Auteur Topic: Aanwijzingen in de leader  (gelezen 27518 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2017, 15:33:30 »
Klopt, dan moet je hem draaien. Of spiegelen, als we binnen het thema van dit seizoen willen blijven. ::tandpastasmiley::



Dan krijg je Y = L

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #41 Gepost op: 26-01-2017, 15:38:42 »


De eerste drie afbeelding zijn cijfers:

[1] Plaatje 1: vijf pistolen = 5
[2] Kantel plaatje 2 90 graden naar links en je krijgt XI = 11
[3] Plaatje 3: 5 pistolen = 5

Dat maakt 5 11 5 : dezelfde cijfers als op de brievenbus uit aflevering 1.

Knap gedaan! Heb nu eigenlijk pas een beetje steun voor mijn idee dat die brievenbus in afl. 1. niet voor niets zo duidelijk en zonder reden in beeld kwam. En ook nog dubbele cijfers. Moet iets te betekenen hebben.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #42 Gepost op: 26-01-2017, 16:25:14 »
Ik heb wel een idee, maar ik zit in de Jeroentunnel, dus doe ermee wat je wil. ::tandpastasmiley::

De vijven verschijnen in aflevering 2 steeds gescheiden van elkaar (brievenbus, 2x op de gokkast van Roos, de pistolen) en moeten m.i. als dubbel 5 worden gezien. Dubbel 5 = 10. De 10e letter van het alfabet is de J. De elfde is de K. Dan krijg je J.K. = Jeroen Kijk In De Vegte.

Maar het wordt nog leuker. Op tijdstip 55:11(!) - nog steeds aflevering 2 - noemt Art de naam van Jeroen! Een veelzeggend shot, dit.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2017, 21:54:20 »
Ik heb wel een idee, maar ik zit in de Jeroentunnel, dus doe ermee wat je wil. ::tandpastasmiley::

De vijven verschijnen in aflevering 2 steeds gescheiden van elkaar (brievenbus, 2x op de gokkast van Roos, de pistolen) en moeten m.i. als dubbel 5 worden gezien. Dubbel 5 = 10. De 10e letter van het alfabet is de J. De elfde is de K. Dan krijg je J.K. = Jeroen Kijk In De Vegte.

Maar het wordt nog leuker. Op tijdstip 55:11(!) - nog steeds aflevering 2 - noemt Art de naam van Jeroen! Een veelzeggend shot, dit.




Goed gevonden Blip!
Jeroen is ook mijn hoofdverdachte! 

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #44 Gepost op: 27-01-2017, 01:15:07 »
De vijven verschijnen in aflevering 2 steeds gescheiden van elkaar (brievenbus, 2x op de gokkast van Roos, de pistolen) en moeten m.i. als dubbel 5 worden gezien. Dubbel 5 = 10. De 10e letter van het alfabet is de J. De elfde is de K. Dan krijg je J.K. = Jeroen Kijk In De Vegte.

Ik had ook zo'n vermoeden dat die vijven als 'dubbel' gezien moeten worden, en de brievenbus met 5 11 5 spookte door mijn hoofd, maar ik was een paar dagen lang te moe om tot tien (of elf) te tellen. Jij kon dit gelukkig wel!  ;)
Eenvoudig, maar doeltreffend (ook uitlegbaar aan het grote publiek)


Maar het wordt nog leuker. Op tijdstip 55:11(!) - nog steeds aflevering 2 - noemt Art de naam van Jeroen! Een veelzeggend shot, dit.
En deze vondst van jou past daar prima bij. Mede daarom blijf ik nu toch bij Jeroen als verdachte nr. 1.

« Laatst bewerkt op: 27-01-2017, 01:31:00 door Marisa »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #45 Gepost op: 13-02-2017, 23:10:21 »
We hebben het al een tijdje niet meer over de revolvers uit de leader gehad. Inmiddels zijn er nog vijf kandidaten over, dus dit lijkt me een goed moment om eens te speculeren over de betekenis van de 3 plaatjes met vijf revolvers.



Ik ga er nog steeds vanuit dat de revolver met het roodbruine handvat de mol voorstelt, zoals eerder in dit topic naar voren kwam. In dat geval hebben we twee opdrachten van 3 om 2, waarbij de mol in de groep van drie zit. De andere opdracht is ieder voor zich, waarbij de mol buiten schot blijft. Dat past perfect bij aflevering 6 - zonder uit het oog te verliezen dat de volgende aflevering er ook een is met vijf kandidaten.

[-] De Undergroundopdracht was 3 om 2. Als de eerdere interpretatie van de plaatjes klopt, zat de mol in het groepje Diederik/Jochem/Imanuelle.
[-] Tijdens de maaiopdracht was het wederom 3 om 2. De mol zou dan in het groepje Thomas/Imanuelle/Jochem zitten.
[-] Bij de rodeo was het ieder voor zich en de mol bleef buiten schot.

