Auteur Topic: Aanwijzingen in de leader  (gelezen 27517 keer)

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #20 Gepost op: 25-01-2017, 12:12:03 »
Ervan uitgaande dat plaatje rechtsonder een weergave van de Mol is (degene met de munitie):

- De plaatjes links geven 2 situaties weer waarbij de Mol zich bij de meerderheid bevindt (busjesgroep en kermisgroep?)
- In de andere situatie richten de deelnemers onderling hun kogels op elkaar en blijft de Mol buiten schot.


Stel dat we er vanuit gaan dat de mol zich steeds in de meerderheid bevind, dan zijn er nog maar 2 opties over, alleen Sanne en Jochem zitten steeds in de grote groep.

Grote groep per aflevering:
Aflevering 1         Aflevering 2      Aflevering 3(opdr 1)      Aflevering 3(opdr 2)
Sanne                  Sanne               Jeroen                          Diederik
Imannuelle           Imannuelle       Sanne                           Jeroen
Sigrid                   Sigrid               Imannuelle                    Sanne
Jochem               Jochem             Sigrid                            Jochem
Diederik              Thomas             Jochem                         Thomas
Yvonne                Yvonne             Thomas                        Roos
                                                   Roos
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 12:27:22 door Enermol »

Offline Neeelz

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #21 Gepost op: 25-01-2017, 12:22:41 »
Op het plaatje rechtsboven ligt er één pistool op de linkerkant, alsof het tegen het "rad" indraait. Betekent dat nog iets?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #22 Gepost op: 25-01-2017, 12:33:08 »
Op het plaatje rechtsboven ligt er één pistool op de linkerkant, alsof het tegen het "rad" indraait. Betekent dat nog iets?

Op het plaatje rechts onder ook, als dat de mol voorstelt betekent het dan dat het pistool dat op de linker kant ligt steeds de mol is? Dus is er dan in de grote groep iemand die de rest tegen werkt, wie werkt de groep tegen? De mol.
Dat zou ook aansluiten bij dat de mol steeds in de grote groep zit. Bij de afbeeldingen aan de linker kant liggen er 3 pistolen op de linker kant en 2 op de rechter kant. 

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #23 Gepost op: 25-01-2017, 15:32:17 »
5 revolvers(?) waarvan die rechtsboven andersom ligt.
Linkshandig misschien?



Ik heb er niet zo op gelet, maar in ieder geval is Diederik linkshandig.




Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #24 Gepost op: 25-01-2017, 15:34:48 »
scherp  ::vergroot::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #25 Gepost op: 25-01-2017, 15:46:22 »
Lijkt me wat vergezocht, maar het zou me wel weer richting mijn wensmol Jeroen
duwen. ::tandpastasmiley:: Die pakt op deze foto's het geld met links, stopt het in zijn broekzak met links en geeft het ook met links aan Roos. Het zou kunnen, maar ik denk dat dit wat te ver gaat.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 15:48:19 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #26 Gepost op: 25-01-2017, 15:47:56 »
Dat de revolver andersom ligt (als enige) vind ik helemaal niet vergezocht als hint om eerlijk te zijn.

Goed gevonden. Wat het betekent laten we nog even in het midden.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 15:52:56 door FS »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #27 Gepost op: 25-01-2017, 15:56:34 »
Nu ik er nog eens over nadenk, zou je best eens gelijk kunnen hebben. Op het plaatje rechtsonder, met het enkele pistool, staan de letters Y en L en twee losse kogels. Tot nu toe is daarover gezegd dat dit voor YVONNE LOSER in aflevering twee zou kunnen staan. De L kan echter ook voor linkshandig staan. Dan is wel de vraag of er in de plaatjes linksboven en linksonder sprake is van drie linkshandige personen.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #28 Gepost op: 25-01-2017, 15:59:39 »
Ik denk dat die revolvers nog aan bod komen in een opdracht. Onthoud hoe ze neergelegd zijn en doe dit precies na of zoiets.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #29 Gepost op: 25-01-2017, 16:00:04 »
Lijkt me wat vergezocht, maar het zou me wel weer richting mijn wensmol Jeroen
duwen. ::tandpastasmiley:: Die pakt op deze foto's het geld met links, stopt het in zijn broekzak met links en geeft het ook met links aan Roos. Het zou kunnen, maar ik denk dat dit wat te ver gaat.

