Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 244479 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #600 Gepost op: 16-02-2018, 20:26:55 »
Hoewel ik vrij overtuigd ben van Simone als mol, vind ik het ook dit jaar opvallend hoe weinig mensen haar verdenken bij de Moltalk poll. Wat maakt dat zij zo'n grote verdachte is voor de fanatiekere volgers, maar buiten beeld is bij de 'gewone' zaterdagavondkijker?
Dat was vorig jaar ook met Thomas, werd bijna niet verdacht.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #601 Gepost op: 16-02-2018, 20:30:27 »
Is er ergens een overzicht met molacties van Simone te zien?

Een paar pagina's terug in dit topic heeft Hulpmol een overzicht gemaakt.
Ma how, zeg!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #602 Gepost op: 16-02-2018, 20:30:45 »
Kan iemand me helpen deze hint te laten rijmen met de Simone-tunnel>

Tweet van de Mol: " Niets Is Wat Het Lijkt is de Rode Draad van aflevering 4. Zal Tunnelvisie de kandidaten geld opleveren? #widm"

Die hoofdletters zijn zo raar geplaatst dat het wel een hint moet zijn naar mijn mening. Eerder is al gezegd dat er voor elke letter een boektitel van Stine te vinden is die met die letter begint of een liedje van Ruben. Hou zou het op Simone kunnen slaan?

Hetzelfde heb ik met de omgedraaide koning en dame op het schaakbord die naar Stine zou wijzen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #603 Gepost op: 16-02-2018, 20:43:56 »
Kan iemand me helpen deze hint te laten rijmen met de Simone-tunnel>

Tweet van de Mol: " Niets Is Wat Het Lijkt is de Rode Draad van aflevering 4. Zal Tunnelvisie de kandidaten geld opleveren? #widm"

Die hoofdletters zijn zo raar geplaatst dat het wel een hint moet zijn naar mijn mening. Eerder is al gezegd dat er voor elke letter een boektitel van Stine te vinden is die met die letter begint of een liedje van Ruben. Hou zou het op Simone kunnen slaan?

Hetzelfde heb ik met de omgedraaide koning en dame op het schaakbord die naar Stine zou wijzen.

Heel simpel: Het slaat niet op een kandidaat.

Stine heeft veel boeken geschreven, dus het is niet onlogisch dat dit kan, maar één enkele tweet wijst nooit naar één enkele kandidaat. In het verleden waren de 10 tweets nodig om er een hint uit te halen.

Alle tweets wezen tot nu toe naar één of meerdere opdrachten uit de aflevering. Deze tweet is geen uitzondering en voegt gewoon de 3 opdrachttitels in 1 tweet samen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #604 Gepost op: 16-02-2018, 20:53:30 »
Heel simpel: Het slaat niet op een kandidaat.

Stine heeft veel boeken geschreven, dus het is niet onlogisch dat dit kan, maar één enkele tweet wijst nooit naar één enkele kandidaat. In het verleden waren de 10 tweets nodig om er een hint uit te halen.

Alle tweets wezen tot nu toe naar één of meerdere opdrachten uit de aflevering. Deze tweet is geen uitzondering en voegt gewoon de 3 opdrachttitels in 1 tweet samen.
Dat zou kunnen idd, dat daar de schijnbaar random hoofdletters vandaan komen.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #605 Gepost op: 16-02-2018, 20:57:06 »
Dat zou kunnen idd, dat daar de schijnbaar random hoofdletters vandaan komen.

Random?

Tunnelvisie
Niets Is Wat Het Lijkt
Rode Draad

De opdrachttitels van die aflevering hebben gewoon hoofdletters gekregen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #606 Gepost op: 16-02-2018, 20:57:49 »
Bij titels van films wordt vaak ook een hoofdletter gebruikt voor ieder woord. Bij Engelstalige films altijd.
Hier zijn het titels van opdrachten. Mogelijk heeft de Mol en/of de tweetredactie zich door filmtitels laten inspireren.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #607 Gepost op: 16-02-2018, 21:12:31 »
Kan iemand me helpen deze hint te laten rijmen met de Simone-tunnel>

Tweet van de Mol: " Niets Is Wat Het Lijkt is de Rode Draad van aflevering 4. Zal Tunnelvisie de kandidaten geld opleveren? #widm"

Die hoofdletters zijn zo raar geplaatst dat het wel een hint moet zijn naar mijn mening. Eerder is al gezegd dat er voor elke letter een boektitel van Stine te vinden is die met die letter begint of een liedje van Ruben. Hou zou het op Simone kunnen slaan?

Hetzelfde heb ik met de omgedraaide koning en dame op het schaakbord die naar Stine zou wijzen.


NOS Met het Oog Op Morgen

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #608 Gepost op: 16-02-2018, 21:37:31 »
Ik heb misschien een hint gevonden naar Simone, die ook de schaakbord-hint D1 naar Simone laat verwijzen ipv naar Stine.

