Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 494534 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1460 Gepost op: 28-11-2017, 19:32:14 »
Er zijn best veel mensen van bijvoorbeeld de Baltische Staten die nu heel bang worden als jij zoiets schrijft.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1461 Gepost op: 28-11-2017, 20:03:12 »
Misschien is de locatie wel de Sovjet-Unie?
In die tijd bestond (Wie is) De Mol? nog niet.......

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1462 Gepost op: 28-11-2017, 21:37:51 »
In die tijd bestond (Wie is) De Mol? nog niet.......

Ja... De voormalige "Sovjet-Unie" dan...
Dit kan verklaren waarom de locatie nog niet is vrijgegeven..
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1463 Gepost op: 28-11-2017, 21:44:55 »
Ik denk dat het gebied dan te groot wordt. Theoretisch zou het kunnen, hoor.


Maar ik zie dat niet zo zitten met vergunningen en dergelijke, want het zijn nu allemaal aparte landen met hun eigen vergunningen. Waar het in het ene land soepel kan gaan, loop je in het andere land tegen een muur van bureaucratie op.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1464 Gepost op: 29-11-2017, 14:21:04 »
Dus even samengevat wat we nu kunnen verwachten en waarom.

WIDM 2018...

- speelt zich voornamelijk af in Georgië | foto Rick + trein etc. | zeker
- opdracht 1 is niet gezamelijk | 'voor de eerste gezamenlijke opdracht...' + 'opdracht 1 volg ik via onze redactie- appgroep' (Art, molboekje) | (zo goed als) zeker
- wordt verdeeld over meerdere landen | Geen enkel land is genoemd, ondanks dat Georgië al bekend is. | waarschijnlijk
- de tien kandidaten komen nooit allen bijeen | geplakte groepsfoto + 'de start en wat er daarna gebeurde trilt nogsteeds na'  | speculatie

- er zijn twee mollen | jaarlijks terugkomende theorie | krankzinnig

In ieder geval lijkt al het mysterieuze gebeuren dit jaar vooral om aflevering 1 te gaan. Volgens Diederik gaat deze ook superspectaculair worden, iets wat nog nooit eerder is gebeurd. Hij zegt het overigens wel jammer te vinden dat hij dat niet mee heeft gemaakt als kandidaat. Verder gebeurt er na de start nog iets, volgens Art, dat later nog steeds na-trilde. Het doet mij persoonlijk wat denken aan de start van België vorig jaar + wat grootspraak van Art (dat laatste herken ik uit eerdere seizoenen). Met name het gedeelte van 'alles om maar niet naar huis te hoeven. Gaat het ten koste van een ander, dan is dat maar zo.' komt voor mijn gevoel erg overeen met het knoppen dilemma. Echter lijkt het mij niet logisch dat een jaar na dato Nederland een kopie gaat maken van België.  Bovendien is dit nog geen verklaring voor het splitsen van de groep over meerdere landen.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ik denk (lees hoop):
De kandidaten worden opgesplitst in 2 groepen. 1 groep start in Armenië, de andere groep in Rusland.
Deze twee groepen moeten vervolgens zo snel mogelijk in Tbilisi aankomen. De groep die als eerste aankomt wint een vrijstelling.
Vervolgens komt er een dilemma over de vrijstellingen. Dat zie ik ongeveer zo voor me:
elke kandidaat van de winnende groep kan kiezen: of vrijstelling inleveren, of houden. Opties:
- iedereen houdt vrijstelling --- winnende groep door, maar zullen afvaller uit verliezende groep nooit echt hebben gezien. Pot -€1000
- 1/2 mensen leveren vrijstelling in --- ingeleverde vrijstellingen gaan naar verliezende groep, behouden blijven behouden. Afvaller heeft andere groep nooit gezien. Pot blijft gelijk
-3/4 mensen leveren vrijstelling in --- iedereen door naar de volgende aflevering. Pot blijft gelijk.
-5 mensen leveren vrijstelling in --- iedereen vrijstelling kwijt. Pot +€1000

dit scenario bevat: - meerdere landen, - geen gezamenlijke eerste opdracht, - natrillend effect (in geval van optie 1,2 en 4). Wel wat oneerlijk voor afvaller, maar dat is juist leuk.

eventuele extra laag: beide groepen krijgen te horen dat ze als eerste zijn aangekomen. iedereen krijgt een vrijstelling en hetzelfde dilemma geldt. vrijstelling inleveren wordt nu extra dubieus, maar daar komen ze pas later achter.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2017, 14:24:56 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1465 Gepost op: 29-11-2017, 15:20:47 »
Interessante theorie Brtdm!

