Auteur Topic: [Funstuff] Geïllustreerde samenvattingen seizoen 2018  (gelezen 22502 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Funstuff] Geïllustreerde samenvattingen seizoen 2018
« Reactie #60 Gepost op: 11-03-2018, 23:56:14 »
Ik vind je illustraties echt geweldig Vincent. Ik heb je tekeningen van vorig jaar nog eens bekeken en zie echt grote vorderingen. Ik vind het vooral heel mooi dat je dit jaar de kandidaten als volwaardige getekende mensen afbeeldt. Vorig jaar waren het nog een beetje schlemielige poppetjes (behalve in de aflevering-10-tekening), maar nu kloppen de verhoudingen. Veel mooier. :)

En hoe je met relatief weinig lijntjes al die gezichten zo herkenbaar kunt weergeven, verbaast me nog altijd :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline VincentK

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Geïllustreerde samenvattingen seizoen 2018
« Reactie #61 Gepost op: 12-03-2018, 15:04:34 »
Bedankt voor de complimenten allemaal!

Ik vind je illustraties echt geweldig Vincent. Ik heb je tekeningen van vorig jaar nog eens bekeken en zie echt grote vorderingen. Ik vind het vooral heel mooi dat je dit jaar de kandidaten als volwaardige getekende mensen afbeeldt. Vorig jaar waren het nog een beetje schlemielige poppetjes (behalve in de aflevering-10-tekening), maar nu kloppen de verhoudingen. Veel mooier. :)

En hoe je met relatief weinig lijntjes al die gezichten zo herkenbaar kunt weergeven, verbaast me nog altijd :)

Dankje! Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met de poppetjes van vorig jaar. De vertalingen van de kandidaten van vorig jaar naar de wat abstractere vorm zoals ze in het begin te zien waren, ontstonden vanuit een illustratiestijl die ik hier bijvoorbeeld ook gebruik. Een basisvorm met daarop persoonlijke elementen. Misschien stond dit wat te ver af van een stijl die zich voor de spelers van de Mol leent. Een vereenvoudiging van de beeltenis met behoud van de verhoudingen is al genoeg om de sfeer te raken.

Offline VincentK

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Geïllustreerde samenvattingen seizoen 2018
« Reactie #62 Gepost op: 14-03-2018, 14:54:26 »
Ik kan alvast vertellen dat een van de illustraties van dit jaar een item voor de veiling wordt tijdens de fandag aanstaande zaterdag! Dus neem genoeg geld mee voor het goede doel allen.  ::tandpastasmiley::  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 14-03-2018, 14:58:14 door VincentK »

Offline Jeroen75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Geïllustreerde samenvattingen seizoen 2018
« Reactie #63 Gepost op: 14-03-2018, 15:17:06 »
Ik kan alvast vertellen dat een van de illustraties van dit jaar een item voor de veiling wordt tijdens de fandag aanstaande zaterdag! Dus neem genoeg geld mee voor het goede doel allen.  ::tandpastasmiley::  ::zwaai::

Maar eentje? Waarom niet alle afleveringen  ;) Ik zal zeker bieden Vincent en ben benieuwd wat het gaat opbrengen. Ik geniet elke keer weer van je tekenkunst en de samenvatting  ::bravo::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Funstuff] Geïllustreerde samenvattingen seizoen 2018
« Reactie #64 Gepost op: 15-03-2018, 17:11:36 »
Mooie samenvatting, Vincent!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jeroen75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Geïllustreerde samenvattingen seizoen 2018
« Reactie #65 Gepost op: 19-03-2018, 18:34:30 »
Ik kan alvast vertellen dat een van de illustraties van dit jaar een item voor de veiling wordt tijdens de fandag aanstaande zaterdag! Dus neem genoeg geld mee voor het goede doel allen.  ::tandpastasmiley::  ::zwaai::

Kan het zijn dat ik deze gemist heb bij de veiling?

Offline VincentK

  • Forumlid
Re: [Funstuff] Geïllustreerde samenvattingen seizoen 2018
« Reactie #66 Gepost op: 20-03-2018, 02:14:45 »
Kan het zijn dat ik deze gemist heb bij de veiling?

Je bent niet de enige die hem gemist heeft ;) Geen idee waar ie gebleven is. Een uur voor aanvang van de fandag ingeleverd bij de organisatie. Vast een mol-actie...

Gelukkig had ik voor mezelf nog een back-up tekening bij me!



Wellicht volgend jaar beter!

Offline Jeroen75

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Funstuff] Geïllustreerde samenvattingen seizoen 2018
« Reactie #67 Gepost op: 20-03-2018, 15:49:37 »
Je bent niet de enige die hem gemist heeft ;) Geen idee waar ie gebleven is. Een uur voor aanvang van de fandag ingeleverd bij de organisatie. Vast een mol-actie...

Gelukkig had ik voor mezelf nog een back-up tekening bij me!



Wellicht volgend jaar beter!

Waarschijnlijk hebben ze het kunstwerk zelf gehouden  ;) Zal ik ook doen