Poll

Wie is de Mol

Evelien De Bruijn
14 (9.3%)
Evi Hanssen
35 (23.3%)
Jamie Trenité
3 (2%)
Merel Westrik
46 (30.7%)
Niels Littooij
3 (2%)
Nikkie de Jager
10 (6.7%)
Rick Paul van Mulligen
11 (7.3%)
Robert van Beckhoven
5 (3.3%)
Sarah Chronis
17 (11.3%)
Sinan Can
6 (4%)

Totaal aantal stemmen: 150

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2019  (gelezen 320007 keer)

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #160 Gepost op: 17-05-2018, 17:35:28 »
Nee daar zijn ze vorig seizoen al geweest, oh nee, bleek toch Georgië te zijn..  ::hypocriet::

Of ze hebben inspiratie opgedaan uit dat idee van vorig jaar ;D

Ik denk alleen wel dat ze dit jaar een hele andere hoek van de wereld zullen opzoeken. Ik hoop op Zuid-Amerika!

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #161 Gepost op: 17-05-2018, 17:54:57 »
Ik denk dat het Chili of India gaat worden of toch China.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #162 Gepost op: 17-05-2018, 18:11:47 »
Ik gok Marokko.

Offline LT_Barclay

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #163 Gepost op: 17-05-2018, 19:08:04 »
Ik gok Suriname

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #164 Gepost op: 17-05-2018, 19:23:15 »
Chili.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #165 Gepost op: 17-05-2018, 22:16:49 »
Uruguay!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #166 Gepost op: 17-05-2018, 22:42:24 »
Dan gok ik op Nieuw-Zeeland.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #167 Gepost op: 18-05-2018, 09:04:52 »
Denken jullie dat dit een hint was? (IG post van Rick McCullough van 25 maart dit jaar, waar hij zei naar inspiratie op zoek te zijn voor widm 2019 )

https://www.instagram.com/p/BgwImuAhSqR

groot: http://oi64.tinypic.com/3537dxw.jpg

...ik twijfel. Het is zo te zien geen land op ongeveer dezelfde breedtegraad als, of ten noorden van Nederland ...als die foto toen genomen is.

wat denken jullie, lente of herfst? Noordelijk halfrond of zuidelijk halfrond?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #168 Gepost op: 18-05-2018, 10:05:15 »
Ik dacht dat je misschien een nieuwe foto had gevonden, maar je geeft zelf al aan dat het die van eind maart was.

Het is nogal groen, en gezien de kleding die Rick draagt, ook niet heel erg warm. Wat mijzelf betreft: te vaag om hier ook maar de kleinste conclusie omtrent de ''regio'' aan te koppelen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #169 Gepost op: 18-05-2018, 11:19:25 »
Het zou best kunnen dat dit het land is van komend seizoen. Vorig jaar heeft hij ons ook laten puzzelen, en bij deze foto is geen land te achterhalen. Volgens mij kon hij die week ervoor ook niet bij de widm-fandag aanwezig zijn, omdat hij in het 2019-land voorbereidingen zou plegen, toch?

Maargoed, eigenlijk weten we nog niks.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #170 Gepost op: 18-05-2018, 12:13:59 »
Juist, en aan de groentint van de bomen kun je echt niet aflezen waar hij nu precies staat. Hooguit zou je kunnen zeggen dat Rick hier op pad lijkt te zijn voor WIDM, omdat het logo van een van de (hoofd-)sponsors van het programma zichtbaar is.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #171 Gepost op: 18-05-2018, 12:58:36 »
Er is een nieuwe foto op de instagram van Rik. Het is nog een foto vor Libanon. Het zijn allemaal street arts opvallend.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #172 Gepost op: 18-05-2018, 13:12:23 »
Ik dacht even dat je Rick bedoelde, dat zou ik wel heel vreemd hebben gevonden. Maargoed, Rik is niet Rick.

De eerste foto was trouwens een afbeelding van zangeres Fairuz, gemaakt door Halwani. (zie hier)
Nieuwe foto is hier te zien
« Laatst bewerkt op: 18-05-2018, 13:20:46 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #173 Gepost op: 18-05-2018, 14:52:44 »
Dus Rik heeft die foto's niet gemaakt.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #174 Gepost op: 18-05-2018, 15:58:16 »
Dus Rik heeft die foto's niet gemaakt.