De Koning stond op het schaakbord namelijk op D1, dus ik ben gaan zoeken naar een Deense koning. De Deense koning (tijdens de opnames, helaas is hij 28 januari overleden) was Henri de Laborde de Monpezat. Hij heeft het boek Tous Les Hommes Sont Mortels vertaald, van schrijfster Simone de Beauvoir!

Dat is de schrijfster waarnaar deelneemster Simone is vernoemd! Een ander boek van Simone de Beauvoir is Een verhaal apart, wat de titel was van de eerste aflevering. In die titel stonden ook weer de EE apart, een verwijzing naar het logo van de El Sky Bar waar zij was met Bella in die aflevering.

Het enige wat wringt is dat Henri de Laborde de Monpezat officieel prins was, en geen koning, omdat zijn vrouw de troonsopvolger is en dus koningin, waardoor hij geen koning mocht heten. Maar misschien zit het hem daar in dat de twee schaakstukken omgedraaid, op verkeerde posities stonden, de man en vrouw op omgedraaide posities. Hij had in ieder geval wel de titel Zijne koninklijke hoogheid.

Simone de Beauvoir heeft ook een essay geschreven genaamd Oog om Oog, er zitten veel oogverwijzingen in dit seizoen, bijvoorbeeld in de kunstwerken van een museum waar 1 van de tests wordt gemaakt.

Daarnaast zie ik in haar biografie dat Simone de Beauvoir veel door het oostblok en rusland gereisd heeft en ook in Tbilisi is geweest, met haar partner Jean Paul Sartre.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #609 Gepost op: 16-02-2018, 23:23:54 »
Ik heb misschien een hint gevonden naar Simone, die ook de schaakbord-hint D1 naar Simone laat verwijzen ipv naar Stine.

De Koning stond op het schaakbord namelijk op D1, dus ik ben gaan zoeken naar een Deense koning. De Deense koning (tijdens de opnames, helaas is hij 28 januari overleden) was Henri de Laborde de Monpezat. Hij heeft het boek Tous Les Hommes Sont Mortels vertaald, van schrijfster Simone de Beauvoir!

Dat is de schrijfster waarnaar deelneemster Simone is vernoemd! Een ander boek van Simone de Beauvoir is Een verhaal apart, wat de titel was van de eerste aflevering. In die titel stonden ook weer de EE apart, een verwijzing naar het logo van de El Sky Bar waar zij was met Bella in die aflevering.

Het enige wat wringt is dat Henri de Laborde de Monpezat officieel prins was, en geen koning, omdat zijn vrouw de troonsopvolger is en dus koningin, waardoor hij geen koning mocht heten. Maar misschien zit het hem daar in dat de twee schaakstukken omgedraaid, op verkeerde posities stonden, de man en vrouw op omgedraaide posities. Hij had in ieder geval wel de titel Zijne koninklijke hoogheid.

Simone de Beauvoir heeft ook een essay geschreven genaamd Oog om Oog, er zitten veel oogverwijzingen in dit seizoen, bijvoorbeeld in de kunstwerken van een museum waar 1 van de tests wordt gemaakt.

Daarnaast zie ik in haar biografie dat Simone de Beauvoir veel door het oostblok en rusland gereisd heeft en ook in Tbilisi is geweest, met haar partner Jean Paul Sartre.

Met de El sky bar kan ik meegaan. Ook met dat Simone is vernoemd naar Simone de Beauvoir. Dat die ook in Tbilisi is geweest is fijn voor haar maar hierdoor wordt Simone Weimans niet de mol.

Als er bij Stine eeneiige tweelingschap gebruikt mag worden en de witte dame zie ik bij Simone de zwarte dame als een hint: de zwarte dame staat op de juiste positie. De mol staat altijd op de juiste positie.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #610 Gepost op: 16-02-2018, 23:31:14 »
Ik vind het logischer dat D1 = Deen slaat op de koning dan op de koningin, want de koning staat op D1.

Dus niet Deense koninging/dame = Stine, maar de Deense koning heeft een link met Simone de Beauvoir, en daarvan wisten we al dat die een duidelijke link heeft met Simone Weimans. het zou dus de link tussen Simone de Beauvoir en Simone Weimans kunnen versterken (meerdere boektitels zijn dus hints) en de D1 schaakhint van Stine naar Simone kunnen verschuiven.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #611 Gepost op: 16-02-2018, 23:32:42 »
Die Deense koning slaat misschien op Hamlet van William Shakespeare. ;D

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #612 Gepost op: 16-02-2018, 23:41:34 »
Ik vind het logischer dat D1 = Deen slaat op de koning dan op de koningin, want de koning staat op D1.

