Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden  (gelezen 21885 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2017, 01:30:09 »
Aardige hint wel..

Inderdaad.

En die hoeft niet alleen op Thomas te slaan. Er zitten nog drie acteurs in de groep. Sommigen spelen zo naturel en onopvallend dat het net lijkt alsof ze steeds zichzelf zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 13:45:52 door Marisa »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #21 Gepost op: 22-01-2017, 04:05:06 »
Het is alleen niet duidelijk of Thomas de maskers voor zichzelf heeft bedacht of iemand anders (wel eventueel een mooie hint).
« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 05:25:53 door cinner »

Offline bingo_widm

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2017, 13:20:00 »
Sanne zaait ook weer verwarring door voor te stellen iedereens lievelingsdrankje te tekenen. Hoe kom je er op

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2017, 13:29:53 »
Sanne zaait ook weer verwarring door voor te stellen iedereens lievelingsdrankje te tekenen. Hoe kom je er op
Sanne zit continu te vissen naar reacties. Thomas hapt hier en ook in de auto als Sanne voorstelt om dan maar naar het kerkje te gaan. Zou er inmiddels bij Sanne een lampje gaan branden?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2017, 13:37:58 »
Sanne zaait verwarring, maar zó overduidelijk dat niemand er ook maar enigszins serieus op ingaat. Ik denk dat dit een bewust strategie is van Sanne om te zien hoe de rest reageert.

Wat opvalt:
- Roos gaf niet door aan de anderen dat de kandidaten goed moesten kunnen zien in het donker. Thomas luisterde overduidelijk mee en corrigeerde Roos niet.
- Immanuelle wordt bijna overal van buitengesloten en moet heel veel moeite doen om aangewezen te worden, over Sigrid is iedereen het wonderwel meteen eens (bijzonder!)
- Roos komt op het goede idee om een roos te tekenen, waarop de rest ook meteen inspiratie had. Zij redde hierbij de opdracht, maar waarom tekende ze hem zo dicht op de branding? Werd ze door iemand hier naartoe gestuurd?
- Sanne haalt in haar eentje 1000 euro binnen: voor de vlag van Suriname én haar Beatrix
- Diederik wil per sé dat de vlag van Suriname een stukje van de rest van de tekeningen vandaan zou worden getekend (met als risico dat de anderen deze niet meer zouden zien?)
- waarom tekent niemand iets voor Sigrid?
- de maskers voor Thomas zijn niet echt duidelijk: ook Sigrid is een gevierd toneelactrice en Immanuelle is ook actrice
- en dan Jochem met zijn Mickey Mouse, ik denk niet dat iemand bij Mickey Mouse aan Jochem denkt (en het was ook zo slecht getekend dat ze het niet eens als Mickey Mouse herkenden)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2017, 14:14:41 »
Wat me ook opviel is dat nadat Sigrid fout geraden heeft dat de maskertjes voor haar waren Thomas zijn hand opsteekt en zo verraadt dat andere tekeningen die nog geraden moesten worden niet voor hem bedoeld waren. (OK, het was misschien duidelijk dat het brilletje en "beertje" niet voor Thomas waren maar het lijkt me vals spelen. En niet iets wat de Mol in dit geval zou doen.)

Offline bingo_widm

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2017, 14:15:11 »
Sanne zit continu te vissen naar reacties. Thomas hapt hier en ook in de auto als Sanne voorstelt om dan maar naar het kerkje te gaan. Zou er inmiddels bij Sanne een lampje gaan branden?

Het kan inderdaad ook een hele slimme tactiek zijn van Sanne

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2017, 14:19:55 »
Sigrid en Immanuelle deden het echt uitstekend: ze wisten niet eens waar ze naar moesten zoeken, hadden maar een minuut, maar kwamen toch tot 5 goede oplossingen. Vooral dankzij Sigrid, Immanuelle droeg weinig bij maar deed ook geen moeite om verwarring te zaaien. EUR 2.500 is hier een resultaat boven verwachting.

