Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 494328 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #820 Gepost op: 6-08-2017, 15:52:21 »
Maar toch bizar dat we begin Augustus al 8/9 namen hebben die echt een hele grote kans hebben om mee te doen.

Het is maar hoe je het bekijkt. Je zou het ook bizar kunnen noemen dat sommige molloten er een sport van maken waar ze veel tijd in steken om achter die namen te kunnen komen. ;D

Ik vind het leuk om dit topic af en toe te lezen hoor, maar ik verdiep me er expres niet in om toch een beetje verrast te worden straks.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #821 Gepost op: 6-08-2017, 16:13:49 »
Het is maar hoe je het bekijkt. Je zou het ook bizar kunnen noemen dat sommige molloten er een sport van maken waar ze veel tijd in steken om achter die namen te kunnen komen. ;D

Ik vind het leuk om dit topic af en toe te lezen hoor, maar ik verdiep me er expres niet in om toch een beetje verrast te worden straks.

Klopt, maar ik werk fulltime in een winkel, ben bezig met mijn eerste boek en heb ook nog een oppaskindje.
En toch heb ik (met anderen samen) toch al vrij snel deze naam ontdekt. Kwestie van wat namen checken.
Geen topsport, maar behoort voor mij i.i.g wel tot de voorpret van dit programma.
 ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #822 Gepost op: 6-08-2017, 16:36:24 »
Als Mariëlle Koekenbier al een BN'er is ...ze heeft niet eens een Wikipedia pagina. Volgens mij zou ze dan de eerste "BN'er" zijn die aan WIDM meedoet die geen Wiki heeft.  :-\\

Ik geef haar toch een kans, maar eigenlijk alleen omdat ze er goed uitziet.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #823 Gepost op: 6-08-2017, 17:22:55 »
Grappig dat we nu al mensen verdacht vinden, zelfs al weten we nog niet eens zeker of ze meedoen. Ik ga er eigenlijk ook wel vanuit dat minstens 4 van de 8 ook meedoen. Er zal ook vast iemand zijn die we als zekerheid hebben opgeschreven die toch níet meedoet.

Voor wie niet zo bedreven is in het Georgische alfabet, moet ik zeggen dat ook Loes mijn hoofdverdachte is. Al is dat natuurlijk nergens op gebaseerd.
Eens... ik had het alleen over die 8 namen. Misschien dat Stine juist eerder voor de hand ligt, als je naar haar interesses kijkt, zoals Molzkovicz al aangaaf. Simone zou ook nog kunnen. 

Ik ben nu minder overtuigd van Loes, nadat ik een interview met haar heb gezien. Ze is wel heel erg braaf, vindt veel dingen eng.

Ze wordt wel op veel sites, waaronder YouTube getipt. Ik weet niet of daar voorkennis bijzit..  :P
« Laatst bewerkt op: 6-08-2017, 17:24:39 door Amethyst »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #824 Gepost op: 6-08-2017, 17:41:51 »
Als Mariëlle Koekenbier al een BN'er is ...ze heeft niet eens een Wikipedia pagina. Volgens mij zou ze dan de eerste "BN'er" zijn die aan WIDM meedoet die geen Wiki heeft.  :-\\



Ellie Lust had destijds ook nog geen wiki  ;)

Ik denk niet dat Mariëlle meedoet, ze tweet vaker een maand lang niet en in totaal maar 101 tweets. Verder leuke lijst  ::ok::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #825 Gepost op: 6-08-2017, 18:04:00 »
Ik ben nu minder overtuigd van Loes, (...). Ze is wel heel erg braaf, vindt veel dingen eng.
Dat zegt helemaal niets. Zarayda Groenhart en Sanne Wallis de Vries vonden ook veel dingen eng, maar waren wel kandidaat ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #826 Gepost op: 6-08-2017, 18:39:57 »
Ellie Lust had destijds ook nog geen wiki  ;)

Oke, in theorie de tweede BN'er dan  :P, maar ik denk dat Ellie toen al een veel groter profiel/bereik had door het veel beter bekeken Opsporing Verzocht en andere media optredens. En ook iemand die echt ergens voor staat.


Dat zegt helemaal niets. Zarayda Groenhart en Sanne Wallis de Vries vonden ook veel dingen eng, maar waren wel kandidaat ;)
Als mol bedoelde ik. Gaat toch om gedurfde acties, niet alleen om goed kunnen acteren. Loes wordt 'overal' getipt als mol. Ze zit sowieso in WIDM, want ze is net zo social media-verslaafd als Olcay en Jan.