Die conclusie kun je niet trekken aangezien de foto's van Rik z'n instagram echt niet exact de foto's zien van hierboven.
De hoek is anders.


Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #175 Gepost op: 18-05-2018, 20:56:29 »
Iran? Dat lijkt me een heel erg mooi molland  ::jaja::

Iran is inhoudelijk zeker geschikt! Maar het is een bureaucratische ramp wat betreft filmen. En nog iets misschien wel veel belangrijkers: eens je in Iran bent geweest, verlies je daarna het recht om visumvrij naar de VS te reizen. En aangezien wij westerlingen daar nogal vaak naartoe gaan, denk ik niet dat de Mol-makers naar Iran zullen gaan. Deze regel geldt overigens niet alleen voor reizen naar Iran, maar ook voor reizen naar Soedan, Irak, Jemen, Libië, Syrië en Somalië.

Maar dan niet via Libanon, denk ik, met Syrië en Irak ertussen. Als het voor Rik een tussenstop zou zijn, zou ik eerder een land ten zuiden van Libanon verwachten, en dan vooral Egypte (het dichtbevolkte deel is redelijk 'veilig') omdat daar veel op wordt gevlogen vanaf Beiroet.

Maar ik ga er idd ook vanuit dat het een dwaalspoor is

Egypte denk ik ook niet. Het zou inhoudelijk een ideaal land zijn voor Wie is de Mol?, iconisch en mysterieus, maar net als bij Iran denk ik dat je ook in Egypte echt teveel rompslomp hebt. Zo mag je daar niet met een drone vliegen en bovendien kost het echt duizenden dollars om vergunningen te krijgen om te filmen bij die historische sites.

Ik denk niet dat redelijk 'veilig' genoeg is, denk dat ze het Midden Oosten niet zullen aan doen.  ::ohno::

Ik ben het met je eens wat betreft dwaalspoor Amethist.
De afbeelding die Rik heeft gepost, van die dame in dezelfde pose zijn er aardig wat verschillende te vinden op de diverse zoekmachines  :o

Nou, zeg dat maar niet te vroeg! In ieder geval de Verenigde Arabische Emiraten (Dubai, Abu Dhabi) en met een beetje geluk ook Oman lijken me haalbaar! Bahrein en Koeweit zou ik ook nog niet uitsluiten. En vergis je niet: vorig seizoen werd in Georgië gedraaid, dat ligt ook in een gespannen regio!
« Laatst bewerkt op: 19-05-2018, 09:27:14 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #176 Gepost op: 18-05-2018, 21:01:13 »
Egypte denk ik ook niet. Het zou inhoudelijk een ideaal land zijn voor Wie is de Mol?, iconisch en mysterieus, maar net als bij Iran denk ik dat je ook in Egypte echt teveel rompslomp hebt. Zo mag je daar niet met een drone vliegen en bovendien kost het echt duizenden dollars om vergunningen te krijgen om te filmen bij die historische sites.

Meer informatie over filmregels in Egypte:
https://emergefilmsolutions.com/country/egypt/

Check sowieso de hele site https://emergefilmsolutions.com/, daar staat heel veel interessante informatie op over regels rondom filmen in alle landen van de wereld! Op die manier kunnen we wellicht al heel veel landen bij voorbaat wegstrepen.
« Laatst bewerkt op: 18-05-2018, 21:39:30 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #177 Gepost op: 18-05-2018, 22:19:21 »
Denken jullie dat dit een hint was? (IG post van Rick McCullough van 25 maart dit jaar, waar hij zei naar inspiratie op zoek te zijn voor widm 2019 )

https://www.instagram.com/p/BgwImuAhSqR

groot: http://oi64.tinypic.com/3537dxw.jpg

...ik twijfel. Het is zo te zien geen land op ongeveer dezelfde breedtegraad als, of ten noorden van Nederland ...als die foto toen genomen is.

wat denken jullie, lente of herfst? Noordelijk halfrond of zuidelijk halfrond?

Ik dacht dat je misschien een nieuwe foto had gevonden, maar je geeft zelf al aan dat het die van eind maart was.

Het is nogal groen, en gezien de kleding die Rick draagt, ook niet heel erg warm. Wat mijzelf betreft: te vaag om hier ook maar de kleinste conclusie omtrent de ''regio'' aan te koppelen.

