Auteur Topic: [DE MOL] Jan Versteegh  (gelezen 223427 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1020 Gepost op: 12-03-2018, 18:55:25 »
Ik vind het een rare hint eerlijk gezegd. Jan is de mol want hij was als eerste in beeld in aflevering 1. Het kan, maar ik vraag me wel af, waarom is dit dit jaar wel een hint maar in de afgelopen jaren wanneer een normale kandidaat als eerste in beeld komt niet?
Iemand moet als eerste in beeld komen. De kans is 10%. Dit geldt ook voor de mol. Dus waaraan kunnen we zien dat het dit keer wel een hint is en de voorgaande jaren niet?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1021 Gepost op: 12-03-2018, 19:13:15 »
Marisa zegt niet dat Jan als eerste in beeld was, maar dat hij in het begin van aflevering 1 in de spiegel kijkt en dit als Mol afsluitend bij de ontknoping ook doet. Het zou niet zozeer een hint zijn (al kan je dat wel zo opvatten) maar een mooie manier om de cirkel rond te maken. (Leuk gespot, maar ik verwacht dus eigenlijk toeval.)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1022 Gepost op: 12-03-2018, 19:14:20 »
Ik vind het een rare hint eerlijk gezegd. Jan is de mol want hij was als eerste in beeld in aflevering 1. Het kan, maar ik vraag me wel af, waarom is dit dit jaar wel een hint maar in de afgelopen jaren wanneer een normale kandidaat als eerste in beeld komt niet?
Iemand moet als eerste in beeld komen. De kans is 10%. Dit geldt ook voor de mol. Dus waaraan kunnen we zien dat het dit keer wel een hint is en de voorgaande jaren niet?

Ze bedoelt volgens mij gewoon dat ze het mooi is dat de cirkel rond is: eerste wat je van Jan ziet is zijn gezicht in een spiegel (in de hotelkamer) en in de finale (afl 9) kijkt hij ook in een spiegel als mol.

Een hint is wat meer wensdenken wellicht, het is iig niet genoemd bij de officiele hints

Edit GMTA  ::rofl::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1023 Gepost op: 12-03-2018, 21:44:21 »
Ze bedoelt volgens mij gewoon dat ze het mooi is dat de cirkel rond is: eerste wat je van Jan ziet is zijn gezicht in een spiegel (in de hotelkamer) en in de finale (afl 9) kijkt hij ook in een spiegel als mol.

Een hint is wat meer wensdenken wellicht, het is iig niet genoemd bij de officiele hints

Edit GMTA  ::rofl::

Jij hebt het helemaal begrepen, Whiskers.
Edit: En jij ook Heinz, misschien nog een beetje meer dan Whiskers, want we zágen pas dat hij (in de burcht) in de spiegel keek bij de ontknoping.  ;D
« Laatst bewerkt op: 12-03-2018, 21:56:01 door Marisa »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1024 Gepost op: 12-03-2018, 21:49:59 »
 
Jij hebt het helemaal begrepen, Whiskers.
Het is ook heel mooi symbolisch    ::hug::

Beetje macaber voorbeeld: mijn vader is geboren op 3 december, heeft nog net zijn 75e verjaardag gehaald, en is gestorven op in de nacht van 3 op 4 december. Mijn moeder en ik vonden dat ook een hele symbolische "de cirkel is rond": geboren worden op 3 december, je hele verjaardag nog nog meepakken (en 75 is een mooi getal, driekwart eeuw) en als je dat volbracht hebt sterven.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2018, 21:51:55 door Whiskers »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1025 Gepost op: 12-03-2018, 21:53:35 »
Mooi.

En alsnog gecondoleerd.



OT: Al gezien dat Jan Versteegh vanavond bij Pauw komt?
« Laatst bewerkt op: 12-03-2018, 21:55:13 door Marisa »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1026 Gepost op: 12-03-2018, 22:29:14 »
Mooi.  ::rofl::

En alsnog gecondoleerd.



OT: Al gezien dat Jan Versteegh vanavond bij Pauw komt?
Iedereen toch? Maar ik ben echt moe..

