Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 114565 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #240 Gepost op: 17-01-2018, 18:27:32 »
Ik heb die podcast even aangehoord maar tot ze Ron gingen bashen hoor, dat kan ik niet meer langer aanhoren ::schaam:: ::ohno::.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #241 Gepost op: 17-01-2018, 18:33:31 »
Dat is dan een spelregel die jij zelf verzonnen hebt. Als kandidaat moet je gewoon 24/7 op je hoede zijn.
Zo zien jullie het, en dat mag. Ik zie het anders...
Ik heb ook nergens gezegd dat het een spelregel is dat de mol niet buiten de spellen om iets mag doen; echter, een mol hoort gewoon niet bepaalde personen met zo'n actie te bevoordelen/benadelen. Dat is net zoiets als dat je als mol een vrijstelling die je gewonnen hebt geeft aan je vriendje...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #242 Gepost op: 17-01-2018, 18:36:45 »
Patrick gaf ook een joker aan Art om hem in het spel te houden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #243 Gepost op: 17-01-2018, 18:39:16 »
Patrick gaf ook een joker aan Art om hem in het spel te houden.
En dat is hem niet door iedere kijker in dank afgenomen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #244 Gepost op: 17-01-2018, 18:40:48 »
Patrick gaf ook een joker aan Art om hem in het spel te houden.
Precies dit. Dit is WIDM ... niet Met 80 jarigen de wereld rond

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #245 Gepost op: 17-01-2018, 18:42:23 »
En dat is hem niet door iedere kijker in dank afgenomen...

Maar daarop kun je iemand dus niet afschrijven als mol ;)

Precies dit. Dit is WIDM ... niet Met 80 jarigen de wereld rond

::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #246 Gepost op: 17-01-2018, 23:09:29 »
Zo zien jullie het, en dat mag. Ik zie het anders...
; echter, een mol hoort gewoon niet bepaalde personen met zo'n actie te bevoordelen/benadelen. Dat is net zoiets als dat je als mol een vrijstelling die je gewonnen hebt geeft aan je vriendje...

En wat deed Patrick richting Art? Precies dat! (Goed met jokers dan...)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #247 Gepost op: 18-01-2018, 01:20:51 »
Precies: manipuleren en desnoods bepaalde kandidaten bevoordelen en/of andere er zo snel mogelijk uit proberen te werken is gewoon des mols. Het is verdorie geen theekransje.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #248 Gepost op: 18-01-2018, 01:30:35 »
Haha ja dat dacht ik dus ook...

En ook geinig: de regie laat expres een verkeerde voorstelling van zaken horen. Namelijk ze laten Ruben zeggen dat eerst Simone, dan Stine en dan als laatste Loes / Olcay komt. Fout... je ziet Stine al duidelijk zwaaien (1.15) met haar sleutel als Simone nog moet komen. Dus Stine heeft direct na Jan (of daarvoor al) gegrist.

Man och man wat maken ze het toch makkelijk dit jaar.


Ik heb het fragment nog eens bekeken en ik vermoed dat de kamerindeling al gemaakt is vóórdat de sleutels op de receptiedesk werden gelegd. Jan zegt op 0:30 namelijk: “De kamerindeling is gemaakt, ik pakte direct een sleutel.”
Op dat moment zie je Simone en Loes ook al een sleutel pakken. Dus Jan, Simone en Loes hebben al gegrist vóór Stine. Lijkt me nogal asociaal om dat zonder overleg te doen en niemand gaat er tegenin dus waarschijnlijk al onderling uitgemaakt wie met wie ging.

Daarna op 1:10 loopt Simone naar de desk en ‘pakt’ zogenaamd een sleutel. Dit zien we niet want is op de rug gefilmd dus het sleutel pakken van Simone is gewoon overgedaan om er even een leuk fragmentje van te maken. Want daarna als Loes haar keuze maakt staat iedereen opeens weer zoals ze stonden toen Jan Simone en Loes de sleutels pakten.

Dus ik denk niet dat er gegrist is, wel dat Stine zichzelf heeft “opgeofferd”

Wat ik trouwens niet snap: Hoe kunnen Ruben en Loes met Stine van sleutel gewisseld hebben als ze bij elkaar op de kamer geslapen hebben? Want Stine had de eenpersoonskamersleutel ??? En zo intiem waren ze niet dat ze het bed zouden delen gok ik zo :P
« Laatst bewerkt op: 18-01-2018, 01:34:47 door Mollenmania »

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #249 Gepost op: 18-01-2018, 07:20:41 »
Ik vind het wat gek om zoveel forummers te zien die vinden dat hij zijn exit tactischer of anders had kunnen doen. Voor zover ik kon zien had de beste man een fikse paniekaanval. Je ziet tijdens het moment dat hij zegt niet te gaan graven ook de rode vlekken in zijn nek. Relativeren en tactisch denken zijn dan (mede door het slaaptekort) niet meer aanwezig.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #250 Gepost op: 18-01-2018, 09:53:55 »
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat we hier nogal snel off-topic raken?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #251 Gepost op: 18-01-2018, 10:19:00 »
Ben ik de enige die het gevoel heeft dat we hier nogal snel off-topic raken?
Nope

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #252 Gepost op: 18-01-2018, 10:41:30 »
Klopt, even terug naar het mediafragment. Ten 1e denk ik helemaal niet dat er eenpersoonskamers waren, je slaapt gewoon op een kamer met 2 bedden in je eentje.

het sleutel pakken van Simone is gewoon overgedaan om er even een leuk fragmentje van te maken

Dat zou wel heeeeeeeeeeeel ver gaan. Ik geloof niet dat er om zulke zaken iets wordt overgedaan. Een prachtige Vragenvuurvraag.

Ik vond het al cru dat het bondpraatje werd overgedaan maar daar zit dan uiteindelijk nog een lange storyline aan. Zoiets als een kamer niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #253 Gepost op: 19-01-2018, 00:10:30 »

----Er verdwijnen heel veel auto's, bestelwagens, vrachtwagen, bussen richting het oosten. En in veel gevallen blijft men nog gewoon met de oude teksten rondrijden. Overigens: het lijkt mij een behoorlijk oude Ford Transit, waarvan het me niet zou verbazen als die al voor het eventuele faillissement richting oosten zou zijn gegaan.

Heb het idee dat het dit jaar, in het geheel met veel voertuigen te maken heeft.
Hoeft niets te betekenen, maar je weet maar nooit.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2018, 08:11:16 door Daisy, Reden: Quote gerepareerd »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #254 Gepost op: 19-01-2018, 20:02:03 »
Ik heb het fragment nog eens bekeken en ik vermoed dat de kamerindeling al gemaakt is vóórdat de sleutels op de receptiedesk werden gelegd. Jan zegt op 0:30 namelijk: “De kamerindeling is gemaakt, ik pakte direct een sleutel.”

Welnee, dat is tekst die later is ingesproken, bij een biecht en als verhalend element goed van pas kwam en dus zo is ingemonteerd. Hier kun je m.i. niets uit afleiden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #255 Gepost op: 19-01-2018, 20:59:54 »
Welnee, dat is tekst die later is ingesproken, bij een biecht en als verhalend element goed van pas kwam en dus zo is ingemonteerd. Hier kun je m.i. niets uit afleiden.

Toch klopt het chronologisch niet; “De kamerindeling is gemaakt, ik pakte direct een sleutel.” Zie je?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #256 Gepost op: 19-01-2018, 22:16:24 »
Ik zou het wel super stom vinden. Koningin Beatrix zou zeggen: 'dan wordt het een toneelstukje!"

En dan ook nog met zo'n super nit erin: dat zwaaien van Stine met haar sleutel.

Slecht toneelstuk, dan nog liever een dubbele moord toch :-[
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #257 Gepost op: 20-01-2018, 15:03:23 »
Emilio in het Ad:

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #258 Gepost op: 20-01-2018, 18:53:25 »
Fokke en Sukke

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #259 Gepost op: 23-01-2018, 13:47:57 »
Ik weet niet of deze al geplaatst was, extra fragment uit aflevering 3:
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/is-het-vertrouwen-geschonden/

Grappig, ook precies waarom ik deze opdracht wel leuk vond, zoals Jan ook aangeeft: nu gaat het spel echt beginnen!
Meer L