Ik schrijf haar zeker niet af, maar het is niet 100% overduidelijk (omdat ik geen voorkennis heb ...wel geprobeerd trouwens, in Hilversum en gemaild naar freaking Tbilisi... ::rofl::  ::ohno::)

Er gaat echt nog wel een keer serieus via de media gelekt worden, denk ik. We weten nu al echt veel, en De Tunnelvisie weet waarschijnlijk nog veel meer. Als je het vergelijkt met vorig jaar, zou ik daar als programmamaker toch wel zenuwachtig van worden..

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #827 Gepost op: 6-08-2017, 19:17:04 »
Weet de Tunnelvisie meer ja?  ::rits:: ::rits:: ::rits:: ::rits::

 :P Vertel?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #828 Gepost op: 6-08-2017, 20:03:45 »
Als ik mijn eerste gok van het seizoen mag doen: Jan Versteegh. Lijkt me heerlijk om weer eens een Dennis Weening-type Mol te hebben, de bengel van het gezelschap die lekker veel lol maakt van zijn Molschap ::bravo::

Ik weet niet of het hier al een keer genoemd was, maar in het officiele Molboekje van afgelopen jaar stond nog een interview met Jan als 'bekend Molfan', waarin hij een open sollicitatie gaf om mee te doen:

Geen verrassing dus als de productie Jan voor dit seizoen heeft gevraagd ::jaja::
...óf niet!

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #829 Gepost op: 6-08-2017, 22:06:32 »
Oké, het leek me wel handig om even wat duidelijkheid te scheppen over mijn voorkennis:

Ik weet inderdaad al wat kandidaten die meedoen. Dit heeft degene die de groep in Georgië heeft gespot me verteld. Maar ik heb verder niets met deze info gedaan en zal er verder ook niets mee doen.

Ik ga niet zeggen wie het zijn, of en in hoeverre de op dat moment al gevonden namen kloppen of hoeveel kandidaten ik nu zeker weet en ik heb de lijst op onze website niet aangevuld op basis van deze info.

De namen die we na deze tip aan onze eigen lijst hebben toegevoegd zijn naar aanleiding van andere tips die we binnenkregen, zoals in het geval van Stine Jensen, of namen die jullie hier noemen, zoals in het geval van Ruben Hein. Of deze namen overeenkomen met wat ik weet speelt hierbij geen rol. Ik kijk alleen naar of het een mogelijkheid zou kunnen zijn dat deze mensen erbij zitten, bijvoorbeeld als mensen een passende stilte op social media hebben. Om dezelfde reden zal ik ook geen namen van de lijst verwijderen op basis van de info die ik heb.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid heb geschept en dat jullie mijn keuze om het niet te vertellen begrijpen. Ik zou het spelplezier natuurlijk niet willen bederven  ::bravo::

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #830 Gepost op: 6-08-2017, 23:15:03 »
Als Mariëlle Koekenbier al een BN'er is ...ze heeft niet eens een Wikipedia pagina. Volgens mij zou ze dan de eerste "BN'er" zijn die aan WIDM meedoet die geen Wiki heeft.  :-\\

Ik geef haar toch een kans, maar eigenlijk alleen omdat ze er goed uitziet.



Vincent vianen had ook geen wikipagina
Så hva gjør vi nå?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #831 Gepost op: 7-08-2017, 08:27:33 »
^^ Bedankt voor de toelichting, De Tunnelvisie. Heb je ook al een idee over wie de mol zou kunnen zijn? Dat moet toch een stuk makkelijker zijn als je alle(?) namen van een gereduceerde groep al weet.

Ik dacht dat je nadat je getipt was over Stine Jensen, je schreef dat 1 van Dolores Leeuwin of Mariëlle Koekenbier dan niet zou kloppen. Dat is wel heel specifiek.

Nu staat er echter alleen het volgende op je site.

"Er is alleen één probleem. Zij [Stine] is de zesde vrouw op deze lijst. Omdat Wie is de Mol? altijd gespeeld wordt door vijf vrouwen en vijf mannen klopt de naam van minstens één vrouw op de lijst dus niet..."

Omdat er meer indirect bewijs is dat Mariëlle meedeed dan Dolores, denk ik dat het lijstje van Rämon wat de vrouwen betreft wel eens helemaal zou kunnen kloppen. Dat "we" ze alle vijf al goed hebben.

Erg benieuwd of dat inderdaad zo is....  :-*



Vincent vianen had ook geen wikipagina
Oke, laat ik het anders formuleren. Wat haar carriere betreft zou Mariëlle Koekenbier de WIDM BN'er kandidaat zijn die in haar vakgebied het minst heeft bereikt denk ik. Vincent heeft met wereldsterren als Usher gewerkt. In het vorig seizoen was iedereen erg succesvol of was dat in het verleden (Jochem)

Vind Mariëlle niet echt in dat rijtje passen, maar geef haar toch een grote kans dat ze meedoet.



Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #832 Gepost op: 7-08-2017, 08:33:54 »
Als ik mijn eerste gok van het seizoen mag doen: Jan Versteegh. Lijkt me heerlijk om weer eens een Dennis Weening-type Mol te hebben, de bengel van het gezelschap die lekker veel lol maakt van zijn Molschap ::bravo::

Ik weet niet of het hier al een keer genoemd was, maar in het officiele Molboekje van afgelopen jaar stond nog een interview met Jan als 'bekend Molfan', waarin hij een open sollicitatie gaf om mee te doen:

Geen verrassing dus als de productie Jan voor dit seizoen heeft gevraagd ::jaja::
Goed punt. Ben nog niet overtuigd dat de mol bij de vrouwen zit, en moet maar eens van die theorie af dat het niet "weer" een man kan zijn..

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #833 Gepost op: 7-08-2017, 11:48:34 »
Ben blij dat er niet nog meer gespoilerd wordt. Het zou stom zijn als we de helft van de afvallers al weten.
Plaats van bestemming vind ik al meer dan genoeg! Het zou leuk zijn als we de kandidaten goed hebben, maar afvallers enzo vind ik echt jammer als dat wordt gespoilerd! Dus ben blij met het besluit van De Tunnelvisie.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #834 Gepost op: 7-08-2017, 14:53:06 »
Mooi dat we al zo ver zijn met het lijstje, al zal de crew ons waarschijnlijk iets minder dankbaar zijn.
Goed, het zijn nog speculaties dus boos kunnen ze niet zijn.
Ik begrijp niet dat er na zoveel jaren nog steeds niet wordt besloten het roer om te gooien qua twitterstiles enzo.
Misschien omdat ze het juist wel fijn vinden, dat we het programma levend houden in de maanden dat het niet op tv is en omdat het er ook bij hoort.
Maar toch bizar dat we begin Augustus al 8/9 namen hebben die echt een hele grote kans hebben om mee te doen.
Ik denk niet dat de crew het zo vervelend vind dat er al wat eventuele namen bekend zijn onder een (klein) groepje mensen. Het geeft af en toe aandacht aan je programma en je hebt er niet veel 'last' van lijkt me. Zolang het niets zegt over wie de mol (niet) kan zijn, denk ik dat ze er niet zo mee zitten. (En dat is wel het probleem als iemand (Art +) kandidaten spot. Dus dat is een heel ander verhaal. Ik wil hier eigenlijk ook niks over weten.) Ik denk dat het daarom dus wel belangrijk is dat ze niet tijdens de opname periode hebben getweet ed. De lange stilte spotten, zolang hij maar lang genoeg door blijft gaan, lijkt me die helemaal geen probleem voor de crew.

Het lijkt me hoogstens meer vervelend voor de kandidaten, die hierdoor langer een pokerface op moeten houden. Maar volgens mij valt de aandacht die ze nu krijgen in het niet bij als het programma begonnen is of bijna begint. Dus dat zal ook wel meevallen.

Zelf vind ik het vooral vermakelijk om te lezen, maar ik zal zelf niet echt gaan speuren. Het geeft me wel wat langer de tijd om te wennen aan de namen en mensen en wie het zijn. Dus ga vooral zo door ;) ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #835 Gepost op: 7-08-2017, 16:15:24 »
Oké, het leek me wel handig om even wat duidelijkheid te scheppen over mijn voorkennis:

Ik weet inderdaad al wat kandidaten die meedoen. Dit heeft degene die de groep in Georgië heeft gespot me verteld. Maar ik heb verder niets met deze info gedaan en zal er verder ook niets mee doen.

Ik ga niet zeggen wie het zijn, of en in hoeverre de op dat moment al gevonden namen kloppen of hoeveel kandidaten ik nu zeker weet en ik heb de lijst op onze website niet aangevuld op basis van deze info.

De namen die we na deze tip aan onze eigen lijst hebben toegevoegd zijn naar aanleiding van andere tips die we binnenkregen, zoals in het geval van Stine Jensen, of namen die jullie hier noemen, zoals in het geval van Ruben Hein. Of deze namen overeenkomen met wat ik weet speelt hierbij geen rol. Ik kijk alleen naar of het een mogelijkheid zou kunnen zijn dat deze mensen erbij zitten, bijvoorbeeld als mensen een passende stilte op social media hebben. Om dezelfde reden zal ik ook geen namen van de lijst verwijderen op basis van de info die ik heb.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid heb geschept en dat jullie mijn keuze om het niet te vertellen begrijpen. Ik zou het spelplezier natuurlijk niet willen bederven  ::bravo::

Hulde
You'll never walk alone

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #836 Gepost op: 7-08-2017, 22:34:23 »
Het lijkt me waarschijnlijker dat Mariëlle Koekenbier op vakantie was ten tijde van de opnames. Of ze is een uitzonderingsgeval en kon wel online iets (laten) posten.

