Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters  (gelezen 31949 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #20 Gepost op: 4-02-2017, 22:18:55 »
Iedereen helpt deze opdracht mee dat er geld verdiend wordt voor de pot. Thomas niet.
Hoezo niet? Hij pakt toch 2 juste envelopeen? Hij niet de stukjes goed? Wat bedoel je?

Excuus voor 2 posts achter elkaar. Had het niet door. Weet ook ff niet hoe te fixen mobiel.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 22:40:56 door Whiskers »

Offline molmolmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #21 Gepost op: 4-02-2017, 22:19:12 »
Op 39min29 is een poster te zien waarin ik t gezicht van Thomas zie

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2017, 22:22:14 »
Op 39min29 is een poster te zien waarin ik t gezicht van Thomas zie
dat had je ook in het Thomas topic gepost. Ik heb er een foto voor je bij gedaan ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline molmolmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #23 Gepost op: 4-02-2017, 22:24:57 »
dat had je ook in het Thomas topic gepost. Ik heb er een foto voor je bij gedaan ;)


 :)Dank je!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #24 Gepost op: 4-02-2017, 22:36:59 »
Hoezo niet? Hij pakt toch 2 juste envelopeen? Hij niet de stukjes goed? Wat bedoel je?
;)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #25 Gepost op: 4-02-2017, 22:41:40 »
;)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Duhhh  ;D

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #26 Gepost op: 4-02-2017, 22:46:09 »
Maar wat als de inhoud van de gewonnen envelop meer dan 2000 euro was? Diederik moest nog een stukje lopen voordat hij terug was bij de groep.
Het lijkt me de enige gunstige postitie voor de mol waarbij je wel als kandidaat kan overkomen.

- EDIT - Na het terugkijken van de aflevering is me duidelijk dat er ook max 2000 gewonnen kon worden met deze opdracht
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 00:15:41 door WIDM uncovered »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #27 Gepost op: 4-02-2017, 22:46:33 »
Staat daar nu "mol" als je de poster omkeert?

 ::vergroot::

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #28 Gepost op: 4-02-2017, 22:54:12 »
Gaf Jiochem nou een lege enveloppe aan Thomas, en neemt Thomas nou de 'schuld' van die lege enveloppe op zich?  ??? Of zie ik dat verkeerd?

Jochem gaf Thomas bewust de lege envelop. Wellicht om testen wat Thomas ermee doet. Maar eerlijk gezegd kan ik h'm dan in beide richtingen op redeneren voor Thomas kandidaat of Thomas mol, dus geen idee wat Jochem hiermee wilde bereiken.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #29 Gepost op: 5-02-2017, 00:03:25 »
Jochem gaf Thomas bewust de lege envelop. Wellicht om testen wat Thomas ermee doet. Maar eerlijk gezegd kan ik h'm dan in beide richtingen op redeneren voor Thomas kandidaat of Thomas mol, dus geen idee wat Jochem hiermee wilde bereiken.

Ik snap ook niet helemaal wat hier gebeurt. De groep weet dat Jochem een envelop niet gevonden heeft volgens mij, er zijn 9 van de 10 stukken gevonden. Deze 9 stukken hangen op een gegeven op het bord. Sanne staat er bij als Jochem Thomas een envelop geeft. Het lijkt onzinnig als Jochem hier probeert de verdenking van hem af te halen, want het is al bekend dat ze door hem een stuk missen. En als het een test is, wat wilde hij er dan mee testen? En waarom zegt Thomas dat hij een lege envelop had? Als het een test van Jochem is en Thomas is erin getrapt zou het volgens mij eerder neigen naar niet de mol zijn maar je wel verdacht willen maken toch? 

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #30 Gepost op: 5-02-2017, 00:13:07 »
Er hangen geen 9 stukjes op t bord. Er zijn er maar 8 en daar over is de verbazing.
Jochem heeft er 1 niet en er zou dus 1 envelope leeg zijn geweest?
Zwakke molactie.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #31 Gepost op: 5-02-2017, 00:16:53 »
Er hangen geen 9 stukjes op t bord. Er zijn er maar 8 en daar over is de verbazing.
Jochem heeft er 1 niet en er zou dus 1 envelope leeg zijn geweest?
Zwakke molactie.

Huh? Er ontbreekt toch maar 1 stuk? Het zijn vijf rijen van twee stukken, de enige die ontbreekt is het linkerfragment in de tweede rij van onder. Of zie ik het verkeerd?
Woosie down?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #32 Gepost op: 5-02-2017, 00:26:07 »
Op 39min29 is een poster te zien waarin ik t gezicht van Thomas zie

zou er tussen de 130 posters wel eentje zitten met een afbeelding/silhouet van de mol? in ieder geval 1 poster gezien met een fotocollage. ik heb een poging gedaan ze in beeld te vangen maar van de achterste helft hebben we maar weinig mee gekregen. De inleidende beeldflitsen (op muziek van fur elise) gingen mij ook te snel. Ik kan me voorstellen dat 'teugels in handen' icm een rodeoposter van de mol een hint is...