Het zou best kunnen dat dit het land is van komend seizoen. Vorig jaar heeft hij ons ook laten puzzelen, en bij deze foto is geen land te achterhalen. Volgens mij kon hij die week ervoor ook niet bij de widm-fandag aanwezig zijn, omdat hij in het 2019-land voorbereidingen zou plegen, toch?

Maargoed, eigenlijk weten we nog niks.
Juist, en aan de groentint van de bomen kun je echt niet aflezen waar hij nu precies staat. Hooguit zou je kunnen zeggen dat Rick hier op pad lijkt te zijn voor WIDM, omdat het logo van een van de (hoofd-)sponsors van het programma zichtbaar is.

Nou, ik heb toch een heel concreet idee waar WIDM 2019 zich wel eens zou kunnen afspelen. Zie hieronder mijn analyse van eerder:

Ik zie links op de foto een grijze achtergrond, naar alle waarschijnlijkheid een rots. Verder, aan het kleur gras en bomen te zien, lijkt het me een duidelijke zaak dat het een land is met een vergelijkbaar klimaat als Nederland. Als ik dat koppel aan de analyse van Tunnelvisie, die duidelijk maakte dat het nieuwe seizoen zich afspeelt in Latijns-Amerika óf Oost-Azië, denk ik dat het maar één land kan zijn.
Hou je vast: het WIDM-land voor 2019 is naar alle waarschijnlijkheid:

ZUID-KOREA!!!

Googelen op Zuid-Koreaanse landschappen versterkt mijn vermoeden; je komt veel grijze rotsen tegen en bomen en gras van deze kleur. En daarnaast is het ook weer een wat kleiner en compacter land, net als de landen waar de afgelopen seizoenen vooral werden gedraaid. Om die laatste redenen lijken Chili, Argentinië, China of (Oost-)Rusland me niet geloofwaardig, omdat die landen erg uitgestrekt zijn. En compacter landen in die streek, zoals Ecuador, Paraguay en ook Taiwan zijn dan weer een stuk warmer en tropischer met regenwouden en zo waardoor het met dit groen op de foto niet klopt. Uruguay zou qua landschap en compactheid misschien nog wel kunnen, maar dat ligt buiten het gebied dat Tunnelvisie had aangemerkt (het westelijke gedeelte van Zuid-Amerika, Uruguay ligt oostelijk).

Zuid-Korea blijft voor mij dus als enige over. Mooie keuze!! Ben benieuwd naar de afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 18-05-2018, 22:21:40 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #178 Gepost op: 19-05-2018, 09:22:28 »
Ik dacht dat je misschien een nieuwe foto had gevonden, maar je geeft zelf al aan dat het die van eind maart was.

Het is nogal groen, en gezien de kleding die Rick draagt, ook niet heel erg warm. Wat mijzelf betreft: te vaag om hier ook maar de kleinste conclusie omtrent de ''regio'' aan te koppelen.


Als het toen, eind maart inderdaad, een recente foto was kun je denk ik voorzichtig concluderen dat de foto op het noordelijk halfrond is genomen.

Vroege lente of late herfst ...lijkt me het duidelijk(?) het eerste.


als deze ( eveneens oude :P ) analyse van De Tunnelvisie er dan bij neemt
https://detunnelvisie.wixsite.com/detunnelvisie/single-post/2018/01/28/Researchreizen-Wie-is-de-Mol-2019-zijn-begonnen

kom ik voorlopig ook op Zuid-Korea uit.

vraag ik me alleen af of sommige loofboomsoorten daar toen al zo groen waren. Ik heb het even nagekeken en rond 14 maart was het in Seoul een keer 21 graden. Voor de rest was het daar in maart veel 10 tot 12 graden, maar soms ook kouder. Het is mogelijk denk ik. Verder dan dat durf ik niet te gaan. Te veel aannames idd.

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de Mol? 2019
« Reactie #179 Gepost op: 19-05-2018, 09:29:25 »
Het is mogelijk denk ik. Verder dan dat durf ik niet te gaan. Te veel aannames idd.

Hahaha, educated guess noemen we dat. Bij deze toch een klein oproepje aan iedereen die de komende weken naar Zuid-Korea afreist dat hij/zij oplet of Rik ergens rondloopt of dat er ergens een propje blijft liggen (kaartje ofzo)... ;)
« Laatst bewerkt op: 19-05-2018, 09:32:56 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D