Auteur Topic: Aflevering 2 - 'meegaand'  (gelezen 58876 keer)

Online keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2017, 22:19:17 »
Meningen verschillen, en dat is helemaal prima. Ik heb het enthousiaste gevoel nog steeds niet hier, en heel zeker wel bij De Mol op VIER..

Natuurlijk. Ik kon de mol op vier ook zeker waarderen en het was geweldig. Misschien dat ik niet kritisch kijk, maar ik ben gewoon blij met twee series van wie is de mol per jaar en kan alles wel waarderen. Ik vind ze ook beide helemaal niet met elkaar te vergelijken. WIDM NL heeft 4x meer seizoenen. Ik ben benieuwd hoe de mol vier zich gaat ontwikkelen de komende jaren. Misschien gaat het nu, met een hoger budget, ook de kant op van WIDM NL.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #41 Gepost op: 14-01-2017, 22:19:36 »
Dan zal ik wel de enige zijn die helemaal niet onder de indruk is. WEER een vrijstelling, weer de groep uit elkaar, weer meer een film dan een reisverhaal/spel. Weer niet zo enthousiast als bij De Mol VIER...


Ik snap dat jet irritant wordt, maar laatstgenoemde serie bracht het echte molgevoel terug hier. Deze serie niet, al zijn er zeker een hoop verbeteringen aangebracht.

Nee je bent absoluut niet de enige. Ik was ook niet onder de indruk. De opdracht in de fabriek wordt eigenlijk door productie afgebroken en verstoord, niet door de mol. Vrij ergerlijk ook dat Art dan aankondigt: "Kan niet misgaan".

Waarom de keuze voor Diederik? Dit is gewoon willekeur, Yvonne heeft deze kans niet gekregen en ligt er uit.

Diederik, Roos en Jeroen missen veel informatie over de kermisopdracht en over de groepsdynamiek in het algemeen.

Ze moeten wel iets hebben om voor te strijden, daarom die vrijstelling, anders was de rechtbank opdracht niet van toepassing. En wat boeit het als de groep uit elkaar is? Ik vond het in deze setting wel van toegevoegde waarde en mijn familie, die vooral neutraal erin staan, vonden dit een geweldige aflevering en zaten op de punt van de stoel. Ik vind dit seizoen juist veel leuker dan de mol op vier, mja.

Je kan ook jokers aanbieden voor de 3 terechtstaanden. 2 per persoon als ze de groep om de tuin weten te leiden. Nu kreeg 1 iemand een gigantisch voordeel en de 2 anderen deden deze opdracht letterlijk voor joker.
Groep uit elkaar = geen info van andere groep.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #42 Gepost op: 14-01-2017, 22:22:29 »
Zo'n 'verdwijning' is natuurlijk wel het ideale moment om de Mol nog eens uitgebreid te briefen...
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #43 Gepost op: 14-01-2017, 22:28:52 »
Nee je bent absoluut niet de enige. Ik was ook niet onder de indruk. De opdracht in de fabriek wordt eigenlijk door productie afgebroken en verstoord, niet door de mol. Vrij ergerlijk ook dat Art dan aankondigt: "Kan niet misgaan".

Waarom de keuze voor Diederik? Dit is gewoon willekeur, Yvonne heeft deze kans niet gekregen en ligt er uit.

Diederik, Roos en Jeroen missen veel informatie over de kermisopdracht en over de groepsdynamiek in het algemeen.

Je kan ook jokers aanbieden voor de 3 terechtstaanden. 2 per persoon als ze de groep om de tuin weten te leiden. Nu kreeg 1 iemand een gigantisch voordeel en de 2 anderen deden deze opdracht letterlijk voor joker.
Groep uit elkaar = geen info van andere groep.

Dank. Fijn om te weten dat ik niet helemaal alleen sta in dit gevoel tussen alle uitroepen van enthousiasme  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 22:30:52 door Whiskers »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #44 Gepost op: 14-01-2017, 22:30:16 »
Hele toffe aflevering, mooie opdrachten en veel te bespreken.

De vrijstelling voor Diederik was wat makkelijk, zal iedere kandidaat een kans op een vrijstelling krijgen?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #45 Gepost op: 14-01-2017, 22:31:08 »
Wat een ontzettend trevedenstellende aflevering  ::jaja::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #46 Gepost op: 14-01-2017, 22:31:59 »
Hele toffe aflevering, mooie opdrachten en veel te bespreken.