En Heinz meer dan ik?!?!   >:(

 ::rofl::

Bedankt voor de condoleance
« Laatst bewerkt op: 12-03-2018, 22:32:31 door Whiskers »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1027 Gepost op: 12-03-2018, 23:02:19 »
Iedereen toch? Maar ik ben echt moe..
En Heinz meer dan ik?!?!   >:(
 ::rofl::


Bedankt voor de condoleance

Slaap wel, Whiskers.

Wel vreemd dat er in mijn citaat opeens een 'rofl' staat achter mijn opmerking. Die heb ik dáár niet neergezet. Komt nou wat vreemd over en zo had ik dat niet bedoeld, maar dat begrijp je vast wel.


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1028 Gepost op: 12-03-2018, 23:15:03 »
Slaap wel, Whiskers.

Wel vreemd dat er in mijn citaat opeens een 'rofl' staat achter mijn opmerking. Die heb ik dáár niet neergezet. Komt nou wat vreemd over en zo had ik dat niet bedoeld, maar dat begrijp je vast wel.


Ik heb niets bewust met je citaat gedaan

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1029 Gepost op: 12-03-2018, 23:56:31 »
Nee, niet jij, dat weet ik, maar er ging iets mis. Geen idee wat.

Maakt ook niet uit, eigenlijk.
Zolang we allebei maar weten dat het goed bedoeld was.

En tot slot: ik heb erg veel plezier beleefd aan jouw opmerkingen hier tijdens de zoektocht naar de Mol.
Hopelijk tot ziens, dus!

« Laatst bewerkt op: 12-03-2018, 23:59:19 door Marisa »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1030 Gepost op: 13-03-2018, 00:03:12 »
Nee, niet jij, dat weet ik, maar er ging iets mis. Geen idee wat.

Maakt ook niet uit, eigenlijk.
Zolang we allebei maar weten dat het goed bedoeld was.

En tot slot: ik heb erg veel plezier beleefd aan jouw opmerkingen hier tijdens de zoektocht naar de Mol.
Hopelijk tot ziens, dus!


Amen ::ok::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1031 Gepost op: 13-03-2018, 08:31:32 »
Ben overigens erg benieuwd of we volgend jaar weer een Mol krijgen die zulke veelzeggende posts op Instaaaa zet als Jan...
of misschien is Instagram dan wel helemaal uit.  :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1032 Gepost op: 15-03-2018, 17:03:46 »
Zo, gisterenavond eindelijk de laatste aflevering gezien (na 4 dagen genoten te hebben in Bulgarije, waarbij ik overigens ook nog eens over het plaatsje Mol in Servië ben gevlogen...) en ik moet zeggen: wat een waanzinnige ontknoping. En wat een sterke mol! Leuke acties, met als absolute hoogtepunt natuurlijk de keren dat hij langs de andere kandidaten liep.
Ik had trouwens gewoon bij mijn schot-voor-de-boeg-mol moeten blijven. Dat was Jan... Maar ja, ik heb me laten inpakken door Simone (gelukkig was ik niet de enige). Maar toch nog op tijd weer geswitcht.
Ich bin ein Bärliner!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1033 Gepost op: 16-03-2018, 20:51:16 »
Ik heb het al eerder gezegd, maar Jan zou me echt geweldig lijken als hij de Mol is. 10 jaar na Dennis Weening weer eens een echte bengel die de boel constant loopt te flessen.
Uit de tijd dat ik Jan nog verdacht ;D En hij heeft die verwachtingen meer (veel meer) dan waar gemaakt. Wát een lef, wat een lol had hij er ook in. Heerlijk ook om voor het eerst in jaren weer eens een groep te zien die het geld als grootste prioriteit lijkt te hebben - en dat de fanatiekste daarvan dan de Mol blijkt de zijn ::love::

Dat hij zowel al zijn medekandidaten als dit forum(!) bijna de hele serie om de tuin heeft weten te leiden, is wat mij betreft al genoeg reden om hem te zien als de beste Mol ooit. Het is alleen jammer dat we amper zijn Molacties hebben gezien, waardoor het heel moeilijk is om in te schatten wat zijn rol nou precies overal is geweest. Er waren voor mij namelijk ook echte Follow the money-redenen om hem af te strepen, waarvan een deel is beantwoord in de uitzending, maar een deel ook niet.

