Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden  (gelezen 21883 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #40 Gepost op: 25-01-2017, 23:46:43 »
Is het echt? Dit heb ik volledig gemist. Ik neem aan dat je de tekening op het strand hebt gezien, want ze hebben het tijdens het overleg toch niet over een tekening van Sigrid gehad?
Als je het op het strand gezien hebt  ::vergroot:: goed gespeurd. Ik zelf kon het niet goed volgen, omdat ik nogal moeite heb met donker beeld  :\'(

Er is helaas geen visueel bewijs van mijn bewering. Het enige bewijs dat ik heb, is het molboekje van Diederik waarin hij de tekening beschrijft die ze voor iedere kandidaat gemaakt hebben en of de tekening geraden werd of niet. Ik heb het screenshot in het topic van Diederik geplaatst zaterdag of zondag.

In ieder geval werd de tekening nooit vernoemd of getoond in de uitzending en dat kan dan weer wel een hint zijn. Maar Sigrid zijn ze niet vergeten. :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #41 Gepost op: 25-01-2017, 23:59:20 »
Alle kandidaten werden uitgebeeld. Alleen heeft Thomas er voor gezorgd dat een aantal tekeningen weggespoeld werden.

De tekening van Sigrid was trouwens een pet en een bril. Vermoedelijk met hetzelfde lot als de roos van Roos.

Roos heeft in een interview bekend dat zij haar roos opzettelijk in de branding tekende, opdat de groep dit als molactie zou beschouwen (wat overigens is mislukt maar dat terzijde). Ik weet niet in hoeverre Thomas hier op aangestuurd heeft, maar het lijkt Roos haar eigen idee te zijn geweest.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2017, 00:01:43 door Mollenmania »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #42 Gepost op: 26-01-2017, 00:04:09 »
Roos heeft in een interview bekend dat zij haar roos opzettelijk in de branding tekende, opdat de groep dit als molactie zou beschouwen (wat overigens is mislukt maar dat terzijde). Ik weet niet in hoeverre Thomas hier op aangestuurd heeft, maar het lijkt Roos haar eigen idee te zijn geweest.

Aha, dat interview heb ik nog niet gehoord/gelezen.

Ik ging er gemakshalve van uit dat de man die het tekenveld afbakende ook de schuldige was van het vervagen van de tekeningen het dichtste bij de branding.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2017, 01:23:24 »
Aha, dat interview heb ik nog niet gehoord/gelezen.

Ik ging er gemakshalve van uit dat de man die het tekenveld afbakende ook de schuldige was van het vervagen van de tekeningen het dichtste bij de branding.

Je kon het zelf (met moeite) wel zien. Op het moment dat Sanne vraagt of ze aan de vlag voor Imanuelle zal beginnen, wil ze dat in het nog lege vlak van de zes door Thomas gemaakte vlakken doen. Dat vlak is alleen maar leeg omdat Roos verderop richting het water is begonnen met haar eigen tekening, buiten de door Thomas gemaakte vlakken.


Vind het zelf wel typisch hoe Diederik - zoals vaker - aan het sturen is. Mensen gaan er al steeds verder in mee. Als ze iets niet weten of willen verifiëren vragen ze dat aan Jochem en nog vaker aan Diederik. Mooie manipulatie, zo kan hij jan en alleman goed of het bruine bos in sturen.

Daarbij maakt hij vreemde sprongen. Hij zal echt wel doorgehad hebben dat de roos voor Roos een prima voorbeeld voor de uitleg was hoe de opdracht te doen. In plaats daarvan spreekt hij van een theoretisch voorbeeld met een verwijzing naar het spruitje op zijn shirt. Het is alleen niet uit te maken of hij dat soort dingen doet om als kandidaat subtiel zich verdacht te maken (weet iemand van de kandidaten nog dat de bijnaam van Margriet spruitje is?) of omdat hij de Mol is en verstopt wat hintjes weg geeft.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #44 Gepost op: 26-01-2017, 23:00:20 »
Het valt ook op dat Thomas wel graag bij het Nachtblindengroepje wil zitten maar dat de groep voor Sigrid en Imanuelle kiest.  Zou de mol liever tekeningen raden dan zelf tekenen? Ik denk van wel je kunt makkelijker iets fout interpreteren dan een moeilijk raadbare tekening maken zonder op te vallen. Misschien wilde Thomas daarom graag raden. Het is helaas wat donker om te zien wat er allemaal  gebeurt maar het kan zijn dat Thomas de vakken heeft getekend die onder water kwamen (de Roos), in ieder geval heeft hij gekozen voor een niet zo eenduidige tekening die ook niet geraden werd omdat het ook op andere acteurs kon slaan... ???

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #45 Gepost op: 27-01-2017, 03:01:51 »
Het valt ook op dat Thomas wel graag bij het Nachtblindengroepje wil zitten maar dat de groep voor Sigrid en Imanuelle kiest.  Zou de mol liever tekeningen raden dan zelf tekenen? Ik denk van wel je kunt makkelijker iets fout interpreteren dan een moeilijk raadbare tekening maken zonder op te vallen. Misschien wilde Thomas daarom graag raden. Het is helaas wat donker om te zien wat er allemaal  gebeurt maar het kan zijn dat Thomas de vakken heeft getekend die onder water kwamen (de Roos), in ieder geval heeft hij gekozen voor een niet zo eenduidige tekening die ook niet geraden werd omdat het ook op andere acteurs kon slaan... ???