Maar Jeroen draagt zijn horloge links, Diederik zoals veel linkshandigen (zoals ik) rechts.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #30 Gepost op: 25-01-2017, 16:02:37 »
Klopt, maar Roos is rechts en draagt haar horloge links. Volgens mij zegt dat niet zoveel.

Als Y L = Yvonne Left betekent, hebben we in elk geval wel een leuke dubbele betekenis voor LEFT.

En de molrevolver ligt op de plaatjes links in beide gevallen in het midden. Kan ook nog iets zijn.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 16:05:44 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #31 Gepost op: 25-01-2017, 16:37:30 »
Ik denk dat die revolvers nog aan bod komen in een opdracht. Onthoud hoe ze neergelegd zijn en doe dit precies na of zoiets.

Dacht ik ook. Waarschijnlijk wanneer er nog 5 kandidaten zijn.

Of 6 en de andere 5 kandidaten moeten op de 6e schieten. >:D

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #32 Gepost op: 25-01-2017, 16:47:58 »
[quote

Of 6 en de andere 5 kandidaten moeten op de 6e schieten. >:D
[/quote]

Wat ben jij gemeen  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #33 Gepost op: 25-01-2017, 16:52:40 »
Nu ik er nog eens over nadenk, zou je best eens gelijk kunnen hebben. Op het plaatje rechtsonder, met het enkele pistool, staan de letters Y en L en twee losse kogels. Tot nu toe is daarover gezegd dat dit voor YVONNE LOSER in aflevering twee zou kunnen staan. De L kan echter ook voor linkshandig staan. Dan is wel de vraag of er in de plaatjes linksboven en linksonder sprake is van drie linkshandige personen.



Maar dan moet je de foto omdraaien. Zo lijkt het een J of een T en een K?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #34 Gepost op: 25-01-2017, 17:28:38 »
Klopt, dan moet je hem draaien. Of spiegelen, als we binnen het thema van dit seizoen willen blijven. ::tandpastasmiley::

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #35 Gepost op: 26-01-2017, 06:10:34 »
Kan er niets mee dus gooi het hier in de groep. In aflevering 1 zien we bij Diederik in het bos een raar voorwerp het beeld in vliegen. Volkomen onduidelijk wat het is, misschien een kogel? In elk geval zit het ook in de leader aan het begin bij de rodeo, dan is het bij Jochem.

Kan me niet voorstellen dat het maar een foutje in de camera is maar wat is het dan in hemelsnaam wel?

Offline Neintje

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #36 Gepost op: 26-01-2017, 08:23:04 »
Dat laatste plaatje kun je ook leuk betrekken op de laatste aflevering.

YOU LOST! Met twee kogels van de mol naar de laatste twee kandidaten die elkaar verdenken.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #37 Gepost op: 26-01-2017, 10:04:55 »
Het eerste beeld: vijf pistolen die een soort '3' vormen.
Het tweede beeld: vijf pistolen die een 'X" vormen met een '_' (liggend streepje) eronder.
Het derde beeld: de vijf pistolen uit het eerste beeld maar vanuit een andere hoek gefotografeerd.
Het vierde beeld: één pistool, met 7 kogels, die gerangschikt zijn alsof ze ook tekens vormen, maar die kan ik (behalve de L) niet thuisbrengen.



De eerste drie afbeelding zijn cijfers:

[1] Plaatje 1: vijf pistolen = 5
[2] Kantel plaatje 2 90 graden naar links en je krijgt XI = 11
[3] Plaatje 3: 5 pistolen = 5

Dat maakt 5 11 5 : dezelfde cijfers als op de brievenbus uit aflevering 1.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #38 Gepost op: 26-01-2017, 10:08:25 »


De eerste drie afbeelding zijn cijfers:

[1] Plaatje 1: vijf pistolen = 5
[2] Kantel plaatje 2 90 graden naar links en je krijgt XI = 11
[3] Plaatje 3: 5 pistolen = 5

Dat maakt 5 11 5 : dezelfde cijfers als op de brievenbus uit aflevering 1.


En de kogels als setje van 4 en van 3  staat voor 43  :o

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #39 Gepost op: 26-01-2017, 10:37:42 »
Het lijkt erop dat de mol inderdaad linkshandig is, zoals iemand anders al opmerkte. Ook in de papermill wordt daarvoor een hint gegeven:

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison