Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom  (gelezen 32370 keer)

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #20 Gepost op: 24-02-2018, 23:21:51 »
Al die Europese vlaggen, Jan ging voor drie op reis door alle landen van Europa. Dus toch Jan.

Rusland en Turkije zijn niet Europees...


« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 23:06:25 door Lukie4, Reden: stukje weggehaald »
"niets is wat het lijkt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #21 Gepost op: 24-02-2018, 23:24:47 »
Rusland en Turkije zijn niet Europees...

Daar denken ze in Moskou en aan deze kant van de Bosporus anders over.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #22 Gepost op: 25-02-2018, 00:06:59 »
nee volgens mij is het gewoon roemenië. 
Klopt. De vlag van Moldavië heeft nog een wapen in het gele vlak staan.



en nu weer on-topic

Precies en wees respectvol naar elkaar op elk vlak dat je maar kunt bedenken, dus OOK op het gebied van geaardheid van je medeforummers.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 00:09:15 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2018, 00:11:11 »
Ik schaam me niet voor mijn homoseksualiteit

en nu weer on-topic

Maar dan heb je Jan toch gezien in niets is wat het lijkt? Die jongen met zakdoek op zijn hoofd en smalle broekspijpen. Stond op de foto van Moltalk met allerlei personen die langs kwamen.
LINKS met wit overhemd.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 00:26:14 door foxhunter »

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #24 Gepost op: 25-02-2018, 00:15:39 »
Jan pakte er dus één met mingeld? En Olcay waarschijnlijk 2. Jan heeft Olcay gezegd dat ze deze opdracht verdacht moest doen/mollen, we hebben dat gesprek gezien. Als Olcay daarom gemold heeft, is Jan de aanleiding van AL het mingeld deze opdracht. Ik zit goed in deze tunnel (sinds gisteravond  ;D)
Frankje Lapi

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #25 Gepost op: 25-02-2018, 00:53:54 »
Jan die alle borden van 3km afstand ziet en vervolgens niet ziet welke vlag er eerst komt? ::hypocriet::

En valt vervolgens uit de boot waardoor ze er een aantal missen?

Perfecte molactie. De rest is afgeleid zodra Jan te water raakt, de raft moet van richting veranderen en kan zich zo niet goed positioneren voor de volgende lijnen en mist idd andere kokers. Tegelijkertijd graait Olcay twee kokers mee, eentje die sowieso fout is. Ook een prima (nep)molactie. Enkel Simone en Ruben heb ik geen molactie zien uithalen hier? ???
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #26 Gepost op: 25-02-2018, 01:01:35 »
teruggekeken. Overzichtje.

Twaalf vlaggen, acht met kokers (in de juiste) kleur met geld.
Iedereen twee keer eigen kleur pakken = 8 X 250 = 2.000 = verdubbeld 4.000.

edit: b=d  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 01:12:59 door Mollem »

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #27 Gepost op: 25-02-2018, 01:07:46 »
Perfecte molactie. De rest is afgeleid zodra Jan te water raakt, de raft moet van richting veranderen en kan zich zo niet goed positioneren voor de volgende lijnen en mist idd andere kokers. Tegelijkertijd graait Olcay twee kokers mee, eentje die sowieso fout is. Ook een prima (nep)molactie. Enkel Simone en Ruben heb ik geen molactie zien uithalen hier? ???

Klopt, behalve dan het feit dat Ruben weer lekker lijkt te genieten, door weinig te peddelen (maar dat kan heel goed selectief camerabeeld zijn, door de redactie) plus dat hij, als hij zijn koker moet pakken (wederom eens) wat knullig lijkt te grijpen, zonder resultaat.

Dit is wat mij betreft weer zo'n opdracht, die we goed uit kunnen pluizen de komende week  ::tandpastasmiley::
Wie molde en wanneer precies.
Met daarnaast nog de extra dubieuze 'opdracht' voor Olcay van Jan, dit keer te gaan mollen...

Bovendien viel ook mij de Turkse vlag op, aan het eind van de route!
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #28 Gepost op: 25-02-2018, 01:09:43 »
teruggekeken. Overzichtje.

