Auteur Topic: Mol geld (handtekening en letters)  (gelezen 26845 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Mol geld (handtekening en letters)
« Gepost op: 3-02-2017, 18:14:52 »
Had geen idee waar ik dit onder kon brengen dus toch maar een apart topic gestart (als ik het verkeerd doe geeft vast iemand me wel op mijn donder  :D).

Kandidaten lijken te denken dat de handtekening op het geld wellicht van de Mol is. Misschien is dit niet waar maar het zou leuk zijn om handschriften en de handtekening te kunnen vergelijken. Nu wilde ik kijken of we ergens in beeld die handtekening kunnen zien maar ik heb het niet kunnen vinden. Er is een beeldje - wanneer Art het geld telt van de estafetteopdracht in de duinen - dat de zijde met de handtekening in beeld komt maar de handtekening blijft vaag en amper te zien.

Is de handtekening wellicht van de Mol en heeft de regie hem daarom bewust uit beeld gehouden? Of ben ik ziende blind en is er wel een beeld met geld inclusief handtekening te vinden?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2017, 16:13:04 door Lukie4, Reden: titel aangepast »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #1 Gepost op: 3-02-2017, 18:43:57 »
Ik heb hier molgeld uit verschillende jaren liggen waar dezelfde handtekening op staat. Maar dat wil natuurlijk niks zeggen over dit jaar zolang we de handtekening van nu nog niet gezien hebben. Leuk idee om daar op te blijven letten dus, al zou het wel sterk zijn als Imanuelle (als ze de Mol niet is) op het juiste spoor zit.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #2 Gepost op: 3-02-2017, 18:45:57 »
Naar ik weet is dit het duidelijkste shot van geld. Ik kan er ook niet echt de handtekening van ontwaren.


Hadden we in het verleden niet ook geld met handtekeningen die niet van de mol bleken te zijn?

edit: en de zoom in...
« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 18:48:30 door Bob De Mol »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #3 Gepost op: 3-02-2017, 18:47:24 »
De handtekening is nog nooit van de Mol geweest.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #4 Gepost op: 3-02-2017, 20:36:05 »
In het molboekje van dit jaar is bij elke Bio van de kandidaat een plaats opengelaten voor een handtekening. Heb het boekje zelf niet, maar dacht het gezien te hebben. (Heeft iemand daar beeld van?) 
Plus de aandacht van de redactie voor de verzameldrift van Jeroen in de scène met Sigrid.

Twee redenen om aan te nemen dat  de handtekening niet zomaar een handtekening is.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 20:51:53 door annebeestje »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #5 Gepost op: 3-02-2017, 20:46:54 »
Dank voor screenshot! Zie nu voor het eerst ook goed dat icoontje in het blauw (wat soms in geel etc staat, afhankelijk van biljet). Dacht telkens dat het een envelopje was maar ik zie nu iets heel anders. Een tulp/ schild met een V/ 5 erin? Zien jullie dat ook?
« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 20:48:41 door Juuls247 »
Meer L

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #6 Gepost op: 3-02-2017, 20:47:30 »


Deze is er ook nog... (Wordt er niet veel wijzer van)

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #7 Gepost op: 3-02-2017, 20:51:27 »
In het molboekje van vorig jaar was dit ook zo. Kan helaas geen foto sturen, krijg ze op mijn tablet niet onder 500 kb

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #8 Gepost op: 3-02-2017, 20:52:06 »
Welke kleuren molgeld is er allemaal?
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #9 Gepost op: 3-02-2017, 20:54:17 »
Welke kleuren molgeld is er allemaal?

