Auteur Topic: Dagboek van de Mol  (gelezen 42039 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #80 Gepost op: 4-02-2018, 16:39:16 »
Deze mol is dus losgegaan in de metro  ::rofl::
Had olcay in de eerste aflevering al afgestreept maar vind haar zeer verdacht.....
En dat in combinatie met dit stuk uit het dagboek, olcay is de enige die echt totaal haar eigen gang gaat....
Tof seizoen!!!!
Meer L

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #81 Gepost op: 5-02-2018, 22:34:58 »
"En op dat gewéldige industriële terrein – waar de Russen vroeger probeerden radarsignalen te verstoren – zoek ik maar al te graag de grens op."
Zou kunnen verwijzen naar Ruben. Zijn naam is de enige die langs de grens van de woordzoeker loopt.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #82 Gepost op: 5-02-2018, 22:37:09 »
"En op dat gewéldige industriële terrein – waar de Russen vroeger probeerden radarsignalen te verstoren – zoek ik maar al te graag de grens op."
Zou kunnen verwijzen naar Ruben. Zijn naam is de enige die langs de grens van de woordzoeker loopt.

De S van Simone begint ook op de grens en volgens mij naderen nog wel meer namen de grens.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #83 Gepost op: 5-02-2018, 23:36:08 »
De S van Simone begint ook op de grens en volgens mij naderen nog wel meer namen de grens.

Ik bedoel dat de naam in zijn geheel langs de rand loopt.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #84 Gepost op: 5-02-2018, 23:56:38 »
Ik vind hem wel goed gevonden. En hij legt de lat hoog; hij staat op de bovenste rij.

Tja, alleen jammer dat die metro Ruben totaal tegenspreekt.

En wat betreft de lat hoog leggen in het circus; er is niemand die dat echt doet, dus ik denk niet dat dat een verwijzing is.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #85 Gepost op: 6-02-2018, 09:28:16 »
Tenzij je de lat hoger leggen figuurlijk neemt. Als je bij de limbo de lat verlaagt, leg je bij wijze van spreken de lat net hoger (het wordt moeilijker te slagen). Wie heeft daar de lat verlaagd?
Net terug gekeken. De eerste keer was het Ruben die de lat verlaagde, de 2de keer was het niet in beeld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #86 Gepost op: 6-02-2018, 15:39:30 »
DAGBOEK VAN DE MOL - AFL. 5

(...)

Streept de Mol woorden weg? Het blijft speculeren. Heerlijk om te mogen liegen en bedriegen als een kind. Ik verheug me nu alweer op de opdrachten die komen gaan. Op naar Koetaisi!

Streept de Mol woorden weg? -> letterlijk de foute eindzin die Stine gaf. Citeert Stine zichzelf?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #87 Gepost op: 6-02-2018, 16:04:09 »
Streept de Mol woorden weg? -> letterlijk de foute eindzin die Stine gaf. Citeert Stine zichzelf?

Vorig jaar stonden er quotes van Sanne en Imanuelle in het dagboek van de Mol.
Ik heb altijd het idee dat het dagboek teveel verwijzingen naar andere kandidaten bevat om je op een verkeerd spoor te zetten.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #88 Gepost op: 6-02-2018, 21:14:40 »
Vorig jaar stonden er quotes van Sanne en Imanuelle in het dagboek van de Mol.
Ik heb altijd het idee dat het dagboek teveel verwijzingen naar andere kandidaten bevat om je op een verkeerd spoor te zetten.
Ja. Dat denk ik ook. Iedere kandidaat wordt wel een keer 'geciteerd'. En vorig jaar trapte ik daar met mijn beide voeten in.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #89 Gepost op: 8-02-2018, 19:19:59 »
Voor mij is de meest rare passage dat de Mol zou zijn losggegaan in de metro.

Los gaan in de Metro. In het achterhoofd de hoofdtaak van de Mol ( geen geld in de Pot) wat wil je dan doen:
als je geen geld in je enveloppe hebt,  zorgen dat je als eerste binnenkomt, resultaat geen geld in de pot
als je wel geld in de enveloppe hebt, zorgen dat jij zeker niet als eerste binnenkomt.

Losgaan, in de zin van niet vast, dus niet samen, zou t dan toch op olcay slaan . zij voldoet aan beide criteria van deze zin.
zij zorgt dat ze niet bij de anderen in de metro zit (los) en is hierdoor een snelle afvaller ( 1000 euro niet in de pot) maar verliest hierdoor wel de verdere controle op t spel en we kennen t eindresultaat. Geld in de pot.

de rest zie ik niet in hoe die losgegaan zijn in de metro, want ze zitten samen in 1 metro en zoveel opvallends doen ze niet om dit te omschrijven als losgaan

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #90 Gepost op: 8-02-2018, 19:27:25 »
Voor mij is de meest rare passage dat de Mol zou zijn losggegaan in de metro.

Los gaan in de Metro. In het achterhoofd de hoofdtaak van de Mol ( geen geld in de Pot) wat wil je dan doen:
als je geen geld in je enveloppe hebt,  zorgen dat je als eerste binnenkomt, resultaat geen geld in de pot
als je wel geld in de enveloppe hebt, zorgen dat jij zeker niet als eerste binnenkomt.
Niet mijn mol, maar je zou het ook naar Jan kunnen doen wijzen. Hij was naar mijn mening de enige die keihard ging rennen daar terwijl je Simone en Stine bijvoorbeeld lekker ziet staan op de roltrap. Hij doet alsof hij helemaal 'losgaat'.
Meer L

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #91 Gepost op: 8-02-2018, 20:26:05 »
Voor mij is de meest rare passage dat de Mol zou zijn losgegaan in de metro.
(...)
de rest zie ik niet in hoe die losgegaan zijn in de metro, want ze zitten samen in 1 metro en zoveel opvallends doen ze niet om dit te omschrijven als losgaan

In het dagboek staat letterlijk:
'Ik geniet het meest als ik in het bijzijn van de anderen ongezien m’n gang kan gaan.'

Dat is m.i. iets anders dan 'losgaan'. Dat woord zie ik nergens in het dagboek, of heb ik misschien een andere versie?  ;)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #92 Gepost op: 10-02-2018, 23:07:10 »
DAGBOEK VAN DE MOL - AFL. 6
Groen werd rood en rood werd groen. Iedereen was gespannen en deed zijn best.

Niemand wilde zijn scherm zien. Niemand wilde de zenuwen door zijn lijf laten gieren. De kans op een enkeltje Nederland elimineren. Koste wat het kost. Meedogenloos. Mij maakte het niet uit, mijn scherm is en blijft groen. Ik ga zeker niet naar huis.

Ik heb er ook hard voor gewerkt. In Sukchai heb ik samen met mijn medekandidaten gesjouwd, gesjord en gepakt. Mezelf in het zweet gewerkt tijdens een grote verhuizing. Dat was een behoorlijke uitdaging. In Tskaltoebo heb ik net zoals de anderen gerend en gezocht in een verlaten hotel. Alleen vond ik iets anders dan zij.

Ron, Jean-Marc, Bella, Emilio en Loes liggen inmiddels uit het spel. Maar wie sluit zich aan bij dit rijtje afvallers? Deze week niemand maar toch gaat het nu snel. Volgende week ziet iedereen weer zijn scherm. Ondertussen moet ik het overzicht blijven houden over deze groep. Het zijn allemaal jagers, en ik de prooi. Of is het andersom? Ik geniet van mijn rol.

De eindstreep van de finale komt steeds duidelijker in zicht. Wie staan er straks naast me? Maar ik heb geen haast. Een ding is zeker, ik sta er wel. Ik verheug me erop.


Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #93 Gepost op: 10-02-2018, 23:08:33 »
mijn scherm is en blijft groen.

Simone  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #94 Gepost op: 10-02-2018, 23:08:47 »
Het zijn allemaal jagers, en ik de prooi. Of is het andersom?

Weiman = jager.

weiman
jager, jachtopziener
Gevonden op http://home.planet.nl/~dumon002/woordenboek/alfa.html
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018, 23:14:51 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #95 Gepost op: 10-02-2018, 23:53:49 »
Simone  ::jaja::

Mijn scherm is en blijft groen.
Team Groen hoefde geen groene schermen om te draaien (Stine koos voor geld omdraaien), dus de groene schermen van Jan, Stine, Olcay, Ruben is en blijven groen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #96 Gepost op: 10-02-2018, 23:57:26 »
Citaat
Alleen vond ik iets anders dan zij.
Slaat dit op Simone die 500 euro vond (maar liet liggen)?

Offline Molefan

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #97 Gepost op: 11-02-2018, 01:53:16 »
Olcay is slim.. ze laat het geld achter  bij Simone...voordat ze met Ruben Praat....als Simone de mol is had ze geld kunnen pakken en het in de Schoenen van olcay kunnen stoppen.. Simone deed het niet... kan ook zijn... wel heel duiidelijk...  maar toch het was wat Thomas deed met die fotos... en de winner stond Er met haar neus Bovenop.


Plus.... Ruben met “hello “ en Bella... he clearly was ... if he were the mole ...she would have been still  in it...
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 01:56:51 door Molefan »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #98 Gepost op: 11-02-2018, 08:49:13 »
Gesjord?

Niet Ruben en Olcay in ieder geval want die kregen dit niet voor elkaar.
Die gingen maar voor een stevige strik.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Dagboek van de Mol
« Reactie #99 Gepost op: 11-02-2018, 09:37:35 »
Ik heb er ook hard voor gewerkt. In Sukchai heb ik samen met mijn medekandidaten gesjouwd, gesjord en gepakt. Mezelf in het zweet gewerkt tijdens een grote verhuizing.
Dit lijkt op iets wat ik Olcay hoorde zeggen. Doet me denken dat zij het dus juist niet is.

De eindstreep van de finale komt steeds duidelijker in zicht.
Streepje erbij voor de zebrahint, in elk geval.