Hoe dan ook is Jan een topmol en verdiend hij absoluut een Oscar ::bravo:: Ik kan me gewoon niet anders voorstellen dan dat hij ook echt zelf geloofde dat hij een kandidaat was. Zijn beredenering als kandidaat waren feilloos (denk bv. aan hoe hij met Ruben wilde werken in het circus, hulde om aan dat soort details te denken) en hij had het bondjesspel volledig onder de knie. Legendarisch hoe hij tekeer ging tegen Emilio na de 'Tunnelvisie' over hoe Simone en Ruben de opdracht wel niet helemaal verprutst ::bravo:: Echt Jan, je was een topper ::ok::
...óf niet!

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1034 Gepost op: 17-03-2018, 11:38:48 »
Ben overigens erg benieuwd of we volgend jaar weer een Mol krijgen die zulke veelzeggende posts op Instaaaa zet als Jan...
of misschien is Instagram dan wel helemaal uit.  :)

Nu je het zo zegt. Dat Insta toch maar beter in de gaten houden. Want dat Jan zo regelmatig een foto heeft gepost voor of na een aflevering geeft aan dat hij er (mentaal) de tijd voor had tijdens de opnames. En dat ik die geverfde M niet zag tijdens WEGSTREPEN op zijn Insta..... #facepalm

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1035 Gepost op: 3-04-2018, 17:43:09 »
Had dat schaakspel nog een link met Jan?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1036 Gepost op: 3-04-2018, 17:59:18 »
Had dat schaakspel nog een link met Jan?
In het begin van de serie zagen we een schaakbord waarop de witte koning en koningin van plek verwisseld waren. De koning stond op plek D1. Op de landenkaart in de eerste aflevering stond Kiev, de plek waar Jan zich bevond, op D1.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [DE MOL] Jan Versteegh
« Reactie #1037 Gepost op: 3-04-2018, 21:15:03 »
Theoretisch had die hint nog naar Jean-Marc kunnen verwijzen. Hij was immers ook in Kiev, en niemand wist toen dat hij na aflevering 2 (vrijwillig} naar huis zou gaan.

Jan hoorde echter in maart 2017 al, zo vertelde hij op de molfandag, dat hij de mol van seizoen 2018 zou zijn. Dit was echter pas achteraf bekend.

Daar komen de onweerlegbare aanwijzingen naar Jan in aflevering 1 dan bij, zoals het vormen van de letter M met zijn handen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Jan Versteegh
« Reactie #1038 Gepost op: 15-04-2018, 10:51:51 »

Ergens denk ik dat hij de mol zou kunnen zijn (hoezo tunnelvisie?  ::) ), maar er staat net nog geen 'mol' op zijn voorhoofd geschreven. Aaargh, die twijfel...  ::rofl::

Grappig om terug te lezen dat ik o zo graag deze tunnel uit wilde in het begin. (ik vind het namelijk nooit een goed plan om in het begin vast op 1 mol te zitten) Ik ben nog steeds blij dat ik hierin ben blijven hangen, mede dankzij de kleine groep ook-Jan verdenkers.  ;D
Gewaagd van de makers om Jan tot mol te maken. En wat een gewaagde mol.

In feite werd in afl. 1 al duidelijk dat het Jan was, en daarna werd het steeds minder duidelijk. Meestal is het andersom. Misschien daardoor op het verkeerde been gezet.

En dit dus ook.  :)
Jan heeft een mooi rookgordijn opgeworpen met zijn fanatisme. Maar ik denk wel: als je de afleveringen terugziet, zie je echt wel gekke dingen waardoor zijn mol-schap naar boven komt.

Het was mooi om mee te speuren en lekker eigenwijs in deze tunnel te blijven zitten. Nog nooit meegemaakt in de tijd dat ik WIDM volg... Wat was het een klein gezelschap hier tot aflevering 8 of zo.  ;D Moeilijk om dit seizoen te overtreffen vrees ik.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2018, 11:03:42 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)