Poll

Wie is ....de mol?

Jan Versteegh
128 (58.2%)
Olcay Gulsen
58 (26.4%)
Ruben Hein
34 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 219

Auteur Topic: Wie is de Mol? poll  (gelezen 179672 keer)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1100 Gepost op: 10-03-2018, 22:54:20 »
Ooit lang lang geleden, toen ik mijn schot voor de boeg mol moest kiezen, bekeek ik de voorstelfilmpjes en kreeg ik de meeste molvibes bij Jan.

Hoewel ik op deze manier vorig jaar meteen Thomas door had, besloot ik mijn gevoel te negeren met het argument dat Jan in andere programma’s ook zo’n fanatieke stuiterbal is en dat zijn vriendin ten tijde van de opnames zwanger was.

Hoe leuk zou een bloedfanatieke mol zijn, die andere kandidaten durft aan te zetten tot mollen (bij het raften).

En wie weet heeft Jan dan toch pakketjes met  rode teksten laten verdwijnen in de trein. Er vanuit gaande dat deze gelijkmatig over de wagons verdeeld waren, zou dit best goed kunnen  en dat terwijl niemand hem ook maar een klein beetje in de gaten hield.

Nog nooit zoveel gezworven tussen verschillende tunnels als dit jaar. Moraal van het verhaal beter naar mijn intuďtie luisteren en geen kandidaten afschrijven om redenen die buiten het programma liggen.

En vooral, wat een fantastische mol!!! Goed geacteerd, met lef gespeeld en echte molacties. Jan komt zeker in mijn top 3 te staan!

En Hulpmol bedankt voor het laatste zetje om mijn Jan tunnel niet meer te verlaten. Top gevonden de  verandering van de puzzelstukjes en leuk dat het in de uitzending nog terugkwam. (Ik heb me na jouw ontdekking verder buiten de discussie gehouden, maar waardeer zulk speurwerk enorm)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1101 Gepost op: 10-03-2018, 22:56:28 »
En Hulpmol bedankt voor het laatste zetje om mijn Jan tunnel niet meer te verlaten. Top gevonden de  verandering van de puzzelstukjes en leuk dat het in de uitzending nog terugkwam. (Ik heb me na jouw ontdekking verder buiten de discussie gehouden, maar waardeer zulk speurwerk enorm)

Bedankt voor de leuke reactie, Eva. ::ok::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1102 Gepost op: 10-03-2018, 22:58:08 »
Nog nooit zoveel gezworven tussen verschillende tunnels als dit jaar. Moraal van het verhaal beter naar mijn intuďtie luisteren en geen kandidaten afschrijven om redenen die buiten het programma liggen.

En vooral, wat een fantastische mol!!! Goed geacteerd, met lef gespeeld en echte molacties. Jan komt zeker in mijn top 3 te staan!

En Hulpmol bedankt voor het laatste zetje om mijn Jan tunnel niet meer te verlaten. Top gevonden de  verandering van de puzzelstukjes en leuk dat het in de uitzending nog terugkwam. (Ik heb me na jouw ontdekking verder buiten de discussie gehouden, maar waardeer zulk speurwerk enorm)

Puzzelstukjes-actie was inderdaad de zet die de doorslag gaf! Na het vertrek van Simone was het echt even zoeken of ik Olcay of Jan meer moest verdenken.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1103 Gepost op: 10-03-2018, 23:00:55 »
Damn!

Ik denk dat het nu voltooid is.
Nee. Blauw.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1104 Gepost op: 10-03-2018, 23:01:30 »
 ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1105 Gepost op: 10-03-2018, 23:01:52 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1106 Gepost op: 10-03-2018, 23:02:12 »
Shots fired. ::rofl::

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1107 Gepost op: 10-03-2018, 23:02:46 »
Ik heb niet meegedaan aan de poll dit jaar maar aan het stemgedrag te zien wel de mening van menig molloot gevolgd  ::rofl::
Mag ik vragen hoe men op het idee kwam dat Bella af zou vallen in aflevering 2, hoe wist men het tóch zeker in aflevering 3, hoe wist men dat Stine af zou vallen en waarom dacht men dat Ruben de laatste afvaller zou zijn in plaats van Simone? Alvast bedankt!  ::rits::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1108 Gepost op: 10-03-2018, 23:03:15 »
Het hele seizoen verkeerd gezeten tot en met de laatste keer  ::rofl:: ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1109 Gepost op: 10-03-2018, 23:06:19 »
Mag ik vragen hoe men op het idee kwam dat Bella af zou vallen in aflevering 2, hoe wist men het tóch zeker in aflevering 3,

Persoonlijke mening: Bella leek heel weinig gefocust. Ze leek vooral lol te maken, maar gaf niet de indruk op zoek te zijn naar de Mol.

hoe wist men dat Stine af zou vallen

Dikke spoiler. Ze lieten een scherm zonder de naam van Stine zien in aflevering 6, toen vermoedden we dat ze de volgende afvaller moest zijn.

en waarom dacht men dat Ruben de laatste afvaller zou zijn in plaats van Simone? Alvast bedankt!  ::rits::

Jan en Olcay waren al als finalisten gespoilerd en Simone was onze Mol.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1110 Gepost op: 10-03-2018, 23:07:29 »
Mag ik vragen hoe men op het idee kwam dat Bella af zou vallen in aflevering 2
Geen idee
Citaat
hoe wist men het tóch zeker in aflevering 3
Waarschijnlijk omdat ze dachten dat ze in aflevering 2 af had moeten vallen als JM niet was vertrokken?
Citaat
hoe wist men dat Stine af zou vallen
Er was een mogelijke spoiler waarin Stine niet ingevuld kon worden in een testscherm, en mensen dachten dat dit kwam omdat het een testbeeld uit een aflevering later was, waarin ze al was afgevallen.
Citaat
en waarom dacht men dat Ruben de laatste afvaller zou zijn in plaats van Simone? Alvast bedankt!  ::rits::
Omdat er een spoiler was waaruit bleek dat Jan en Olcay in de finale zouden komen, en Simone was toen nog de mol ;D

Edit: wat Hulpmol zegt dus, was me net voor :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1111 Gepost op: 10-03-2018, 23:13:51 »
Harteleijk dank Starlight en Hulpmol!
Mag ik echter nog wat meer uitleg bij het scherm van Stine? Ik doe mijn best maar begrijp er niks van  ::hypocriet::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1112 Gepost op: 10-03-2018, 23:19:06 »
Harteleijk dank Starlight en Hulpmol!
Mag ik echter nog wat meer uitleg bij het scherm van Stine? Ik doe mijn best maar begrijp er niks van  ::hypocriet::

Tijdens de test zie je dat Simone vraag 20 krijgt: wie is de mol? Stine stond er niet tussen. Dit was dus een shot voor een latere aflevering en zo wisten wij dat ze zou gaan afvallen

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1113 Gepost op: 10-03-2018, 23:20:01 »
Harteleijk dank Starlight en Hulpmol!
Mag ik echter nog wat meer uitleg bij het scherm van Stine? Ik doe mijn best maar begrijp er niks van  ::hypocriet::
Dit was dan ook wel een heel korte samenvatting inderdaad ;D Maar in aflevering 6 moest.. ik dacht Simone de test invullen, en in het testscherm wat je zag, kon de naam van Stine niet aangeklikt worden. Veel mensen dachten daarom dat dit scherm eigenlijk uit aflevering 8 kwam, en Stine dus in aflevering 7 af zou vallen.

Zelf vind ik het om eerlijk te zijn nog steeds logischer dat het testscherm wordt gemaakt op het moment van monteren, zodat je iemand iets kan laten aanklikken wat hij op dat moment ook zegt in een biecht. Als dat inderdaad klopt denk ik eerder dat het een ongelukkige fout is waarbij de laatste naam op alfabetische volgorde per ongeluk is weggelaten, dan dat het een testscherm uit aflevering 8 was. Maar wie weet. Misschien ook een goede vraag voor de chat met Rick, hoe ze zoiets monteren. Hoewel ik betwijfel of daar een zinnig antwoord op gaat komen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1114 Gepost op: 11-03-2018, 00:46:12 »
Het hele seizoen verkeerd gezeten tot en met de laatste keer  ::rofl:: ::rofl::

Hier ook. In de app heb ik nul keer punten op Jan ingezet...

Nadat Simone er uit ging wist ik het niet meer, en kon geen echte tunnel meer vinden. Ben voor Olcay gegaan, als de grootste wensmol.

Dus toch Jan. Knap hoe hij iedereen om de tuin heeft weten te leiden, op enkelen na. Waaronder dus Ruben. Ook dat is knap!
« Laatst bewerkt op: 11-03-2018, 00:48:55 door Contraspion »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1115 Gepost op: 11-03-2018, 23:25:08 »
Molcay! ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1116 Gepost op: 12-03-2018, 00:51:45 »
Ik heb nu eindelijk de ontknoping gezien. MAN! Wow. Echt ongelofelijk. Serieus, hoe briljant heeft Jan het wel niet gespeeld! Maar één reactie: FAN-TAS-TISCH! En achteraf is álles zo duidelijk! Ik wist het gewoon, ik wist het. Maar ik wilde het gewoon niet geloven. Tijdens het kijken van de ontknoping voelde ik het aan alles aankomen, maar dat was te laat om nog te switchen. Jan heeft gewoon zó goed de kandidaat weten te spelen. Alles wat hij deed klopte volgens z'n verdenkingen, etc. Maar ook dat hij zijn vragenlijst niet met Olcay wilde delen op het eind bijvoorbeeld, typisch Mols maar perfect beredeneerd als kandidaat. En dat uitgerekend Olcay de finale haalde van alle Rubenverdenkers, hoe duidelijk wil je het hebben... ::dom:: Die hele ontknoping was fantastisch. Seizoen 18 misschien wel het allerbeste seizoen ooit? En Jan de beste Mol. Hoe hij zelfs het forum compleet op het verkeerde spoor heeft gezet. Amper een stem na de eerste afleveringen!! Echt ongelofelijk. Hulde aan de mensen die zo vroeg goed zaten! En ik hád hem potverdikkie als schot voor de boeg en Mol na aflevering 1. Maar toen al vond ik hem zó goed het spel spelen dat ik hem meer voor de vorm verdacht dan dat ik er ook vol in geloofde. Wauw!

Zo, ik moest eventjes mijn hart luchten  :D
...óf niet!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1117 Gepost op: 13-03-2018, 18:46:33 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1118 Gepost op: 15-03-2018, 17:10:55 »
En ik hád hem potverdikkie als schot voor de boeg en Mol na aflevering 1. Maar toen al vond ik hem zó goed het spel spelen dat ik hem meer voor de vorm verdacht dan dat ik er ook vol in geloofde. Wauw!
Ik kon de aflevering ook pas gistermiddag terug kijken... En inderdaad: Wow!
En wat de quote betreft: ik had hem ook vanaf het begin als schot-voor-de-boeg-mol... Maar al tijdens aflevering 1 begon ik te twijfelen tussen hem en Simone...
Ich bin ein Bärliner!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? poll
« Reactie #1119 Gepost op: 19-03-2018, 17:21:21 »
1. Bella

2. Simone
3. Stine

4. Loes
5. Emilio

6. Olcay
7. Ruben
8. Jan
Toch nog maar eens quoten. Schaam me dood. ::schaam:: ::rofl::