Ik vind het echt op voorhand gewoon niet kunnen, het idee alleen al, en dan hoef ik echt niet te weten hoe de "format" eruit gaat zien!
het is al niet zo makkelijk voor mannen om te besluiten sperma te doneren, terwijl er toch idd veel stellen (man-vrouw of vrouw-vrouw) en alleenstaande vrouwen met kinderwens zijn die niet op de "normale" manier zwanger kunnen worden, en via ivf met donor kan het vaak wel.
Om dan te zeggen dat kinderen zonder eigen biologische vader zielig zijn, vind ik te ver gaan, kinderen van lesbische paren, alleen staande moeders, of die opgroeien bij een vader die niet de biologische vader is, zijn vaak ook erg gelukkig, juist omdat ze erg erg gewild zijn
en niet zoals soms bij biologische ouders: "het product van een dronken nacht, onverstandige sex zonder voorbehoedmiddel, verkeerde berekeningen, pil die toch niet werkte of gesprongen condoom"
Spermadonoren zijn erg nodig, maar er zullen minder mensen misschien donor willen worden als ze denken "tjeetje zodadelijk worden we nog gebeld door John de Mol"