Auteur Topic: Dagboek van de Mol  (gelezen 41794 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Dagboek van de Mol
« Gepost op: 7-01-2018, 12:49:44 »
Dagboek van de Mol - aflevering 1
Het begin is het allermoeilijkst.

Geen van de kandidaten weet wie de andere kandidaten zijn, of wáár die zijn. Niemand weet waar Art is of wat er aan de hand is. Kortom; niemand weet wat ze te wachten staat.

Als kennis macht is, dan zijn deze kandidaten compleet machteloos. Behalve ik. Want ik ben de Mol en ik weet alles.

Maar daarin zit juist mijn uitdaging: alles weten en doen alsof ik, net als de rest, niets weet. Opletten wordt dat. Heel erg opletten dat ik me niet verspreek. Maar ik ben er klaar voor. Dit is het moment waar ik lang naartoe heb geleefd.

We vliegen naar een vreemd land voor het spel der spellen. Eenmaal in het hotel aangekomen begin ik het te voelen: de spanning. In onze kamer staat de televisie aan met een lokaal programma. Merkwaardig. Kort daarna komt Art in beeld en spreekt ons toe. Nu zijn we begonnen. Echt begonnen.

Hoe voelde Margriet zich op dit moment? Of Kees? Of Susan? Mijn hartslag gaat omhoog.

Ergens in de stad staat een kluis, legt Art uit. Wij moeten die kluis binnen twee uur vinden en openmaken anders volgt er een test en executie. Op een andere plek in de stad ligt €2000 en op een derde locatie twee jokers.

Ik heb niets van dat alles nodig. Geen kluis of jokers en ik wil al helemaal geen geld vinden. En als er een executie komt hoef ik niet bang te zijn, want "de Mol, die gaat nooit naar huis".

Ik moet me rustig houden. Niet opvallen. Ik moet een goede kandidaat zijn die z'n best doet. Misschien tóch de kluis, de jokers of zelfs het geld vinden als bewijs van mijn "kandidaatschap". Het is geen sprint, maar een marathon. Ik heb negen afleveringen om de boel te saboteren en net zoveel tijd om heel veel geld uit de pot te halen. Kalm aan.

Op de televisie start een klok. Het is tijd. Mijn tijd.., want ik ben de Mol.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Polzzzie

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2018, 13:00:29 »
Opvallend dat 'de mol, die gaat nooit naar huis' ook hier weer wordt aangehaald. Alhoewel, het werd ook in Moltalk genoemd dus dan zal het wel niets zijn...

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2018, 13:08:47 »
Opvallend dat 'de mol, die gaat nooit naar huis' ook hier weer wordt aangehaald. Alhoewel, het werd ook in Moltalk genoemd dus dan zal het wel niets zijn...

Kan goed in combinatie met ''een verhaal apart'', vanwege het aparte verhaal van Art dan, nu dit ook aangekaart wordt in het dagboek.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline MichaV

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2018, 13:56:47 »
2 dingen die mij opvallen:
"We kijken naar een locaal tv programma "
Bij Bella is dit niet te zien evenals het merk tv.
Bij Emilio zien we de tv en logo (LG) in spiegelbeeld --> MERK waardig..

Offline Elinemeg

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2018, 15:41:27 »
Op de televisie start een klok. Het is tijd. Mijn tijd.., want ik ben de Mol.

In de aflevering zien we de klok alleen op de tv in beeld in de kamer van Stine en Emilio. Dus is één van hen de mol. Toch?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2018, 15:58:28 »
Wat mij vooral opvalt is dat de Mol duidelijk zegt kalm aan te hebben gedaan met geld uit de pot spelen en vooral onopvallend wilde blijven. Dan kunnen we Stine die meermaals belde wel doorstrepen. (Niet echt doen hoor! ;))

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2018, 16:00:46 »
Wat mij vooral opvalt is dat de Mol duidelijk zegt kalm aan te hebben gedaan met geld uit de pot spelen en vooral onopvallend wilde blijven. Dan kunnen we Stine die meermaals belde wel doorstrepen. (Niet echt doen hoor! ;))

Ja, inderdaad. Ik denk nu meer aan een Simone of Olcay.
Of juist Bella, met haar "dat gaan we natuurlijk niet doen!" (Art bellen). Of is dat weer TE opvallend onopvallend? ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2018, 02:57:35 »
Nog een aanwijzing dat Ron terugkomt: Geen woord over zijn vertrek. Normaal schrijft de mol altijd wat over de afvaller, maar nu niet, omdat hij niet afvalt?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 9-01-2018, 10:46:00 »
Nog een aanwijzing dat Ron terugkomt: Geen woord over zijn vertrek. Normaal schrijft de mol altijd wat over de afvaller, maar nu niet, omdat hij niet afvalt?

Of omdat de Mol geen persoonlijk contact had met Ron.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2018, 11:26:31 »
Of omdat de Mol geen persoonlijk contact had met Ron.

“Die arme Ron, had hij me al gezien? Of juist niet? Hij was fanatiek, maar kwam nooit in Tbilisi aan.”

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2018, 11:31:08 »
“Die arme Ron, had hij me al gezien? Of juist niet? Hij was fanatiek, maar kwam nooit in Tbilisi aan.”

Akkoord. Zoiets had er kunnen staan. Ik probeerde het gewoon van beide kanten te kijken, want voor mijn gevoel zijn er ongeveer evenveel indicaties dat hij wel of niet terugkomt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2018, 11:42:19 »
Moet je ook vooral doen ;) Ik vind het incompleet en zelfs een beetje respectloos dat er niks over de afvaller staat, alsof Ron nooit meegedaan heeft.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2018, 11:48:03 »
Moet je ook vooral doen ;) Ik vind het incompleet en zelfs een beetje respectloos dat er niks over de afvaller staat, alsof Ron nooit meegedaan heeft.

Tenzij het natuurlijk een trend wordt en de Mol bij alle afvallers niets over die afvaller schrijft. Al lijkt me dat ook geen stijl voor een 'familieprogramma'.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2018, 20:07:49 »

DAGBOEK VAN DE MOL - AFL. 2
Voor het eerst komen we samen als groep. En mijn prooien weten inderdaad precies wat ze te doen staat; de pot vullen met zo veel mogelijk geld en intussen de Mol proberen te ontmaskeren.

De jacht op de Mol is geopend, zo kun je wel stellen. Het gaat er aan tafel hard aan toe. Verwijten gaan over en weer. Ondervragingen. Meteen een flinke discussie over wat er die dag daarvoor zich allemaal heeft afgespeeld. He, gezellig… Welkom in Wie is de Mol?

Ik zie kandidaten zichzelf beschermen. Anderen praten elkaar na, en weer anderen kiezen voor kuddevorming. De Mol observeert en wacht rustig af. Met een pot van min € 3000 heb ik het voorlopig prima naar m’n zin. Een goed begin is het halve werk. Vanavond zullen we zien hoe hard ze het willen spelen, door hun fanatisme op de proef te stellen.

Ron krijgt nog een kans om terug te komen in het spel. Maar tegenover deze fanatieke kandidaten is dat lastig. Want we zitten in een spel. We willen geld verdienen én we zijn op zoek naar de Mol. Vanavond is dat niet anders.

Iedereen zwicht voor groepsdruk. We zijn negen verraders, zoals Ron het noemt. Maar ik zou zeggen acht. Want de Mol wil maar één ding: geld uit de pot houden. En de kandidaten, die hadden vast veel aan je informatie over de test gehad. Maar ja, dat zullen we nu nooit weten. Ron, sorry. Het is een hard spel dit jaar. En met één kandidaat minder wordt de zoektocht er vast gemakkelijker op…


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2018, 20:11:41 »
Hier gaat iedereen weer iets in zien wat verwijst naar zijn/haar eigen tunnel. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 20:44:08 door Hulpmol »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2018, 20:38:54 »
Slechts 'één kandidaat minder'?

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2018, 20:52:19 »
Dus Ron is echt niet de mol?  ??? :-X ::rofl:: ;D

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2018, 21:09:23 »
Hier gaat iedereen weer iets in zien wat verwijst naar zijn/haar eigen tunnel. ::rofl::
Oh, reken maar. ;D

Meteen een flinke discussie over wat er die dag daarvoor zich allemaal heeft afgespeeld. He, gezellig… Welkom in Wie is de Mol?
Hier zie ik toch echt wel een tekst van één van de nieuwkomers in Tbilisi in. In mijn tunnel, Loes.
Tell me what your telescope says

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2018, 21:24:48 »
Hier gaat iedereen weer iets in zien wat verwijst naar zijn/haar eigen tunnel. ::rofl::
Oh, reken maar. ;D
Hier zie ik toch echt wel een tekst van één van de nieuwkomers in Tbilisi in. In mijn tunnel, Loes.


Ik zie kandidaten zichzelf beschermen. Anderen praten elkaar na, en weer anderen kiezen voor kuddevorming. De Mol observeert en wacht rustig af. Met een pot van min € 3000 heb ik het voorlopig prima naar m’n zin. Een goed begin is het halve werk.


Om maar meteen vanuit een andere tunnel te redeneren.
Stine observeert en wacht rustig af.

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2018, 21:41:29 »
Hier gaat iedereen weer iets in zien wat verwijst naar zijn/haar eigen tunnel. ::rofl::
Het allerergst is dat ik het lees in Jan zijn stem.  ::rofl::