Man, wat wordt er toch dom gespeeld soms.
Sander: iedereen weet dat jij de verrader bent van de vorige stemming. Je bent zo een gemakkelijk doelwit, zeker nu stemming 2 ook verpest is en jij de hoofdverdachte bent. Je zou sowieso uitgekozen worden voor de eliminatieopdracht (enkel als Rob zou mogen kiezen, kun je ontsnappen) en dan kies je toch om de enveloppe niet te openen die rob jou gegeven heeft. Waarom? Of je speelt op de opdracht (wat je sowieso zou moeten doen) of je hebt alle macht.
Daarnaast ben ik wel blij de andere 2 afvallers:
Ik snap waarom Esther de 2de stemming verpest heeft, ze had gewoon gelijk en het is idd zuur dat de persoon die haar verdedigde hiervoor opdraaide (hier kon ze niks aan veranderen zonder zichzelf in de problemen te helpen) maar dat ze plots blind in het vrouwenbondje stapt, waar iedereen haar eigenlijk wegwou van dag 1, snap ik niet. Probeer dan met Sander een meerderheid te vormen door andere spelers te benaderen. Verder vond ik ze weinig toevoegen.
Greetje: ik kende haar niet en moet haar eigenlijk niet snel terugzien in een realityprogramma. Haar heel ding na de opdracht van Diederik en Sylvia (zoals zeggen dat Diederik een klootzak is), echt

. Dit is niet het soort realityprogramma's dat ik graag zie. Daarbij, Diederik deed letterlijk niks mis. Jullie hebben hem met 10 belogen en dan zou hij zomaar moeten volgen wat jullie willen. Ik snap wel waarom hij Sylvia niet wegstuurde.
Ook bij die laatste opdracht dat ze allemaal samenspannen met 'het vrouwenbondje" snap ik niet. Waarom wachten jullie niet tot de toren hoger is om Diederik weg te spelen, als er 2 blokken zijn zal hij niet missen. Daarbij de arrogantie van : Zou Diederik door hebben wat er gebeurt?
Ehm... Ja. Diederik is qua IQ veruit de slimste persoon die daar is.
Voor de rest zijn de vrouwen elkaar eigenlijk aan het wegspelen. Sylvia is verantwoordelijk voor weggaan van Esther en Greetje. Zij is flexibel met wie ze meegaat om te stemmen (wat de juiste manier van spelen is) maar is zo opvallend erin dat dit tegen haar werkt. Nu is zij het perfecte schild, want bijna iedereen wilt haar weg en hoe meer ogen op Sylvia, hoe minder ogen op een andere speler.