Twaalf vlaggen, acht met kokers (in de juiste) kleur met geld.
Iedereen twee keer eigen kleur pakken = 8 X 250 = 2.000 = verbubbeld 4.000.

'Verbubbeld' vind ik in deze dan wel toepasselijk  ::rofl::


sorry  ::schaam::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #29 Gepost op: 25-02-2018, 01:13:44 »
Overzichtje ontbrak bij de vorige post, hierbij...


1   Georgië                      Simone      blauw         250             x2!
2   Verenigd Koninkrijk   Jan         blauw/oranje?       250 / -50?   x2?
3   Denemarken              —         —            —         —
4   Kroatie                X (Ruben)      X (geel)
5   Letland                        —         —            —         —
6   Rusland                     Olcay      blauw+oranje      -50 -50
7   Tsjechië                     X (Olcay)      X (roze)
8   Hongarije             X (Simone)   X (geel)
9   Slowakije                     —         —            —         —
10   Roemenië             X (Ruben)      X (roze)
11   Italië               Jan         blauw/oranje?      250 / -50?   x2?
12   Turkije                —         —            —         —

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #30 Gepost op: 25-02-2018, 01:22:58 »
Waar ik eigenlijk van uitga: Jan zegt wel "Engeland - Italie - blauw - oranje" maar we kregen het niet te zien in beeld. Hij heeft ook bij de anderen alleen de aandacht gevestigd op de kleur zien en onthouden, en niet op de bijbehorende vlaggen.

Kan zijn dat hij Engeland (eigenlijk: Verenigd koninkrijk (UK)) of Italië helemaal niet moest pakken, het is namelijk ook wel opvallend dat hij de enige niet-Oost Europese vlaggen had, en de rest allemaal Oost Europees...



Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #31 Gepost op: 25-02-2018, 02:25:43 »
Ook opvallend dat Simone Georgië heeft en lijn 1 en lijn 8 heeft, want ja... 18e Mol in Georgië... :\'( :\'( :\'(

Verder goed, volledig overzicht. Ik heb hem even in een Excel gegoten om beter overzicht te hebben:

« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 02:32:56 door Hulpmol »

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #32 Gepost op: 25-02-2018, 09:41:47 »
jan met zijn 'verrekijker ogen' kan idd een aantal dingen van veraf 'gezien' hebben die door de rest geloofd werden. Valt ook op dat hij bij het opdreunen niet kleur en land na elkaar noemt maar de kleuren samen en de landen samen

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #33 Gepost op: 25-02-2018, 10:46:06 »
jan met zijn 'verrekijker ogen' kan idd een aantal dingen van veraf 'gezien' hebben die door de rest geloofd werden. Valt ook op dat hij bij het opdreunen niet kleur en land na elkaar noemt maar de kleuren samen en de landen samen

Klopt. En zo op het overzicht te zien heeft hij de 2 kleuren omgewisseld. Dat 1 minkoker van hem komt is bijna 100% zeker, gezien het erg nat was.  ::jaja::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #34 Gepost op: 25-02-2018, 10:48:44 »
Wat ik wel mooi vond was dat in dit geval het mingeld (in ieder geval die ze gepakt hebben) maar -50 was terwijl de goede kokers 250 opbrachten. Mingeld heeft wel invloed maar niet zoals bij sommige andere opdrachten dat het uiteindelijke opgehaalde bedrag (bijna) helemaal weggespeeld wordt door het mingeld.

 ::bravo::

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #35 Gepost op: 25-02-2018, 10:57:15 »
Rusland en Turkije zijn niet Europees...
O jawel hoor. Beide landen liggen deels op het Europese continent (en deels op het Aziatische continent).

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #36 Gepost op: 25-02-2018, 11:33:24 »
Wat ik wel mooi vond was dat in dit geval het mingeld (in ieder geval die ze gepakt hebben) maar -50 was terwijl de goede kokers 250 opbrachten. Mingeld heeft wel invloed maar niet zoals bij sommige andere opdrachten dat het uiteindelijke opgehaalde bedrag (bijna) helemaal weggespeeld wordt door het mingeld.

 ::bravo::

Mee eens, dat vond ik voor de verandering zeer fijn om te zien. Ik dacht al bij dat mingeld.. en ja nu komt er zeker een -500  ::) Maar nee, het +geld was van hogere coupures dan het -geld. Houden zo voortaan  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #37 Gepost op: 25-02-2018, 14:41:06 »
Klopt. En zo op het overzicht te zien heeft hij de 2 kleuren omgewisseld. Dat 1 minkoker van hem komt is bijna 100% zeker, gezien het erg nat was.  ::jaja::
Ook opvallend dat Simone Georgië heeft en lijn 1 en lijn 8 heeft, want ja... 18e Mol in Georgië... :\'( :\'( :\'(

Verder goed, volledig overzicht. Ik heb hem even in een Excel gegoten om beter overzicht te hebben:


Ik dacht toch echt dat Olcay geel in combi met Rusland had.. Dan pakt ze 2 verkeerde kokers. En Jan 1 verkeerde (de eerste, van de snoekduik) en 1 goede (verdubbelaar).

Maar ik zou terug moeten kijken om het zeker te weten.

EDIT Ik heb teruggekeken. Olcay had idd Rusland geel. Ze pakt echter oranje en blauw.

Klopt. En zo op het overzicht te zien heeft hij de 2 kleuren omgewisseld. Dat 1 minkoker van hem komt is bijna 100% zeker, gezien het erg nat was.  ::jaja::
Hij heeft niks omgewisseld. Hij had voor zover ik het met terugkijken begreep Engeland blauw en Italië oranje. Met de snoekduik pakt hij Engeland, blauw. Dat is dus goed en een verdubbelaar. Eerder pakte Simone Georgie, blauw. Ook goed en verdubbelaar. Ruben wil Hongarije, geel pakken. Dat is ook goed, maar hij krijgt de koker niet te pakken. Dan komt Rusland. Olcay roept oranje, maar dat is niet goed, ze had geel. Ze pakt vervolgens oranje en blauw. Dat is 2x mingeld.

Olcay mist haar roze (Tsjechië ?) koker, want daar zijn ze al voordat ze het doorheeft. Ruben mist zijn roze, Roemenië. Jan pakt wel zijn oranje, Italië. Wat er met de geel, Roemenië van Simone is gebeurd heb ik gemist.

Iig lijkt wat er gezegd en gedaan wordt (wat we zelf zien) niet overeen te komen met wat Art zegt.
Want ogv bovenstaande zouden we moeten hebben:
Jan: 2x 250, 2x verdubbelaar  = 1000
Simone: 1x 250, 1x verdubbelaar = 500 (tweede koker van Simone heb ik gemist)
Ruben: 2x geen koker = 0
Olcay: 2 x -50 = - 100
Samen: 1400 euro voor de pot
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 15:35:06 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #38 Gepost op: 25-02-2018, 15:39:12 »
Iig lijkt wat er gezegd en gedaan wordt (wat we zelf zien) niet overeen te komen met wat Art zegt.
Want ogv bovenstaande zouden we moeten hebben:
Jan: 2x 250, 2x verdubbelaar  = 1000
Simone: 1x 250, 1x verdubbelaar = 500 (tweede koker van Simone heb ik gemist)
Ruben: 2x geen koker = 0
Olcay: 2 x -50 = - 100
Samen: 1400 euro voor de pot

Wat dus wil zeggen dat Olcay of Jan een fout maken.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #39 Gepost op: 25-02-2018, 15:45:59 »
Wat dus wil zeggen dat Olcay of Jan een fout maken.
Olcay maakt alleen maar fouten (maar had ook afgesproken te gaan mollen): 2 verkeerde kokers pakken en de tweede koker missen.
Jan doet alles goed, tenzij ik het verkeerd begrepen heb en zelf de kleuren heb verwisseld. Dan doet Jan het ook 2 x fout. Ook dat kan rekentechnisch niet uitkomen met wat Art zegt/in de kokers vindt.

EDIT
Volgens Art zijn er 2 goede kokers gevonden en 3 foute.
Volgens mij zijn er 3 goede kokers gevonden en 2 foute. Ook heb ik 1 koker gemist. Als de tweede van Simone ook fout was EN er is 1 goede verdonkeremaand, dan klopt het wat Art zegt. Dan zijn er 2 goede en 3 foute kokers
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 15:51:47 door Whiskers »