Het had eigenlijk alleen veel slechter kunnen aflopen als een ander tweetal de beoordeling had gedaan. Wat dan opvalt is dat Thomas de enige is die ook zijn hand opsteekt als de twee moeten worden gekozen. Maar de ideale mol-positie voor deze opdracht ging aan zijn neus voorbij, omdat de groep kiest voor Sigrid en Immanuelle. Een verdenkinkje naar Thomas dus, in aanvulling op andere posts dat hij bij het uitzetten van de vakken en het maken van zijn tekening betere keuzes had kunnen maken.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2017, 14:43:01 »
Als mol kan je hier op drie manieren mollen: je kan bij de tekenclub zitten en verdeeldheid zaaien, je kan bij de tekenclub zitten en slecht tekenen en je kan bij de raadclub zitten en slecht raden. Misschien dat er geprobeerd is om verdeeldheid te zaaien, maar dat is dan mislukt - want de tekeningen die gekozen worden zijn vrij treffend voor het koppelen. Een aantal tekeningen zijn spot on: de roos (wordt uitgewist, maar goed), de radio, de koningin en de vlag. De andere tekeningen zijn dat minder: bril (kan ook op Sigrid slaan), het drama logo (is niet per se herkenbaar en kan op veel meer mensen slaan) en Mickey Mouse (is ook niet per se herkenbaar). Kortom: als Sanne, Jeroen of Roos de mol is, dan heeft diegene hier een beetje zitten slapen. Sanne helemaal met 2 goeie tekeningen.

Diederik, Thomas en Jochem maken tekeningen die in ieder geval niet heel duidelijk naar zichzelf wijzen, waarbij overigens opvalt dat ze alledrie iets tekenen dat naar een mol kan wijzen (een mol ziet slecht, de twee gezichten van Thomas en het beertje dat meer op een mol lijkt van Jochem).

Dan de dames die moeten raden. Terugkijkend hoor ik Sigrid eigenlijk alle goeie antwoorden geven. Nou komt er vast een opdracht waar de mol al het geld kan laten verwaaien, maar om nou 2500 euro binnen te brengen als mol... Ima daarentegen komt met het enige foute antwoord: die maskers, dat moet jij zijn Sigrid. Zelfs de vlag met ster doet haar geen lichtje branden. Inmiddels was duidelijk dat het over de kandidaten ging en zoveel hadden ze er niet over...

Kortom: Ima stijgt op de verdachtenlijst...

m0ll0m

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2017, 15:25:57 »
Sanne zaait verwarring, maar zó overduidelijk dat niemand er ook maar enigszins serieus op ingaat. Ik denk dat dit een bewust strategie is van Sanne om te zien hoe de rest reageert.

Wat opvalt:
- Roos gaf niet door aan de anderen dat de kandidaten goed moesten kunnen zien in het donker. Thomas luisterde overduidelijk mee en corrigeerde Roos niet.
- Immanuelle wordt bijna overal van buitengesloten en moet heel veel moeite doen om aangewezen te worden, over Sigrid is iedereen het wonderwel meteen eens (bijzonder!)
- Roos komt op het goede idee om een roos te tekenen, waarop de rest ook meteen inspiratie had. Zij redde hierbij de opdracht, maar waarom tekende ze hem zo dicht op de branding? Werd ze door iemand hier naartoe gestuurd?
- Sanne haalt in haar eentje 1000 euro binnen: voor de vlag van Suriname én haar Beatrix
- Diederik wil per sé dat de vlag van Suriname een stukje van de rest van de tekeningen vandaan zou worden getekend (met als risico dat de anderen deze niet meer zouden zien?)
- waarom tekent niemand iets voor Sigrid?
- de maskers voor Thomas zijn niet echt duidelijk: ook Sigrid is een gevierd toneelactrice en Immanuelle is ook actrice
- en dan Jochem met zijn Mickey Mouse, ik denk niet dat iemand bij Mickey Mouse aan Jochem denkt (en het was ook zo slecht getekend dat ze het niet eens als Mickey Mouse herkenden)

In het topic van Diederik staat er een afbeelding van zijn molboekje.
Op de linkerpagina staan alle getekende objecten opgeschreven. Blijkbaar was er voor Sigrid ook een tekening, want je kunt nog net lezen 'Si: petje + bril'. Dat duidt erop dat er een tekening moeten zijn gemaakt hiervan. Vreemd dat dit dan niet getoond is op tv.

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2017, 19:01:49 »
Wat me ook opviel is dat nadat Sigrid fout geraden heeft dat de maskertjes voor haar waren Thomas zijn hand opsteekt en zo verraadt dat andere tekeningen die nog geraden moesten worden niet voor hem bedoeld waren. (OK, het was misschien duidelijk dat het brilletje en "beertje" niet voor Thomas waren maar het lijkt me vals spelen. En niet iets wat de Mol in dit geval zou doen.)

