Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 114607 keer)

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #100 Gepost op: 7-01-2018, 18:52:07 »
Grappig en verrassend dat er reacties van Vlamingen op het artikel zijn die WIDM verkiezen boven De Mol.

Het gras is altijd groener aan de overkant ::)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #101 Gepost op: 7-01-2018, 18:56:12 »
Grappig en verrassend dat er reacties van Vlamingen op het artikel zijn die WIDM verkiezen boven De Mol.
Vind ik ook inderdaad. De Mol staat voor mij (Nederlandse) qua niveau echt boven WIDM. Al vond ik de eerste aflevering van WIDM van gisteren echt geweldig  ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #102 Gepost op: 7-01-2018, 18:58:45 »
Die discussie gaan we hier niet voeren. Iedereen zijn favoriet uiteraard, maar we gaan hier geen series vergelijken.

Nog vergeten te zeggen, leuk Telegraaf artikel Bodejos. ::ok::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #103 Gepost op: 7-01-2018, 19:04:14 »
Nog een leuk Telegraafartikel, van vandaag:

Rouwen om Ron... Of toch niet?

Door Bernice Breure

AMSTERDAM - Arme, arme Ron Boszhard. Miljoenen tv-kijkers leefden dit weekeinde mee met de 54-jarige presentator die de achttiende editie van Wie is de Mol? als eerste moest verlaten zonder wezenlijk onderdeel te hebben uitgemaakt van het spel. Maar is hij wel zo zielig?



----

Als allereerste het mega-populaire Avrotros-programma, zaterdag weer goed voor 2,7 miljoen kijkers, moeten verlaten; dat is altijd zuur. Vraag maar aan Loretta Schrijver die na enkele dagen Japan alweer huiswaarts kon keren; of Nicolette Kluijver die net Mexico had aangetikt en al in het vliegtuig terug zat. Hartverscheurend was het afscheid van Klokhuis-presentator Maurice Lede, die na zijn pitstop in Hongkong ging bungeejumpen om iets van zijn adrenaline kwijt te raken.

Als allereerste het mega-populaire Avrotros-programma, zaterdag weer goed voor 2,7 miljoen kijkers, moeten verlaten; dat is altijd zuur. Vraag maar aan Loretta Schrijver die na enkele dagen Japan alweer huiswaarts kon keren; of Nicolette Kluijver die net Mexico had aangetikt en al in het vliegtuig terug zat. Hartverscheurend was het afscheid van Klokhuis-presentator Maurice Lede, die na zijn pitstop in Hongkong ging bungeejumpen om iets van zijn adrenaline kwijt te raken.

Maar het lot dat Ron Boszhard trof, dat is ongekend. De olijke presentator van Bommetje en Z@ppsport moest als eerste het spel verlaten zonder een echte Wie is de Mol?-experience op zak. De deelnemers bleken verspreid over vijf landen; Boszhard zag tijdens zijn korte verblijf in Moskou alleen actrice Loes Haverkort ’aan het werk’. Zonder de andere kandidaten te hebben ontmoet, wachtte hem al de eliminatietest. Waarna hij kon vertrekken zonder presentator Art Rooijakkers, die de rest opwachtte in Georgië, de hand te hebben geschud.

Verwarring

Als allereerste het mega-populaire Avrotros-programma, zaterdag weer goed voor 2,7 miljoen kijkers, moeten verlaten; dat is altijd zuur. Vraag maar aan Loretta Schrijver die na enkele dagen Japan alweer huiswaarts kon keren; of Nicolette Kluijver die net Mexico had aangetikt en al in het vliegtuig terug zat. Hartverscheurend was het afscheid van Klokhuis-presentator Maurice Lede, die na zijn pitstop in Hongkong ging bungeejumpen om iets van zijn adrenaline kwijt te raken.

Maar het lot dat Ron Boszhard trof, dat is ongekend. De olijke presentator van Bommetje en Z@ppsport moest als eerste het spel verlaten zonder een echte Wie is de Mol?-experience op zak. De deelnemers bleken verspreid over vijf landen; Boszhard zag tijdens zijn korte verblijf in Moskou alleen actrice Loes Haverkort ’aan het werk’. Zonder de andere kandidaten te hebben ontmoet, wachtte hem al de eliminatietest. Waarna hij kon vertrekken zonder presentator Art Rooijakkers, die de rest opwachtte in Georgië, de hand te hebben geschud.
Verwarring

Niets is toch wat het lijkt in Wie is de Mol? Deze opmerkelijke start was voer voor speculatie. Is een comeback mogelijk? Immers: cabaretier Richard Groenendijk keerde terug in de Argentijnse editie in 2006, net als acteur Tim Haars in Zuid-Afrika (2013) en radiomaker Paul Rabbering, tien jaar geleden, in Thailand. „Paul werd uiteindelijk zelfs de winnaar van het spel”, zegt molloot Niels Schouten die zijn zondag vult met het doorspitten van alle (complot)theorieën die online te vinden zijn.

Verwarring heerste zaterdagavond bij hem op de bank, waar Schouten de aftrap bekeek met zijn vrouw die hij overigens heeft ontmoet via een Wie is de Mol?-forum. „Mijn eerste reactie was: ’Nee! Dit kan niet! Dit is een te grote loterij. Te oneerlijk. Aan de andere kant: wie zegt dat Wie is de Mol? eerlijk moet zijn? Misschien wordt het spel nu wat harder gespeeld. Toch had ik al snel het gevoel dat dit nog wel een staartje zou krijgen.”

Terugkeer

Dat vermoeden werd de rest van het weekend gevoed door molloten die nóg scherper hadden opgelet. „Iemand stipte aan dat Ron in de leader van het programma een wit T-shirt draagt, terwijl hij dat zaterdag niet aan had. En een ander wist zelfs te vertellen dat dat beeld is opgenomen in een straat in Tblisi. Dan zou hij dus wel degelijk Georgië hebben gehaald.”

Wat als Boszhard, die net als vele BN’ers de makers nagenoeg had gesmeekt mee te mogen doen aan het spel, terugkeert? Schouten: „Dan barst op internet de discussie los of Boszhard wel De Mol kan zijn, want officieel wordt gezegd: De Mol heeft nooit een rood scherm gehad. Maar in buitenlandse versies is dat wel voorgekomen.”


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #104 Gepost op: 7-01-2018, 19:04:22 »
Sneu

Ook verdacht, vinden vele molloten, is dat in de voice-over voorafgaand aan de test het afsluitende zinnetje ’alleen de mol blijft altijd in het spel’ ditmaal werd weggelaten. Niels Schouten: „Vorige week was de inhoud van die volledige tekst nog een quizvraag bij Moltalk.”

Over dat opwarm/napraatprogramma gesproken, hij heeft nog wel een puntje: „Ik vond het opvallend dat Margriet van der Linden en Chris Zegers in Moltalk zaterdag helemaal niet speculeerden over een mogelijke terugkomst van Ron. Ze benadrukten alleen maar hoe sneu het voor hem was. Maar misschien sla ik nu door, hoor.”

Rouwen om Ron, die dit weekend is overstelpt met steunbetuigingen, dat is wat Schouten betreft voorlopig niet aan de orde. „En ligt hij er echt uit, dan heeft hij in ieder geval een van de meest memorabele exits ooit op zijn naam staan. Dat moet een schrale troost zijn.”

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #105 Gepost op: 7-01-2018, 19:39:57 »
 ::bravo:: ::bravo::
Wat tof Heinz, mooi stukje! ::ok::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #106 Gepost op: 7-01-2018, 19:42:09 »
Leuk ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #107 Gepost op: 7-01-2018, 20:01:01 »
Leuk stukje, gefeliciteerd Heinz.