De vrijstelling voor Diederik was wat makkelijk, zal iedere kandidaat een kans op een vrijstelling krijgen?
Kennelijk niet zo makkelijk, want de groep geloofde hem. Ik niet overigens, maar dat terzijde.

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #47 Gepost op: 14-01-2017, 22:44:10 »
net zoals vorige week heb ik mijn schema's bijgewerkt
mijn observaties:

toen ik de titel van de aflevering zag moest ik even grinniken (zie tweets van de mol topic)

art zei de mol is de ideale kandidaat,
sanne heeft tot nu toe het meeste geld opgehaald

jeroen zet zijn porto uit

sigrid zei over de geschiedenis van de papierfabriek: die ken ik

art zei bij de kermis Where the fun never ends.
ik dacht dat dat een film quote was maar kon niks vinden.

voor de rest recht toe recht aan, maar aangezien we het over shirts van Diederik hebben.
hij had tijdens de papierfabriek opdracht een shirt met de hardware van Nintendo erop, maakte me wel trots als fan  ::trots::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2017, 22:56:39 »
Pluspunten:  ::ok::

-Mooie aflevering, alle 3 leuke opdrachten!
-Mooie montage.
-genoeg groene schermen (schermen in general)

Minpunten:  ::niet-ok::

-Roos Schlikker en Jeroen Kijk in de Vegte hebben nog 0 opdrachten gespeeld voor geld.
-Er worden teveel vrijstellingen verdiend.
-Leuk dat groepjes worden gesplitst maar we gaan richting aflevering 3 en hebben nog 0 opdrachten als groep gezien. Waar alle mensen hetzelfde    belang hadden (op 1 na maar dat telt voor dit voorbeeld even niet mee > mol )

Opvallende punten:  ::vergroot::

-Waarom is er nog met geen woord gerept over geld? Penningmeester?
-Op de kermis bleken er vrijstellingen en jokers in een gokautomaat te liggen. Niemand van de kandidaten heeft dit gezien en het is verder ook niet opvallend in de montage gebracht. Wat ik vreemd vind aangezien er echt bizar veel jokers inlagen en zelfs vrijstellingen. Er stond een kaartje bij met 'GRIJP JE KANS'
Mijzelf was het niet eens opgevallen, maar een oplettende fan had dit gezien en het werd bij Moltalk behandeld.

Overall een leuke aflevering, maar de beste ooit zou ik hem niet willen noemen. Misschien volgens Art maar dat zal ongetwijfeld komen omdat zijn idool een rolletje speelde (Elvis)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2017, 22:58:13 door Rämon »

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2017, 22:59:17 »
Hele toffe aflevering, mooie opdrachten en veel te bespreken.

De vrijstelling voor Diederik was wat makkelijk, zal iedere kandidaat een kans op een vrijstelling krijgen?

Na die opmerking 'hardlopers zijn doodlopers' in aflevering 1 zou dat zomaar zo eens kunnen zijn!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2017, 23:00:39 »
Jeroen en Roos speelden wel voor geld(als ze kandidaat waren): door goed de waarheid te vertellen en de groep te overtuigen konden ze (mede) zorgen dag de rechtbankopdraxht zou slagen...9

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2017, 23:03:12 »
Jeroen en Roos speelden wel voor geld(als ze kandidaat waren): door goed de waarheid te vertellen en de groep te overtuigen konden ze (mede) zorgen dag de rechtbankopdraxht zou slagen...9

Oneens. Op die plek wil je de vrijstelling. Tenzij je de mol bent, maar dan wil je alsnog de vrijstelling want dat scheelt dus geld.

Ik bedoel opdrachten waarmee met 9 mensen om hetzelfde doel wordt gestreden. ( op de mol na ofcourse )

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2017, 23:04:40 »
Wat een ontzettend trevedenstellende aflevering  ::jaja::

En wat een ontzettend tevredenstellende profielfoto heb jij daar  ::tandpastasmiley::

Maar on topic; superaflevering, heb me weer prima vermaakt! Mijn verdachten zitten er allemaal nog in en ben benieuwd wat de rest van het seizoen gaat bregen!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2017, 23:12:35 »
Ja, dat is wel street: Taylor street in Zuidwestelijke richting.


