Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 493656 keer)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1400 Gepost op: 23-11-2017, 09:35:07 »
In mijn Molboekje staat in Arts voorwoord: 'Jij kijkt er met enig plezier naar. Net als ik.'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1401 Gepost op: 23-11-2017, 09:39:20 »
In mijn Molboekje staat in Arts voorwoord: 'Jij kijkt er met enig plezier naar. Net als ik.'

Dan is Rämon de Mol. ;D (Ik nam zijn tekst over.)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1402 Gepost op: 23-11-2017, 10:56:54 »
Ik denk trouwens dat de eerste opdracht niet gezamenlijk is. Er staat in het molboekje namelijk: " van de eerste gezamenlijke opdracht maken de kandidaten een turbulente chaos. Alsof je een kleuterklas na een overdosis snoep loslaat in een speelgoedwinkel."

Waarom zou je 'eerste gezamenlijke opdracht' op deze manier anders zeggen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1403 Gepost op: 23-11-2017, 11:26:20 »
Turbulent, turbulentie -> wijst wederom op trillen. Vliegtuigopdracht, opdracht in de lucht?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1404 Gepost op: 23-11-2017, 12:05:24 »
Dan is Rämon de Mol. ;D (Ik nam zijn tekst over.)

 ;D
Ja, dat moet haast wel, Heinz.

En dank je wel, Molzkovicz.

Toch ben ik blij dat ik nu met extra aandacht naar Jean-Marc heb gekeken en geluisterd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1405 Gepost op: 23-11-2017, 12:45:59 »
Het duurde overigens dagen voordat de voorstelvideo van Jean-Marc te zien was op wieisdemol.nl.

Waarom duurde dat zo veel langer dan die van de andere 9 deelnemers? Als er iets mis was gegaan met het uploaden van de video hadden ze het veel sneller moeten kunnen fixen, lijkt me..

Maar het zou toch wel ontzettend dom van de productie zijn om de introductievideo van juist de Mol pas na dagen te plaatsen? Dat valt toch op?
M.a.w.: het moet haast wel een technisch probleem zijn geweest. En ja, 10% kans dat dat probleem zich juist bij het filmpje van de Mol voordeed.
Als dat zo is, dan zal de productie daar wel flink van balen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1406 Gepost op: 23-11-2017, 13:32:46 »
Ik denk trouwens dat de eerste opdracht niet gezamenlijk is. Er staat in het molboekje namelijk: " van de eerste gezamenlijke opdracht maken de kandidaten een turbulente chaos. Alsof je een kleuterklas na een overdosis snoep loslaat in een speelgoedwinkel."

Waarom zou je 'eerste gezamenlijke opdracht' op deze manier anders zeggen.

Idd! Eerste opdracht is individueel. Dat is uniek denk ik! (op de helikopterbriefjes van vorig jaar na, dan, maar dat was maar een klein deel van de opdracht).

Verder waarom ik dacht dat de eerste opdracht niet in de stad was:
Stukje uit Arts dagboekfragment zegt dat hij tijdens zijn introductiepraatje in de bergen is. Volgende stukje is van opdracht 1, "die hij via de redactiegroepsapp volgt" (blijkbaar krijgen de kandidaten dan nog géén uitleg van Art). Daarna krijgen we een chauffeur en nóg een chauffeur. Lijkt me dat ze dan een behoorlijk stuk rijden, naar de eerste GEZAMENLIJKE opdracht: chaos. Vervolgens gaan ze met een 'boemeltreintje' verder (rode treintje uit de leader?) en oefenen ze voor een opdracht met mini drones.

Ben benieuwd hoor
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1407 Gepost op: 23-11-2017, 14:02:45 »
Klinkt veelbelovend  ::bravo::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1408 Gepost op: 23-11-2017, 14:17:43 »
Mooi gevonden!

Het duurde overigens dagen voordat de voorstelvideo van Jean-Marc te zien was op wieisdemol.nl.

Waarom duurde dat zo veel langer dan die van de andere 9 deelnemers? Als er iets mis was gegaan met het uploaden van de video hadden ze het veel sneller moeten kunnen fixen, lijkt me..

Of er was iets mis met de opname en Jean-Marc kon niet eerder komen om een nieuw filmpje te maken.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1409 Gepost op: 23-11-2017, 14:24:38 »
Of er was iets mis met de opname en Jean-Marc kon niet eerder komen om een nieuw filmpje te maken.

Het lijkt mij dat die filmpjes al een paar maanden van tevoren klaarliggen, het zou voor de productie waarschijnlijk niet de eerste keer zijn dat het misgaat met introductiefilmpjes, alleen is het nu veel opvallender omdat ze allemaal tegelijk moesten verschijnen, misschien zit hier de fout.

daarnaast ga ik nu ook de Jean tunnel in niet vanwege het filmpje maar vanwege de "balkon-hint"
« Laatst bewerkt op: 23-11-2017, 14:26:19 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1410 Gepost op: 23-11-2017, 15:18:55 »
Maar het zou toch wel ontzettend dom van de productie zijn om de introductievideo van juist de Mol pas na dagen te plaatsen? Dat valt toch op?
M.a.w.: het moet haast wel een technisch probleem zijn geweest. En ja, 10% kans dat dat probleem zich juist bij het filmpje van de Mol voordeed.
Als dat zo is, dan zal de productie daar wel flink van balen.

Ja, dat viel idd op ...als je zoals ik redelijk obsessief met het programma bezig bent. Ik denk niet dat ze er mee zitten, ongeacht wie de mol is.

Ik denk dat een technische fout sneller hersteld had kunnen worden. De meest voor de hand liggende verklaring is dan ws. dat ze het niet belangrijk genoeg vonden om het snel te fixen.

Een andere verklaring kan zijn dat ze om wat voor reden dan ook opnieuw aan het editen zijn geslagen.

Mja, vast een compleet onzinnige redenering. Maar ik houd hem voorlopig nog even in het achterhoofd omdat ik nog geen idee heb wie de mol is.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1411 Gepost op: 23-11-2017, 16:08:04 »
Op De Tunnelvisie las ik dit artikel over het eventueel splitsen van de groep aan het begin in twee verschillende landen. Volgens De Tunnelvisie zou er dan al iemand voor het samenkomen van de groep zijn afgevallen. Ik wil hier graag even zeggen dat ik dat niet vind kunnen eigenlijk :-/ De groep is nog niet eens samen, vijf van de kandidaten zijn nog nooit met de mol samen geweest. Ergens vind ik het een goede theorie tot het moment dat de groepsfoto wordt benoemd. Het zou in theorie ook goed mogelijk kunnen zijn, alleen denk ik dat er wat anders achter zit dat we nog geen groepsfoto hebben, idd iets met de locatie en de eerste opdracht, maar wat? Ik vind het gewoon niet kunnen dat de makers een executie doen voor het hele samenkomen met de groep. Sorry. Als dit zal gebeuren zal je van mijn kant in ieder geval heftige kritieken lezen na de eerste aflevering. Vorig jaar vond ik het al niet chill dat de helft van de groep niet bij de mol was. Gelukkig viel Vincent toen af die wél bij de mol was. Het zou gewoon erg lullig zijn en ik zou voor de eerste keer diep getreurd zijn in het spelverloop van een seizoen WIDM.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1412 Gepost op: 23-11-2017, 17:24:29 »
Op De Tunnelvisie las ... een seizoen WIDM.

Misschien is het niet zo zeer dat ze elkaar niet zien, maar dat ze elkaar niet kunnen aanraken (videochat). Hierdoor kan de andere groep nog wel de informatie krijgen, maar weten ze niet waar ze zitten omdat ze dat niet mogen vertellen, en dat kunnen ze dan ook niet aangezien de productie er dan met de neus bovenop zit.

Vind het trouwens wel grappig dat ze ons zo laten kutten met de locatie, de onzekerheid die wij mee moeten krijgen slaat hier ook zeker toe dus voor mij vind ik het al een prima uitvoering.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1413 Gepost op: 23-11-2017, 18:05:38 »
Ik geloof niet echt in 2 verschillende startlanden. Het lijkt mij een hoop gedoe en een hoop kosten. Het is niet zo eenvoudig als in land A starten om vervolgens door te reizen naar land B (zoals we al vaker gezien hebben in het verleden).

Waar ik aan zit te denken, wat nog nooit is gebeurd maar wel gewaagd en veel op-de-hals-haalderij, is Nederland als eerste land. Probleem is wel dat een groep BNers wel snel in de gaten kan lopen. Molloten lopen immers overal rond. Om dit te ondervangen zouden ze de kandidaten bv over 10 verschillende locaties kunnen verspreiden. Dit lijkt mij in Nederland makkelijker te realiseren dan in bv Bangladesh (om ook maar eens een land te noemen). Via de eerder genoemde videochat kunnen ze nog steeds contact met elkaar houden. En als je een BNer ergens in Nederland gefilmd ziet worden, zonder andere BNers in de buurt of zelfs een Art... dan denk je toch minder snel aan WIDM.
Aan het eind van de aflevering komt dan de executie en de overgebleven negen kandidaten vliegen door naar het beloofde land om daar in de volgende aflevering de eerste echte groepsopdracht te kunnen spelen.

Het is maar een gedachte.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1414 Gepost op: 23-11-2017, 18:08:30 »
Het is overigens wel eens eerder gebeurd dat mensen afgezonderd werden van de groep. Liz en Roderick bijvoorbeeld, alleen konden zij toen niet afvallen. Dan hadden ze trouwens geen informatie over de eerste 2 afleveringen.

Het is misschien niet helemaal eerlijk, maar wel ontzettend mooi voor de verwarring en de loop van het spel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1415 Gepost op: 23-11-2017, 19:07:57 »
Ik geloof niet echt in 2 verschillende startlanden. Het lijkt mij een hoop gedoe en een hoop kosten. Het is niet zo eenvoudig als in land A starten om vervolgens door te reizen naar land B (zoals we al vaker gezien hebben in het verleden).

Waar ik aan zit te denken, wat nog nooit is gebeurd maar wel gewaagd en veel op-de-hals-haalderij, is Nederland als eerste land. Probleem is wel dat een groep BNers wel snel in de gaten kan lopen. Molloten lopen immers overal rond. Om dit te ondervangen zouden ze de kandidaten bv over 10 verschillende locaties kunnen verspreiden. Dit lijkt mij in Nederland makkelijker te realiseren dan in bv Bangladesh (om ook maar eens een land te noemen). Via de eerder genoemde videochat kunnen ze nog steeds contact met elkaar houden. En als je een BNer ergens in Nederland gefilmd ziet worden, zonder andere BNers in de buurt of zelfs een Art... dan denk je toch minder snel aan WIDM.
Aan het eind van de aflevering komt dan de executie en de overgebleven negen kandidaten vliegen door naar het beloofde land om daar in de volgende aflevering de eerste echte groepsopdracht te kunnen spelen.

Het is maar een gedachte.


dat verklaart nog steeds niet waarom dat de groepsfoto niet al bekend gemaakt is, je kunt makkelijk een achtergrond van een gebouw pakken op een willekeurige verlaten bedrijven terrein.

Dat ter zijde ik vind het idee leuk.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1416 Gepost op: 23-11-2017, 19:53:12 »
Idd! Eerste opdracht is individueel. Dat is uniek denk ik! (op de helikopterbriefjes van vorig jaar na, dan, maar dat was maar een klein deel van de opdracht).

Waren de startopdrachten in IJsland, El Salvador en Zuid-Afrika niet ook allemaal (in elk geval vanaf het begin) min of meer individueel? :-X

Ik vind het fantastisch dat ze ons weer heel wat te raden geven! ::bravo:: Verhoogt zeer zeker mijn zin in dit seizoen en mijn enorme nieuwsgierigheid! ::jaja::
 
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1417 Gepost op: 23-11-2017, 20:37:04 »
VHet derde seizoen van 'De Mol' begon met een speurtocht naar elkaar. De kandidaten moesten elkaar vinden zonder te weten wie ze waren. Zou ook een heel toffe seizoensopening zijn ::ok:: Misschien wel een enorme dropping ::regenboog::

Verklaart nog niet per se het gebrek aan een groepsfoto.
...óf niet!

Offline Bendemolniet

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1418 Gepost op: 23-11-2017, 22:54:25 »
https://www.televizier.nl/categorie/amusement/art-rooijakkers-over-wie-is-de-mol-2018.4062029.lynkx

Citaat
Hoe zou je deze groep typeren?
“Dit is volgens mij één van de best voorbereide groepen in jaren. Ze hebben zich verdiept in spelstrategie, vorige seizoenen teruggekeken en oud-kandidaten gesproken. Hierdoor hadden ze stuk voor stuk vooraf al hun speltactiek bepaald. Dit seizoen kent geen safe spaces, iedereen gaat er direct hard in.”

Ze hebben zich heel goed voorbereid en gaan het spel hard spelen. >:D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #1419 Gepost op: 24-11-2017, 08:49:51 »
https://www.televizier.nl/categorie/amusement/art-rooijakkers-over-wie-is-de-mol-2018.4062029.lynkx

Ze hebben zich heel goed voorbereid en gaan het spel hard spelen. >:D

Leuk om dit te vergelijken met wat de 10 deelnemers er zelf over zeggen. Van wieisdemol.nl:


"Hoe heb je je voorbereid?"


Bella:

“Eigenlijk heb ik me helemaal niet voorbereid, omdat je bij WIDM toch niet kan bedenken wat er precies op je af komt.’


Olcay:

“Ik ben er vrij blanco ingestapt en merkte dat ik me niet zo goed had voorbereid als mijn collega’s.”


Emilio:

“Moest ik me voorbereiden dan?”


Jean-Marc:

"Allereerst door wat meer te gaan sporten. Zorgen dat je fysiek in orde bent. Ik had me voorgenomen om wekelijks drie keer naar de sportscholl te gaan, maar dat is niet gelukt, helaas. Mentaal wilde ik me voorbereiden door nog wat oude afleveringen bekijken, maar dat schoot er ook bij in. De opnames vielen precies in een van de drukte perioden van het jaar (wanneer ik normaal allerlei Fokke & Sukke-kalenders moet maken) en er bleef dus te weinig tijd over om mij echt goed voor te bereiden. Ik moest vooraf vooral heel hard werken."


Loes:

“Ik heb me voorbereid door tactieken te bespreken met de enige persoon die het mocht weten.”


Jan:

“Ik heb nog wat afleveringen uit oude seizoenen bekeken. Sommigen ook echt oud. Zelfs nog uit het seizoen met Dennis Weening!”


Ron:

“Ik heb alle Nederlandse en Belgische afleveringen van Wie is de Mol? opnieuw terug gekeken. Vooral omdat je (met de wetenschap dat je weet wie de Mol is) dan anders naar het programma gaat kijken. Hoe doet de Mol?, wanneer gaat hij of zij Mollen?, Waar begeeft de Mol zich?...etc.”


Ruben:

vraag en antwoord ontbreken


Simone:

“Kort voor vertrek ben ik een middag koffie gaan drinken met Rik van de Westelaken en onthulde hij in geuren en kleuren de tips en tricks waarmee hij zich naar de overwinning had gespeeld.”


Stine:

“Een meditatie voor sterke intuïtie gedaan.”