Dus niet Deense koninging/dame = Stine, maar de Deense koning heeft een link met Simone de Beauvoir, en daarvan wisten we al dat die een duidelijke link heeft met Simone Weimans. het zou dus de link tussen Simone de Beauvoir en Simone Weimans kunnen versterken (meerdere boektitels zijn dus hints) en de D1 schaakhint van Stine naar Simone kunnen verschuiven.

Ik snap hem nu beter    ::zwaai::

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #613 Gepost op: 17-02-2018, 02:15:57 »
Ik waardeer jullie inzet immens. Ik zou nooit de tijd hebben om uit te zoeken wat veel hintspeurders hier doen. Maar verlies jezelf niet in je web van associaties, want met genoeg denkstappen is elk verschijnsel aan elke kandidaat te koppelen.

De hints in WidM zijn uiteindelijk nooit erg complex, maar vaak binnen 1 of hoogstens 2 stappen te linken aan de kandidaat.

Een rijtje "schaakbord -> D1 -> Deense koning -> Monpezat -> vertaler De Beauvoir -> Simone" is gewoon te vergezocht voor het programma, en niet uit te leggen binnen de korte tijd die ze op tv aan hints besteden.

Daarnaast een gevalletje Ockhams Razor: D1 verwijst in minder stappen naar Stine. Dus het is of geen hint, of een hint naar Stine.

Lees gewoon nog eens de hints uit vorige seizoenen na, de officiële vrijgegeven hints. Dat is ongeveer het niveau.

Veel succes met speuren, ik lees het allemaal graag!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #614 Gepost op: 17-02-2018, 08:57:48 »
Ik zie het zo: koning en dame zijn verwisseld, oftewel er moet dit keer een vrouw geschaakt worden om het spel te winnen en geen man. Dame staat op een zwart vakje oftewel het is Simone.
Het schaakspel staat in spiegelbeeld (want niet in spiegelbeeld zoals het hoort) en spiegelbeeld komt in alle afleveringen terug waar het slaat op Simone.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2018, 09:02:22 door Run »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #615 Gepost op: 17-02-2018, 11:49:06 »
Ik waardeer jullie inzet immens. Ik zou nooit de tijd hebben om uit te zoeken wat veel hintspeurders hier doen. Maar verlies jezelf niet in je web van associaties, want met genoeg denkstappen is elk verschijnsel aan elke kandidaat te koppelen.

De hints in WidM zijn uiteindelijk nooit erg complex, maar vaak binnen 1 of hoogstens 2 stappen te linken aan de kandidaat.

Een rijtje "schaakbord -> D1 -> Deense koning -> Monpezat -> vertaler De Beauvoir -> Simone" is gewoon te vergezocht voor het programma, en niet uit te leggen binnen de korte tijd die ze op tv aan hints besteden.

Daarnaast een gevalletje Ockhams Razor: D1 verwijst in minder stappen naar Stine. Dus het is of geen hint, of een hint naar Stine.

Lees gewoon nog eens de hints uit vorige seizoenen na, de officiële vrijgegeven hints. Dat is ongeveer het niveau.

Veel succes met speuren, ik lees het allemaal graag!

Toch zou een uitleg achteraf over hints naar de mol kunnen luiden: Mol Simone is vernoemd naar schrijfster Simone de Beauvoir. De titel van de eerste aflevering, een verhaal apart, is ook de titel van een boek van De Beauvoir. Op het schaakbord achter Jan en Jean-Marc stond de koning op D1 in plaats van E1. D1=Deen. De Deense koning heeft een boek vertaald van Simone de Beauvoir.

Dan is het niet ingewikkeld uitgelegd met veel stappen.

Maar ik begin toch ook wel met de mogelijkheid rekening te houden dat het schaakbord per ongeluk verkeerd stond. Ik las op een ander forum dat bij 1 van de schaakborden buiten bij een cafe ook een keer de koning en koningin verkeerd om stonden. Het shot met het schaakbord binnen zou dan dus wel een aanwijzing kunnen zijn, maar dan vanwege de klok die op 8 uur staat (Simone, acht uur journaal).
« Laatst bewerkt op: 17-02-2018, 11:51:43 door Theovv »

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #616 Gepost op: 17-02-2018, 20:21:16 »
Simone sluit het journaal af met een knipoog : "het komende uur kunt u natuurlijk ook op deze zender blijven..."
Als dat geen hint is  :)
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #617 Gepost op: 17-02-2018, 20:22:04 »
Dat zou ik niet direct als hint zien, meer als promotie voor het programma. ;)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #618 Gepost op: 17-02-2018, 20:23:36 »
Het lijkt mij ook zeker niet dat ze als journaliste de rol als Mol tijdens het journaal op zich neemt.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #619 Gepost op: 17-02-2018, 20:27:32 »
Bij de deelname van Rik van der Westerlaken was veel meer ophef