Ik stoor me er wel aan dat kandidaten apart worden genomen: ze kunnen zo van de rest van de groep niet zien wie er wel en wie niet zit te mollen. Niet de de Mol op VIER dat beter doet: daar is dit alleen maar erger.

Hoewel ik beide series geweldig vind, geef ik hier Bob gelijk. In de Vlaamse Mol was dit bijna elke aflevering een gesplitte groep.

aflevering 1: ja/nee-groep
aflevering 2: voetballers/bedevaarders
aflevering 3: spiraal/paintball
aflevering 4: wasopdracht/radio
aflevering 5:eten/schilderen
aflevering 6: /
aflevering 7: vogels spotten/eend wegbrengen
aflevering 8: /
klaar voor de strijd

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2017, 23:16:31 »
Hoewel ik beide series geweldig vind, geef ik hier Bob gelijk. In de Vlaamse Mol was dit bijna elke aflevering een gesplitte groep.

aflevering 1: ja/nee-groep
aflevering 2: voetballers/bedevaarders
aflevering 3: spiraal/paintball
aflevering 4: wasopdracht/radio
aflevering 5:eten/schilderen
aflevering 6: /
aflevering 7: vogels spotten/eend wegbrengen
aflevering 8: /

Met dat verschil dat iedere groep toen altijd met geld bezig was. Helikoptermensen en ontvoerden hebben 2 keer eigenlijk geen invloed gehad op geld (Door de stad lopen en pretpark)

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2017, 23:33:22 »


Nu ik toch een heel verhaal aan het typen ben, geef ik maar gelijk mijn mening over titel van de aflevering. Het verhaal van Roos en Jeroen vonden de 6 best wel sterk, toch zeker die van Roos. Bij het verhaal van Diederik over koetjes en kalfjes, of nou ja over bevers (laten we het verhaal wel waar gebeurt houden ;)) ging iedereen mee in zijn verhaal Immanuelle dacht zelfs dat ze was meegegaan

Tot zover mijn verhaal. Ik dacht laat ik het eens kort houden. Is aardig gelukt denk ik.

Haha! Goed verhaal, lekker kort inderdaad. Alhoewel ik, meegaand ;) met jouw theorie, dan eerder de titelaflevering zou verklaren als volgt: Diederik is de enige van de drie ontvoerden die niets zegt over het busje ingetrokken te worden. Zoals hij het verhaal vertelt, is hij gewoon meegegaan.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2017, 23:55:46 »
Waar ben je als mol als je de boel wil verstoren?

Kermis? Er valt hooguit 750 euro niet te verdienen plus wat tijd te rekken.
Voordeel is wel dat je bij de grootste groep blijft en dus lekker onderduikt.

Afgesplitst? Dan valt er 1.000 euro niet te verdienen plus tijd voor een extra briefing (en wellicht kandidaten neerschieten op de kermis).

Ik gok erop dat de mol bij de afgesplitste groep zat.
Graven, graven, graven...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2017, 23:58:51 »
Haha! Goed verhaal, lekker kort inderdaad. Alhoewel ik, meegaand ;) met jouw theorie, dan eerder de titelaflevering zou verklaren als volgt: Diederik is de enige van de drie ontvoerden die niets zegt over het busje ingetrokken te worden. Zoals hij het verhaal vertelt, is hij gewoon meegegaan.

Juist. Twee van de drie worden echt ontvoerd en één loopt normaal mee. Dat deel van zijn verhaal zou wel eens waar kunnen zijn, als hij inderdaad het vervolg kent.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2017, 23:59:52 »
Waar ben je als mol als je de boel wil verstoren?

Kermis? Er valt hooguit 750 euro niet te verdienen plus wat tijd te rekken.
Voordeel is wel dat je bij de grootste groep blijft en dus lekker onderduikt.

Afgesplitst? Dan valt er 1.000 euro niet te verdienen plus tijd voor een extra briefing (en wellicht kandidaten neerschieten op de kermis).

Ik gok erop dat de mol bij de afgesplitste groep zat.
Als je niet meegaat kan je nog altijd 1000 euro verbrassen in de rechtbank door de stemming.

Daarbij: wil de mol echt laten blijken hoe goed die kan liegen?
klaar voor de strijd

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2017, 00:00:52 »
Zo'n 'verdwijning' is natuurlijk wel het ideale moment om de Mol nog eens uitgebreid te briefen...

Helemaal eens.