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #33 Gepost op: 5-02-2017, 00:35:12 »


Als alle puzzelstukken even groot zijn hangen er negen stukken op het bord. De ruimte aan de bovenkant ertussen is volgens mij geen missend stuk want daar zit op de originele poster ook niks. Het zou kunnen dat het onderste stuk twee keer zo groot is als de rest (lijkt door te lopen), dan zouden er 8 stukken zijn. Maar dan is het wel weer toevallig dat allebei de afwijkende stukken precies een andere grootte (namelijk de helft) hebben t.o.v. de overige stukken. Ik neig er naar dat er 9 stukken zijn.

In beide gevallen snap ik niet zo goed wat er tussen Jochem en Thomas gebeurt.... Aangezien het volgens mij duidelijk is dat Jochem verantwoordelijk is voor het missende stuk....

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #34 Gepost op: 5-02-2017, 00:42:19 »


Als alle puzzelstukken even groot zijn hangen er negen stukken op het bord. De ruimte aan de bovenkant ertussen is volgens mij geen missend stuk want daar zit op de originele poster ook niks. Het zou kunnen dat het onderste stuk twee keer zo groot is als de rest (lijkt door te lopen), dan zouden er 8 stukken zijn. Maar dan is het wel weer toevallig dat allebei de afwijkende stukken precies een andere grootte (namelijk de helft) hebben t.o.v. de overige stukken. Ik neig er naar dat er 9 stukken zijn.

In beide gevallen snap ik niet zo goed wat er tussen Jochem en Thomas gebeurt.... Aangezien het volgens mij duidelijk is dat Jochem verantwoordelijk is voor het missende stuk....

Ja, precies! Lukie plaatste hier live zijn scepsis over Thomas die een 'lege' envelop gaf, maar er is in wezen geen majeure mollenstreek geleverd - mede door de uitstekende omschrijvingen van Diederik, en de snelle realisatie van hem en Sanne dat er op zijn posters geen cijfers en letters stonden. De enige die een verkeerde poster identificeerde was Jochem, en zijn envelop zal dus inderdaad wel leeg zijn geweest. Dat Thomas claimde dat die van hem was is uiterst merkwaardig.
Woosie down?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #35 Gepost op: 5-02-2017, 00:42:54 »
mm inderdaad lijkt t of er 9 stukken hangen, maar dan snap ik de commotie in de groep niet.
Het komt mij voor also ze ergens over verbaasd zijn. Terwijl ze er toch allemaal bij waren dat jochem er 1 niet vind ( Wilde Vinden).  Rare actie.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #36 Gepost op: 5-02-2017, 02:49:48 »
Enige verklaring die ik kan geven voor het gedrag van Thomas als mol is dat hij een kandidaat speelt die probeert de verdenking op zich te laden, wetende dat de groep allang door heeft dat het missende stukje door Jochem kwam.
Als Jochem Thomas heeft geprobeerd te testen, dan heeft Thomas tegenover in ieder geval Jochem goed gereageerd.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #37 Gepost op: 5-02-2017, 08:11:32 »
Essentieel in deze opdracht is het begin, waarin Diederik zegt dat hij "geen woorden, geen tekst, alleen plaatjes" heeft. Sanne gaat daar in mee en deelt deze informatie met de hele groep: "Hij mag geen letters zeggen, geloof ik. Hij ziet geen letters." Diederik herhaalt dat vervolgens bij Thomas en zegt, dat hij hoopt dat de hele groep het inmiddels ook gehoord heeft. Hier is Diederik, net als in het vervolg van de opdracht, zo onmols en goed sturend, dat hij zou moeten afvallen als mol als dat al niet eerder zo was. De herhaling van Sanne is overigens ook onmols.

Daarna valt er weinig meer te doen. Iedereen weet hoe het zit. Er zit (zie je in het bovenaanzicht van het speelveld) wel een bocht in het 'parcours' waardoor een deel voor de kandidaten mogelijk niet zichtbaar is. Echter, door dit begin is er weinig meer te mollen.

[edit]  Thomas vraagt wel totaal ten overvloede wat er op een banier staat. Zowel door Sanne als Diederik is hem verteld, dat er geen letters zichtbaar zijn voor Diederik. Jochem vindt zijn poster niet. Dat is verdacht, maar minder dan ik in eerste instantie dacht. Hangt een beetje van de montage af waarschijnlijk. Op het moment dat Diederik bezig is met de omschrijving hangt rechts een poster met de door Dierderik omschreven kleuren en een cowboy op een beest. Geen stier, maar toch... Kan me enigszins voorstellen dat hij bij het zien van die poster erheen loopt om te checken. Later staat hij er recht voor en de envelop die hij pakt hangt er ook bijna voor. Dat is minder begrijpelijk.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 08:19:55 door Tarballs »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #38 Gepost op: 5-02-2017, 09:43:32 »


Wat me opvalt aan deze poster is dat hij uit mei 2016 komt, dé tijd dat de kandidaten in Oregon aan het filmen zijn. Zou deze poster speciaal voor WIDM zijn ontworpen, waardoor er een hint in zit?

Volgens mij heeft Thomas geen puzzelstukje laten verdwijnen, maar heeft hij inderdaad een verkeerde poster gepakt (in ieder geval, zoiets dacht ik te zien).

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #39 Gepost op: 5-02-2017, 10:33:42 »
Volgens mij heeft Thomas geen puzzelstukje laten verdwijnen, maar heeft hij inderdaad een verkeerde poster gepakt (in ieder geval, zoiets dacht ik te zien).
Ik heb het even goed terug gekeken, maar beide posters waren juist
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit