Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters  (gelezen 31947 keer)

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #60 Gepost op: 6-02-2017, 16:29:51 »
Relatie Helix en DNA 5 februari al genoemd in topic over Tweelingen en dubbele dingen.
De letters DNA komen voor in alle afleveringstitels tot nu toe. DNA heeft de vorm van een helix (dubbele spiraal) en bestaat uit nucleotiden die worden afgekort tot T C A G.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 16:31:31 door snugger »

Online lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #61 Gepost op: 6-02-2017, 16:35:06 »
Zandloper??
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #62 Gepost op: 6-02-2017, 16:50:44 »
Relatie Helix en DNA 5 februari al genoemd in topic over Tweelingen en dubbele dingen.
De letters DNA komen voor in alle afleveringstitels tot nu toe. DNA heeft de vorm van een helix (dubbele spiraal) en bestaat uit nucleotiden die worden afgekort tot T C A G.

Ik zou de hint sterker vinden als Helix een plaatsje in een andere staat zou zijn en de poster dus van ver zou komen. Maar Helix ligt op minder dan een half uur rijden van Pendleton. Kan ook toeval zijn.
Daarbij komt dat ik de hint op de andere poster met 1776 sterker vindt. Het lijkt me sterk dat ze 2 posters voor 2 verschillende hints zouden gebruiken, maar het zou kunnen.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #63 Gepost op: 6-02-2017, 16:59:37 »
Okee, ik wist niet dat Helix ook de naam van een plaatsje was. Neemt niet weg dat DNA steeds terugkeert in afleveringstitels en dat DNA een Helix-vorm heeft.
En inderdaad die 1776-hint is ijzersterk. Net als trouwens het scoutingsymbool op de laars en de wetenschap dat Thomas daar 13 jaar heeft gebivakkeerd.

Waarom geen 3 posters met 3 hints? Of nog meer?  ::boogie::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 17:03:34 door snugger »

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #64 Gepost op: 6-02-2017, 20:04:20 »
Weet niet of het al genoemd is. Redelijk nutteloos maar wel een grappig feitje, volgens mij zijn de rodeo posters in de vorm van Nederland neergezet:

http://imgur.com/v6w4Tiu

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #65 Gepost op: 6-02-2017, 20:54:41 »
Ik zie er geen Nederland in. Wel een kerkhof, maar dat zal ook wel de grap/bedoeling geweest zijn.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #66 Gepost op: 6-02-2017, 23:13:56 »
Weet niet of het al genoemd is. Redelijk nutteloos maar wel een grappig feitje, volgens mij zijn de rodeo posters in de vorm van Nederland neergezet:

http://imgur.com/v6w4Tiu
Het lijkt nog meer op de Benelux, of alleen Ned. + BE.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2017, 09:33:57 »
Ik ben altijd een beetje laat met kijken, maar wat we opviel bij deze opdracht is dat Thomas ruimte overlaat tussen de puzzelstukjes van de poster. Alsof er 3 ipv 1 stukjes mist. Zo werd de poster minder overzichtelijk. Een duidelijke mollen actie om de kandidaten op t verkeerde been te zetten. Gelukkig was Diederik slim om de goede te pakken.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #68 Gepost op: 7-02-2017, 09:50:19 »
Dat zou nooit genoeg effect hebben is mijn mening. De kandidaten kunnen alleen die delen beschrijven die ze zien. Dat was meer dan genoeg. Ook al denken ze dat er iets mist, ze zullen vertellen wat ze zien. Dat zou altijd genoeg zijn geweest.

Met het oog op teugels in handen... Zijn er posters met iemand met teugels in handen waar we iets mee kunnen. Heb lang niet alle posters goed kunnen zien.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #69 Gepost op: 7-02-2017, 10:51:55 »
Met het oog op teugels in handen... Zijn er posters met iemand met teugels in handen waar we iets mee kunnen. Heb lang niet alle posters goed kunnen zien.
Ja, die van Jochem geloof ik. Als ik tijd heb zoek ik hem op.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #70 Gepost op: 7-02-2017, 11:24:44 »
Ja, die van Jochem geloof ik. Als ik tijd heb zoek ik hem op.
Hier staan ze allemaal: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=60434.msg2004605#msg2004605
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #71 Gepost op: 7-02-2017, 12:15:22 »
Ik bedoel het ook letterlijk. Is er ook een mogelijk niet gepakte poster waarop iets staat met de teugels in handen en die we aan een kandidaat kunnen koppelen?

Offline Grijns

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #72 Gepost op: 7-02-2017, 12:56:15 »
Hoi iedereen! Ik zat even te kijken naar de site van de Helix Rodeo http://www.helixrodeo.org. Daar is een gallery met foto's, het vreemde is dat er 1 foto een Nederlandse vlag heeft.


Voor de rest staan er alleen maar Amerikaanse vlaggen. De foto met Nederlandse vlag is van de rodeo van 2005. Ik kan er verder geen theorie aan koppelen maar misschien helpt het iemand met de hare/zijne.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #73 Gepost op: 7-02-2017, 15:28:28 »
Volgens mij heeft Thomas geen puzzelstukje laten verdwijnen, maar heeft hij inderdaad een verkeerde poster gepakt (in ieder geval, zoiets dacht ik te zien).

Ik heb de opdracht nog eens bekeken en het valt me nu pas op dat Thomas de tweede keer zijn eerste envelop niet bij zich heeft. Ik vermoed dat Jochem die envelop in bewaring had en aan Thomas "terug" geeft. Bewust of onbewust geeft hij waarschijnlijk zijn eigen lege envelop.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #74 Gepost op: 7-02-2017, 17:14:13 »
Ik heb de opdracht nog eens bekeken en het valt me nu pas op dat Thomas de tweede keer zijn eerste envelop niet bij zich heeft. Ik vermoed dat Jochem die envelop in bewaring had en aan Thomas "terug" geeft. Bewust of onbewust geeft hij waarschijnlijk zijn eigen lege envelop.
Net daarna slaat Jochem met de envelop die hij houdt op zijn hand. Ik vermoed daaruit dat hij wel degelijk weet wat hij doet
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Merlijne

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #75 Gepost op: 7-02-2017, 18:59:22 »
Het lijkt nog meer op de Benelux, of alleen Ned. + BE.

En de bij elkaar gepuzzelde poster geeft dan de geboorteplaats van de mol aan? 😃

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #76 Gepost op: 7-02-2017, 19:01:58 »
En de bij elkaar gepuzzelde poster geeft dan de geboorteplaats van de mol aan? 😃
Nee die hing waar Geldrop ligt :P

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #77 Gepost op: 7-02-2017, 23:22:30 »
Nee die hing waar Geldrop ligt :P
Oh dus Art is de mol :P

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #78 Gepost op: 8-02-2017, 00:45:01 »
De teugels in handen.... iemand of iets beteugelen, onder controle houden....
Thomas 'beteugelde' de posterstukjes door ze op het bord vast te nieten waardoor ze niet weg konden fladderen.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - Rodeo posters
« Reactie #79 Gepost op: 8-02-2017, 14:44:22 »
Ik zie er geen Nederland in. Wel een kerkhof, maar dat zal ook wel de grap/bedoeling geweest zijn.

Ik zie 'm wel hoor :)
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives