Auteur Topic: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden  (gelezen 19448 keer)

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #40 Gepost op: 26-02-2017, 12:29:41 »
Maar viel voor mij erg door de mand bij het zogenaamd niet raden. Bij "de plank misslaan" bijvoorbeeld. Heel ongeloofwaardig.

In België gebruiken ze soms net andere woorden in uitdrukkingen, bijvoorbeeld de bal misslaan. Daar kan Thomas de kandidaat een nadeel hebben of juist als Mol een voordeel.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #41 Gepost op: 26-02-2017, 12:30:54 »
De mol moet haast wel Sanne of Thomas zijn vanwege het verdwenen plaatje. Volgens mij maakte zij de foto en blijkbaar werden ze op tafel gelegd. Als het de wind was, waren er meer verwaaid. Molactie dus!

Nee, bij de foto die verdwenen is, zette Sanne het potje neer en Thomas maakte de foto.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #42 Gepost op: 26-02-2017, 12:40:23 »

ik vind trouwens dat sanne heel appart doet: ja zal wel weggewaaid zijn ofzo. en er verder niet echt aandacht meer aan besteden. thomas in tegendeel blijft wat langer doorzoeken.


Dat was voor de vorm. Hij blijft de kandidaat spelen die zogenaamd zijn best doet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #43 Gepost op: 26-02-2017, 12:55:31 »
Waarom zou Thomas zeggen 'nog 3' of zoiets? Dan kun je verwachten dat de ander gaat controleren of het echt zo is. Dat is wel heel erg de aandacht op jezelf vestigen. Je kunt het ook laten gaan en dan ineens zonder film komen te zitten bij de '10e' foto.
Je vestigt de aandacht erop als de kust veilig is. Die foto is ruim daarvoor ergens verstopt in de winkel of zo.  Het moest toch een keer aan het licht komen. Een voorbereide actie.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #44 Gepost op: 26-02-2017, 16:26:34 »
Knip-oog/hint van de productie?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #45 Gepost op: 26-02-2017, 16:57:47 »
Ik had de indruk dat Sanne ook een beetje afwachtend was met de plank misslaan geloof ik. Even checken wat Thomas deed ipv vol kandidaats alle spreekwoorden raden.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2017, 17:34:20 door suuuus »

Offline San-ne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • altijd een bijzonder figuur
Re:
« Reactie #46 Gepost op: 26-02-2017, 17:07:00 »
sanne in de biecht vlak voor died en jochem gingen raden.

"ja we hadden er 9 goed en toen moesten zij, en dat ging eigenlijk net zo soepel..."

maak dat de kat maar wijs Sanne lekker blijven doen alsof jullie niet aan t klunzen waren ::rofl::
zo fanatiek molloot, dat we alles (ja echt alles) koppelen aan WIDM

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #47 Gepost op: 26-02-2017, 17:32:13 »
Een van de leukste opdrachten van het seizoen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #48 Gepost op: 26-02-2017, 20:32:23 »
Een eend met een sjaal in ADO-kleuren in de winkel? Wat moet ik daar nu van denken? Het is dat ik op Thomas zit...

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline kiyoaki

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #49 Gepost op: 26-02-2017, 20:41:15 »
Een polaroid is ook redelijk zwaar voor een foto met dat inktreservoir onderin. Het leek niet winderig, wegwaaien is uitgesloten. Per ongelijk kwijt geraakt misschien, maar waarschijnlijker is dat Thomas of Sanne inderdaad de mol is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #50 Gepost op: 26-02-2017, 21:10:56 »
Een eend met een sjaal in ADO-kleuren in de winkel? Wat moet ik daar nu van denken? Het is dat ik op Thomas zit...

Dat kunnen toch net zo goed de kleuren van de Portland Timbers zijn? Bovendien: Aan wie zou je ADO Den Haag linken? Jochem is voor NEC weet ik, maar de andere kandidaten daar weet ik het eigenlijk niet van.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #51 Gepost op: 26-02-2017, 21:28:06 »
Knip-oog/hint van de productie?

Scherp opgemerkt!

Staan er ook.toevallig een paar cowboy laarzen die we eerder zagen oo de poster uit Helix?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #52 Gepost op: 26-02-2017, 21:45:19 »
Dat kunnen toch net zo goed de kleuren van de Portland Timbers zijn? Bovendien: Aan wie zou je ADO Den Haag linken? Jochem is voor NEC weet ik, maar de andere kandidaten daar weet ik het eigenlijk niet van.

