Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom  (gelezen 32341 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #80 Gepost op: 26-02-2018, 01:16:38 »
Jan pakt Groot Brittannië ipv Engeland....
Omnia vincit amor

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #81 Gepost op: 26-02-2018, 01:33:05 »
Jan pakt Groot Brittannië ipv Engeland....

Ik denk dat Jan gewoon niet zo bedreven is in politiek dat hij de nuance maakt. Meerdere mensen noemen dat eiland over het water 'Engeland'.

Er hing trouwens geen vlag van Engeland. Wel van Denemarken (omgekeerde kleuren).

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #82 Gepost op: 26-02-2018, 01:51:51 »
Ik denk dat Jan gewoon niet zo bedreven is in politiek dat hij de nuance maakt. Meerdere mensen noemen dat eiland over het water 'Engeland'.

Er hing trouwens geen vlag van Engeland. Wel van Denemarken (omgekeerde kleuren).
Hij zegt nog letterlijk dat hij in de buurt komt van de "Britse vlag" ... En ik denk dat Jan heel goed die nuance zal kunnen maken....zeker na zijn 3 Op reis avonturen....

*ik heb denk ik niet alle vlaggen kunnen zien...*
Omnia vincit amor

Offline nwanzi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #83 Gepost op: 26-02-2018, 02:02:41 »
Ik zit net deze opdracht weer te bekijken en er vallen drie dingen erg op wat mij betreft:

1. Jans snoekduik ziet er gemaakt uit. De boot vaart in de richting van de koker en ondanks dat hij een seconde later de koker op zijn door akkertje had kunnen beetpakken besluit hij toch te duiken, en van de zijkant van de boot.
https://i.gyazo.com/39cd386b5244364d2fdfcc580d4d7ba3.mp4

2. Jan en ik trainen bij dezelfde sportschool (hij beheerst the kipping en de muscle up in de ringen, best gevorderde oefeningen) dus ik weet zeker dat hij zonder problemen zichzelf zonder hulp die boot in zou moeten kunnen krijgen. Tot mijn grote verbazing probeert hij het niet eens.
https://gyazo.com/d6df71cb63c1a7ff7c60fc2c9dfc71a7
https://gyazo.com/62c5fa52508afc6fc0f6ed220b7103c3

3. En daardoor is iedereen zo afgeleid dat ze de Kroatische lijn waar Ruben waarschijnlijk redelijk eenvoudig de gele koker had kunnen pakken.
 https://gyazo.com/88c5d0ba3ecc007a97489fbea810af37

 

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #84 Gepost op: 26-02-2018, 02:09:20 »
Verbaas me dat de namen op de helmen staan...waarom in vredesnaam?



*maar misschien tijd voor een dutje*
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #85 Gepost op: 26-02-2018, 06:43:40 »
Verbaas me dat de namen op de helmen staan...waarom in vredesnaam?



*maar misschien tijd voor een dutje*
Dat vroeg ik me ook af. Maar wellicht is het iets simpels, zoals makkelijk de juiste maat helm snel kunnen pakken.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #86 Gepost op: 26-02-2018, 09:41:19 »
Ik denk dat dit is voor de instructeur die erbij zit, dan kan hij gericht aanwijzingen geven en maakt het veiliger. Mensen reageren nu eenmaal sneller op hun eigen naam.