Blauw (?, 20), geel (50), paars (250) en oranje (500) heb ik al gezien denk ik. Ik verwacht dan ook nog een groene en een rode zodat primaire en secundaire kleuren vertegenwoordigd zijn.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #10 Gepost op: 3-02-2017, 20:56:09 »
Ik had gehoopt op zwart/rood/geel/wit/blauw  ::rofl::
Mooie verwijzing naar nl/ België

Dank hulpmol! En wat zie jii qua icoontje op het geld?
Meer L

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #11 Gepost op: 3-02-2017, 22:58:27 »
Alle kleuren van de regenboog :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #12 Gepost op: 3-02-2017, 23:05:03 »
Alle kleuren van de regenboog :)

Moest dat zo zijn en als hint bedoeld zijn, dan hadden de kleuren op dezelfde manier moeten verlopen als bij een regenboog. Aangezien geel en oranje al niet grenzen (50 en 500) denk ik dat het nog moeilijk een hint kan worden.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #13 Gepost op: 3-02-2017, 23:34:08 »
Beter dan zo kan ik het niet krijgen  :(


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #14 Gepost op: 3-02-2017, 23:38:04 »
Beter dan zo kan ik het niet krijgen  :(



Duidelijk dezelfde handtekening.(denk ik).

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2017, 03:33:32 »
Dankjewel voor de antwoorden en de screenshots! Hoewel het nog steeds moeilijk te zien blijft (maar duidelijker dan ik het kon krijgen), lijkt de handtekening van het geld van dit jaar erg op de handtekening op het geld van een eerder seizoen. Heb ik me mooi door de productie het bos in laten sturen  ;D ::)

In elk geval houdt Jeroen er een leuk vriendinnenboekje aan over.  ::rofl::

Moet bekennen dat ik het ook wel een beetje vreemd had gevonden als er een hint op het geld zou staan, gezien het Klaas debacle vorig jaar. Maar goed, het had toch gekund en gezien de verwijzingen vond ik het de moeite waard uren met mijn neus op het beeldscherm gedrukt te zitten.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #16 Gepost op: 4-02-2017, 05:16:20 »
Toen je dit topic nog niet had geopend, had ik dit gepost in een ander topic, past beter hier:

Maar zo te zien stond die handtekening er dus ieder jaar op, dus het is waarschijnlijk niks. Maar dan is het wel raar dat kandidaten (i.i.g de penningmeesters) dat voorgaande jaren niet erop gespot hebben. Of dat hebben ze wel, maar het is gewoon nooit uitgezonden.

Ja is hetzelfde moment dat ik me af begon te vragen of er een speciale handtekening op het geld zou staan. Eerder viel me al op dat we het geld slecht in beeld krijgen, alsof er bewust aan gedacht is.

Denk dat in voorgaande jaren de aandacht ergens anders lag. Een jaargang stond de vingerafdruk van de Mol op het geld (vond ik een rare hint, niemand kon de vingerafdrukken van de deelnemers checken). Dacht dat er ook iets is geweest met de kleur. Vorig jaar dan de tekening achterop.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #17 Gepost op: 4-02-2017, 09:34:46 »
En in 2015 het silhouet van Margriet op het mingeld, al blijft het vaag of dat nou echt zo was of niet. En in 2012 zelfs het gezicht van Anne-Marie.


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #18 Gepost op: 15-02-2017, 00:44:30 »
Zijn het altijd dezelfde letters bij dezelfde kleur?
Want als er verschillende letters gebruikt worden vormen ze misschien : Soldaat van Oranje.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Handtekening op het geld
« Reactie #19 Gepost op: 15-02-2017, 01:54:18 »
Er is behoefte aan een topic MOLGELD,                                                 (open in een ander tabblad voor een vergroting).
Heb zelf ook nog wat Molgeld screenshots van het underground spel gemaakt.


Er staan letters op het molgeld:

Oranje 500 = E
Blauw  250 = L- I ?
Rood -100  = R
Rood + 20  = L ?   
Groen 100  = J
Paars      = ?
Geel  50   = ?
Zwart Wit 1000= F
Op al het geld staat ook een S 
« Laatst bewerkt op: 4-03-2017, 15:52:31 door Zeeuwse61 »