarom die vrijstelling, anders was de rechtbank opdracht niet van toepassing. En wat boeit het als de groep uit elkaar is? Ik vond het in deze setting wel van toegevoegde waarde en mijn familie, die vooral neutraal erin staan, vonden dit een geweldige aflevering en zaten op de punt van de stoel. Ik vind dit seizoen juist veel leuker dan de mol op vier, mja.

Offline ilseed

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2017, 22:13:42 »
Gaan we weer met de st. ::)
Of is het in dit geval wel street?
“Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light.”

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2017, 22:13:58 »
wauw   ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
Dat is het enige wat ik hierover te zeggen heb.
en voor de rest ben ik alleen maar bevestigd in mijn hoofdverdachten.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2017, 22:15:07 »


Ze moeten wel iets hebben om voor te strijden, daarom die vrijstelling, anders was de rechtbank opdracht niet van toepassing. En wat boeit het als de groep uit elkaar is? Ik vond het in deze setting wel van toegevoegde waarde en mijn familie, die vooral neutraal erin staan, vonden dit een geweldige aflevering en zaten op de punt van de stoel. Ik vind dit seizoen juist veel leuker dan de mol op vier, mja.
Meningen verschillen, en dat is helemaal prima. Ik heb het enthousiaste gevoel nog steeds niet hier, en heel zeker wel bij De Mol op VIER..

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2017, 22:16:58 »
Meningen verschillen, en dat is helemaal prima. Ik heb het enthousiaste gevoel nog steeds niet hier, en heel zeker wel bij De Mol op VIER..
Ik heb het precies andersom. Maar zoals je zegt: prima!  ::ok::

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2017, 22:17:56 »
Gaan we weer met de st. ::)
Of is het in dit geval wel street?

Ja, dat is wel street: Taylor street in Zuidwestelijke richting.


Ik stoor me er wel aan dat kandidaten apart worden genomen: ze kunnen zo van de rest van de groep niet zien wie er wel en wie niet zit te mollen. Niet de de Mol op VIER dat beter doet: daar is dit alleen maar erger.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2017, 22:18:18 »
Mijn theorie over jou vragen. (Compleet gebaseerd op een verdenking van Diederik, dus als blijkt dat hij het niet is slaat mijn theorie ook nergens op)


Jeroen, Roos en Diederik: waarom deze 3? Waarom niet Jochem (hij liep ook lang alleen rond)?
Opvallend was dat Roos en Jeroen beide naar een plek gingen aangewezen door een gele lijn, daarom zijn zij meegenomen. Het had dus net zo goed Jochem kunnen zijn geweest i.p.v. Roos.
Diederik is meegenomen omdat hij de mol is. Er is bij hem ook geen moment aan te wijzen in de tijdlijn van het spel wanneer hij meegenomen is.

Waarom krijgt Diederik de kans op een vrijstelling? In de eerste aflevering moesten ze in ieder geval nog iets zoeken.
Diederik krijgt de vrijstelling zodat het lijkt alsof Diederik ergens voor speelt. In principe is de vrijstelling niets meer dan een excuus voor Mol Diederik om te liegen.

Roos en Jeroen hebben nu zoveel informatie gemist. We zien niet dat Jeroen informatie van iemand uit de groep krijgt, Roos wel van Immanuele. Wat hadden zij aan deze hele aflevering?  
Totaal mee eens. Ik zei tijdens het kijken ook dat Jeroen en Roos na 2 afleveringen nog niet eens fatsoenlijk een opdracht hebben mogen doen.

Voor mij gaat er ook een streep door Diederik als mol. De mol heeft geen behoefte aan een vrijstelling en zou liever met de groep meegaan om geld uit de pot te krijgen. Eigenlijk geldt dit ook voor Jeroen en Roos, maar daar kan ik me nog een twist bedenken in aflevering 10 als: "Ja, ik zat lekker een beetje te gokken in Vegas terwijl jullie een tekst aan het overtypen waren"
Maar waarom vind ik Diederik dan toch de mol? Je haalt aan dat de mol beter op de kermis kon zijn om (geen) geld te verdienen. Dan zou Diederik de mol inderdaad niet zijn, maar het zou toch een geweldige stunt zijn dat we straks in aflevering 10 te zien krijgen dat Mol Diederik een schutter op de kermis was. DE perfecte plek voor een mol om geld af te pakken. Wat in mijn ogen mijn theorie versterkt is dat we van zowel Roos als Jeroen een shot s'avonds in het donker zien, maar van Diederik zien we weliswaar dat hij op zijn hotel kamer naar ene D. Trump zit te kijken, maar dat was overdag tijd genoeg om s'avonds aanwezig te zijn op een kermis om onschuldige kandidaten af te knallen om vervolgens een dag later diezelfde onschuldige kandidaten compleet voor staan te liegen om zo nogmaals geld uit de pot te houden.

Nu ik toch een heel verhaal aan het typen ben, geef ik maar gelijk mijn mening over titel van de aflevering. Het verhaal van Roos en Jeroen vonden de 6 best wel sterk, toch zeker die van Roos. Bij het verhaal van Diederik over koetjes en kalfjes, of nou ja over bevers (laten we het verhaal wel waar gebeurt houden ;)) ging iedereen mee in zijn verhaal Immanuelle dacht zelfs dat ze was meegegaan

Tot zover mijn verhaal. Ik dacht laat ik het eens kort houden. Is aardig gelukt denk ik.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 22:20:31 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.