En nwanzi, dat is precies wat ik ook zo gek vond. Hij hoeft daar helemaal niet te duiken, dit was zo Mols in mijn optie. Als hij rustig was blijven zitten dan waren ze er ook wel langsgekomen denk ik zo. Nu leidt hij de hele boel af, en dat is kostbare tijd. Juist door deze actie kwam mijn vizier meteen op Jan terecht. Ben wel benieuwd hoe dit in de voorbespreking is gegaan, want ik kan mij voorstellen dat ze er in eerste instantie op tegen waren dat de mol dit zou doen. Kan best gevaarlijk zijn namelijk, hoe sportief je ook bent.
Meer L

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #87 Gepost op: 26-02-2018, 09:45:38 »
En nwanzi, dat is precies wat ik ook zo gek vond. Hij hoeft daar helemaal niet te duiken, dit was zo Mols in mijn optie. Als hij rustig was blijven zitten dan waren ze er ook wel langsgekomen denk ik zo. Nu leidt hij de hele boel af, en dat is kostbare tijd. Juist door deze actie kwam mijn vizier meteen op Jan terecht. Ben wel benieuwd hoe dit in de voorbespreking is gegaan, want ik kan mij voorstellen dat ze er in eerste instantie op tegen waren dat de mol dit zou doen. Kan best gevaarlijk zijn namelijk, hoe sportief je ook bent.

Dat is zeker Mols, maar tegelijk ook echt passend voor de fanatiek ogende Jan. Bij Simone en Olcay werd hij er alleszins niet verdachter door.

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #88 Gepost op: 26-02-2018, 11:04:47 »
Precies en wees respectvol naar elkaar op elk vlak dat je maar kunt bedenken, dus OOK op het gebied van geaardheid van je medeforummers.

[Off topic]
Sorry ik pak hem toch weer ff op, gevalletje miscommunicatie hier..
Ik bedoelde wat ik zei niet gemeen. Sterker nog, ik support deze mensen. vandaar dat ik ook deze  ::regenboog:: emoticon erachter zette. t was in ieder geval zeker niet respectloos bedoeld  ::ohno:: Sorry dat het zo overkwam...
[/off topic]

Ik vond dat Jan hier precies deed, wat Art aankaarte (het gevaarlijk mollen, vlak onder de ogen van medekandidaten) als dat in het water springen om EEN koker te pakken geen molstreek is, weet ik het ook niet meer
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 11:09:04 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #89 Gepost op: 26-02-2018, 11:10:19 »
Hij zegt nog letterlijk dat hij in de buurt komt van de "Britse vlag" ... En ik denk dat Jan heel goed die nuance zal kunnen maken....zeker na zijn 3 Op reis avonturen....

*ik heb denk ik niet alle vlaggen kunnen zien...*

Het feit dat niemand hem tegenspreekt, wijst er voor mij toch op dat hij gewoon de juiste vlag heeft. En het kan dat hij die nuance wel maakt, maar dan is mijn nieuw argument: Om te onthouden is het beter om Engeland te zeggen en herhalen dan Verenigd Koninkrijk. Scheelt wat lettergrepen. ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #90 Gepost op: 26-02-2018, 12:18:15 »
Aparte post omdat het om iets totaal anders gaat:

Ik ben even gaan kijken naar de uitslagen van het EK Rafting in 2017 in Borjomi en daar namen de volgende landen aan deel:
Georgië
Verenigd Koninkrijk
Denemarken
Letland
Rusland
Tsjechië
Hongarije
Slovakije
Roemenië
Italië
Turkije

Dus Kroatië (de vlag van Ruben) nam niet deel.

Bron: U19 en U23 en Volwassenen
en de pagina van het event
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 16:35:51 door Hulpmol »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #91 Gepost op: 26-02-2018, 16:23:23 »
Nee hoor. Zat water in die boot ook  ;)

Bovendien: Jan is consequent in zijn vlag/landencombinaties en pakt die ook. Als hij de vlag/landencombinaties omgewisseld zou hebben zou hij dus 2x mingeld gepakt hebben.
Dat kan niet, want Olcay heeft al 2x mingeld gepakt, en er was maar 3x mingeld.

Tenzij, om minder verdacht over te komen, hij er een goede heeft gepakt, in de hoop dat olcay zou gaan mollen...
Just a thought passing by
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline IlonaJessy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #92 Gepost op: 26-02-2018, 21:14:20 »
Ik zie overal de hints van Jan. Toch vraag io me af hoe iedereen weet welke kleur bij welk land hij had. Ik heb terug gekeken en hoor oranje en blauw, maar ik zie de borden niet zodat ik niet weet welke landen er bij welke hoorde.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #93 Gepost op: 26-02-2018, 21:29:31 »
Al die vlaggen. Ik dacht eerst dat wijst naar Jan. Maar dit seizoen is dat eerder een hint dat hij het niet is. Gewoon alles omdraaien.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #94 Gepost op: 26-02-2018, 22:09:08 »
Ik zie overal de hints van Jan. Toch vraag io me af hoe iedereen weet welke kleur bij welk land hij had. Ik heb terug gekeken en hoor oranje en blauw, maar ik zie de borden niet zodat ik niet weet welke landen er bij welke hoorde.

Dat doen ze bewust zodat we niet kunnen achterhalen wie allemaal foute kokers binnen haalde (Olcay eentje minstens uiteraard).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #95 Gepost op: 26-02-2018, 22:30:43 »
We zien zowel de oranje van Jan niet als de geel van Rusland niet. Bij beide hoor ik geen bevestiging. Jan zegt oranje Olcay zegt geel. Meer hoor je niet. Als die kleuren verwisseld zijn dan klopt het plaatje. Uit Rubens reactie blijkt dat hij geel verwacht had bij Olcay. Maar heeft Ruben Olcays Rusland geel wel goed gezien of alleen gehoord van Olcay. Jan zag alles (verrekijker) , Ruben die had er veel meer moeite mee. Veel werd ook gewoon verteld door Jan zoals gewoonlijk. Dan heeft Jan 2 verkeerde kokers en Olcay 1. Maar dan nog weet je niet veel, het kan heel goed nepmollen geweest zijn om Simone eruit te krijgen. Ruben als mol hoeft weer helemaal niks te doen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 23:10:55 door foxhunter »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #96 Gepost op: 26-02-2018, 22:44:28 »
We zien zowel de oranje van Jan niet als de geel van Rusland niet. Bij beide hoor ik geen bevestiging. Jan zegt oranje Olcay zegt geel. Meer hoor je niet. Als die kleuren verwisseld zijn dan klopt het plaatje. Uit Rubens reactie blijkt dat hij geel verwacht had bij Olcay. Maar heeft Ruben Olcays Hongarije geel wel goed gezien of alleen gehoord van Olcay. Jan zag alles (verrekijker) , Ruben die had er veel meer moeite mee. Veel werd ook gewoon verteld door Jan zoals gewoonlijk. Dan heeft Jan 2 verkeerde kokers en Olcay 1. Maar dan nog weet je niet veel, het kan heel goed nepmollen geweest zijn om Simone eruit te krijgen. Ruben als mol hoeft weer helemaal niks te doen.

Simone had Hongarije - geel, Olcay Rusland - geel  ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #97 Gepost op: 26-02-2018, 22:46:08 »
(...) Hij hoeft daar helemaal niet te duiken, dit was zo Mols in mijn optie.
Inderdaad, en een beetje vergelijkbaar met de 'fanatieke eind-duik' tijdens de rodeo vorig jaar.
Alleen nam Jan bij deze duik nog meer risico. Deze actie leek mij tevoren gepland. Mogelijk ook geoefend.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #98 Gepost op: 26-02-2018, 23:11:46 »
Simone had Hongarije - geel, Olcay Rusland - geel  ;)
Dank heb het aangepast ik bedoelde Rusland.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Geldstroom
« Reactie #99 Gepost op: 27-02-2018, 02:35:19 »
Simone had Hongarije - geel, Olcay Rusland - geel  ;)
Of geel inderdaad bij Rusland hoort, hebben we niet in de uitzending gezien (net als de twee vlaggen van Jan). Eén van de drie klopt niet. Uit het beeldmateriaal kunnen niet opmaken welke dat is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.