Als de mol bij zowel de Underground als het maaien in het groepje van 3 zat, kan dit alleen Jochem of Imanuelle zijn. Als het buiten schot blijven bij de free-for-all betekent dat de mol er met het privilege vandoor ging, kan dat alleen Ima zijn. En als dit allemaal onzin is, heb je zojuist een paar minuten van je leven verspild die je nooit meer terugkrijgt.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 23:12:54 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #46 Gepost op: 14-02-2017, 06:32:05 »
Het lijkt erop dat de mol inderdaad linkshandig is, zoals iemand anders al opmerkte. Ook in de papermill wordt daarvoor een hint gegeven:



Diederik schiet als enige met links in de 6 22 millimeter geweren opdracht.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #47 Gepost op: 14-02-2017, 23:42:29 »
"links" kan ook iets anders betekenen. Ik had al eerder opgemerkt dat Thomas helemaal links staat (voor de kijker) op de officiele groepsfoto, die o.a. steeds bij moltalk te zien is.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #48 Gepost op: 15-02-2017, 19:11:35 »
De revolvers uit de leader zitten in de volgende aflevering! Benieuwd of we daar wat wijzer van kunnen worden. ::vergroot::

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tesselaar

  • Forumlid
  • Zit niet meer op Ima
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #49 Gepost op: 15-02-2017, 21:52:23 »
Voor wat het waard is



Als je in de code chart voor (belgische) geweren kijkt:


(bron: http://www.shotgunworld.com/bbs/viewtopic.php?t=43594)


Zie je dat een onderstreepte 'X' staat voor 1985.

Wie is er in 1985 geboren?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #50 Gepost op: 15-02-2017, 22:22:01 »
Da's heel mooi gevonden, Tesselaar. Mijn Ima-tunneltje voelt weer iets beter nu.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Grover

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #51 Gepost op: 16-02-2017, 18:26:01 »
De pistolen/geweren liggen dan wel verkeerd om. Als ze de pistolen op hun andere kant hadden gelegd, zaten de 'haakjes' van de X wel goed.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #52 Gepost op: 16-02-2017, 22:35:07 »
Voor wat het waard is


Vijf pistolen (Blip had ook, meen ik, al eerder iets hierover gemeld, moet ik straks nog even terugzoeken).


Nog eens kijken wat ik zelf hier nu kan uithalen:

Vier pistolen richten de loop op elkaar.
Eén pistool ligt onder de andere, richt zich ook niet op de andere pistolen, richt bovendien zijn loop naar links.

Twee pistolen liggen zodanig dat ze gespiegeld lijken (zie de kolven).
Twee pistolen liggen met de kolven juist niet gespiegeld aan elkaar. Zijn elkaars tegengestelde.

Twee pistolen (de 'gespiegelde') liggen direct boven de twee andere (de aan elkaar tegengestelde).

Op welke manier kunnen we hieruit (misschien) de kandidaten en de mol lezen?

Kan op meerdere manieren natuurlijk, al naargelang de mol van je keuze.

Het zou kunnen als volgt:

De vier pistolen die zich op elkaar richten als tegenstanders: de vier kandidaten die nog met elkaar strijden.
De twee gespiegelde (tweeling) pistolen, boven de twee die aan elkaar tegengesteld liggen: de winnaar en de verliezer van het spel, de 'tweelingen' Thomas en Jochem.

Daaronder de twee aan elkaar tegengestelde pistolen, de (soms) oververhitte meneer Diederik en de meer coole mevrouw Sanne.

Blijft het dwarse, tegendraadse 'onder' liggende pistool over.
 
Jammer dat de vier bovenste pistolen niet consequent met de loop naar dezelfde kant wijzen, anders hadden ze meer op molenwieken geleken, als aardige terugwijzing naar

(M I L L
   G)    ;).

EDIT: Ik zie nu dat alleen het onderste pistool een extra stempeltje/merkje heeft. Het lijkt wel of er een 'J' op staat.

Ook het pistool rechts boven het onderste is afwijkend van de rest: het heeft een bollere kolf, of komt dat door de belichting?


« Laatst bewerkt op: 16-02-2017, 23:49:53 door Marisa »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #53 Gepost op: 17-02-2017, 00:03:09 »
Er zit in elk geval als enige een merkje/plaatje op. Lijkt een tekening, geen idee of we dat aan iemand kunnen vastknopen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #54 Gepost op: 17-02-2017, 00:48:02 »
Er zit in elk geval als enige een merkje/plaatje op. Lijkt een tekening, geen idee of we dat aan iemand kunnen vastknopen.

Toen ik de foto vergrootte, leek er op het merkje echt een hoofdletter, die het meest leek op een J, te staan.
Kan best de afkorting van een bekend merk pistool zijn. Zijn het echte pistolen of zijn ze nep?
Of zijn het vier klappertjespistolen en is er één echt? Juist ook vanwege dat merkje...

