Auteur Topic: Mol geld (handtekening en letters)  (gelezen 26846 keer)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #20 Gepost op: 15-02-2017, 02:01:21 »
Zijn het altijd dezelfde letters bij dezelfde kleur?
Want als er verschillende letters gebruikt worden vormen ze misschien : Soldaat van Oranje.



Of Diederik Jekel,
Hopelijk kan iemand nog meer geel, paars,roze, en mintgroen vinden.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 02:09:11 door Zeeuwse61 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #21 Gepost op: 15-02-2017, 05:30:08 »
Er zijn acht bedragen en je hebt acht letters nodig om Diederik Jekel te maken. Alleen is er ook mingeld en daar staan andere letters op, dan zijn er zestien bedragen/letters.

'Diederik Jekel Mol' is weliswaar zestien letters, alleen dan moeten er verschillende bedragen met dezelfde letters zijn. Of niet al het mingeld zit in het spel (deze aflevering alleen de -100)

Conclusie, we moeten meer letters/bedragen zien te vinden  ::) . Vermoed dat we er meer te zien krijgen. Ze duiken pas in aflevering 6 op, de vorige afleveringen kwamen de letters op de bedragen niet in beeld of zijn niet te zien of te herkennen als letter.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #22 Gepost op: 15-02-2017, 10:55:31 »
Beter te zien zo, handtekeningen zijn hetzelfde.


Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #23 Gepost op: 15-02-2017, 14:04:14 »
Er zijn acht bedragen en je hebt acht letters nodig om Diederik Jekel te maken. Alleen is er ook mingeld en daar staan andere letters op, dan zijn er zestien bedragen/letters.

'Diederik Jekel Mol' is weliswaar zestien letters, alleen dan moeten er verschillende bedragen met dezelfde letters zijn. Of niet al het mingeld zit in het spel (deze aflevering alleen de -100)

Conclusie, we moeten meer letters/bedragen zien te vinden  ::) . Vermoed dat we er meer te zien krijgen. Ze duiken pas in aflevering 6 op, de vorige afleveringen kwamen de letters op de bedragen niet in beeld of zijn niet te zien of te herkennen als letter.

Dat viel mij ook op tijdens het zoeken, het geld wordt i.d.d nu pas goed zichtbaar! Als het zestien letters zijn, kan er ook
Soldaat van Oranje gemaakt worden. Ik denk dat Thomas de Mol is en Diederik zijn hulp Mol.
Uiteraard hoop ik dat het andersom is..we blijven speuren!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #24 Gepost op: 15-02-2017, 16:03:46 »
Als het zestien letters zijn, kan er ook
Soldaat van Oranje gemaakt worden.
Waarom zou er zo de nadruk op Soldaat van oranje liggen? Lijkt mij niet dat men dat op het geld zet. Overigens, ik heb even zijn Wikipedia-site gelezen, en hij heeft wel heel wat meer (ook aan musical) gedaan dan alleen maar Soldaat van Oranje. Hij heeft zelfs in 'HEMA, de musical' gespeeld...

Zo, en nu weer terug naar het geld?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #25 Gepost op: 15-02-2017, 17:48:04 »
Waarom zou er zo de nadruk op Soldaat van oranje liggen? Lijkt mij niet dat men dat op het geld zet. Overigens, ik heb even zijn Wikipedia-site gelezen, en hij heeft wel heel wat meer (ook aan musical) gedaan dan alleen maar Soldaat van Oranje. Hij heeft zelfs in 'HEMA, de musical' gespeeld...

Zo, en nu weer terug naar het geld?

En nu is het wachten op rookworst etende kandidaten  ::vergroot::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #26 Gepost op: 15-02-2017, 23:01:55 »
Waarom zou er zo de nadruk op Soldaat van oranje liggen? Lijkt mij niet dat men dat op het geld zet. Overigens, ik heb even zijn Wikipedia-site gelezen, en hij heeft wel heel wat meer (ook aan musical) gedaan dan alleen maar Soldaat van Oranje. Hij heeft zelfs in 'HEMA, de musical' gespeeld...

Zo, en nu weer terug naar het geld?


Goed plan!
 Je hebt gelijk, denk ook niet dat ze dat erop zouden zetten!
 We zullen zien :)


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #27 Gepost op: 16-02-2017, 01:05:42 »
Oranje 500 = E
Blauw  250 = L
Rood -100  = R
Rood + 20  = L ?   
Groen 100  = J
Paars      = ?
Geel  50   = ?

Áls de bovenstaande letters op het molgeld, door o.m. Zeeuwse61 en Molmuis gevonden, een deel van de naam van de Mol vormen,
(met dan logischerwijs straks aanvullende letters ter completering van de naam, en iets als 'is de Mol', of simpelweg 'Mol' erachter of ervoor),

én de letters zijn, zoals ze hier staan, allemaal correct (en daar ga ik van uit, gezien de goed opgezochte en afgebeelde foto's)

én er zijn (samen met molgeld in de volgende afleveringen) zoals o.m. Cinner aanneemt, precies 16 letters in totaal te vinden, wat kan er dan met die 'J' ertussen anders dan 'Mol Jochem v.Gelder' of 'Mol Diederik Jekel' komen te staan?

Het lijkt me, ondanks dat dit aannames zijn, toch in de lijn en de geest van het spel dat deze letters moeten worden gebruikt voor het vormen van de naam van de Mol - met al dan niet het woord Mol erbij.
Welke andere reden zou er zijn om de letters op het molgeld nu pas wat duidelijker in beeld te brengen?

Hopelijk zijn er toch nog andere mogelijkheden:
- de 'J' zou een 'I' kunnen zijn (hoewel ....   :-\\ )
- de R op het mingeld telt niet mee;
- er moet een ander aantal letters worden gebruikt om de naam te vormen.
Dan kunnen er nog andere namen worden ingevuld.


Of worden we hier (weer!) voor het productie-lapje gehouden en komt er iets uit als:
"Nice try. Jullie Mol." (Zestien letters  ;) )?

Het zou wel grappig zijn, wanneer uiteindelijk blijkt dat er toch iets moest met getallen op muren, brievenbussen etcetera, zodat we "hadden kunnen weten hoeveel letters er nodig waren om de naam te vormen".
Of iets van die strekking.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2017, 01:09:37 door Marisa »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #28 Gepost op: 16-02-2017, 02:52:31 »

Of worden we hier (weer!) voor het productie-lapje gehouden en komt er iets uit als:
"Nice try. Jullie Mol." (Zestien letters  ;) )?

Het zou wel grappig zijn, wanneer uiteindelijk blijkt dat er toch iets moest met getallen op muren, brievenbussen etcetera, zodat we "hadden kunnen weten hoeveel letters er nodig waren om de naam te vormen".
Of iets van die strekking.

Nice try. Jullie Mol heeft hetzelfde probleem als Diederik Jekel Mol of Mol is Jochem v Gelder. Als je de dubbele letters eruit filtert, zijn het geen zestien letters. Dan wordt het belangrijk om te weten of al het mingeld wel in het spel zit (tot nog toe niet).

Zou een goede zijn als de hints die we menen te zien in alle cijfers iets zegt over wel of niet gebruiken van de letters!  ::jaja::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #29 Gepost op: 16-02-2017, 08:39:26 »
Vanuit mijn tunneltje wil ik even melden dat Imanuelles andere voornamen Jacqueline en Ruth zijn. ;)

Behalve bij Jekel en Jochem zou de J dus ook bij Ima kunnen passen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #30 Gepost op: 16-02-2017, 23:50:05 »
Vanuit mijn tunneltje wil ik even melden dat Imanuelles andere voornamen Jacqueline en Ruth zijn. ;)

Behalve bij Jekel en Jochem zou de J dus ook bij Ima kunnen passen.

Oew dat is wel een handigheidje. Heb helemaal niet aan doopnamen gedacht!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #31 Gepost op: 17-02-2017, 17:55:14 »
Leuke puzzel! Wie weet wordt het wat.
Ik heb dit rijtje nu. Maar Ik kan er eerlijk gezegd echt nog niets van maken.



Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #32 Gepost op: 17-02-2017, 18:05:13 »
Leuke puzzel! Wie weet wordt het wat.
Ik heb dit rijtje nu. Maar Ik kan er eerlijk gezegd echt nog niets van maken.




Dit is de duizend annebeestje

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #33 Gepost op: 18-02-2017, 00:40:08 »
Dit is de duizend annebeestje

Helaas geen letter te zien, hopelijk morgen meer!

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2017, 16:09:15 »
Gaan we nog een topic Molgeld maken?

Het is toch wel raar dat we van de letters die op het geld staan, bijna Diederik Jekel Mol kan maken.

In aflevering 7 hield Thomas 2 biljetten tegen het licht, op de vergroting lijkt het net de bovenkant van het haar van Thomas is te zien ( zie Thomas topic)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #35 Gepost op: 19-02-2017, 16:12:24 »
hou het maar hier. Dit topic gaat al over het geld ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2017, 16:22:45 »
Gaan we nog een topic Molgeld maken?

Het is toch wel raar dat we van de letters die op het geld staan, bijna Diederik Jekel Mol kan maken.

In aflevering 7 hield Thomas 2 biljetten tegen het licht, op de vergroting lijkt het net de bovenkant van het haar van Thomas is te zien ( zie Thomas topic)


Heel veel van de biljetten zijn geblurd, of Art houdt ze bewust met de afbeeldingenkant in beeld zodat er weinig tot niets te zien is  ::niet-ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Mol geld (handtekening en letters)
« Reactie #37 Gepost op: 28-02-2017, 05:20:37 »
Er is inmiddels niet zoveel interesse meer voor de letters op het geld geloof ik. In het extra filmpje 'Wie wordt de penningmeester' zien we een biljet van tien met een letter erop. Ik krijg de letter alleen niet leesbaar in beeld. Iemand die het wel kan zien of een goede gok heeft?

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mol geld (handtekening en letters)
« Reactie #38 Gepost op: 28-02-2017, 10:28:32 »
Ik hou ze nog allemaal bij cinner, maar er is niets te "lezen".
Dit is de enige die misschien....


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Mol geld (handtekening en letters)
« Reactie #39 Gepost op: 28-02-2017, 18:13:19 »
Dankjewel M0lmuis. Het lukte mij ook niet het briefje van 10 leesbaar te krijgen. Ben erg benieuwd of de letters iets te betekenen hebben en zo ja, wat dan. Ze worden weer zorgvuldig uit beeld gehouden lijkt het.