Mocht Dolores Leeuwin dit seizoen meedoen, dan heeft ze zich wellicht wat moeten haasten na haar opening van een Terre des Hommeswinkel in ’s-Gravenzande. Die opening was namelijk op vrijdagmiddag 19 mei. Ongetwijfeld heeft ze gisteren Oranje aangemoedigd  ;)

Even een vraagje aan iemand die de tv-serie Dokter Deen volgt: heeft Oren Schrijver daarin een prominente rol? Ik volg die serie niet, maar ik zag wel dat hij in het vorige seizoen in negen van de tien afleveringen figureerde. De opnames voor het aankomende (en laatste) seizoen zijn op 23 mei begonnen. Op 16 juni was Oren sowieso op de set. Setfoto’s met Oren van een eerder moment heb ik niet kunnen traceren. Als hij een kleinere rol heeft, kan dit natuurlijk best. Anders wordt een WIDM-deelname misschien toch wat lastig, vandaar mijn vraag aan een Dokter Deen-kijker.
« Laatst bewerkt op: 7-08-2017, 22:38:16 door Molzkovicz »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #837 Gepost op: 8-08-2017, 08:15:44 »
Mooi werk, Molzkovicz. Ik denk dat we Oren, Dolores en Mariëlle kunnen schrappen.

Oren heeft inderdaad een vaste rol en was vorig jaar ook even stil op Twitter in die (opname?) periode. Toen tussen 20 mei en 7 juni niks getweet. Althans op het eerste gezicht. Ik kan geen "replies" zien op dit moment. Oren is ook niet social media verslaafd.

Bracha van Doesburgh en Mehrnoush Rahmani kunnen overigens nog steeds.

Heeft iemand de namen Stine Jensen en Ron Boszhard al kapotgecheckt, of hadden die op dat moment echt geen officiële bezigheden?
« Laatst bewerkt op: 8-08-2017, 08:23:07 door Amethyst »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #838 Gepost op: 8-08-2017, 08:46:23 »
Ik vind de gemiddelde leeftijd ook best hoog en gok dat er zeker nog 1 of 2 twintigers bij zitten

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #839 Gepost op: 8-08-2017, 11:59:26 »

Heeft iemand de namen Stine Jensen en Ron Boszhard al kapotgecheckt, of hadden die op dat moment echt geen officiële bezigheden?

Ik heb zojuist op deze 2 namen doorgezocht, maar niks gevonden over Stine Jensen, helaas op haar website alleen de kalender te zien die nog moet komen (augustus/september etc..) en voor de rest volgens mij ook niet op één of andere evenementen..

Maar ik heb wel nog iets over Ron Boszhard gevonden. Vanaf 7 augustus is hij elke werkdag te zien in zijn nieuwe tv-programma ''Bij Ron in het kasteel'' http://www.tv-visie.be/nieuws/nederland/verrassend-veel-bners-in-bij-ron-in-het-kasteel_84762/. Dolores Leeuwin is ook te zien in dit programma volgens deze site. Wanneer de opnames waren van dit programma heb ik nog niet kunnen vinden. Dit zou natuurlijk wel ervoor kunnen zorgen dat Ron en Dolores niets hebben gepost.

EDIT: Naast de vaste cast (met onder meer Frits Lambrechts en Pierre Wind), speelt Edo Brunner de excentrieke baron en Patrick Martens de strenge, doch rechtvaardige butler. Giel Beelen en Buddy Vedder werken als kok op het kasteel. Ook verrassende rollen voor Antje Monteiro, Klaas van der Eerden, Sofie van den Enk, Valerio Zeno, Rick Brandsteder, Nienke van den Berg, Fernando Halman, Siemon de Jong, Dolores Leeuwin en vele anderen. Niels Boszhard, de zoon van Ron, speelt ook in deze zomerserie weer zoon Barry.

Dolores Leeuwin heeft dus een bijrol en Ron Boszhard is hier de hoofdrol. Misschien kan iemand dit programma volgen en kijken hoevaak Dolores er in zit? Maar eerst proberen te achterhalen wanneer de opnames waren van dit programma.
« Laatst bewerkt op: 8-08-2017, 12:01:39 door Nigel »
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans