Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 115255 keer)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #200 Gepost op: 15-01-2018, 22:12:15 »
Ja, als kandidaat... dus een rookgordijn. Dit is een pure kandidatenactie natuurlijk.

En wat je zegt over benadelen klopt niet. Wat al gezegd is; Stine en Olcay lagen op een kamer dus ze is later nog rond gegaan met hetzelfde voorstel. Dit zal dan ook uiteindelijk iedereen hebben geweten maar de 'kandidatenactie' blijft in het geheugen staan.
En dat is nou zo tof aan WIDM. Iedereen kijkt het programma en vat bepaalde acties anders op.  ::tandpastasmiley::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #201 Gepost op: 15-01-2018, 22:14:54 »


Wouter (a.k.a. Dodo) is nog niet erg op stoom dit seizoen. Wel altijd leuk om te zien  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 15-01-2018, 22:17:18 door Tristan, Reden: Youtube filmpje zichtbaar gemaakt »

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #202 Gepost op: 16-01-2018, 00:01:12 »
Weet niet of dit al is gezegd, maar in het promostukje van volgende week zie ik wederom geen beelden die we in de promo voor aflevering 1 zagen, waar we onder andere
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in zagen. Ik bedoel dan het promostukje waarin Art de kandidaten in een park vraagt 'Wil je nu al weten wie de Mol is?.' Kun je er dus stiekem vanuit gaan dat dit pas in aflevering 4 (of later) te zien zal zijn en dat deze kandidaten dus sowieso aflevering 3 overleven? Of zou het zo zijn dat er sprake is van beelden die in aflevering 2 of iets dergelijks zijn opgenomen en die we later pas te zien krijgen? Dat laatste lijkt me nog erg lastig, omdat dat een zeer vertekend beeld kan geven van de ontstane situaties in de afleveringen daarvoor...
« Laatst bewerkt op: 16-01-2018, 00:10:56 door Rensjekent »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #203 Gepost op: 16-01-2018, 00:06:17 »
Ja is gezegd. Oa in het wie is de mol in de media topic pag 9

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #204 Gepost op: 16-01-2018, 01:51:07 »
Haha ja dat dacht ik dus ook...

En ook geinig: de regie laat expres een verkeerde voorstelling van zaken horen. Namelijk ze laten Ruben zeggen dat eerst Simone, dan Stine en dan als laatste Loes / Olcay komt. Fout... je ziet Stine al duidelijk zwaaien (1.15) met haar sleutel als Simone nog moet komen. Dus Stine heeft direct na Jan (of daarvoor al) gegrist.

Man och man wat maken ze het toch makkelijk dit jaar.


Inderdaad zeg. Als je niet in je eentje wil liggen waarom gris je die sleutel dan weg? Totaal onlogisch voor een kandidaat.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #205 Gepost op: 16-01-2018, 08:39:33 »
Weet niet of dit al is gezegd, maar in het promostukje van volgende week zie ik wederom geen beelden die we in de promo voor aflevering 1 zagen, waar we onder andere
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
in zagen. Ik bedoel dan het promostukje waarin Art de kandidaten in een park vraagt 'Wil je nu al weten wie de Mol is?.' Kun je er dus stiekem vanuit gaan dat dit pas in aflevering 4 (of later) te zien zal zijn en dat deze kandidaten dus sowieso aflevering 3 overleven? Of zou het zo zijn dat er sprake is van beelden die in aflevering 2 of iets dergelijks zijn opgenomen en die we later pas te zien krijgen? Dat laatste lijkt me nog erg lastig, omdat dat een zeer vertekend beeld kan geven van de ontstane situaties in de afleveringen daarvoor...

Dit is mijn visie ( in spoilertopic besproken):

Bij nader inzien denk ik dat de opname van de promo ook op de eerste dag is geweest. Zoals al gezegd dragen de kandidaten bij de brunch en marktopdracht dezelfde kleding als in de leader. Dus ook de fotoshoot is toen geweest. Loes komt bij de brunch met een wit shirtje binnen maar draagt in de promo en in de leader hetzelfde truitje.  Ook Stine lijkt dezelfde kleding als in de leader aan te hebben. Emilio draagt steeds een wit ts onder zijn shirt . Jan en Ruben zijn de enigen die bij de promo afwijken maar zij droegen geen regenkleding tijdens de marktopdracht en hebben wellicht iets droogs aangetrokken. Het haar van Loes ziet er in de promo uit alsof ze in de regen of met een capuchon op gelopen heeft.

Misschien is het ook helemaal geen opdracht maar hebben alle kandidaten een vraag uit een latere opdracht gekregen en komt daar nog een twist mee.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #206 Gepost op: 16-01-2018, 08:52:40 »
Of ze hebben dat enkel en alleen voor de promo opgenomen en is het geen onderdeel van het spel. Niets is wat het lijkt...

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #207 Gepost op: 16-01-2018, 15:03:37 »
Of ze hebben dat enkel en alleen voor de promo opgenomen en is het geen onderdeel van het spel. Niets is wat het lijkt...
De vraag is meer, wanneer is het opgenomen?, dan, waarvoor is het opgenomen?
Als de beelden pas op dag 10 (bijvoorbeeld) zijn opgenomen dan is er sprake van een spoiler. Waar de beelden ook voor gebruikt worden.

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #208 Gepost op: 16-01-2018, 17:55:08 »
Interview van In De Buurt Woerden: Wie is de Mol?-redacteur Ferry Branger is Woerdenaar van de week

https://indebuurt.nl/woerden/woerdenaar-van-de-week/woerdenaar-ferry-loopt-rond-met-een-groot-geheim-hij-werkt-bij-wie-is-de-mol~19545/

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #209 Gepost op: 16-01-2018, 17:58:51 »
Ja, als kandidaat... dus een rookgordijn. Dit is een pure kandidatenactie natuurlijk.

En wat je zegt over benadelen klopt niet. Wat al gezegd is; Stine en Olcay lagen op een kamer dus ze is later nog rond gegaan met hetzelfde voorstel. Dit zal dan ook uiteindelijk iedereen hebben geweten maar de 'kandidatenactie' blijft in het geheugen staan.
Maar ik ben nog steeds heel erg benieuwd naar hoe jij hier een mollenactie van kan maken; hoe jij het überhaupt zou kunnen rechtvaardigen dat ze als mol zo andere kandidaten benadeeld door van kamer te switchen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #210 Gepost op: 16-01-2018, 18:12:48 »
Maar ik ben nog steeds heel erg benieuwd naar hoe jij hier een mollenactie van kan maken; hoe jij het überhaupt zou kunnen rechtvaardigen dat ze als mol zo andere kandidaten benadeeld door van kamer te switchen?

Mensen die haar verdenken het spel uit proberen te werken? Het is als Mol natuurlijk prettiger om over te blijven met mensen je niet verdenken. Dan kun je veel meer saboteren dan als iedereen je scherp in de gaten houdt

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #211 Gepost op: 16-01-2018, 18:47:47 »
Interview van In De Buurt Woerden: Wie is de Mol?-redacteur Ferry Branger is Woerdenaar van de week

https://indebuurt.nl/woerden/woerdenaar-van-de-week/woerdenaar-ferry-loopt-rond-met-een-groot-geheim-hij-werkt-bij-wie-is-de-mol~19545/
Beste WIDM-makers, als jullie ooit eens iemand nodig hebben... ::love::
...óf niet!

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #212 Gepost op: 16-01-2018, 18:53:10 »
Ja, als kandidaat... dus een rookgordijn. Dit is een pure kandidatenactie natuurlijk.

En wat je zegt over benadelen klopt niet. Wat al gezegd is; Stine en Olcay lagen op een kamer dus ze is later nog rond gegaan met hetzelfde voorstel. Dit zal dan ook uiteindelijk iedereen hebben geweten maar de 'kandidatenactie' blijft in het geheugen staan.

kan ook dat jean marc heeft rondgevraagd of hij niet op de 1p kamer mocht omdat hij dan misschien beter zou slapen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #213 Gepost op: 16-01-2018, 19:02:35 »
Beste WIDM-makers, als jullie ooit eens iemand nodig hebben... ::love::

Echt hè. Ik had toentertijd nog gebeld toen ze een stageplek hadden bij MolTalk, maar helaas was dat natuurlijk alleen voor studenten. Die jongen is via zo'n stageplek wel mooi bij het echte programma terechtgekomen. (En als creepy piccolo! ::rofl::)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #214 Gepost op: 16-01-2018, 19:18:49 »
Dus het had zomaar kunnen zijn dat jij dit nu niet had kunnen posten........:)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #215 Gepost op: 17-01-2018, 10:15:26 »
Mensen die haar verdenken het spel uit proberen te werken? Het is als Mol natuurlijk prettiger om over te blijven met mensen je niet verdenken. Dan kun je veel meer saboteren dan als iedereen je scherp in de gaten houdt
Is dat nog wel eerlijk ten opzichte van hen? Door buiten het echte spel diegenen te saboteren en anderen te bevoordelen? Mocht dat werkelijk het geval zijn zou dit wat mij betreft in aanmerking komen voor de schandaligste molactie ooit... De mol hoort op zo'n manier geen invloed op de test uit te oefenen. Een mol hoort zoiets buiten het echte spel om niet te doen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #216 Gepost op: 17-01-2018, 11:31:30 »
Maar ik ben nog steeds heel erg benieuwd naar hoe jij hier een mollenactie van kan maken
Nee het is dus OMGEDRAAID... de mol die ook eindelijk eens een kandidatenactie doet. Anders loopt ze wel HEEL erg in de gaten toch?

En ze benadeelt helemaal niemand. We tellen incl. automatisch JM's kamer dus al 3 kamers die van de sleutelverwisseling weten, zijn tevens toevallig alle mensen die geen joker hebben trouwens, maar op het eind weet vermoedelijk iedereen het.

Maar zo niet dan als je goed wilt houd je gewoon geen vraag in de test over dit hele kamer-vraagstuk. Zeer simpel te doen door de crew, geen enkele beinvloeding is er dan meer bij. Er zijn alleen maar pluskanten aan deze zaak dus een hele slimme (en nogmaals, dit moet een georchestreerde zijn, vandaar dit gevalletje voorkennisgate) actie van de mol!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #217 Gepost op: 17-01-2018, 11:38:49 »
Jij mag het omgedraaid vinden... Ik blijf het anders zien, en echt enkel aan (zoals jij ook al zegt) kandidatenactie (mol onwaardig)

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je da actie had gezien als bijv. Simone of Loes dit had gedaan... Nog steeds een fantastische molactie? Jij zit immers compleet in een tunnel, waardoor  men volgens mij de objectiviteit uit het oog verliest. Immers, alles wat jouw tunnelmol doet zie je als een superactie.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2018, 11:44:04 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #218 Gepost op: 17-01-2018, 11:56:53 »
Het gaat er toch juist om hoe ze dat editten... je moet maar net, zoals ik trof, zien dat het helemaal niet de voorgespiegelde orde was... Ruben had het helemaal verkeerd en dat hele verkeerde laten ze horen. Net zoals ze Loes op de markt laten praten... wordt ook Stine compleet uit de wind gehouden. Het is altijd zoeken naar die ene seconde dat je de regie betrapt op een leugen en daar vind je de mol. Ze willen natuurlijk geen voorkennis showen dus proberen dat zoveel mogelijk onder het tapijt te vegen... nou hier lichtte ik dat tapijt dus ff op ::trots:: ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #219 Gepost op: 17-01-2018, 11:59:04 »
De nieuwe promo van aflevering 3 staat online.

Te zien is dat er een zwarte vrijstelling in een bakje ligt. In de vooruitblik uit aflevering 2 horen we de groep (met name de vrouwen) ernstig schrikken. Wellicht dat degene die een vrijstelling pakt eruit gaat?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?