Oh, ik dacht dat het een ADO-sjaal was. Nu je het zegt zegt lijkt ie inderdaad meer op die van de Portland Timbers. Hoe dan ook, de sjaal kwam me bekend voor omdat Jochem iets soortgelijks draagt.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #53 Gepost op: 26-02-2017, 22:04:35 »
Jochem is absoluut nec fan en heeft al via social media uitleg gegeven over de groen gele sjaal die hij eerder droeg. Het is absoluut geen ado sjaal. ::ohno::

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #54 Gepost op: 26-02-2017, 22:24:42 »
Je vestigt de aandacht erop als de kust veilig is. Die foto is ruim daarvoor ergens verstopt in de winkel of zo.  Het moest toch een keer aan het licht komen. Een voorbereide actie.

Het potje werd gebruikt bij 'met de deur in huis vallen'.



Daarna zagen we Diederik en Jochem 5 foto's maken voor dat Thomas 'op elk potje past een dekseltje' vastlegde.
Het tafeltje met nog 3 van de vier boeken komt dan in zicht bij 'laat je niet kisten' maar het is niet te zien of daar nog een potje  achter staat.
Dan 'van dik hout zaagt men planken' waarna ze er achter komen dat er 1 foto mist.
Dus of die foto al ruim daarvoor verstopt is? Denk het niet, maar misschien heeft de montage een handje geholpen...


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #55 Gepost op: 26-02-2017, 22:52:24 »
Oh, ik dacht dat het een ADO-sjaal was. Nu je het zegt zegt lijkt ie inderdaad meer op die van de Portland Timbers. Hoe dan ook, de sjaal kwam me bekend voor omdat Jochem iets soortgelijks draagt.



Dagboek Mol 3, alinea 2: "In mijn gedachte scanderen de Timbers Army There’s No Pity In The Rose City". De sjaal van Jochem op deze foto is inderdaad een sjaal van de voetbalfanclub Timbers Army, supporters van de Portland Timbers. Is al eerder (onder meer door mij) aangegeven. In elk van de dagboeken van de Mol zijn in iedere tweede alinea (tot nu toe i.i.g.) zaken te vinden die wijzen op iemand die veel van voetbal houdt. Zie ook topic Jochem.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #56 Gepost op: 26-02-2017, 22:55:46 »
Scherp opgemerkt!

Staan er ook.toevallig een paar cowboy laarzen die we eerder zagen oo de poster uit Helix?

Ja, maar dan zie ik dat eerder als hint naar Sanne.

Sanne geeft tijdens die opdracht instructies aan Diederik voor het vinden van die poster. Nu staat het betreffende paar laarzen voor haar voeten.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #57 Gepost op: 26-02-2017, 22:59:54 »
Het potje werd gebruikt bij 'met de deur in huis vallen'.



Daarna zagen we Diederik en Jochem 5 foto's maken voor dat Thomas 'op elk potje past een dekseltje' vastlegde.
Het tafeltje met nog 3 van de vier boeken komt dan in zicht bij 'laat je niet kisten' maar het is niet te zien of daar nog een potje  achter staat.
Dan 'van dik hout zaagt men planken' waarna ze er achter komen dat er 1 foto mist.
Dus of die foto al ruim daarvoor verstopt is? Denk het niet, maar misschien heeft de montage een handje geholpen...



Hoe eenvoudig is het om een foto even tussen de bladzijden van een boek te stoppen?!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #58 Gepost op: 27-02-2017, 11:33:51 »
Ik heb nog niet de tijd gehad het te controleren, maar mijn moeder meende te zien dat op een moment dat Sanne en Thomas elkaar high-fiven er iets voorin Sannes broek te zien was wat eventueel een polaroid zou kunnen zijn.

Misschien is het niks en Sanne lijkt me niet al te waarschijnlijk als Mol, maar je weet maar nooit.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8 - opdracht 2 - antieke spreekwoorden
« Reactie #59 Gepost op: 27-02-2017, 12:22:12 »
Een eend met een sjaal in ADO-kleuren in de winkel? Wat moet ik daar nu van denken? Het is dat ik op Thomas zit...
Hmm, 't is dat ik niet meedoe anders had ik zomaar de mol kunnen zijn met zo'n aanwijzing! Haha!
Ich bin ein Bärliner!