Vooral die extra laag die je op het eind noemt lijkt me heel interessant. Dat ze allemaal de vrijstellingen krijgen en voor dat dilemma staan.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1466 Gepost op: 29-11-2017, 15:57:49 »
Mijn andere theorie, hoewel ik me er net nog aan irriteerde, er zijn toch twee mollen.  Sterker nog, 3!
Althans, er zijn twee kandidaten die denken dat ze de mol zijn.  1 mol is de echte en is voor het hele seizoen voorzien van de juiste informatie, de anderen kennen slechts alleen aflevering 1 en hebben verder foutieve info om geen argwaan te wekken.

De kandidaten worden in twee groepen opgesplitst in verschillende landen en beide groepen bevatten een 'tijdelijke' mol. De eerste test wordt bepaald op beide 'tijdelijke' mollen. In beide groepen valt er iemand af.

Dan blijkt na de executie, als iedereen bijeen is, dat twee mensen die dachten de mol te zijn, toch niet echt de mol zijn. Vanaf dan gaat het spel verder met 1 mol.

Dit zorgt gegarandeerd voor een 'na-trilling'. Dat je denkt de mol te zijn, maar het toch niet bent.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1467 Gepost op: 29-11-2017, 16:03:57 »
Brtdm, je eerste theorie lijkt me best goed! ::ok:: Ik verwacht wel dat het zo ongeveer zal lopen, maar ik waar is dan je tweede opdracht? Want een aflevering met maar één opdracht lijkt me gek.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1468 Gepost op: 29-11-2017, 16:12:18 »
Brtdm, je eerste theorie lijkt me best goed! ::ok:: Ik verwacht wel dat het zo ongeveer zal lopen, maar ik waar is dan je tweede opdracht? Want een aflevering met maar één opdracht lijkt me gek.

Er moeten ook nog opdrachten worden uitgevoerd als ze onderweg zijn. Deze opdrachten kunnen vanalles zijn, gewoon opdrachten zoals we ze gewend zijn eigenlijk. Misschien hebben ze wellicht zelfs nog invloed op de reis.
« Laatst bewerkt op: 29-11-2017, 16:21:51 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1469 Gepost op: 29-11-2017, 16:42:16 »
Er moeten ook nog opdrachten worden uitgevoerd als ze onderweg zijn. Deze opdrachten kunnen vanalles zijn, gewoon opdrachten zoals we ze gewend zijn eigenlijk. Misschien hebben ze wellicht zelfs nog invloed op de reis.
WIDM meets The Amazing Race ::bravo::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1470 Gepost op: 29-11-2017, 16:44:41 »
Of men in Rusland zou starten? Moeilijk, gezien de meer dan moeizame relatie tussen Rusland en Georgië. Vooral in het grensgebied zijn er de nodige spanningen (denk aan Zuid Ossetië). Dus of het veilig is? Lijkt mij niet dat ze dat gaan gokken. Zie deze site:
https://www.wereldreis.net/landeninfo/azie/georgie/reizen-naar-georgie/
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1471 Gepost op: 29-11-2017, 17:04:59 »
Ipv Rusland zou Azerbeidzjan natuurlijk ook kunnen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1472 Gepost op: 29-11-2017, 17:13:29 »
We zullen het zien in januari....
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1473 Gepost op: 29-11-2017, 20:13:24 »

(...)

Als je op de website van WIDM de kandidaten gaat bekijken zie deze 4 "gewoon".

 (...)

De andere 6 zijn in spiegelbeeld.


Heel goed gezien, m0lmuis!

Gaan de 'gespiegelden' zichzelf tegenkomen en zullen de niet-gespiegelden de ander(-en) ontmoeten? Of juist het omgekeerde daarvan?
Het blijft natuurlijk speculeren.  ;)
« Laatst bewerkt op: 29-11-2017, 20:16:07 door Marisa »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1474 Gepost op: 30-11-2017, 15:58:42 »
Mogul: smeermiddelen en oliën.
Tsjechisch product.