Hierboven staat enkele keren dat Roos wilde mollen en buiten de plekken die Thomas had voorbereid is gaan tekenen waardoor de roos verzoop. En we zien niet of Thomas de maskers voor zichzelf heeft bedacht. Die hint is wel sterker vanwege de maskers als de kandidaten gepresenteerd worden.

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #46 Gepost op: 27-01-2017, 11:17:52 »
Er is helaas geen visueel bewijs van mijn bewering. Het enige bewijs dat ik heb, is het molboekje van Diederik waarin hij de tekening beschrijft die ze voor iedere kandidaat gemaakt hebben en of de tekening geraden werd of niet. Ik heb het screenshot in het topic van Diederik geplaatst zaterdag of zondag.

In ieder geval werd de tekening nooit vernoemd of getoond in de uitzending en dat kan dan weer wel een hint zijn. Maar Sigrid zijn ze niet vergeten. :)

Ik heb deze afbeelding (ook ver ingezoomd) in mijn derde aflevering van WIDM TV (zoek maar even op op youtube) vermeld.
Ik vraag me inderdaad af in hoeverre dit montage technisch achtergehouden wordt.

Valt me vaker op dit seizoen. Heel vaak bij Jochem worden er minuten uitgeknipt, denk aan het verloren porto contact op de kermis, maar ook zeker de opdracht daarvoor, de ''7-opdrachten-in de loods'' opdracht, we missen veel en vaak momenten van Jochem. Ik denk zwaar met opzet. Voor mij zeker een reden (omdat ik ook 3 jaar lang zelf een widm serie heb gemaakt, Een Mol In, en daarbij ook zelf de montage meehelp) om Jochem eens goed in de gaten te gaan houden!
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #47 Gepost op: 28-01-2017, 03:41:00 »
Ik heb deze afbeelding (ook ver ingezoomd) in mijn derde aflevering van WIDM TV (zoek maar even op op youtube) vermeld.
Ik vraag me inderdaad af in hoeverre dit montage technisch achtergehouden wordt.

Niet lijkt mij in dit geval. Het wordt bevestigd door Sanne/Diederik dat Sanne vast aan de tekening van Imanuelle wil beginnen omdat zij als eerste tijd over heeft. Ze zijn daar nog mee bezig als de tijd afloopt. Dus zijn er zeven tekeningen gemaakt.

Citaat
Valt me vaker op dit seizoen. Heel vaak bij Jochem worden er minuten uitgeknipt, denk aan het verloren porto contact op de kermis, maar ook zeker de opdracht daarvoor, de ''7-opdrachten-in de loods'' opdracht, we missen veel en vaak momenten van Jochem. Ik denk zwaar met opzet. Voor mij zeker een reden (omdat ik ook 3 jaar lang zelf een widm serie heb gemaakt, Een Mol In, en daarbij ook zelf de montage meehelp) om Jochem eens goed in de gaten te gaan houden!

Dat is niet alleen bij Jochem. Van Sigrid vervalt de complete heenweg naar de attractie. En bij meer mensen wordt hier en daar geknipt. Logisch ook, er is uren aan opname materiaal wat gereduceerd wordt naar minuten voor de uitzending.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #48 Gepost op: 28-01-2017, 15:34:51 »
TWEE theatermaskers voor Thomas (TWEE gezichten) is inderdaad erg raar. Wel erg toevallig dat de kandidaten bij WIDM onthuld werden door hun masker of te doen bij de perspresentatie. Wellicht een hint!
Is standaard "drama logo" denk ik. Imanuelle gebruikt het ook op haar (sterk verouderde) site:


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #49 Gepost op: 28-01-2017, 15:40:16 »
Dit zijn trouwens de tekeningen het best in beeld gebracht.

Ik gok dat de tekening links van het midden Diederiks brilletje is ???
...óf niet!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #50 Gepost op: 28-01-2017, 16:49:22 »
Dit zijn trouwens de tekeningen het best in beeld gebracht.

Ik gok dat de tekening links van het midden Diederiks brilletje is ???
Dat moet haast wel.

In Diederik's molboekje staat dat hij een brilletje en een grafiekje had getekend. Maar daar werd dan weer niks over gezegd in de uitzending. Dat grafiekje zie ik er overigens ook niet in de afbeelding terug? (Of misschien daar rechtsonder naast de maskers?)


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - kandidaten uitbeelden
« Reactie #51 Gepost op: 28-01-2017, 16:59:25 »
Mijn ogen bedriegen me misschien, maar zou het ook kunnen dat de tekening links gaat over Sigrid? Ik zie een bril en iemand met een pet die lijkt op die van Sigrid. Diederik beschrijft in zijn Molboekje 'bril en petje' voor Sigrid.