Ik denk dat Sigrid en Imanuelle daarvoor al de antwoorden officieel hebben gegeven (en daar dus niet meer van konden afwijken). Vervolgens vertellen ze het aan hun mede-kandidaten zodat het ook in de aflevering komt.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #31 Gepost op: 23-01-2017, 09:34:38 »
Sanne zaait ook weer verwarring door voor te stellen iedereens lievelingsdrankje te tekenen. Hoe kom je er op

Het voorstel kwam van Thomas. Sanne vond dat meteen een heel goed idee. Thomas is niet dom, het leek wel of hij expres een idioot voorstel deed om de anderen uit hun tent te lokken. Alleen de mol zou zo'n absurde suggestie een goed idee vinden. Verdachte actie van Sanne.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #32 Gepost op: 23-01-2017, 14:21:08 »
Verdeel en heers en ga er in mee, kijk toe en zie het resultaat en ga dar dan weer in mee. Hoera! Goed gelukt, weer veel verdiend, volgende keer pak ik het weer af.
Of zou Thomas anders denken?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #33 Gepost op: 24-01-2017, 04:45:11 »
Ze spraken af te starten met zes tekeningen en als er tijd over was de tekeningen van Imanuelle en Sigrid te doen. Ze hebben gekozen voor Imanuelle's tekening omdat die meer duidelijk zou zijn. Sanne is daar aan begonnen. Die van Sigrid kwamen ze gewoon niet aan toe door de tijd.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #34 Gepost op: 24-01-2017, 15:45:37 »
Dat de roos van Roos in de zee verdween was een poging van Roos om zich verdacht te maken; daar is dus niemand anders verantwoordelijk voor. Dat vertelt ze in een interview met de Telegraaf.

Citaat
En die roos die je in het zand had getekend, was die nou weggespoeld?
“Ja, dat was ook mijn bedoeling. Het was een groot strand dus dat ik vlakbij de vloedlijn ging tekenen was heus niet omdat ik imbeciel ben. Dóe ik een keer een poging mezelf verdacht te maken, pikt niemand dat natuurlijk weer op.”

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #35 Gepost op: 25-01-2017, 17:06:26 »
Wat mij opviel;
Waarom werd er niets bedacht en getekend over Sigrid?
Dit zullen vast iets voorbereid hebben, maar er niet aan toegekomen zijn. Het kan dan verwarrend overkomen het wel in de montage te noemen, maar vervolgens geen tekening te laten zien.
Wat opvalt:
- Roos gaf niet door aan de anderen dat de kandidaten goed moesten kunnen zien in het donker. Thomas luisterde overduidelijk mee en corrigeerde Roos niet.
Ook dit is denk een voorbeeld van 'prettigere' montage door iets weg te laten.
...óf niet!

Offline tonygils

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #36 Gepost op: 25-01-2017, 23:28:56 »
Wat mij opviel;
Waarom werd er niets bedacht en getekend over Sigrid?

De opdracht heet kandidaten uitbeelden, niet de mol  ::rofl::

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #37 Gepost op: 25-01-2017, 23:31:49 »
De opdracht heet kandidaten uitbeelden, niet de mol  ::rofl::

Maar Diederik is toch juist wel uitgebeeld  ??? ???  ;D
Geintje natuurlijk
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #38 Gepost op: 25-01-2017, 23:34:02 »
Alle kandidaten werden uitgebeeld. Alleen heeft Thomas er voor gezorgd dat een aantal tekeningen weggespoeld werden.

De tekening van Sigrid was trouwens een pet en een bril. Vermoedelijk met hetzelfde lot als de roos van Roos.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #39 Gepost op: 25-01-2017, 23:39:27 »
Alle kandidaten werden uitgebeeld. Alleen heeft Thomas er voor gezorgd dat een aantal tekeningen weggespoeld werden.

De tekening van Sigrid was trouwens een pet en een bril. Vermoedelijk met hetzelfde lot als de roos van Roos.

Is het echt? Dit heb ik volledig gemist. Ik neem aan dat je de tekening op het strand hebt gezien, want ze hebben het tijdens het overleg toch niet over een tekening van Sigrid gehad?
Als je het op het strand gezien hebt  ::vergroot:: goed gespeurd. Ik zelf kon het niet goed volgen, omdat ik nogal moeite heb met donker beeld  :\'(
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.