Het zijn wellicht niet eens pistolen, maar revolvers. Ook dat nog.

Tot nu toe nergens een revolver met een 'J' als merkje gevonden.
Mijn ongetrainde oog vindt wel dat deze wapens lijken op de 'Cal.45 Peacemaker revolver 5 1/2", designed by S.Colt, USA 1873'.
Gevonden op een site voor replica 'Western' wapens.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2017, 01:06:13 door Marisa »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #55 Gepost op: 17-02-2017, 01:53:02 »
Toen ik de foto vergrootte, leek er op het merkje echt een hoofdletter, die het meest leek op een J, te staan.
Kan best de afkorting van een bekend merk pistool zijn. Zijn het echte pistolen of zijn ze nep?
Of zijn het vier klappertjespistolen en is er één echt? Juist ook vanwege dat merkje...

Het zijn wellicht niet eens pistolen, maar revolvers. Ook dat nog.

Tot nu toe nergens een revolver met een 'J' als merkje gevonden.
Mijn ongetrainde oog vindt wel dat deze wapens lijken op de 'Cal.45 Peacemaker revolver 5 1/2", designed by S.Colt, USA 1873'.
Gevonden op een site voor replica 'Western' wapens.

Denk zelf dat het iets weg heeft van een adelaar of graanhalmen in een krans (zoals op de Helix rodeo poster) al zou een J wel kunnen. Je kan dat soort merkjes wel krijgen bij de revolver die jij noemt, dan is het om de schroef in het handvat te bedekken. Maar bij deze zit hij hoger en lijkt iets groter.

Zou een mooie hint zijn. De gemiddelde kijker zal er niet naar zoeken maar voor de molloot valt er veel te puzzelen. Hopelijk krijgen we hem ergens beter beeld of zien we wie hem pakt bijvoorbeeld.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #56 Gepost op: 17-02-2017, 09:24:12 »
Denk zelf dat het iets weg heeft van een adelaar of graanhalmen in een krans (zoals op de Helix rodeo poster) al zou een J wel kunnen.

Het zijn volgens mij Ruger revolvers, dit type maar dan met een kortere loop:
http://www.ruger.com/products/newModelSingleSixSingleNine/models.html

Hun logo is inderdaad een adelaar o.i.d. met een R erin.

EDIT: Volgens mij is het er één van het model Blackhawk. Hun logo is dus waarschijnlijk een havik.
http://www.ruger.com/products/newModelBlackhawkStainless/specSheets/0309.html
« Laatst bewerkt op: 17-02-2017, 09:35:27 door molecula »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #57 Gepost op: 17-02-2017, 15:22:23 »
Nog niet ergens gelezen, maar in de leader komt ook een beeld voorbij van Thomas Jefferson. Eigenlijk een best duidelijke, en makkelijk uit te leggen, hint? Als je naar de leader kijkt valt het mij sowieso op dat er eigenlijk alleen maar beelden inzitten van waar de mol bij was (mocht het Thomas zijn): helikopter, brug etc. Ook in Thomas topic gepost dus excuses voor de dubbeling.
Meer L

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #58 Gepost op: 18-02-2017, 04:33:46 »
Het zijn volgens mij Ruger revolvers, dit type maar dan met een kortere loop:
http://www.ruger.com/products/newModelSingleSixSingleNine/models.html

Hun logo is inderdaad een adelaar o.i.d. met een R erin.

EDIT: Volgens mij is het er één van het model Blackhawk. Hun logo is dus waarschijnlijk een havik.
http://www.ruger.com/products/newModelBlackhawkStainless/specSheets/0309.html

Mooi duidelijk beeld, tnx voor het opzoeken

Nog niet ergens gelezen, maar in de leader komt ook een beeld voorbij van Thomas Jefferson. Eigenlijk een best duidelijke, en makkelijk uit te leggen, hint? Als je naar de leader kijkt valt het mij sowieso op dat er eigenlijk alleen maar beelden inzitten van waar de mol bij was (mocht het Thomas zijn): helikopter, brug etc. Ook in Thomas topic gepost dus excuses voor de dubbeling.

Dat is geen beeld van Jefferson (staat waarschijnlijk ook in de andere draad).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen in de leader
« Reactie #59 Gepost op: 1-03-2017, 16:02:30 »
in de papermill wordt  een hint gegeven:



Dit hoort eigenlijk bij aflevering 2, maar kon zo gauw nergens anders het plaatje vinden.
Al eerder heb ik opgemerkt dat Thomas helemaal links op de officiele groepsfoto staat (bij moltalk en op facebook). Zat net de promo die Art twitterde te bekijken en ineens viel me op, op de achtergrond, die foto...

Van links naar rechts :
Thomas
Jochem
Sanne

De 3 finalisten helemaal links op de foto? Mol, winnaar, verliezer?

Hadden we het in aflevering 2 al kunnen zien  ::) ??? :P