Maar ook de Telegraaf gaat - net als veel molloten alhier - de mist in: de stad waar Art, en zes van de kandidaten aan het einde van de eerste aflevering verbleven heet Tbilisi. Dus niet Tiblisi of Tblisi.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 20:02:28 door Lukie4, Reden: forumnaam ipv naam gezet »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #108 Gepost op: 7-01-2018, 20:04:59 »


Nog vergeten te zeggen, leuk Telegraaf artikel Bodejos. ::ok::
dankjewel, Daisy.


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #110 Gepost op: 7-01-2018, 20:09:48 »
origineel  een chatgesprek na de uitzending.

in het ad met viviënne, klaas, elly en Kim
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #111 Gepost op: 7-01-2018, 20:19:08 »
origineel  een chatgesprek na de uitzending.

in het ad met viviënne, klaas, elly en Kim

Super leuk dit. Echter 1 dingetje. Vivienne is de vertrouwenspersoon van Ron. Dat betekent dat Vivienne precies moet weten of Ron wel of niet in het spel is gebleven na aflevering 1.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #112 Gepost op: 7-01-2018, 20:40:05 »
Nog een leuk Telegraafartikel, van vandaag:

Bedankt voor het posten Heinz. Leuk om te zien hoe meer molloten dit seizoen worden geïnterviewd door de media  ::ok::

origineel  een chatgesprek na de uitzending.

in het ad met viviënne, klaas, elly en Kim

Dit vind ik leuk. Zoiets mogen ze wat mij betreft uitbreiden, genoeg oud-kandidaten en oud-mollen namelijk. Stiekem vind ik dit samen met de treffende opmerkingen van Sofie in de laatste Moltalk een stuk meer hebben dan herhalen van wat we al gezien hebben.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #113 Gepost op: 7-01-2018, 20:42:35 »
Wat leuk Heinz en Jos, jullie interviews! En Annelies en Jerre in het stuk van Jos zijn ook mensen van dit forum als ik het goed lees? Tof!
Keep calm and eat chocolates!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #114 Gepost op: 7-01-2018, 21:23:03 »
Cécile houdt weer een dagboek bij :D

In haar eerste verslag heeft ze o.a. ontrafeld waarom Jean-Marc zo'n aparte broek draagt ::rofl:: ::bravo::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #115 Gepost op: 7-01-2018, 21:24:47 »
Wat leuk Heinz en Jos, jullie interviews! En Annelies en Jerre in het stuk van Jos zijn ook mensen van dit forum als ik het goed lees? Tof!
op de andere interviews had ik geen invloed. Je leert hier iedere dag wat bij, zo te zien.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #116 Gepost op: 7-01-2018, 21:29:04 »
Cécile houdt weer een dagboek bij :D

In haar eerste verslag heeft ze o.a. ontrafeld waarom Jean-Marc zo'n aparte broek draagt ::rofl:: ::bravo::

Héérlijk ::rofl:: ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #117 Gepost op: 7-01-2018, 22:28:19 »
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92


Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #119 Gepost op: 8-01-2018, 09:23:37 »
Ik vind Ron's fragment heel erg spreken voor het feit dat ik denk dat hij NIET terugkomt.

Uit het betreffende interview in RTL-Boulevard:

Ron kreeg veel reacties op zijn korte deelname. Zijn zoon en dochter zijn in ieder geval heel trots op hem, ondanks dat het avontuur van korte duur was. Zijn ouders begrepen er niks van. Zijn moeder zei tegen hem: ''Je bent een kluns geweest. Je hebt alleen maar achter Loes aangelopen. Je had een te grote tas bij je.''

Daar leid ik uit af dat die reacties kwamen nadat die mensen de uitzending (met zijn grote tas) hadden gezien. Hij zal allicht ook tegen zijn naaste familieleden nog niet alles hebben verteld, of hebben mogen vertellen. In het interview door Annemieke is de interviewster meer aan het woord dan Ron zelf, vraagt ze niet echt door naar hoe hij zich voelde of hoe het daarna is gegaan. Beetje gek. Dus wat mij betreft passen deze fragmenten prima in de hypothese dat Ron toch nog terugkomt.