Aanvullend daarop: het Tsjechische Mogul heeft géén officiële partner in Georgië, maar misschien zijn de vaten - in het Molboekje staan ze ook - via een andere route in Georgië gekomen.


Wat ik denk (lees hoop):
De kandidaten worden opgesplitst in 2 groepen. 1 groep start in Armenië, de andere groep in Rusland.
Deze twee groepen moeten vervolgens zo snel mogelijk in Tbilisi aankomen. De groep die als eerste aankomt wint een vrijstelling.

Wat te denken van de volgende speculatie: misschien is de nieuwe locatie nog niet bekendgemaakt omdat deze bij het begin van dit seizoen nog niet definitief vastlag? Eén deelnemersgroep reist dan bijvoorbeeld aan de hand van aanwijzingen naar Georgië zonder dit zelf aanvankelijk te weten; een andere deelnemersgroep is dan onwetend onderweg naar een andere plek, bijvoorbeeld in een buurland. Het snelste team wint een privilege. Wanneer nú al de locatie bekend is, zou je direct weten welk team wint en daarmee de spanning uit (een deel van) de eerste aflevering halen. Na aankomst van het winnende team trekt het verliezende team wellicht dan door naar het land van de winnaars? Deze speculatie verklaart naar mijn idee waarom Diederik meldt: ‘Holy shit, wat hebben jullie je als makers op de hals gehaald.’ Je zou namelijk voor twee landen opdrachten geregeld moeten hebben, in elk geval bij het begin van het seizoen. Er is al eens een seizoen geweest waarbij pas op het laatst een Mol werd gekozen. Misschien geldt dat nu voor de locatie? Vergezocht? Misschien. Het volgende citaat uit het Molboekje vind ik er in elk geval bij passen: ‘Vaarwel voorspelbaarheid. Verwelkom de magie van het onbekende.’

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1475 Gepost op: 30-11-2017, 16:54:29 »
Ik snap wat je zegt, maar het lijkt me wel heel lastig opdrachten voorbereiden/uittesten als je niet weet waar je ze gaat houden.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1476 Gepost op: 30-11-2017, 17:21:52 »
Misschien is de locatie wel de Sovjet-Unie?

Dat zou buitengewoon interessant zijn, want dan beschikt men kennelijk over een tijdmachine.
(De Sojvet-Unie bestond van 1922 - 1991.)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1477 Gepost op: 30-11-2017, 17:23:49 »
HAHA dan zou Diederik idd geschrokken zijn
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1478 Gepost op: 30-11-2017, 17:51:15 »
dit scenario bevat: - meerdere landen, - geen gezamenlijke eerste opdracht, - natrillend effect (in geval van optie 1,2 en 4). Wel wat oneerlijk voor afvaller, maar dat is juist leuk.

eventuele extra laag: beide groepen krijgen te horen dat ze als eerste zijn aangekomen. iedereen krijgt een vrijstelling en hetzelfde dilemma geldt. vrijstelling inleveren wordt nu extra dubieus, maar daar komen ze pas later achter.

IJzersterk!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1479 Gepost op: 30-11-2017, 19:09:46 »
Misschien is de nieuwe locatie nog niet bekendgemaakt omdat deze bij het begin van dit seizoen nog niet definitief vastlag? Eén deelnemersgroep reist dan bijvoorbeeld aan de hand van aanwijzingen naar Georgië zonder dit zelf aanvankelijk te weten; een andere deelnemersgroep is dan onwetend onderweg naar een andere plek.
Wanneer nú al de locatie bekend is, zou je direct weten welk team wint en daarmee de spanning uit (een deel van) de eerste aflevering halen.

Wat nou als beide teams niet in Georgië komen...?
Lijkt me niet logisch dit..
Ook een grote kans dat je word gespot als je helemaal naar Georgië moet reizen (of perongeluk in een ander land..) Dan zou de kans zo veel groter zijn dat er dingen worden gelekt, denk niet dat ze dit grote risico willen nemen. Om deze reden denk ik trouwens niet dat een van A naar B wel mogelijk is.. Ook kunnen Molloten gewoon de locatie in de leader achterhalen en dan is het nog bekend welk land het word... Ook kun je deze shots voorbij zien komen in de eerste aflevering.. Ik denk een andere start.. iets mysterieus! Ik denk dat we er echt pas achter komen als WIDM start.. en dat het gewoon onvoorspelbaar is wat er gaat gebeuren.. HEERLIJK!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans